Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    noget lidt andet end en 7 år gammel Renault Clio

    Hvad der nærmest ville føles som en ny bil for mig:-D Jeg har aldrig, før nu, haft købt en bil der var under 10 år gammel. Det har økonomien ikke helt tilladt (og prioriteret). Nu var vi en Kia Rio, som var præcis 3 år gammel da vi købte den i 2019.

    En el-bil har lange udsigter, selv om jeg godt gad købe en næste gang. Vi må se, hvad markedet siger, når denne her er betalt ud og ikke kan længere.

    T. Nielsen12-01-21 08:43

  • ★★★0

    FRen har samme motor, så det er ikke fordi den er specielt meget mere frisk. Men af Leon og Octavia hælder jeg også mere til Leon. Vi skal af med vores Passat til juni/juli, så det var ikke alt for længe inden vi skal til at bestille.

    Jeg har bildt mig selv ind i de sidste to år, at jeg skulle have en Octavia, når jeg skulle skifte. Men så kom den nye model sidste år, og den var jeg bare ikke så vild med (samtidigt med, at den lige tog et ordentligt nøk op i pris).

    Så gik tankerne jo selvfølgelig på at vælge den gamle model - men til sidst blev vi enige om at lease igen, og så var den mulighed ude af billedet.

    Så kiggede jeg på nogle af de små SUV-crossovers fra især Skoda, Opel og VW - jeg har kørt en Opel Crossland de sidste tre år og er egentlig glad for højden, når jeg skulle have mit slidte legeme ind og ud af bilen. Men til gengæld er pladsen i dem til den lille side, og med en datter, der fylder mere og mere - og et altid ønske om stadig mere plads i bagagerummet - endte valget altså på en stationcar i stedet. Det med at stige ind og ud er ikke et større problem, end at jeg da sagtens kan køre i konens Peugeot 208 :-D

    Så om lidt står den på automatgear og adaptiv fartpilot - mine to største ønsker til en ny bil (udover plads og almindelig kørekomfort, selvfølgelig).

    HonoDelLoce12-01-21 09:16

  • ★★★★1

    automatgear og adaptiv fartpilot

    Det er også to af mine ufravigelige krav, derudover vil jeg have et bak-kamera. Og så er jeg desuden blevet enormt glad for et virtuelt dashboard, hvor man kan have navigationen vist, fremfor at skulle sidde og kigge over på centerkonsollen.

    dyg12-01-21 11:02

  • ★★★0

    Det er også to af mine ufravigelige krav, derudover vil jeg have et bak-kamera. Og så er jeg desuden blevet enormt glad for et virtuelt dashboard, hvor man kan have navigationen vist, fremfor at skulle sidde og kigge over på centerkonsollen.

    Bak-kamera ser jeg egentlig som nice-to-have for mig. Men det siger jeg velvidende, at jeg har haft det i nu 6 år og faktisk ikke har kørt i en bil uden i den tid. Så måske jeg faktisk slet ikke ville kunne undvære det? Det var i hvert fald sådan, det gik med automatgear. Jeg havde automatgear i 3 år, valgte så en bil uden (fordi den blev åndssvagt meget dyrere med) og tænkte "jeg har jo kørt i 10-11 år uden automatgear, mon ikke jeg lige klarer den i de næste 3". Det var en af hovedårsagerne til, at jeg nærmest ugentligt fortrød den Opel Crossland, jeg har kørt rundt i. Måske bakkameraet ville være samme oplevelse.

    Men no matter, for det er også i Leon'en :-)

    Virtuelt dashboard har jeg kun prøvet en enkelt gang (i en kollegas bil), og jeg kan godt forstå, at man kan blive 'tilbøjelig' til den slags. Det nåede jeg dog 'heldigvis' ikke på den ene tur :-D

    HonoDelLoce12-01-21 11:31

  • ★★★★★★0

    In other news, så læste jeg lige på IGN, at Ryan Reynolds angiveligt er ved at gennemgå manuskriptet til Deadpool 3, at den bliver en del af MCU og at den bliver r-rated.

    Har lidt svært ved at se Deadpool og MCU passe sammen.

    Wayne12-01-21 13:08

  • ★★★★★0

    Har lidt svært ved at se Deadpool og MCU passe sammen.

    Hvad er det nu du plejer at sige noget i stil med, ikke tage det så seriøs, og bare gå med på legen :)

    Jeg tror nu godt det kan fungere, jeg er da spændt på, hvordan det kommer til at virke, og hvor fri tøjler Reynolds får, men Deadpool blir jo en del af Disney's R-rated afdeling, så det gir nok en del flere muligheder, og jeg er da spændt på at se, hvad det ender med.

    Elwood12-01-21 13:17

  • ★★★★★★0

    Hvad er det nu du plejer at sige noget i stil med, ikke tage det så seriøs, og bare gå med på legen :)

    Problemet er jo at MCU, trods humor, tager sig selv hamrende seriøst (måske undtaget Guardians of The Galaxy - og på det seneste, Thor).

    Deadpool er vel nærmere en spoof på superhelte. Den kombi har jeg svært ved at se fungere. :-)

    Wayne12-01-21 13:29

  • ★★★★★★1

    Deadpool har fungeret fint i tegneserie-regi i 30 år, så er der en god chance for, at figuren også fungerer i filmsammenhæng.

    Zero Cool12-01-21 13:31

  • ★★★★★★0

    Problemet er jo at MCU, trods humor, tager sig selv hamrende seriøst (måske undtaget Guardians of The Galaxy - og på det seneste, Thor).

    Deadpool er vel nærmere en spoof på superhelte. Den kombi har jeg svært ved at se fungere. :-)

    Jeg har også svært ved at man nedbryder den 4. mur, hvis man befinder sig i MCU.

    T. Nielsen12-01-21 13:36

  • ★★★★★★0

    Jeg har fundet vores kommende højtalere - nu skal jeg bare overtale konen til at bruge pengene og pladsen :)

    Forte A55

    eller dette: Forte A5 sammen med denne: Bass 10 MK2

    Hælder mest til det sidste setup, fordi det er bedre bass og fordi det følger mindre.

    Faren ved dette system er dog, at det er optimeret til pladeafspiller, og sådan en skal jeg aldrig have, for mit samlergen vil ruinere os :)

    Guldager12-01-21 13:40

  • ★★★★★★0

    Det er aktive højttalere?

    Zero Cool12-01-21 14:12

  • ★★★★★★0

    Det er aktive højttalere?

    Jeps.

    Guldager12-01-21 14:20

  • ★★★★★★0

    Jeps.

    Aight, du skal bare være opmærksom på, at hvis planen er at bruge bluetooth til dem, så er det måske en lidt fesen kombination, da bluetooth har en ret begrænset båndbredde.

    Zero Cool12-01-21 14:27

  • ★★★★★★0

    Det forstår jeg ikke helt. Det er Bluetooth-højtalere, så de er vel optimeret til det?

    Guldager12-01-21 14:44

  • ★★★★★★0

    Det forstår jeg ikke helt. Det er Bluetooth-højtalere, så de er vel optimeret til det?

    Der er også hundedyre hifi-hovedtelefoner derude, som understøtter bluetooth, der lyder bedre, når man har et kabel i. Forbrugerne efterspørger funktionen, producenten leverer.

    Jeg har Spotify Connect i min receiver og bluetooth, men afspiller jeg mine plader, cd'er eller ukomprimeret musik fra USB, lyder det også potentielt bedre end både bluetooth og Spotify.

    Folk giver jo også rask væk tusindvis af kroner for sådan noget som Sonos til et surround-setup, selvom lydkvaliteten man kan få ud af det, i bedste fald svarer til DVD-kvalitet.

    Zero Cool12-01-21 14:54

  • ★★★★★★0

    Så det kan ikke betale sig at købe dyre højtalere til Bluetooth? Jeg ved virkelig ingenting om højtalere...og modsat da jeg lavede filmrum, så gider jeg ikke sætte mig ind i det :)

    Eller findes der en dims, man kan sætte i, så man kan bruge wifi?

    Guldager12-01-21 14:58

  • ★★★★★★0

    Så det kan ikke betale sig at købe dyre højtalere til Bluetooth? Jeg ved virkelig ingenting om højtalere...og modsat da jeg lavede filmrum, så gider jeg ikke sætte mig ind i det :)

    Eller findes der en dims, man kan sætte i, så man kan bruge wifi?

    Det er et spørgsmål der er svært at svare ja eller nej til. Fordi svaret vil altid være: "er det godt nok til mig", hvilket er derfor man bør tage ud og lytte til udstyret, hvis muligt. Da jeg i sin tid købte højttalere, havde jeg en CD med, hvor jeg havde smidt et par håndfulde numre på, som jeg kendte ret godt og så lyttede jeg til højttalerne på en receiver tilsvarende til den jeg allerede havde, før jeg bestemte mig.

    Du mener at bruge WiFi som man bruger Bluetooth?

    Zero Cool12-01-21 15:05

  • ★★★★★★0

    Du mener at bruge WiFi som man bruger Bluetooth?

    Ja, sende data over wifi fremfor bluetooth.

    Men du har ret, skal selvfølgelig høre det først. Jeg skal heller ikke købe dem før, jeg får de sidste feriepenge tilbage, så jeg har lidt tid endnu.

    Guldager12-01-21 15:07

  • ★★★★★★0

    Ja, sende data over wifi fremfor bluetooth.

    Men du har ret, skal selvfølgelig høre det først. Jeg skal heller ikke købe dem før, jeg får de sidste feriepenge tilbage, så jeg har lidt tid endnu.

    Mig bekendt, nej. Men det giver bedre mening at tage en snak med Hi-Fi Klubben eller en tilsvarende butik, da de bedre kan rådgive dig, baseret på hvad det er, du gerne vil opnå.

    Zero Cool12-01-21 15:14

  • ★★★★0

    Bak-kamera ser jeg egentlig som nice-to-have for mig.

    Med alle de parallelparkeringer og trælse parkeringspladser i Kbh, så tror jeg ikke, at jeg kunne undvære det. Hvilke add-ons har du smidt på din Leon, om man må spørge?

    Jeg håber snart der bliver åbnet op for bilforhandlerne igen, så jeg kan få fruen med ud på prøveture, så vi endeligt kan få bestilt en bil!

    dyg12-01-21 15:16

  • ★★★★★★0

    Mig bekendt, nej. Men det giver bedre mening at tage en snak med Hi-Fi Klubben eller en tilsvarende butik, da de bedre kan rådgive dig, baseret på hvad det er, du gerne vil opnå.

    Hi-fi klubben i Odense (om den stadig findes), var supersøde til at rådgive mig og jeg endte (selvfølgelig) med at købe højtalere hos dem i sin tid. Det er selvfølgelig også 13 år siden:D

    T. Nielsen12-01-21 15:18

  • ★★★★★★0

    Det gør den, og den er vist stadig rigtig god :)

    Guldager12-01-21 15:22

  • ★★★★★★0

    Man får en lidt anden lyd med hjem, da højtalere bliver bedre med tiden. De skal lige spilles varme - kan ikke huske timeantallet. 

    davenport12-01-21 16:18

  • ★★★★★★0

    Så jeg sgu på vej i lokalsprøjten, efter et interview om at være i risikogruppen, være frontpersonale og samtidig have en kone der arbejder på et hospital. 

    T. Nielsen12-01-21 16:54

  • ★★0

    Så vidt jeg husker har Leon endnu flere fysiske knapper. Jeg hælder selv til Proceed, men vi vil lige se deres opdaterede leasingpriser an inden vi træffer valget.

    Nej i Leon er alt næsten kun via skærmen man skal ind for at ændre på noget hvor octaviaen har fysiske genvejsknapper. Software er der hvor de adskiller sig mest fra hinanden så der kan man skille dem lidt fra hinanden. Prøvede Kia niro men synes den var lidt for lille.

    Wangsgaard12-01-21 19:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen