Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Da jeg i foråret 2020 blev ramt af angst (mit skøre hoved), der trak jeg mig selv op ved håret og gik en morgentur med hunden. Det kan sikkert for nogen være svært nok, bare at komme ud og gøre det og det var heller ikke nemt at komme ud af den seng, hvor jeg helst begravede mig ned under dynen og hvor jeg oveni stort set ikke have sovet mere end 2-3 timer pga angsten kørte rundt i kroppen på mig. Men det lykkes og så var jeg ligesom i gang. Det var ingen mirakelkur, men det fik mig igennem dagen og udløste overskud nok til, at jeg kunne undervise den store og tage mig godt af pigerne (faktisk fik jeg ros for at den store havde rykket så meget med læsningen som hun havde). Men håber aldrig jeg får det sådan igen. Det sidder forsat i mig, men heldigvis lige pt langt nede i systemet.

    T. Nielsen 3-03-21 10:01

  • ★★★★★★0

    Gåture må gerne have et mål - og det giver virkelig noget til hovedet hvis der er noget at se på, mens man går. Vi har lokalt et område - Sondrup bakker, med nogle ret krasse op og nedstigninger - men man bliver belønnet at udsigten fra et par udsigtspunkter ud over Horsens fjord og Alrø, og jeg er altid i bedre humør når jeg kommer hjem - uanset om det er en time eller 2½.

    Jeg elsker at gå og selv om jeg nyder skov og strand, så er jeg også så meget bymenneske, at jeg ville kede mig dybt, hvis jeg ikke kunne gå tur herinde og der nyder jeg bare at gå og kigge på huse, haver, mennesker osv osv. Det har jeg egentlig altid gjort. Da jeg boede i Odense, gik jeg ofte ture på mine fridage, rundede måske Cafe Biografen, hvor jeg tog en kop kaffe og selv om jeg flere gange om ugen var sammen med venner (nok mest min gode veninde Pia), så elskede jeg at få lov til bare at gå rundt i fred med mig selv.

    T. Nielsen 3-03-21 10:04

  • ★★★★★★1

    Jeg elsker at gå og selv om jeg nyder skov og strand, så er jeg også så meget bymenneske, at jeg ville kede mig dybt, hvis jeg ikke kunne gå tur herinde og der nyder jeg bare at gå og kigge på huse, haver, mennesker osv osv. Det har jeg egentlig altid gjort. Da jeg boede i Odense, gik jeg ofte ture på mine fridage, rundede måske Cafe Biografen, hvor jeg tog en kop kaffe og selv om jeg flere gange om ugen var sammen med venner (nok mest min gode veninde Pia), så elskede jeg at få lov til bare at gå rundt i fred med mig selv.

    Jeg boede i fire år på Trøjborg i Aarhus, og der holdt jeg også meget af at gå ture til alt. Min bror havde en lejlighed i København som jeg tit lånte om sommeren, så jeg har også travet København igennem mange gange. Hvis jeg er på ferie nyder jeg at gå og kigge på bygningsværker. Forrige år var vi i Prag hvor vi boede højt i byen 10 km fra vandet - der gik vi mellem 20.000 og 30.000 skridt om dagen. 

    Wayne 3-03-21 10:23

  • ★★★★★★1

    Min bror havde en lejlighed i København som jeg tit lånte om sommeren, så jeg har også travet København igennem mange gange.

    Jeg datede en gang en pige igennem et par år, der boede i Schacksgade i KBH. Så har selv travet byen tynd og husker det var der, at det gik op for mig, at såååå stor føles KBH egentlig heller ikke.

    T. Nielsen 3-03-21 10:52

  • ★★★★0

    Har købt en lille damprenser til indendørs brug, og hold nu op, hvor er det nemt at få renset fliserne på badeværelset helt i bund!

    dyg 3-03-21 10:53

  • ★★★★★★0

    Jeg datede en gang en pige igennem et par år, der boede i Schacksgade i KBH. Så har selv travet byen tynd og husker det var der, at det gik op for mig, at såååå stor føles KBH egentlig heller ikke.

    Min bror boede i Gyldenløvsgade, ret centralt for det hele - og enig, så stor er det indre København ikke. Man får hurtigt et overblik.

    Jeg kan dog huske at det kunne være en udfordring at finde rundt i Storkøbenhavn - i bil - inden der kom GPS :-)

    Wayne 3-03-21 11:02

  • ★★★★★★0

    kan dog huske at det kunne være en udfordring at finde rundt i Storkøbenhavn - i bil - inden der kom GPS :-)

    Ja, det var ikke sjovt at køre forkert, også fordi bilister i kbh ofte er så skide ubehøvlede, så man bare har at følge med og tager man et forkert spor, er det bare øv.

    T. Nielsen 3-03-21 11:17

  • ★★★★★★0

    Ja, det var ikke sjovt at køre forkert, også fordi bilister i kbh ofte er så skide ubehøvlede, så man bare har at følge med og tager man et forkert spor, er det bare øv.

    Det hjalp en hel del at jeg arbejdede for en virksomhed som lå i Vesterbrogade i 5 år - hvor jeg minimum var i Kbh hver anden uge.

    Wayne 3-03-21 11:32

  • ★★★★★★0

    Det hjalp en hel del at jeg arbejdede for en virksomhed som lå i Vesterbrogade i 5 år - hvor jeg minimum var i Kbh hver anden uge.

    Jeg har vist kun kørt bil derinde en gang siden 2005-6 stykker. Det er ofte så bøvlet med parkering og afgifter finder jeg. Det er både nemmere (og billigere er man alene) med toget føler jeg. Desuden synes børnene jo det er sjovt at komme med toget.

    T. Nielsen 3-03-21 11:39

  • ★★★★★★0

    Jeg har vist kun kørt bil derinde en gang siden 2005-6 stykker. Det er ofte så bøvlet med parkering og afgifter finder jeg. Det er både nemmere (og billigere er man alene) med toget føler jeg. Desuden synes børnene jo det er sjovt at komme med toget.

    Man kan være heldig at finde gratis parkering på Frederiksberg - men jeg har også taget toget mange gange, især når det bare har været en tur med Anette. 

    Wayne 3-03-21 12:15

  • ★★★★★★0

    Man kan være heldig at finde gratis parkering på Frederiksberg - men jeg har også taget toget mange gange, især når det bare har været en tur med Anette. 

    Det slår mig også lige at det faktisk er en del flere gange jeg har taget bilen de sidste 10 år. Men generelt tager jeg hellere toget og har gjort det de sidste par år. 

    T. Nielsen 3-03-21 13:34

  • ★★★★★0

    Jeg sidder og ser en helt ny og fremragende podcast med Woody Allen, hvor der bliver snakket om alt mellem himmel og jord. Det er meget interessant og ret underholdende. :)

    youtu.be/hvSl_pJF8FE

    Lawrence Krauss der er vært på podcasten har bl.a. også lavet et par rigtig gode interviews med Ricky Gervais og Stephen Fry, som også er værd at tjekke ud.

    NightHawk 3-03-21 14:46

  • ★★★★★0

    Har købt en lille damprenser til indendørs brug, og hold nu op, hvor er det nemt at få renset fliserne på badeværelset helt i bund!

    Lyder vildt.

    Er det så en hånd model eller er det ligesom en støvsuger model.

    Jeg har elektrisk skraber til vinduer den er jeg godt nok også glad for.

    Elwood 3-03-21 16:39

  • ★★★★0

    Som skrevet på fb, så er det sådan en lille støvsugermodel. Den kan tage 1l vand, og efter 30 sekunder er den klar til at dampe derudaf.

    dyg 3-03-21 16:54

  • ★★★0

    Som skrevet på fb, så er det sådan en lille støvsugermodel. Den kan tage 1l vand, og efter 30 sekunder er den klar til at dampe derudaf.

    Model?

    Steffan Rasmussen 3-03-21 18:36

  • ★★★★0

    Model?

    Kärcher SC3

    dyg 3-03-21 18:54

  • ★★★★0

    Jeg har lavet lidt Melodi Grand Prix-betting: 400 kr. på at Chief 1 og Thomas Buttenschøns sang "Højt over skyerne" vinder, og 500 kr. på at den ender i top 3. Det er bare en glad-i-låget sang, som jeg tror, at mange vil synes om i disse tider.

    Samtidig faldt jeg over den politiske betting-del og satte 200 kr. på, at Mitt Romney bliver præsident i 2024. Nok ikke vildt realistisk, men til gengæld giver det 21.000 kr. igen...

    chandler75 3-03-21 18:55

  • ★★★★0

    Jeg prøvede for første gang i går at være med i Filmnørdens Hjørnes filmquiz, og det var sku ret skægt, selvom jeg blev nødt til at logge af før tid.

    chandler75 4-03-21 14:46

  • ★★0

    Jeg prøvede for første gang i går at være med i Filmnørdens Hjørnes filmquiz, og det var sku ret skægt, selvom jeg blev nødt til at logge af før tid.

    Det er virkelig hyggeligt - jeg har været med siden starten.

    Nogen gange går det godt (4.plads som bedste placering) og andre gange virkelig skidt (nr.64). Jeg kommer aldrig op og slås om toppen, det er Enevoldsen, Helle&Hjalte og Mongaard for skarpe til. 
    Men det er sjovt må de små kampe længere nede. Vi moovy folk kæmper jo lidt mod hinanden i quizzen :D

    Dyg, Kruse, Cyberzed og Borgstrup

    Tiany 4-03-21 15:51

  • ★★★★0

    Jeg prøvede for første gang i går at være med i Filmnørdens Hjørnes filmquiz, og det var sku ret skægt, selvom jeg blev nødt til at logge af før tid.

    Lagde godt mærke til dig i går, du dukkede op, hver gang jeg skulle skrive @rasmus kruse.

    dyg 4-03-21 15:54

  • ★★★★★0

    Mit eneste mål er at ende over så mange Moovy-medlemmer som muligt. De første par gange lykkedes det ganske godt, men især i går blev jeg udklasset af både Dyg, Tiany og Borgstrup. Det kan vi ikke have, så jeg må oppe mig næste gang :)

    Kruse 4-03-21 16:03

  • 0

    Jeg var også med for første gang i går. Det var virkelig hyggeligt, og jeg genkendte flere personer her fra Moovy-forummet.

    Herrguth 4-03-21 16:18

  • ★★0

    Hvordan og hvor foregår det?

    Weird_J 4-03-21 16:28

  • ★★★★0

    Borgstrup

    Hvem er det? Det navn siger mig intet?

    Jeg har lavet lidt Melodi Grand Prix-betting: 400 kr. på at Chief 1 og Thomas Buttenschøns sang "Højt over skyerne" vinder, og 500 kr. på at den ender i top 3. Det er bare en glad-i-låget sang, som jeg tror, at mange vil synes om i disse tider.

    Samtidig faldt jeg over den politiske betting-del og satte 200 kr. på, at Mitt Romney bliver præsident i 2024. Nok ikke vildt realistisk, men til gengæld giver det 21.000 kr. igen...

    Damn! Jeg har overhovedet ikke råd til at spille for de beløb, men hvis jeg havde, så røg pengene på Fyr og Flamme.

    Åkepool 4-03-21 16:57

  • ★★2

    Hvordan og hvor foregår det?

    Hver mandag kl.20 (for det meste og quizzen starter oftest først kl.20.15), live på Filmnørdens Hjørnes YouTube kanal. Her bliver quizzen streamet, man spiller så med via Ahaslide (webside ikke app). Det er principielt gratis, men det er virkelig god stil at donere 40kr for at spille med (nogen giver mindre 20kr - andre mere 100kr).

    Han kører 10 kategorier med 5 spørgsmål i hver og 10 minutters pause halvvejs - quizzen plejer at være færdig ca.22.15.www.facebook.com/hjoernevrideren/

    Tiany 4-03-21 17:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen