Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Man kan sige, at systemet virker. Der bliver reageret lynhurtigt. Men ja, det er supertræls for dem, der stod næst i køen.

    Der har været en lignende hændelse i Østrig, hvor der ingen sammenhæng var.

    Selvfølgelig er der en masse, der ikke forstår, hvordan det virker, som nu er ude at sige: "der kan I se!" - men når så mange tusinder vaccineres, så vil der sådanne hændelser, hvor en alvorlig sygdom indtræffer efter stikket uden der er en sammenhæng.

    Guldager11-03-21 12:56

  • ★★★★★★0

    Præcis!

    T. Nielsen11-03-21 13:05

  • ★★★★★★0

    Og ja, jeg hører allerede fra folk, der nu siger, at nu vil de ikke vaccineres hvis de bliver tilbudt den, hvis den tages i brug igen (hvad jeg kraftigt tænker den gør)

    T. Nielsen11-03-21 13:06

  • ★★★★★★0

    Og ja, jeg hører allerede fra folk, der nu siger, at nu vil de ikke vaccineres hvis de bliver tilbudt den, hvis den tages i brug igen (hvad jeg kraftigt tænker den gør)

    Jeg kan sagtens se, hvor den frygt kommer fra. Så det er op til medier, politikere og videnskabsfolkene at kommunikere på en hensigtsmæssig måde.

    Men ved man hvilken vaccine, man får?

    Guldager11-03-21 13:18

  • ★★★★0

    Jeg kan sagtens se, hvor den frygt kommer fra. Så det er op til medier, politikere og videnskabsfolkene at kommunikere på en hensigtsmæssig måde.

    Men ved man hvilken vaccine, man får?

    Ja, det bliver du oplyst om, når du modtager invitation til vaccine... Er jeg blevet fortalt.

    dyg11-03-21 13:21

  • ★★★★★★0

    Jeg kan sagtens se, hvor den frygt kommer fra. Så det er op til medier, politikere og videnskabsfolkene at kommunikere på en hensigtsmæssig måde.

    Men ved man hvilken vaccine, man får?

    Ja, folk bliver jo nervøse, det forstår jeg såmænd også. Der meldes så også lidt håndfast ud, i hvert fald på socialområdet hernede, at der har været alvorlige tilfælde af blodpropper efter folk er blevet vaccineret med AZ vaccinen. Så mange tror jo det lige præcist skyldes vaccinen, for “det har de jo læst”. 

    Vi fik det fortalt og mener måske også det stod da jeg bestilte tid, hvilken man fik. Andre jeg kender, som ikke er frontpersonale, men er vaccineret af andre grunde, vidste også hvilken. 

    T. Nielsen11-03-21 13:32

  • ★★★0

    Min kone fik sin i går (ligger derhjemme og klynker nu). Så det er da spændende at se om hun også får anden portion.

    gi-jones11-03-21 14:19

  • ★★★★★★0

    Min kone fik sin i går (ligger derhjemme og klynker nu). Så det er da spændende at se om hun også får anden portion.

    Hvis den tages i brug igen, gør hun jo. Men alle aflyses de næste 14 dage som jeg læste det. Hvis den atter tages i brug, skal jeg genbestille. Så håber jeg bare de har reserveret til andet stik, så man ikke skal ind og “kæmpe” om pladsen atter engang.

    T. Nielsen11-03-21 14:36

  • ★★★★★★0

    Jeg kan stadig ikke få en tid i hverken Kolding eller Vejle. Det kan jo ikke passe?? Det er da trods alt rimelig store byer. Men ingen tider at komme efter. Det er ikke ligefrem opløftende, og man mister lidt motivationen, når man ikke kan komme til. Jeg kan ikke komme til de andre byer på listen umiddelbart. 

    davenport11-03-21 14:48

  • ★★★★★★0

    Jeg kan stadig ikke få en tid i hverken Kolding eller Vejle. Det kan jo ikke passe?? Det er da trods alt rimelig store byer. Men ingen tider at komme efter. Det er ikke ligefrem opløftende, og man mister lidt motivationen, når man ikke kan komme til. Jeg kan ikke komme til de andre byer på listen umiddelbart. 

    Ufedt! Der er også et stort pres på systemet, så der har været en del kritik, også af den mere saglige slags. Derudover hersker der også en del forvirring. Da det blev min tur via job, fik jeg en mail om at jeg skulle tjekke e-boks for hvornår jeg kunne bestille. Et par dage senere fik jeg via mail så at vide, at det skulle jeg ikke alligevel. Jeg skulle blot bestille. I dag da vaccinen fra AstraZeneca blev sat på pause, fik jeg mail om at min tid ville blive afmeldt/annulleret (hvad den ikke er blevet endnu) og jeg så på et tidspunkt ville få besked om at jeg kan bestille en ny tid til andet stik (hvis AZ bliver taget i brug igen naturligvis). Så til aften, skrives der via medierne at region Sjælland siger vores tider automatisk bliver booket om til en ny og vi intet skal foretage os. 

    T. Nielsen11-03-21 20:18

  • ★★★★★★3

    Nu skal man ikke grine af folks overbevisninger - men denne om folks oplevelser med et år med corona klukkede jeg ret meget over:

    "Coronakrisen har ikke betydet så meget for mig, fordi jeg i forvejen qua min baggrund som astrolog havde set noget lignende komme. Derfor har jeg hverken været bange eller overrasket.

    - Jeg har fra begyndelsen sagt fra over for mange ting, blandt andet fordi jeg ikke synes, tiltag om eksempelvis er evidensbaserede."

    Det er lidt rodet til sidst, men altså...en astrolog, der siger fra over for ting, der ikke er evidensbaseret...

    Guldager11-03-21 20:22

  • ★★★★★★0

    :-D

    T. Nielsen11-03-21 20:29

  • ★★★★★★1

    Øv, et par vi kender og hvor vores den største går i klasse med deres den største og vores den mindste, skal gå i klasse med deres den mindste, er ramt af corona og ligger nu begge syg med covid-19. Han fik konstateret sclerose i sommers og er grundet medicinen i øget risiko og skulle vaccines nu her. Han har de sidste tre dage ligget svært syg derhjemme. Heldigvis synes han det går lidt bedre i dag. Fik lyst til at skrive det, fordi jeg husker Rasmus Drew før jul snakkede om at hvem alle de smittede de var, da han ikke kendte en. Vi kender snart en del.

    T. Nielsen11-03-21 21:17

  • ★★★1

    Alle de smittede jeg kender sidder herinde :)

    Måske er det fordi Moovy er en del af sammensværgelsen...

    gi-jones11-03-21 21:52

  • ★★0

    Jeg kan stadig ikke få en tid i hverken Kolding eller Vejle. Det kan jo ikke passe?? Det er da trods alt rimelig store byer. Men ingen tider at komme efter. Det er ikke ligefrem opløftende, og man mister lidt motivationen, når man ikke kan komme til. Jeg kan ikke komme til de andre byer på listen umiddelbart. 

    Har du prøvet at klikke på forskellige datoer? I sidste uge hjalp jeg min svigermor med at finde en tid i vejle. Hun sagde nemlig det samme som dig, men så prøvede jeg at klikke på dato efter dato indtil der dukkede nogle tider op en måneds tid fremme i kalender.

    Michael Andersen12-03-21 00:12

  • ★★★★★★0

    Øv, så steg min surround af i stuen. Kan godt tænde den. Men i det øjeblik den får en lydkilde (Tv, Blu-Ray afspiller), så slukker den. Aner ikke hvad der kan være galt. Har desværre ikke penge til en ny. 

    T. Nielsen12-03-21 07:56

  • ★★★★★★0

    Det kan bare være en sikring i forstærkeren. Hvis garantien er udløbet, kan du åbne den, og tjekke om der er en der er brændt af.

    davenport12-03-21 08:15

  • ★★★★★★0

    Det kan bare være en sikring i forstærkeren. Hvis garantien er udløbet, kan du åbne den, og tjekke om der er en der er brændt af.

    Garantien udløb for 9-10 år siden:D Hvordan ser man den er brændt af?

    T. Nielsen12-03-21 08:32

  • ★★★★★★0

    www.gateworld.net/news/2021/03/stargate-actor-cliff-simon-passed-away-age-58/

    Zero Cool12-03-21 08:59

  • ★★★★★★0

    Mener den bliver sort i midten. Det er tit det der sker, når baghøjtalerne fx. ryger sig en tur.

    davenport12-03-21 09:30

  • ★★★1

    Surviving Mars er gratis på EPIC for tiden. Det er ellers ret godt. Så ved jeg hvad weekenden skal gå med, hvis det bliver dårligt vejr.

    Aranyhajú Nyárszépe12-03-21 11:09

  • ★★★★★★2

    Opdagede lige en at en gammel kending herinde fra, er gået full retard på Facebook som anti-vaxx'er. Han har ellers altid påberåbt sig at forholde sig rationelt til viden og dokumentation. Sjovt, som folk man ellers altid har anset som værende rationelt tænkende mennesker (også selv om vi var langt fra hinanden politisk), pludselig kan springe en sikring og springe ud i fuldt flor med al den "misinformation" som halve sandheder og mavefornemmelser kan give.

    T. Nielsen12-03-21 11:52

  • ★★★★★0

    Men hvem er det, T Nielsen?!?!

    David Lund12-03-21 12:00

  • ★★★★★★2

    Men hvem er det, T Nielsen?!?!

    Da han jo selv har postet sit skriv offentligt på fjæsen, kan jeg vel godt skrive at det er Bruce. Men okay, han bekender sig jo også til NB. De har mig bekendt en del tilhængere, med sådanne i mine øjne, fjollede holdninger.

    T. Nielsen12-03-21 12:03

  • ★★★★★0

    Nå for pokker! Den havde jeg ikke set komme. Det må jeg lige læse ved lejlighed. Tak for svar =)

    David Lund12-03-21 12:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen