Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★3

    Jeg skal til jobsamtale på onsdag. Det er dog som kok, men på en af de bedste restauranter i Kolding. Ikke lige det jeg sigtede efter, men det var gennem min konsulent, og det er bedre at have noget at lave og tjene lidt mere, end at tulle rundt hjemme. De var vilde med mit CV, og min konsulent mente, at jobbet er mit, hvis jeg vil have det. Jeg søger dog videre som beskæftigelsesrådgiver/ underviser. Det er bedre betalt og uden aften og weekend arbejde. Nu skal DK jo lige åbne op, så der går nok et stykke tid, hvis jeg får det.

    davenport19-03-21 14:01

  • ★★★★★★0

    Lækkert :)

    Hvis din stress kan holde til det, så er det vel uanset hvad bedre end det er nu?

    Har de take away? 

    Guldager19-03-21 14:12

  • ★★★★★★1

    Nej, det bliver først når der lukkes op igen.

    Min stress er mere eller mindre gået i sig selv. Det var vidst krisen, der gjorde det hele udsigtsløst. Jeg fik lavet ansøgninger og den slags, og kom på den måde lidt ovenpå igen. Og så tog jeg mig sammen, og begyndte at tage mig selv seriøst igen. 

    davenport19-03-21 14:43

  • ★★★★★★0

    Det er stærkt gået :)

    Guldager19-03-21 15:06

  • ★★★★★★0

    Læser at der nu, udover på rygteplan, er kommet en direkte anmeldelse af Armie Hammer for voldtægt. Kunne egentlig godt lide ham som skuespiller, men tænker at hans karriere nu nok ryger langt bag i køen, uanset om han er skyldig eller ej.

    T. Nielsen20-03-21 14:23

  • ★★★★★★0

    Det er stærkt gået :)

    Ej, hold da op. Alle ved da, at det at skrive ansøgninger er en god kur mod stress. Er det ikke derfor arbejdsløse skal skrive to om ugen måske;-P

    T. Nielsen20-03-21 14:24

  • ★★★★★★1

    Jo, det hjælper altid på stress, når man har 4 forskellige "konsulenter" der ringer i tide og utide, bare for at tjekke op om man nu følger reglerne. Man kunne spare mange penge ved at fjerne de her åndsvage kontrolindstanser. 

    davenport20-03-21 17:26

  • ★★★★★★0

    Jo, det hjælper altid på stress, når man har 4 forskellige "konsulenter" der ringer i tide og utide, bare for at tjekke op om man nu følger reglerne. Man kunne spare mange penge ved at fjerne de her åndsvage kontrolindstanser. 

    Er man ikke syg, kan systemet indimellem godt drive en til at føle sig sådan ja. Desværre!

    T. Nielsen20-03-21 17:38

  • ★★★0

    Jo, det hjælper altid på stress, når man har 4 forskellige "konsulenter" der ringer i tide og utide, bare for at tjekke op om man nu følger reglerne. Man kunne spare mange penge ved at fjerne de her åndsvage kontrolindstanser. 

    Hvor er de konsulenter fra? Jobcenteret eller A-kassen?

    Tror der må være stor forskel fra kommune til kommune. Her fungere det sådan at man i god tid får besked på selv at booke et telefonisk møde med jobcenteret og det er den samme konsulent man snakker med hver gang. Kun en gang har jeg været ude for at hun har ringet tidligere end aftalt og det undskyldte hun også mange gange for. Noget med at hendes datter var syg. Der er ikke nogen her der ringer for at checke op på at jeg overholder reglerne. Det er heller ikke jobcenterets opgave, det ansvar ligger hos a-kassen. Ved a-kassen fungere det normalt også sådan at jeg selv skal booke et møde. Der har jeg godt nok snakket med et par forskellige, men man kan selv vælge hvem man vil snakke med, når man booker. A-kassen har jeg dog ikke hørt noget til i lang tid. Det virker som om de er gået i flyverskjul her i den anden nedlukning.

    Aranyhajú Nyárszépe20-03-21 17:53

  • ★★★★★★1

    I løbet af en md. har jeg kontakt med a-kasse, Jobcenter og anden aktør. De presser mig til "at få et job" som om det var noget jeg ikke gad have. De skulle holde sig væk, og lade være med at lave overgreb  på almindelige mennesker. Jeg har fået god hjælp ved Falck Quick.care. Min konsulent der er 100%, men stadig med en hint til at jeg skal have et job inden de 8 uger hun har mig. 

    davenport20-03-21 18:34

  • ★★0

    I løbet af en md. har jeg kontakt med a-kasse, Jobcenter og anden aktør. De presser mig til "at få et job" som om det var noget jeg ikke gad have. De skulle holde sig væk, og lade være med at lave overgreb  på almindelige mennesker. Jeg har fået god hjælp ved Falck Quick.care. Min konsulent der er 100%, men stadig med en hint til at jeg skal have et job inden de 8 uger hun har mig. 

    Det lyder helt vildt.. mit er ligesom Aranyhajú. Men det er så mega stressende at være jobsøgende, det lyder mærkeligt men man har jo aldrig rigtig fri og man ved at ens dagpenge ur tæller ned...

    Weird_J20-03-21 19:58

  • ★★★★★0

    Senere i dag får Matthew McConaugheys nye YouTube kanal premiere. Her kan man bl.a. høre løst og fast om hans hverdag m.m. og følge med i hans projekt i at få hjulpet Texas borgere med at komme på fode igen efter, at infrastrukturen blev hårdt ramt af en meget voldsom snestorm.

    Matthew McConaughey er en fantastisk person, så jeg vil glæde mig til også at følge ham på YouTube fremover. :)

    youtu.be/L2lggQ-3MQg

    youtu.be/AoFj5WHBMzs

    youtu.be/zBDcm3sDyQU

    youtu.be/-sjqq_YfZLk

    NightHawk21-03-21 01:13

  • ★★★★★2

    Jeg er på vej hjem fra privatfest. Jeg kommer jo slet ikke til at fungere i dag...

    David Lund21-03-21 06:09

  • ★★★★5

    Nå, nu har Ekstra Bladet lukket Nationen ned: Ekstra Bladet lukker nationens kommentarspor.

    Selvom det ind imellem har været garanti for en god griner, så må jeg indrømme, at jeg ikke helt forstår, at de ikke har gjort det før (andet end at det selvfølgelig har givet en masse ekstra klicks). 

    Forskning har jo vist, at den slags fora, modsat den oprindelige hensigt, ikke fremmer hverken konstruktiv debat eller demokrati. Tværtimod domineres de hurtigt af de højestråbende, som skræmmer flertallet væk, og de er arnesteder til udbredelsen af meget misinformation. Det var bl.a. derfor, at videnskab.dk nedlagde deres kommentarspor for flere år siden, og man har set samme tendens hos flere af de store, internationale nyhedsmedier. 

    Kommentarfelter var jo tænkt som en måde at inddrage og fastholde læserne endnu mere, en slags moderne opdatering af læserbrevet. Men virkeligheden viser rimeligt tydeligt, synes jeg, at en stor del af os slet ikke er modne nok til at kunne håndtere den kortere afstand mellem tanke og handling, som formatet tilbyder. 


    thomsen21-03-21 12:19

  • ★★★★★★1

    Jeg har haft en usund hobby med at læse kommentarsporet :)

    Men kommer ikke til at savne det.

    Guldager21-03-21 13:01

  • ★★★★★★0

    Videnskab.dk har da kommentarfeldt. Man skal bare scrolle ret langt ned for at finde det.

    davenport21-03-21 15:25

  • ★★★0

    Ser Brøndby - AGF

    KSDH - selvom de er røde :)

    Gormanden21-03-21 17:51

  • ★★★★0

    Videnskab.dk har da kommentarfeldt. Man skal bare scrolle ret langt ned for at finde det.

    Interessant. Kan huske, at de gjorde en del ud af det for nogle år siden, at de lukkede det og dengang henviste til, at udenlandske videnskabssider havde gjort det samme, fordi meget af det druknede i kævl og misinformation. Men de må så have lukket op igen. Det var jeg ikke klar over. Tak for rettelsen! :)

    thomsen22-03-21 13:56

  • ★★1

    Videnskab.dk har da kommentarfeldt. Man skal bare scrolle ret langt ned for at finde det.

    Interessant. Kan huske, at de gjorde en del ud af det for nogle år siden, at de lukkede det og dengang henviste til, at udenlandske videnskabssider havde gjort det samme, fordi meget af det druknede i kævl og misinformation. Men de må så have lukket op igen. Det var jeg ikke klar over. Tak for rettelsen! :)

    Det er garanteret ligeså interessant som Ingeniørens kommentarspor... der findes virkelig også guld blandt bedrevidende ingeniører der udtaler sig om emner de ikke nødvendigvis har faglighed i.

    Tiany22-03-21 15:37

  • ★★★0

    Det er garanteret ligeså interessant som Ingeniørens kommentarspor... der findes virkelig også guld blandt bedrevidende ingeniører der udtaler sig om emner de ikke nødvendigvis har faglighed i.

    Tvivler på alle kommentarer kommer fra ingeniører. Du skal vel "bare" have et abbonnement for at få adgang til at kommentere.

    Steffan Rasmussen22-03-21 15:40

  • ★★★1

    Er der ikke flere, der har lyst at være med i vores Top 100 film liste.? Det er sjovere jo flere vi er :)

    www.moovy.dk/forum/bland-selv/Moovys-top-100-film_2

    MadMartigan22-03-21 20:45

  • ★★★★1

    Er der ikke flere, der har lyst at være med i vores Top 100 film liste.? Det er sjovere jo flere vi er :)

    www.moovy.dk/forum/bland-selv/Moovys-top-100-film_2

    Ja - kom frisk alle! Jeg ærgrede mig sidst, da jeg ikke var med...

    chandler7522-03-21 21:16

  • ★★0

    Ja kunne være godt med nogle flere, så der kom så mange meninger med som muligt :-)

    Weird_J23-03-21 17:06

  • ★★★★★★5

    1½ time til jobsamtale. Jeg ryster som et espeløv...

    davenport24-03-21 09:40

  • ★★★★0

    1½ time til jobsamtale. Jeg ryster som et espeløv...

    "Det ka jo aldrig gå værre end hiel gal" - som De Nattergale siger.

    S. Rico24-03-21 09:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen