Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★1

    Havde feber i går, og er sgu lidt ramt i dag også. Ikke så meget feber, men frisk er jeg ikke. Hvis jeg skulle have været fysisk på arbejde, havde jeg taget en sygedag, men fordi det bare er onlineundervisning, kan jeg godt overskue det.

    Og vi havde ellers bestilt bord på Sortebro Kro til i aften, men det må så vente. Det bliver en pizza fra Rosticcaria i stedet, som er ægte italienske pizzaer og afsindigt gode. Det tager dog 10 minutter at køre hjem med dem, så er altid nervøse for, de bliver kolde inden :)

    Start sædevarmen så kan de holde sig lune :)

    Wangsgaard29-04-21 15:52

  • ★★★★★★0

    En af mine bedste venner (og længste venskaber) siden 1985, har ringet at de mistænker han har tarmkræft, så nu er han i gang med en udredning:( Tilbage i 2019 blev han ramt af et hjertestop og måtte genoplives. 

    T. Nielsen29-04-21 23:20

  • ★★★★★★0

    Skal til bilkoncert i Vejle her kl. 13. Det er et eller andet børneshow, vi har vundet ved KidsAid. Mere ved jeg faktisk ikke...

    davenport30-04-21 10:36

  • ★★★★★★1

    Og så fik jeg endelig vaccinationstid. Det viste sig, at siden jeg har adressebeskyttelse, kunne den ikke se mit postnummer. Da jeg så rettede det, var der tid d. 19 i Kolding. Og det er Pfiser, så det er jo fint. 

    davenport30-04-21 11:24

  • ★★★★★★0

    Er der nogen der har styr på, om den der frihandelsaftale der er indgået (eller ved at blive?) mellem eu og briterne, får betydning for om det atter bliver lidt nemmere at bestille film hjem fra England?

    T. Nielsen30-04-21 11:29

  • ★★★★★★0

    Er der nogen der har styr på, om den der frihandelsaftale der er indgået (eller ved at blive?) mellem eu og briterne, får betydning for om det atter bliver lidt nemmere at bestille film hjem fra England?

    Jeg kan ikke lige finde noget om den, men hvis den gælder både privat og erhverv, så ja. Men uden jeg har undersøgt det, kunne jeg forestille mig, at nogle frihandelsaftaler kun gælder for erhverv.

    Guldager30-04-21 11:44

  • ★★★0

    Og så fik jeg endelig vaccinationstid. Det viste sig, at siden jeg har adressebeskyttelse, kunne den ikke se mit postnummer. Da jeg så rettede det, var der tid d. 19 i Kolding. Og det er Pfiser, så det er jo fint. 

    Super :) Jeg kunne heller ikke rigtigt forstå det.

    Får gæster helt oppe fra det mørke Jylland som jeg ikke har set i nogle år, så det skal være fest og det skal nok blive hyggeligt. Arbejder stadig aften, så skal først møde kl 15 mandag, så dejlig lang store bededagsferie :)

    Aranyhajú Nyárszépe30-04-21 11:45

  • ★★★★★★0

    Jeg kan ikke lige finde noget om den, men hvis den gælder både privat og erhverv, så ja. Men uden jeg har undersøgt det, kunne jeg forestille mig, at nogle frihandelsaftaler kun gælder for erhverv.

    Jeg læste om den på tekst-tv, tror jeg det var:) Der er de jo altid ret kortfattet. 

    T. Nielsen30-04-21 11:46

  • ★★★★★★4

    Jeg ser et par afsnit af Ultra Smider Tøjet og læser lidt om udlandets reaktion på det.

    Jeg synes, det er et vildt godt program, men hvis man hører præmissen som "nøgne voksne smider tøjet foran tweens", så lyder det måske lidt vildt. Men det er helt sobert, nede på jorden og fantastisk, at man kan vise sådan noget. Og så kom jeg til at tænke på, at hvis det var teenagere på 13-15 år, der var publikum, så var det nok langt mere akavet.

    I samme ombæring læste jeg også om slagtningen af giraffen i Københavns Zoo, hvor der var publikum (herunder børn) med - og det er sgu da virkelig fedt, at man kan få lov til at se det. Jeg er med på, at for nogen vil det være for meget, men det har jeg en løsning på: bare lad være med at se det :)

    Guldager30-04-21 15:58

  • ★★★★★★0

    Jeg ser et par afsnit af Ultra Smider Tøjet og læser lidt om udlandets reaktion på det.

    Jeg synes, det er et vildt godt program, men hvis man hører præmissen som "nøgne voksne smider tøjet foran tweens", så lyder det måske lidt vildt. Men det er helt sobert, nede på jorden og fantastisk, at man kan vise sådan noget. Og så kom jeg til at tænke på, at hvis det var teenagere på 13-15 år, der var publikum, så var det nok langt mere akavet.

    I samme ombæring læste jeg også om slagtningen af giraffen i Københavns Zoo, hvor der var publikum (herunder børn) med - og det er sgu da virkelig fedt, at man kan få lov til at se det. Jeg er med på, at for nogen vil det være for meget, men det har jeg en løsning på: bare lad være med at se det :)

    Jeg er helt på bølgelængde med dig i dag....Det må være fordi det er fredag;)

    T. Nielsen30-04-21 16:18

  • ★★★★★★1

    Jeg er helt på bølgelængde med dig i dag....Det må være fordi det er fredag;)

    Hvis vi taler om pædagogik, så tror jeg faktisk, vi er ret meget på bølgelængde :)

    Guldager30-04-21 16:31

  • ★★★★★★0

    Hvis vi taler om pædagogik, så tror jeg faktisk, vi er ret meget på bølgelængde :)

    Tror jeg faktisk også:) God weekend.

    T. Nielsen30-04-21 16:34

  • ★★★★★★0

    Fin koncert i Vejle i dag. Børnene var helt vilde med det. Der var kun 27 biler inde, og vi havde en god plads. Fedt at det havde sin egen frekvens i radioen, så der kom bulder i anlægget. :)

    davenport30-04-21 16:52

  • ★★★★2

    Er der nogen der har styr på, om den der frihandelsaftale der er indgået (eller ved at blive?) mellem eu og briterne, får betydning for om det atter bliver lidt nemmere at bestille film hjem fra England?

    Nej, det kommer ikke til at gøre nogen forskel.

    Det er nemlig den samme handelsaftale, man har opereret under siden nytår. UK skyndte sig bare at underskrive den umiddelbart efter, at den blev indgået omkring juletid. Formentligt fordi de havde brug for den som indenrigspolitisk sejr.

    EU har omvendt taget sig god tid til at underskrive aftalen. Det skyldes bl.a., at for det første skal alle medlemslandene sige god for den. Men for det andet har man også udskudt at skrive under et par gange, fordi UK jo har haft mere end svært ved at overholde den aftale, man indgik sidste år (det er den, man kalder for tilbagetrækningsaftalen, som bl.a. indeholder protokollen for at håndtere grænsekontrollen i Nordirland).

    Det er jo lidt svært at gå ind i en ny aftale med en partner, hvis de samtidigt ikke gør det, I har aftalt i den sidste aftale, I lavede.

    Der har været snak om, hvorvidt EU helt skulle droppe handelsaftalen, nu hvor UK flere gange har nølet med at overholde tilbagetrækningsaftalens bestemmelser og også direkte har truet med at bryde den. Men EU har fælles valgt at underskrive handelsaftalen alligevel, fordi den giver de bedste redskaber til at sanktionere UK, hvis de ikke overholder deres del af forpligtelserne. 

    Det kommer altså ikke til at betyde nogen forskel for dig og mig, at EU endeligt har underskrevet aftalen. For i praksis har begge parter ladet, som om aftalen var i kraft og underskrevet siden nytår (alternativet havde været at handle under WTO-regler i en periode, indtil begge parter havde underskrevet, men det ville have betydet en endnu skrappere overgang). 

    thomsen30-04-21 18:24

  • ★★★★★★1

    Ah ok, så det er blot en handelsaftale og ikke en frihandelsaftale?

    Guldager30-04-21 19:33

  • ★★★★★★1

    Nej, det kommer ikke til at gøre nogen forskel.

    Det er nemlig den samme handelsaftale, man har opereret under siden nytår. UK skyndte sig bare at underskrive den umiddelbart efter, at den blev indgået omkring juletid. Formentligt fordi de havde brug for den som indenrigspolitisk sejr.

    EU har omvendt taget sig god tid til at underskrive aftalen. Det skyldes bl.a., at for det første skal alle medlemslandene sige god for den. Men for det andet har man også udskudt at skrive under et par gange, fordi UK jo har haft mere end svært ved at overholde den aftale, man indgik sidste år (det er den, man kalder for tilbagetrækningsaftalen, som bl.a. indeholder protokollen for at håndtere grænsekontrollen i Nordirland).

    Det er jo lidt svært at gå ind i en ny aftale med en partner, hvis de samtidigt ikke gør det, I har aftalt i den sidste aftale, I lavede.

    Der har været snak om, hvorvidt EU helt skulle droppe handelsaftalen, nu hvor UK flere gange har nølet med at overholde tilbagetrækningsaftalens bestemmelser og også direkte har truet med at bryde den. Men EU har fælles valgt at underskrive handelsaftalen alligevel, fordi den giver de bedste redskaber til at sanktionere UK, hvis de ikke overholder deres del af forpligtelserne. 

    Det kommer altså ikke til at betyde nogen forskel for dig og mig, at EU endeligt har underskrevet aftalen. For i praksis har begge parter ladet, som om aftalen var i kraft og underskrevet siden nytår (alternativet havde været at handle under WTO-regler i en periode, indtil begge parter havde underskrevet, men det ville have betydet en endnu skrappere overgang). 

    Det var ærgerligt. Men tak for en fyldig forklaring. 

    T. Nielsen30-04-21 23:56

  • ★★★★★★1

    www.eu.dk/da/temaer/brexit/handelsaftale

    T. Nielsen 1-05-21 00:00

  • ★★★★★★1

    Bare læs aftalen her: eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/

    Kun 1449 sider :)

    Guldager 1-05-21 06:41

  • ★★★★★★0

    Bare læs aftalen her: eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/

    Kun 1449 sider :)

    Der er lidt til en søvnløs nat...Hvilken jeg aldrig har:-)

    T. Nielsen 1-05-21 07:08

  • ★★★★★★2

    Vi skal besøge svigermekanikken i dag til frokost og så være der hele dagen/aftenen. Det er såmænd fint nok, selv om jeg ofte bliver frygteligt træt af at høre på min brovtende, brokkende og unuancerede svigerfar (ikke brok over os, men af alt fra “forkælede” offentlige ansatte, fodformede skolelærere og udlændinge)

    Samtidig med så har han altid så svært ved at forstå og respektere at jeg ikke gider vælte bajere og dårlig whisky ned i lange baner. Han elsker at drikke og være fuld (altså ikke så det er et problem) og jeg gider ikke drikke mig fuld eller blot mærke en promille. Så jeg har rigeligt af en enkelt. 

    Nå, men pigerne hygger sig og jeg skal ikke lave en skid (uden at lægge ører og øjne til ovenstående og så stå i garagen og glo på svigerfars 9-10, indrømmet ofte flotte, motorcykler. 

    T. Nielsen 1-05-21 09:55

  • ★★★★★★3

    Bare find et emne, der ikke interessere ham en skid, og så snak om dét hver gang du får muligheden. Jeg foreslår UFOer, som folk er rigtig trætte af mig for at bringe på banen ved enhver lejlighed :D 

    davenport 1-05-21 10:55

  • ★★★★★★0

    Bare find et emne, der ikke interessere ham en skid, og så snak om dét hver gang du får muligheden. Jeg foreslår UFOer, som folk er rigtig trætte af mig for at bringe på banen ved enhver lejlighed :D 

    Haha kan være jeg skal prøve det...tror dog ærligt at svigerfar er for tykhovedet til at det hjælper. Manden har efter nu 10 år stadig ikke fattet, at jeg har mindre intetesse i biler, motorer og motorcykler end jeg ville have i at få sat stød til bollerne....eller vent, det måske et dårligt eksempel, men du ved hvad jeg mener;)

    T. Nielsen 1-05-21 11:32

  • ★★★★1


    Jeg er absolut ikke vaccinekonspirationsteoretiker.

    Bare sådan lige for en god ordens skyld, så håber jeg da, at det fremgik af min post, at jeg smurte tykt på. Jeg ved jo ikke noget om, hvad du går rundt og laver, så jeg tog bare udgangspunkt i nogle ting, andre havde læst og skrevet om herinde, og drejede så volumen op til 11. 

    På samme måde har Wimmie jo heller ikke fået tre-fire børn siden sidst, men kun en enkelt ny, lille sød en. 

    Den eneste ting, jeg sådan set kan stå inde for, er den der med, at jeg er blevet en endnu større nørd. Man troede ikke, at det kunne ske, men her er vi. 

    Det er super dejligt at læse, at du har det godt, Flemming. Det er virkeligt livsbekræftende at læse dig være så positiv.

    Tillykke med det nye job, og så håber jeg, at omstændighederne tillader, at du snart kan få sat den ring på fingeren af din udkårne, som du gerne vil. 

    thomsen 1-05-21 11:51

  • ★★1

    En stille lørdag, med 6 timers WEC spa race, på fjerneren, så kan man lige se hvor stærke det danske team med Jan Magnussen er:-). Senere kommer en god kammerat, så skal der nok drikkes er par øl og diskuteres verdens situation.

    God weekend til jer :-) 

    Weird_J 1-05-21 14:59

  • ★★★★★★0

    Sidder og læser lidt om elbiler. Er det korrekt forstået, at de kræver væsentlig mindre reperation end benzinbiler? og at holdbarheden er længere på alle dele med undtagelsen af batteriet? Så brugte el-biler er en bedre deal end brugte fossilbiler? Og må man sjatoplade elbiler?

    Vi skal ikke have en foreløbig - vi kører vores nuværende bil ud - men vores næste bil bliver med garanti en el-bil. 

    Fun fact: 38% af alle biler i 1900 i USA var elbiler...

    Guldager 2-05-21 13:20

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen