Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★2

    Ikke noget Copenhell i år, men har købt billet til Winter Metal Magic i Fredericia. 

    666 kr blev det

    Guldager 4-05-21 10:24

  • ★★★★★★0

    Nu oplever jeg lige præcis det Davenport snakkede om mht vacciner. Jeg kan nu bestille tid til andet stik, men kan kun få tider i Odense eller Svendborg. Altså, rend mig dog et vist sted tænker jeg lidt, som om jeg lige smider små 1000 kr og smutter til Fyn:)

    T. Nielsen 4-05-21 15:28

  • ★★★★★★1

    Vi skal lørdagshygge i aften. Jeg starter på job torsdag, og så ser de mig ikke meget de næste 3 uger. Det bliver underligt igen at arbejde aften/weekend efter en del år, men også vildt spændende.

    davenport 4-05-21 15:28

  • ★★★★★1

    Nu oplever jeg lige præcis det Davenport snakkede om mht vacciner. Jeg kan nu bestille tid til andet stik, men kan kun få tider i Odense eller Svendborg. Altså, rend mig dog et vist sted tænker jeg lidt, som om jeg lige smider små 1000 kr og smutter til Fyn:)

    Adgangen til frisk brunsviger gør, at turen selv er værd at bruge 2000 på <3

    The Insider 4-05-21 15:37

  • ★★★★★★1

    Adgangen til frisk brunsviger gør, at turen selv er værd at bruge 2000 på <3

    Det selvfølgelig også sandt:D 

    T. Nielsen 4-05-21 15:39

  • ★★★★★★0

    Jeg fandt ud af at det var fordi jeg har adressebeskyttelse. Det har du måske også, når du jo arbejder indenfor psykiatrien? 

    davenport 4-05-21 16:08

  • ★★★★★★0

    Nu oplever jeg lige præcis det Davenport snakkede om mht vacciner. Jeg kan nu bestille tid til andet stik, men kan kun få tider i Odense eller Svendborg. Altså, rend mig dog et vist sted tænker jeg lidt, som om jeg lige smider små 1000 kr og smutter til Fyn:)

    Hjælper det ikke at ringe? ;-)

    Wayne 4-05-21 16:51

  • ★★★★★★0

    Hjælper det ikke at ringe? ;-)

    Næ, prøvede og de kunne kun sige jeg måtte prøve senere i dag, i aften, i morgen osv.

    T. Nielsen 4-05-21 17:07

  • ★★★★★★0

    Så inviterede vi familien (på begge sider) til fødselsdag for den mindste, her sidst i maj. I invitationen opfordrede vi til at de voksne lod sig teste inden. Dels pga mig, men også pga at pigernes farmor på 79 er med. Det blev min svigerinde åbenbart så fornærmet over, fordi de af princip ikke ville testes uden hvis de var syge eller havde været i nærkontakt med en smittet, at de meldte fra?!? 

    Er det så grænseoverskridende, ja det var ikke engang et krav jo, men blot en opfordring, at bede om dette? 

    T. Nielsen 4-05-21 17:22

  • ★★★★0

    Er det så grænseoverskridende, ja det var ikke engang et krav jo, men blot en opfordring, at bede om dette? 

    Næh, jeg synes det er en helt fair opfordring, især taget din og pigernes mormors situation i betragtning. Hvis jeg fik den samme opfordring for at kunne være med til min nieces fødselsdag, ville jeg måske endda få taget min testmødom.

    På den anden side synes jeg også, det er fair nok, hvis de har deres grunde (principielle eller andet) til ikke at ønske at ville lade sig teste.

    Hvad er det i øvrigt nu, en svigerinde er?

    chandler75 4-05-21 19:50

  • ★★★★★★1

    En søskendes plage... 

    davenport 4-05-21 19:59

  • ★★★★★★0

    I dækning - der kommer en kinesisk raket.

    Wayne 5-05-21 10:10

  • ★★★★★★2

    Så inviterede vi familien (på begge sider) til fødselsdag for den mindste, her sidst i maj. I invitationen opfordrede vi til at de voksne lod sig teste inden. Dels pga mig, men også pga at pigernes farmor på 79 er med. Det blev min svigerinde åbenbart så fornærmet over, fordi de af princip ikke ville testes uden hvis de var syge eller havde været i nærkontakt med en smittet, at de meldte fra?!? 

    Er det så grænseoverskridende, ja det var ikke engang et krav jo, men blot en opfordring, at bede om dette? 

    Vi havde vores tre børn, to sviger børn og tre børnebørn - hjemme til hveder i torsdags. Vi var i alt 10, som er max indtil i morgen - og alle var lige forbi for at lave en test. Jeg stod selv i kø for at blive testet i over en time.

    Ingen så det som et problem, men det var rigtigt rart og trygt for alle - og vi havde en aften som for den ville have været for 2 år siden. Meget hyggeligt.

    Din svigerinde mangler vist lidt overskud.

    Wayne 5-05-21 10:35

  • ★★★★3

    Så inviterede vi familien (på begge sider) til fødselsdag for den mindste, her sidst i maj. I invitationen opfordrede vi til at de voksne lod sig teste inden. Dels pga mig, men også pga at pigernes farmor på 79 er med. Det blev min svigerinde åbenbart så fornærmet over, fordi de af princip ikke ville testes uden hvis de var syge eller havde været i nærkontakt med en smittet, at de meldte fra?!? 

    Er det så grænseoverskridende, ja det var ikke engang et krav jo, men blot en opfordring, at bede om dette? 

    Jeg synes overhovedet ikke, at det er grænseoverskridende. Jeg går ikke selv særligt ofte ud, men jeg hører da jævnligt fra venner og bekendte, at de har aftalt alle at lade sig teste, inden man skal mødes til en hyggelig aften/ parmiddag o.l. Det virker, som om det er blevet meget almindeligt.

    Ærligt talt synes jeg, at det er et tåbeligt princip, din svigerinde har, det med at de ikke vil testes, hvis de ikke er syge.

    For det første har Covid-19 en inkubationstid på ml. 2-10 dage, dvs. der går 2-10 dage (i gennemsnit 5), fra du bliver smittet, til du føler dig syg. Men i de 2-10 dage kan du stadigvæk smitte andre, selvom du ikke selv føler dig syg.

    For det andet så regner man med, at op mod halvdelen af alle smittede er asymptomatiske. Dvs. at de er smittede, men ikke nødvendigvis opdager det, fordi de ikke føler sig syge. Selvom de ikke føler sig syge, så kan de jo sagtens sprede smitten videre til andre, som så måske rammes hårdere. 

    Jeg kan virkeligt ikke se, hvad der skulle ligge til grund for det princip, din svigerinde påkalder sig, medmindre hun da er en af de her tåber, der mener, at Covid-19 ikke er farligere end influenza. 

    For mig at se er det ren egoisme ikke at ville lade sig teste, hvis dem, der holder et selskab, beder en det.

    Men okay, hun har selvfølgelig meldt rent ud ved at melde fra. 

    Jeg tænker bare ikke, at du på nogen måde skal have dårlig samvittighed over det eller føle, at du har være grænseoverskridende eller noget. Det er hende, der har et problem. 

    thomsen 5-05-21 10:55

  • ★★★★★★2

    Jeg synes overhovedet ikke, at det er grænseoverskridende. Jeg går ikke selv særligt ofte ud, men jeg hører da jævnligt fra venner og bekendte, at de har aftalt alle at lade sig teste, inden man skal mødes til en hyggelig aften/ parmiddag o.l. Det virker, som om det er blevet meget almindeligt.

    Ærligt talt synes jeg, at det er et tåbeligt princip, din svigerinde har, det med at de ikke vil testes, hvis de ikke er syge.

    For det første har Covid-19 en inkubationstid på ml. 2-10 dage, dvs. der går 2-10 dage (i gennemsnit 5), fra du bliver smittet, til du føler dig syg. Men i de 2-10 dage kan du stadigvæk smitte andre, selvom du ikke selv føler dig syg.

    For det andet så regner man med, at op mod halvdelen af alle smittede er asymptomatiske. Dvs. at de er smittede, men ikke nødvendigvis opdager det, fordi de ikke føler sig syge. Selvom de ikke føler sig syge, så kan de jo sagtens sprede smitten videre til andre, som så måske rammes hårdere. 

    Jeg kan virkeligt ikke se, hvad der skulle ligge til grund for det princip, din svigerinde påkalder sig, medmindre hun da er en af de her tåber, der mener, at Covid-19 ikke er farligere end influenza. 

    For mig at se er det ren egoisme ikke at ville lade sig teste, hvis dem, der holder et selskab, beder en det.

    Men okay, hun har selvfølgelig meldt rent ud ved at melde fra. 

    Jeg tænker bare ikke, at du på nogen måde skal have dårlig samvittighed over det eller føle, at du har være grænseoverskridende eller noget. Det er hende, der har et problem. 

    Enig i det hele.

    Wayne 5-05-21 11:00

  • ★★★★★★2

    T. Nielsen: jeg er uenig med din svigerindes synspunkt, men det er jo deres valg / fravalg. Så du har bestemt ikke været urimelig, men det lyder også til, at du trods alt respekterer deres valg? Selvom jeg godt forstår, du synes, det er træls. Men hvorfor er det din svigerinde og ikke din bror/søster, der har meldt fra?

    Guldager 5-05-21 11:11

  • ★★★3

    Nu har jeg været på 6 forskellige virksomheder som vikar og Corona er ikke noget man tager særlig højtideligt. Der er ingen der går med mundbind eller holder afstand. Der hvor jeg er nu, står vi gerne en 5-6 stykker i et lille skur og drikke kaffe og røger smøger.

    Aranyhajú Nyárszépe 5-05-21 11:21

  • ★★★★0

    Nu har jeg været på 6 forskellige virksomheder som vikar og Corona er ikke noget man tager særlig højtideligt. Der er ingen der går med mundbind eller holder afstand. Der hvor jeg er nu, står vi gerne en 5-6 stykker i et lille skur og drikke kaffe og røger smøger.

    Hvilken branche er det i?

    Min kæreste er kontorvikar i en smykkevirksomhed i øjeblikket, og her går de heller med mundbind. Nogle af dem skiftes til at arbejde hjemme, og så beder de dem, der møder ind om at være testet indenfor de sidste 72 timer. 

    thomsen 5-05-21 13:51

  • ★★★★2

    Nu er der jo ikke noget krav eller nogen anbefaling om, at man skal bære mundbind på arbejdspladsen, medmindre man arbejder i detailhandlen. Heldigvis. Det er allerede hysterisk nok...

    chandler75 5-05-21 13:57

  • ★★★★1

    I min virksomhed går vi med livrem og seler, så jeg har ikke været på kontoret i 14 måneder.

    dyg 5-05-21 13:58

  • ★★★★★★5

    Det er allerede hysterisk nok...

    Hvorfor? Alt smitte foregår stort set i hjemmet eller på arbejdspladsen, dvs. steder hvor man er indenfor.

    Guldager 5-05-21 14:25

  • ★★★★★★0

    Nøj, hvor er jeg spændt på i morgen. Og da jeg skal cykle på arbejde, og ikke har en cykel, har jeg lånt min mors. Så brækkede nøglen i dag, og måtte til cykelhandleren. Det hjalp ikke ligefrem på opstarts-stress. Jeg har fået en vagtplan pr. SMS, der siger torsdag - søndag de næste 2 uger. Der er kun mødetider, så det er nok bare til luk hver dag. Jeg har ikke arbejdet i 2 år, så jeg bliver sgu nok lidt slap i benene ;) 

    davenport 5-05-21 17:33

  • ★★0

    Nøj, hvor er jeg spændt på i morgen. Og da jeg skal cykle på arbejde, og ikke har en cykel, har jeg lånt min mors. Så brækkede nøglen i dag, og måtte til cykelhandleren. Det hjalp ikke ligefrem på opstarts-stress. Jeg har fået en vagtplan pr. SMS, der siger torsdag - søndag de næste 2 uger. Der er kun mødetider, så det er nok bare til luk hver dag. Jeg har ikke arbejdet i 2 år, så jeg bliver sgu nok lidt slap i benene ;) 

    Det bliver spændende ja, men mon ikke det hele går godt, lød jo,til at være gode kolleger du fik:-)

    Weird_J 5-05-21 18:00

  • ★★1

    Nu har jeg været på 6 forskellige virksomheder som vikar og Corona er ikke noget man tager særlig højtideligt. Der er ingen der går med mundbind eller holder afstand. Der hvor jeg er nu, står vi gerne en 5-6 stykker i et lille skur og drikke kaffe og røger smøger.

    Jeg tænker det handler om branche alt efter hvor “tungt” virksomheden tager det.

    Hos os er vi forsyningskritiske så vi har gået med livrem og seler (dog ikke som hos Dyg da vi har en del arbejde der ikke kan udføres på hjemmekontoret). Men vi har været igennem perioder med fuld nedlukning, 10%, 20%, 30% og i øjeblikket 40% og så bliver den hævet til 50% i næste uge.

    Vi har haft en periode med maske på når vi bevægede os rundt og ensrettet trapper.

    Vi holder stadig afstand og spiser i hold.

    På min mands arbejde har de maske på hele tiden, bortset fra når de sidder ved deres skrivebord.

    Tiany 5-05-21 18:19

  • ★★★★★★0

    Testede lige negativ, da jeg regner med, at jeg skal møde sygdomsfri. Ved ikke helt hvad reglerne siger, men better safe than sorry. 

    davenport 5-05-21 18:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen