Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    T. Nielsen: jeg bruger svigerinde i betydningen søskendes hustru - men det kan jo også betyde ens ægtefælles søskende, som er den, du mente - deraf forvirringen :)

    Ah, det var der du var. Beklager jeg ikke fangede den. Men ja, det er naturligvis rigtigt og burde jeg have skrevet tydeligere. Tænkte ikke over dette, da jeg ikke har en bror og derfor kun har brugt ordret om min kones søster. 

    T. Nielsen 6-05-21 14:44

  • ★★2

    Min 2.5 år gamle iPhone Xs var helt død en morgen i forrige uge. Har en elektronik forsikring igennem tryg som jeg aldrig har brugt, men nu er jeg så glad for jeg har haft den. Min telefon var helt kortsluttet så nu har jeg fået en helt ny fra appel til 1100kr i selvrisiko. Det er sgu lækket! 

    Wangsgaard 6-05-21 14:54

  • ★★★★1

    Og det er sikkert heller ikke andet. Jeg har nok tendens til at blive for bekymret. Det er der naturligvis gode grunde til. Men det tærer lidt på psyken. 

    Fuldt ud forståeligt! Det er blevet endnu mindre sjovt at være småsyg i disse dage, selv os raske kan ikke lade være med at bruge ekstra energi på at bekymre sig, om det nu skulle være covid. Jeg tog også en pcr/lyntest kombo med det samme jeg begyndte at føle mig syg, og de var heldigvis negative.

    Nu har jeg lige været i vores lokale lille fitness center, for første gang siden december! Hvor har jeg dog savnet at løfte vægte og høre metal! 

    dyg 6-05-21 15:03

  • ★★★★★★0

    Fuldt ud forståeligt! Det er blevet endnu mindre sjovt at være småsyg i disse dage, selv os raske kan ikke lade være med at bruge ekstra energi på at bekymre sig, om det nu skulle være covid. Jeg tog også en pcr/lyntest kombo med det samme jeg begyndte at føle mig syg, og de var heldigvis negative.

    Nu har jeg lige været i vores lokale lille fitness center, for første gang siden december! Hvor har jeg dog savnet at løfte vægte og høre metal! 

    Ja, så snart jeg er vaccineret færdig (på lørdag, jubiiiiiiiiiii) og der er gået de obligatoriske to uger, så glæder jeg mig også megameget til at begynde at træne igen, mens musikken brager i ørerne på mig:D

    Jeg træner ca 2 gange om ugen, hvor jeg bruger en lille times tid på vægttræning og en stor times tid på cardio. Må dog heller starte roligt,  da jeg ikke har trænet i center siden feb/marts 20:-/

    T. Nielsen 6-05-21 15:13

  • ★★★★3

    Hvad er...Mundbind eller mere generelt? Bliver lidt øv, når jeg læser dette, for så får man jo indirekte den følelse af, at det nok bare er  mig der er lidt hysterisk, når jeg beder folk om test, før vi samles på op til næsten 20 mennesker og i tilfælde af dårligt vejr, skal være inde i en stue beregnet til en familie. Jeg skrev nemlig, i tilfælde af dårligt vejr, i forhold til at jeg opfordrede familien til at lade sig teste inden (det ved jeg i øvrigt mine niecer og nevøer altid gør, før en familie komsammen, så opfordringen var egentlig mest retorisk, så folk lige huskede det)

    Det gik primært på mundbind, som jeg ikke er overbevist om har den ønskede effekt - måske endda tværtimod.

    Men jeg har indtryk af, at der er mange, der har vænnet sig til dem - også i en sådan grad, at de faktisk synes, det er fedt at kunne skjule sig lidt bag det - især de unge.

    Der var intet ved din test-opfordring, som jeg fandt hysterisk - jeg skrev jo netop: "Jeg synes det er en helt fair opfordring, især taget din og pigernes mormors situation i betragtning." :)

    Når det er sagt, synes jeg måske også, at folk generelt er gået lidt test-amok. Mine naboer har en rutine, hvor de hver søndag lader sig teste (uanset hvad de skal eller hvor de har været). Det er, som om en søndagstur på Bakken eller i skoven for mange er blevet erstattet af en hyggeudflugt til testcentret...

    chandler75 6-05-21 15:37

  • ★★★★★★5

    Det gik primært på mundbind, som jeg ikke er overbevist om har den ønskede effekt

    Men det handler jo om videnskab og ikke overbevisning? Og her er der masser af undersøgelser,  der konkludere, at mundbind beskytter andre mod dine bakterier- men man er ikke selv beskyttet i samme grad. Det vil sige, personer uden mundbind kan overføre bakterier og vira til andre, mens folk med mundbind ikke gør. 

    Grunden til, at mundbind ikke beskyttet mod andres bakterier er, at folk ikke bruger dem korrekt.

    Guldager 6-05-21 16:25

  • ★★★★3

    Men det handler jo om videnskab og ikke overbevisning?

    Så er jeg ikke overbevist af videnskaben :)

    Der er selvfølgelig lavet undersøgelser, der viser, at x antal personer skal bære mundbind i x antal dage for at forhindre 1 smittet. Men der er også virkelig mange ubekendte: Ville folk fx være mere tilbøjelige til at holde afstand, hvis de ikke bar mundbind? Og følgevirkningerne: Millioner af mundbind i naturen til gene for miljø og dyr.

    Jeg synes også, det er påfaldende, når man ser på Sundhedsstyrrelsens rapport, at der bliver slynget en masse tal ud, men i opsummeringen af de 4 fordele ved mundbind i det offentlige går 3 ud af 4 punkter på:

    1. Reducere stigmatiseringen af personer, der ønsker at bruge mundbind.

    2. Kan medvirke til, at befolkningen får en følelse(!) af at kunne bidrage til at hindre smittespredning.

    3. Kan være en påmindelse om, at man skal efterleve smitteforebyggende tiltag.

    Så meget for videnskab...

    Af potentielle ulemper opridses til gengæld dobbelt så mange punkter, fx. at det kan medføre risiko for kontaktsmitte, hvis det ikke håndteres og anvendes korrekt.

    chandler75 6-05-21 16:46

  • ★★★★★★5

    I guder hvor er jeg træt efter en 11 timers vagt. Men nu er jeg igang, og der blev lavet meget mad ! 

    davenport 7-05-21 00:18

  • ★★★★★★2

    Ville folk fx være mere tilbøjelige til at holde afstand, hvis de ikke bar mundbind?

    For mig minder mundbind mig netop konstant om at blive ved med at holde afstand.  Og selvfølgelig hjælper det.

    Wayne 7-05-21 06:42

  • ★★★1

    Druk

    Hvis I forstår så'n æn bette en (en udtales jen). Den er næmli' lidt lakrids ;)

    Essal 7-05-21 09:23

  • ★★★★0

     Det glider bare imponerende godt i Bella Centerets opsætning.

    Og den lukker så om 9 dage :( Jeg forstår dog godt, at beboerne i området er trætte af trafikken, men øv!

    dyg 7-05-21 09:33

  • ★★★★★★0

    Jeg var jo med mor ude for ikke så længe siden, så hun kunne blive vaccineret. Det var i den gamle gymnastiksal, hvor jeg i sin tid gik i folkeskolen (som ikke er skole længere). Jeg er stadig nærmest fascineret af det setup og kæmpe apparat dette vaccineprogram det er. Indgangen var først en zigzag tur mellem opstillede jernhegn og så ind i et alenlangt hvidt telt, der første os ind i salen, hvor der i bedste sci-fic stil gik folk rundt i kitler og værnemidler, mens salen var delt op i en masse små rum. Ja, det var vitterligt som noget taget fra en Kubrick film eller lignende. Andre der har haft lignende oplevelser?

    T. Nielsen 7-05-21 09:46

  • ★★★★★★1

    Har raskmeldt mig igen. Har fået det 110% bedre siden i går og det dæleme dejligt:) God weekend derude!

    T. Nielsen 7-05-21 10:44

  • ★★★★★★0

    Så skal jeg snart afsted på arbejde, dag 2. Der er godt nok meget at lave, ift. hvad jeg har været vant til. Jeg er fuldstændig mørbanket, men jeg har også siddet på en stol i 2 år, så det er der ikke noget at sige til. Jeg skal godt nok vende mig til at arbejde igen, at være social osv. Jeg har stort set kun snakket med familien i de 2 år, så skal lige vende mig til nye mennesker og være nærværende. 

    davenport 7-05-21 10:54

  • ★★★0

    <Grammar nazi on>

    vende

    vænne

    </Grammar nazi off>

    Steffan Rasmussen 7-05-21 11:06

  • ★★★★★★1

    Druk

    Hvis I forstår så'n æn bette en (en udtales jen). Den er næmli' lidt lakrids ;)

    Det her er altså ikke What We Saw tråden...

    Wayne 7-05-21 13:52

  • ★★★0

    Det her er altså ikke What We Saw tråden...

    ;)

    Essal 7-05-21 19:12

  • ★★1

    Johnson & Johnson kæmpe vaccine skandale med mix-up der er i gang med at udrulle sig, beskriver meget godt hvorfor man går på arbejder hver dag for Novo og gør en forskel! 

    Wangsgaard 7-05-21 20:42

  • ★★★★★★0

    Johnson & Johnson kæmpe vaccine skandale med mix-up der er i gang med at udrulle sig, beskriver meget godt hvorfor man går på arbejder hver dag for Novo og gør en forskel! 

    Igen? 

    T. Nielsen 7-05-21 21:13

  • ★★1

    Igen? 

    Hvis du spørger indtil Johnson & Johnson, så har de lige meldt ud det ikke kun er 15 millioner men nok nærmere 70 millioner doser som lige nu er i karantæne og mistænkt for mix-up

    Wangsgaard 7-05-21 21:38

  • ★★★★★★0

    Hvis du spørger indtil Johnson & Johnson, så har de lige meldt ud det ikke kun er 15 millioner men nok nærmere 70 millioner doser som lige nu er i karantæne og mistænkt for mix-up

    Jeg mente, er det ikke sket før?

    T. Nielsen 7-05-21 21:43

  • ★★0

    Jeg mente, er det ikke sket før?

    Nej det er ikke hver dag man får mixet 70 millioner doser medicin up. Det er aldrig sket for Novo hvis det er det du spørger indtil. Pharma industrien er underlagt så mange regler og lovgivning for at sikre patienten som vi er mange som hver dag sørger for bliver efterlevet så dette ikke sker.  

    Wangsgaard 7-05-21 21:55

  • ★★★★★★0

    Nej det er ikke hver dag man får mixet 70 millioner doser medicin up. Det er aldrig sket for Novo hvis det er det du spørger indtil. Pharma industrien er underlagt så mange regler og lovgivning for at sikre patienten som vi er mange som hver dag sørger for bliver efterlevet så dette ikke sker.  

    Jeg mente mere at man får mikset Johnson & Johnson forkert/med AstraZeneca? Eller var det noget andet det skete for lidt tid siden?

    T. Nielsen 7-05-21 22:00

  • ★★1

    Jeg mente mere at man får mikset Johnson & Johnson forkert/med AstraZeneca? Eller var det noget andet det skete for lidt tid siden?

    Nej det er det samme vi snakker om. De bruger sammen contract leverandør som ikke helt har styr på det. Det ser bare ud til at skandalen vokser og vokser for dem. 

    Wangsgaard 7-05-21 22:03

  • ★★★★★★6

    Så er andet og (so far) sidste stik med Moderna i hus....eller rettere skulderen:) Så det blev fejret i byen med bøfsandwich, daim-shakes og sprutfyldte gourmet romkugler:D

    Oh, such a perfect day:)

    T. Nielsen 8-05-21 14:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen