Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Men der er et stort "men," for hvis kræften har spredt sig til de sidste 30%, så er der ikke noget at gøre. Man kan ikke leve uden leveren. Og det går desværre ret hurtigt.

    Man kan ikke blive skrevet op til en transplantation?

    chandler7515-05-21 17:50

  • ★★★★1

    Jeg ville gerne have skrevet, at så kunne Moovy godt fjerne de pokkers reklamer, men det lader til at min donation gik tabt.

    Jeg har opdateret den med et år, så kan du lige overføre ved lejlighed :)

    chandler7515-05-21 17:56

  • ★★★★★★1

    Man kan ikke blive skrevet op til en transplantation?

    Det tror jeg ikke, man kan hvis du har kræft. Det vil jo brede sig igen, hvis det ikke kan fjernes. Hvis det er kræft, der udspringer fra leveren, kan man vist godt dog.

    Det er en nasty gruppe af sygdomme, men man skal huske på, at de data for overlevelse, man kan læse om, er allerede for gamle, når man læser dem. 

    Varme tanker herfra.

    Guldager15-05-21 17:59

  • ★★★★★★0

    Jeg har opdateret den med et år, så kan du lige overføre ved lejlighed :)

    Tak, jeg får overført hurtigst muligt:)

    T. Nielsen15-05-21 18:05

  • ★★★★★★0

    Jeg har opdateret den med et år, så kan du lige overføre ved lejlighed :)

    Done!

    T. Nielsen15-05-21 18:52

  • ★★★★★★0

    Jeg ved ikke, det er jo ham der bærer byrden. Jeg gør hvad venner vel gør og hvad jeg er sikker på, du også have gjort og det er at forsøge at støtte på den bedst mulige måde, i en nærmest umulig situation (sådan føles det lidt).

    Selvfølgelig - men det er jo tungt alligevel - ved han hvordan den nærmeste fremtid ser ud?

    Wayne16-05-21 09:24

  • ★★★★★★0

    ved han hvordan den nærmeste fremtid ser ud?

    Nej, det gør han ikke. Hvilket jeg ved også er frustrerende. Han får den endelige "dom" senest den 27 maj, hvor de har udredt hvor slemt det er og hvad der evt kan gøres. 

    I morgen skal jeg atter ud og lyntestes, for min gamle buddy, lad os kalde ham Joe, er hjemme fra USA, fordi hans mor har fået en blodprop i hjernen og er indlagt. Jeg har lovet at hjælpe ham, fordi han havde ansøgt om et midlertidigt Nemid, men ved ikke helt hvorfor (manglede han papirer på at han var gift og boede i USA?) og de havde bedt ham evt tage en med der kendte ham? Så det har jeg naturligvis sagt ja til. Det bliver nu også rart at se ham, det er nogle år siden sidst, også selv om det er under lidt triste omstændigheder. Det skal dog siges, at hans mor er over 80 år gammel, så jeg har det ikke sådan at det er tragisk at hun risikerer at dø. Derfor er det naturligvis stadig trist for ham. 

    T. Nielsen16-05-21 09:33

  • ★★★★★★0

    Nej, det gør han ikke. Hvilket jeg ved også er frustrerende. Han får den endelige "dom" senest den 27 maj, hvor de har udredt hvor slemt det er og hvad der evt kan gøres. 

    I morgen skal jeg atter ud og lyntestes, for min gamle buddy, lad os kalde ham Joe, er hjemme fra USA, fordi hans mor har fået en blodprop i hjernen og er indlagt. Jeg har lovet at hjælpe ham, fordi han havde ansøgt om et midlertidigt Nemid, men ved ikke helt hvorfor (manglede han papirer på at han var gift og boede i USA?) og de havde bedt ham evt tage en med der kendte ham? Så det har jeg naturligvis sagt ja til. Det bliver nu også rart at se ham, det er nogle år siden sidst, også selv om det er under lidt triste omstændigheder. Det skal dog siges, at hans mor er over 80 år gammel, så jeg har det ikke sådan at det er tragisk at hun risikerer at dø. Derfor er det naturligvis stadig trist for ham. 

    Så sætter man pris på at være dansk statsborger - og ikke amerikaner. Det er jo fuldstændigt umuligt derovre, hvis man ikke er forsikret. Og selv hvis man er, skal man kæmpe for det. Helt urimeligt når man er meget syg.

    Har lige set BB færdig ;-)

    Wayne16-05-21 10:03

  • ★★★★★★0

    Så sætter man pris på at være dansk statsborger - og ikke amerikaner.

    Ja, han har boet i USA siden 1996 og han er imponeret af den fine behandling hun modtager på hospitalet og det selv om det regnes som et af DK's værste hospitaler:-/

    T. Nielsen16-05-21 10:06

  • ★★★★★★2

    Ja, han har boet i USA siden 1996 og han er imponeret af den fine behandling hun modtager på hospitalet og det selv om det regnes som et af DK's værste hospitaler:-/

    Det fortæller meget om at vores model fungerer - det meste af tiden.

    Glemmer aldrig i San Francisco, hvordan tiggerne lå på gaden mens rige amerikanere passerede, uden at ænse dem.

    Jeg betaler gerne min skat for at undgå det syn i Danmark.

    Wayne16-05-21 10:40

  • ★★★★★★0

    Jeg er lidt i en knibe her. Jeg kan ikke holde til mit nye arbejde pga. min sukkersyge. Det er 10-12 timers vagt, hvor der ikke er pause, og smæk på hele dagen. Og det er tor-søn dag og aften. Mine fødder svulmer op og jeg har det fysisk dårligt, og kan mærke at mit blodsukker ikke længere er stabilt.

    Hvad fanden gør jeg? Jeg har endnu ikke underskrevet en kontrakt, men har arbejdet i 2 uger. Jeg skal først møde ind på torsdag igen, så jeg har frem til onsdag til at finde en løsning.

    Mit bedste bud, er at ringe til min A-kasse, men hvad gør de så? Det er jo helbredsmæssigt, så det er ikke selvforskyldt. Og min chef vil nok gerne gå med til at sige, at jeg ikke levede op til jobbet i prøveperioden.

    Jeg er virkelig i vildrede. Og familien kan ikke klare at jeg er så meget væk, og det er 3 weekender i træk, hvor de ikke ser mig, andet en en time om morgenen.

    Jeg havde sgu ikke set dette komme, da det aldrig har været et problem før.

    davenport17-05-21 10:45

  • ★★★0

    Jeg er lidt i en knibe her. Jeg kan ikke holde til mit nye arbejde pga. min sukkersyge. Det er 10-12 timers vagt, hvor der ikke er pause, og smæk på hele dagen. Og det er tor-søn dag og aften. Mine fødder svulmer op og jeg har det fysisk dårligt, og kan mærke at mit blodsukker ikke længere er stabilt.

    Hvad fanden gør jeg? Jeg har endnu ikke underskrevet en kontrakt, men har arbejdet i 2 uger. Jeg skal først møde ind på torsdag igen, så jeg har frem til onsdag til at finde en løsning.

    Mit bedste bud, er at ringe til min A-kasse, men hvad gør de så? Det er jo helbredsmæssigt, så det er ikke selvforskyldt. Og min chef vil nok gerne gå med til at sige, at jeg ikke levede op til jobbet i prøveperioden.

    Jeg er virkelig i vildrede. Og familien kan ikke klare at jeg er så meget væk, og det er 3 weekender i træk, hvor de ikke ser mig, andet en en time om morgenen.

    Jeg havde sgu ikke set dette komme, da det aldrig har været et problem før.

    Hvis du er medlem af fagforeningen, så prøv at tage en snak med dem. Man betaler jo for deres service. Nu har jeg ikke så meget forstand på den sygdom, men hvis det handler om at du skal have noget spise ved jævnlige intervaller og de ellers er glade for dig, så kan de måske afse at du kan tage 5-10 minuter indimellem til at du lige kan få noget indenbords? Det kan jo høre dem ad. Hvis du alligevel er ved smide håndklædet i ringen, har du ikke så meget at miste. Du skal vel også have snakket med lægen om det?

    At du arbejder om weekenden er der jo nok ikke så meget at gøre ved. Måske vender i jer til det.

    Håber du finder ud af det. Det er jo lidt surt at skulle gå ned igen, nu du også havde det der stress i vinters. Krydser fingre for at det går.

    Det jeg laver for tiden er også ret hårdt fysisk og jeg er selv i tvivl om jeg kan holde til det. Har været ret glad for den forlængede weekend og er nogenlunde frisk igen. Arbejder kun fire dage om ugen og næste uge er der kun tre arbejdsdage grundet endnu en helligdag. Så håber jeg på at jeg vender mig til det, ellers er det jo kun et vikariat og bureauet kan nok finde mig noget andet hvis det er. Har jo mest lavet kontorarbejde førhen, men nok godt at jeg har brugt nedlukningen til at komme i bedre form.

    Aranyhajú Nyárszépe17-05-21 12:39

  • ★★★★★★2

    Ja, tager en snak med dem i morgen.

    Jeg ringede til et lokalt firma i formiddags, fordi jeg vidste at de manglede en medarbejder. Det er montering af eksklusive lamper og belysning. De bad mig sende en ansøgning, og kl. 12 ringede de tilbage, om jeg kunne komme til jobsamtale om en halv time? Så 2 timer efter jeg skrev den, sad jeg til samtale :D  Og jeg synes det gik godt, og jeg får svar næste uge. Vildt sted, hvor alt er holdt i træ og alu, og der er en kok ansat til at forpleje 12 mennesker.

    Det var vidst mere et spørgsmål om man passede ind, end ens evner i monteringen. Og lønnen er bedre end det jeg får nu. Håber sgu godt nok jeg får det her. 

    davenport17-05-21 14:47

  • ★★★★★★0

    Så ingen småkøb fra Amazon.co.uk længere, når bagatelgrænsen ryger.

    www.bt.dk/nyheder/over-tre-millioner-danskere-risikerer-uventet-regning

    Guldager17-05-21 17:28

  • ★★★★0

    Så ingen småkøb fra Amazon.co.uk længere, når bagatelgrænsen ryger.

    www.bt.dk/nyheder/over-tre-millioner-danskere-risikerer-uventet-regning

    "Derfor opfordrer Toldstyrelsen til, at man allerede nu overvejer, om ens køb fra udlandet er ekstra gebyrer og ventetiden værd."

    De danske myndigheder vil virkelig ikke have, at danskerne bruger pengene andre steder end i Danmark. Egentlig ret usympatisk...

    chandler7517-05-21 18:20

  • 0

    Så ingen småkøb fra Amazon.co.uk længere, når bagatelgrænsen ryger.

    www.bt.dk/nyheder/over-tre-millioner-danskere-risikerer-uventet-regning

    Betaler man ikke dansk moms ved Amazon.uk? Det har man gjort tidligere i hvert fald, dog kunne deres marketplace være lidt et sats.

    Popeye17-05-21 18:42

  • ★★★★0

    Betaler man ikke dansk moms ved Amazon.uk?

    Ikke hvis det er under bagatelgrænsen på 80 kr. - som altså også ryger nu.

    chandler7517-05-21 18:51

  • 0

    Da jeg købte en del ved Amazon - hvilket nok er mindst 5 år siden - der trak de den engelske moms fra prisen og lagde dansk moms til ved checkout. Og det var underordnet om prisen var over eller under 80 kr. Dette skyldtes at Amazon årligt solgte varer til Danmark for et beløb der oversteg en eller anden bagatelgrænse. De var derfor blevet pålagt at betale dansk moms på alle varer ligesom danske butikker gjorde. 

    Popeye17-05-21 18:57

  • ★★★★★★0

    Så blev det sgu min tur til at få corona...så tæt på en vaccination :)

    Har "kun" feber på 39.3, men er ellers frisk.

    Lauge vil på ingen måde testes, så han må alligevel ikke komme i børnehave før jeg er symptomfri - og Pia har fået første skud, så selvom jeg i stor grad holder mig for mig selv, så er jeg ikke i 100% isolation.

    Vi overvejede at sende Pia og Lauge hjem til bedsteforældrene, som begge er friske og også har fået et skud (hvis Pias første PCR-test her er negativ), men kom frem til, at der ikke var nogen grund til at udsætte dem for smitte.

    Guldager18-05-21 12:06

  • ★★★★★★0

    Vildt nok!

    Skal man egentlig fremvise corona pas for at blive vaccineret, for det skal jeg 8.45 i morgen tidlig...?

    davenport18-05-21 12:11

  • ★★★★0

    God bedring, selvom det er forholdsvis milde symptomer. 

    Selvom det er et emne jeg ofte føler man nemt kan komme op og diskutere over, har I herinde besluttet jer om I skal have et skud eller er I blandt de kritiske? 

    Babo18-05-21 12:21

  • ★★★★★★7

    Skud - fordi jeg ikke er idiot og egoistisk ;)

    Guldager18-05-21 12:26

  • ★★★★2

    Skud - fordi jeg ikke er idiot og egoistisk ;)

    Så man er en idiot hvis man er kritisk eller?

    Babo18-05-21 12:28

  • ★★★★4

    Skud - fordi jeg ikke er idiot og egoistisk ;)

    Jeg er en idiot, og jeg er egoistisk, men selvfølgeligt skal jeg også have et skud.

    dyg18-05-21 12:47

  • ★★★★★★2

    hvis man er kritisk

    Idiot er forkert sagt. Uvidende, egoistisk og til skade for samfundet, sig selv og sin nærmeste, og det er endda bakket op af den gængse videnskab. 

    Guldager18-05-21 12:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen