Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★2

    Skal helt klart have et skud og er glad for at første skud giver corona pas nu:-)

    Weird_J18-05-21 12:58

  • ★★★★★★2

    Jeg har bestilt begge mine vaccinationsdage - hhv. d. 1. juni og den 6 juli.

    Jeg er så egoistisk at jeg ikke vil smittes - og ikke vil smitte andre.

    Wayne18-05-21 13:03

  • ★★★★★★2

    Jeg er en idiot, og jeg er egoistisk, men selvfølgeligt skal jeg også have et skud.

    Metoo:-D

    T. Nielsen18-05-21 13:06

  • ★★★★★★1

    Skal man egentlig fremvise corona pas for at blive vaccineret, for det skal jeg 8.45 i morgen tidlig...?

    Nej, det skal man ikke. 

    T. Nielsen18-05-21 13:07

  • ★★★★★★0

    Så man er en idiot hvis man er kritisk eller?

    Hvad er du kritisk omkring?

    T. Nielsen18-05-21 13:08

  • ★★★★★★2

    Det er altid godt at være kritisk, men lige i dette tilfælde, er der ikke så meget at rafle om, synes jeg. 

    Guldager18-05-21 13:16

  • ★★★★★4

    Personligt vil jeg ikke kalde de kritiske hverken idioter, uoplyste eller egoister. Eller jo - nogen er selvfølgelig. Sådan er det altid =)

    Mange foretager valget baseret på viden, erfaring og selv ting som tro. At skære nej-sigerne over én kam, synes jeg ikke er fair. Det er et valg, og muligvis er de ikke helt galt på den.

    Jeg tager vaccinen, og det er faktisk også lidt af egoistiske årsager. Naturligvis er der det moralske aspekt - jeg ville have det pissedårligt med mig selv, hvis jeg smittede andre med corona (kender selv en, der endte med at smitte en håndfuld andre, hvoraf den ene faktisk døde). Men der er også samtidig det aspekt, at jeg så ikke skal testes flere gange om ugen (er vist oppe på 26 PCR-tests indtil videre pga. arbejdet). Jeg er ikke bange for sygdommen i sig selv, og har da joket med, at jeg ville ønske, at jeg snart fik corona, så jeg kunne slappe af i et par uger, og ikke blive testet igennem længere tid. Der er måske lidt sandhed gemt i den joke. 

    Anyway - naturligvis er der flere argumenter for end imod, men jeg vil ikke kritisere, dem der nægter, hvis de har argumenterne i orden, og det synes jeg da flere har, selvom de er i strid med mine egne. At der så også findes vilde konspirationsteoretikere på den side, er så en anden sag.

    David Lund18-05-21 13:37

  • ★★★★★★3

    Der er måske lidt sandhed gemt i den joke. 

    Det er ret træls med små børn i hjemmet :)

    Det er selvfølgelig mere nuanceret, men har 39.5 i feber, så orkede et nuanceret indlæg...

    Men jeg kan vitterlig ikke se særlig mange argumenter imod, hvis man generelt er sund og rask. Og jeg mener helt bestemt, det er samfundsskadeligt at sige nej

    Guldager18-05-21 13:38

  • ★★★★★0

    Det er ret træls med små børn i hjemmet :)

    Sandt nok =)

    Men forhåbentligt ville det blive opdaget inden jeg smittede videre, og så kunne jeg tage på coronahotel i en uge eller to. Aaaaaah =)

    Pudsigt nok er der to, der har haft corona i familien - begge familiefædre, hvor resten af familien ikke blev smittet. Go figure.

    David Lund18-05-21 13:39

  • ★★★★★★2

    Det er altid godt at være kritisk, men lige i dette tilfælde, er der ikke så meget at rafle om, synes jeg. 

    Jaja naturligvis er det fint at forholde sig kritisk og søge viden. Jeg var og er blot nysgerrig efter hvad præcist Babo er kritisk med i forhold til at blive vaccineret. 

    Jeg kender dem der ikke vil. Det kan man naturligvis kritisere hvis man vil. Men i bund og grund er de bange for hvad vaccinerne kan gøre ved dem. Man kan altid diskuterer rationalet bag, men er man bange er man jo bange.

    T. Nielsen18-05-21 13:42

  • ★★★★★0

    Men jeg kan vitterlig ikke se særlig mange argumenter imod, hvis man generelt er sund og rask. Og jeg mener helt bestemt, det er samfundsskadeligt at sige nej

    Hvis nok siger nej, er det uden tvivl. Det er noget, vi kan tage op igen om et par år, for vi ved reelt set ikke, hvor længe vaccinerne holder, og om corona er noget vi skal lære at leve med.

    David Lund18-05-21 13:41

  • ★★★★2

    Jaja naturligvis er det fint at forholde sig kritisk og søge viden. Jeg var og er blot nysgerrig efter hvad præcist Babo er kritisk med i forhold til at blive vaccineret. 

    Jeg kender dem der ikke vil. Det kan man naturligvis kritisere hvis man vil. Men i bund og grund er de bange for hvad vaccinerne kan gøre ved dem. Man kan altid diskuterer rationalet bag, men er man bange er man jo bange.

    Mit bygger også på usikkerheden, og så er jeg ligeglad med hvad videnskab siger. Jeg tænker, at der altid måtte have været en årsag til, hvorfor vacciner typisk er årevis undervejs. Derudover har man også kørt et par vacciner ud af programmet, så altså... usikkerhed. Kan ikke sige det mere præcist. Så kan man jo kalde det for dumt, egoistisk og andet, men det er hvad det er og jeg har heller ikke taget den endelige beslutning. 

    Babo18-05-21 13:50

  • ★★★★★★1

    Mit bygger også på usikkerheden, og så er jeg ligeglad med hvad videnskab siger. Jeg tænker, at der altid måtte have været en årsag til, hvorfor vacciner typisk er årevis undervejs. Derudover har man også kørt et par vacciner ud af programmet, så altså... usikkerhed. Kan ikke sige det mere præcist. Så kan man jo kalde det for dumt, egoistisk og andet, men det er hvad det er og jeg har heller ikke taget den endelige beslutning. 

    Jeg er ikke selv ligeglad med hvad videnskaben og dokumentation  siger. Synes det er vigtigt at lytte og bedømme på et oplyst grundlag. Men det sagt, så kender jeg da også usikkerheden. Var jeg blevet tilbudt andet stik med AstraZeneca kunne jeg blive nervøs for om jeg havde lyst. Det er givet ikke rationelt. Ikke med min alder og svingende helbred i tankerne. Men var jeg 36. sund og rask, kunne et nej tak godt friste, da jeg så bilder mig ind at odds er bedre med covid-19 end vaccinen så. 

    Men evidens (so far) for de to vacciner vi bruger herhjemme er ret fantastiske vil jeg mene, i en positiv retning.

    T. Nielsen18-05-21 14:21

  • ★★★★★★1

    Det er ret træls med små børn i hjemmet :)

    Det er selvfølgelig mere nuanceret, men har 39.5 i feber, så orkede et nuanceret indlæg...

    Men jeg kan vitterlig ikke se særlig mange argumenter imod, hvis man generelt er sund og rask. Og jeg mener helt bestemt, det er samfundsskadeligt at sige nej

    God bedring!

    T. Nielsen18-05-21 14:27

  • ★★★★★★0

    Jeg har bestilt begge mine vaccinationsdage - hhv. d. 1. juni og den 6 juli.

    Jeg er så egoistisk at jeg ikke vil smittes - og ikke vil smitte andre.

    Troede ikke du ville vaccineres?

    T. Nielsen18-05-21 14:29

  • ★★★★0

    Jeg er ikke selv ligeglad med hvad videnskaben og dokumentation  siger. Synes det er vigtigt at lytte og bedømme på et oplyst grundlag. Men det sagt, så kender jeg da også usikkerheden. Var jeg blevet tilbudt andet stik med AstraZeneca kunne jeg blive nervøs for om jeg havde lyst. Det er givet ikke rationelt. Ikke med min alder og svingende helbred i tankerne. Men var jeg 36. sund og rask, kunne et nej tak godt friste, da jeg så bilder mig ind at odds er bedre med covid-19 end vaccinen så. 

    Men evidens (so far) for de to vacciner vi bruger herhjemme er ret fantastiske vil jeg mene, i en positiv retning.

    Udtrykte mig måske lidt forkert. Jeg er selvfølgelig heller ikke ligeglad med videnskab i den forstand. Følelser trumfer nogle gange fornuften. Helt i starten var der også bare for mange vacciner i spil. Nogle dækkede mere end andre, men man kunne ikke vælge selv. Men altså, nu må vi se, jeg er også godt træt af tests konstant. 

    Babo18-05-21 14:35

  • ★★★★★★0

    Udtrykte mig måske lidt forkert. Jeg er selvfølgelig heller ikke ligeglad med videnskab i den forstand. Følelser trumfer nogle gange fornuften. Helt i starten var der også bare for mange vacciner i spil. Nogle dækkede mere end andre, men man kunne ikke vælge selv. Men altså, nu må vi se, jeg er også godt træt af tests konstant. 

    Det mest irriterende ved test, det er at stå i kø til lyntest i 20-40 min, som jeg har gjort nogle gange. Med de andre test går det hurtigt, men tager så en krig med at få svar, hvilket gør det lidt sværere at planlægge efter.

    Nuvel, jeg er jo færdigvaccineret og fuldt beskyttet, som de siger, på lørdag. Teoretisk skal jeg forsat testes regelmæssigt alligevel, i forhold til de mange borgere jeg kommer hos, som endnu ikke har haft mulighed for at blive vaccineret. Ved faktisk ikke hvad arbejdspladsens holdning er, så det må jeg lige høre dem om. Hidtil har det været opfordring til 2 test om ugen.

    T. Nielsen18-05-21 14:41

  • ★★★★★★4

    AZ og J&J's suspendering viser for mig, at systemet faktisk virker.

    Men det et også forkert, at de to mRNA-vacciner er udviklet hurtig. Det er en teknologi, der har været forsket i, i mange år.

    Guldager18-05-21 14:44

  • ★★★★★★0

    Jeg er sgu lidt nervøs for den vaccine - altså at blive stukket... Det er lidt paradoksalt som diabetikker men jeg foretrækker nu nok at føre nålen selv. Og den ser så forbandet lang ud, den nål...

    davenport18-05-21 14:45

  • ★★★★0

    Det mest irriterende ved test, det er at stå i kø til lyntest i 20-40 min, som jeg har gjort nogle gange. Med de andre test går det hurtigt, men tager så en krig med at få svar, hvilket gør det lidt sværere at planlægge efter.

    Nuvel, jeg er jo færdigvaccineret og fuldt beskyttet, som de siger, på lørdag. Teoretisk skal jeg forsat testes regelmæssigt alligevel, i forhold til de mange borgere jeg kommer hos, som endnu ikke har haft mulighed for at blive vaccineret. Ved faktisk ikke hvad arbejdspladsens holdning er, så det må jeg lige høre dem om. Hidtil har det været opfordring til 2 test om ugen.

    Iben fik faktisk svar på PCR test samme dag. Hun var til det om morgen og fik besked om aften. Jeg plejede at tage den om fredagen og får typisk svar lørdag. Så det er ikke SÅ slemt, medmindre man skal noget med det samme. Nu har jeg taget en quick de sidste par gange, skal ud og spise i morgen, så snupper en i aften. Men ventetiden er satme træls, uanset tidspunktet jeg er kommet på.

    Babo18-05-21 14:50

  • ★★★★2

    Jeg er sgu lidt nervøs for den vaccine - altså at blive stukket... Det er lidt paradoksalt som diabetikker men jeg foretrækker nu nok at føre nålen selv. Og den ser så forbandet lang ud, den nål...

    Bare roligt, det gør først rigtigt ondt, når de skal ind igennem knoglen. Men så snart nålen kommer ud på den anden side, så er det ikke så slemt.

    dyg18-05-21 14:49

  • ★★★★0

    Bare roligt, det gør først rigtigt ondt, når de skal ind igennem knoglen. Men så snart nålen kommer ud på den anden side, så er det ikke så slemt.

    Har der ikke også været kritik om hvordan man i det hele taget skal stikke den ind? :) 

    Babo18-05-21 14:50

  • ★★★★★★1

    Dét har jeg aldrig haft problemer med ;)

    davenport18-05-21 14:54

  • ★★★★★★0

    Troede ikke du ville vaccineres?

    Øh - hvorfor troede du det?

    Wayne18-05-21 14:59

  • ★★★★★★0

    Bare roligt, det gør først rigtigt ondt, når de skal ind igennem knoglen. Men så snart nålen kommer ud på den anden side, så er det ikke så slemt.

    Du glemmer den savtakkede modhage .... ;-D

    Wayne18-05-21 15:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen