Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Hvis Arnold siger god for vaccinen, så er jeg overtalt! =)

    Samme her

    Babo19-05-21 21:31

  • ★★3

    Hvis Arnold siger god for vaccinen, så er jeg overtalt! =)

    Sådan ! 


    Synes bare det er så fint skrevet. Mange tror de er eksperter i vacciner, vira, kliniske studier, bioteknologi, cellebiologi, pharma osv. ved at bruge et par timer på nettet. 

    Wangsgaard19-05-21 21:42

  • ★★0

    Her vil jeg så tillade mig at citere gode gamle Arnold som svar til dette. 

    Arnold har ret 

    MadMartigan19-05-21 22:05

  • ★★★★★1

    Sådan ! 


    Synes bare det er så fint skrevet. Mange tror de er eksperter i vacciner, vira, kliniske studier, bioteknologi, cellebiologi, pharma osv. ved at bruge et par timer på nettet. 

    Det er bestemt rigtigt godt skrevet! Og så er Arnold jo bare pissesej =)

    David Lund19-05-21 22:31

  • ★★★★★★0

    Er hjemme med den store, som er syg. Ikke meget, men syg er jo syg. Vi har fået hende testet, i går da hun klagede over hovedpine og irriteret hals. Tror såmænd ikke det er COVID-19, men i fald skal hendes klasse jo underrettes og hjemsendes.

    T. Nielsen20-05-21 07:12

  • ★★4

    Mange tror de er eksperter i vacciner, vira, kliniske studier, bioteknologi, cellebiologi, pharma osv. ved at bruge et par timer på nettet. 

    Nu ved jeg godt, du om nogen er inden i det her, og jeg betragter dig som "vores" ekspert. Jeg er rigtigt glad for at læse dine indlæg omkring vaccinerne fordi de tækker mig over i "for" lejren, min rationelle del er med på vognen.

    Det her indlæg er ikke rettet imod Wanggaard, men lidt imod citatet, for jeg syntes der er ved at være en lidt kedelig stemning, hvis man ikke bare blindt kaster sig selv under vaccinebussen. For størstedelen af de kappeklædte korsriddere (også dem her på sitet) bestrider bare heller ikke mere viden end den, som er os alle er tilgængelig ved nogle timers video kiggerri på nettet, men de slipper afsted med at bruge "den lille ekspert hat" fordi de mener og argumentere for den "rigtige" side, og de går altså ret hårdt til fadet med skældsord og lign imod os der er i tvivl, uanset grundlaget for tvivlen. Jeg er på ingen måde anti vaccer, og vil heller ikke sammenlignes med dem, men det her er også noget andet. Desvære har jeg i mine kort, en stor angst (med diagnose, ikke bare sølvpapirhat) det er her min skepsis bor, i det her sammenhæng drejer det sig hovedsageligt om mistillid og manglende tiltro til vores folkevalgte (de er jo heller ikke eksperterne) og deres væven rundt om faktuelle udtagelser, misinformation og endda direkte løgn til folket (i al politik ikke kun covid sammenhæng), der har jo været flere eksempler på vores folkevalgte ikke har fulgt/gået imod rådene fra vores egne eksperter. Men på grund af min diagnose er det det der fylder ret meget af min virkelighed og min skepsis til vaccinen. 

    For sat slutte af i et lidt lysere sind

    <joke>Skulle jeg nu ende med at tvinge mig selv igennem en vaccination, er der så nogen der ved om nogle af de tilbage værende vacciner indholder det nye U2 album?</joke>

    HelmerJ20-05-21 08:53

  • ★★★★0

    Skarpt skrevet Helmer. 

    i al politik ikke kun covid sammenhæng), der har jo været flere eksempler på vores folkevalgte ikke har fulgt/gået imod rådene fra vores egne eksperter

    Sætter Mette ciao på højttaleren :)

    Babo20-05-21 09:11

  • ★★★★★★4

    Hvad har de folkevalgte med vacciner at gøre? De folkevalgte kan styre udrulning, men har intet at gøre med effektivitet og sikkerhed 

    Guldager20-05-21 09:19

  • ★★★★★★3

    HelmerJ: Synes man måske må skelne lidt mellem det som politikerne siger og så hvad der er sundhedsfagligt funderet evidens. Måske det er der Babo også går galt i byen, fordi han blander tingene lidt sammen (nu han mener at det er en skarp kommentar) Jeg har ikke mine “påstande” om vaccinerne fra politikere (som vel dog netop her er ret enige?)

    Naturligvis har du adgang til den samme viden via nettet og andre steder som jeg. Jeg er ikke sundhedsfaglig. Men det du taler om, opfatter jeg dog mere som holdninger mod fakta. Jeg kan godt sige, jeg er nervøs for at bleve vaccineret med Moderna f.eks. Men kan jeg bakke op med fakta hvad jeg bygger denne frygt på? Fakta må ligge i statistikken og konsensus hos dem der rent faktisk ved hvad de snakker om. Om jeg så kan overbevise min mavefornemmelse med min rationelle sans er en anden snak. Så mine “holdninger” er ikke de “korrekte”. 

    T. Nielsen20-05-21 09:35

  • ★★★★★3

    Skarpt skrevet Helmer. 

    Sætter Mette ciao på højttaleren :)

    Jeg forstår skam godt mistilliden til de folkevalgte. De spiller aldrig med helt åbne kort. Men jeg synes altid, det er lidt fjollet, når det bliver personligt mod en enkelt politiker eller sågar en af fløjene. Hvordan forestiller du dig, at Danmark havde set ud med Løkke bag roret? Samfundet havde åbnet hurtigere op, minkfarmene havde fortsat og mange af de nuværende restriktioner havde selvfølgelig aldrig været her. Og så kan jeg næsten forestille mig, at man heller ikke havde pillet de to omtalte vacciner ud af vaccinationsprogrammet. Så flere smittede generelt - måske endda til tider med en overbelastning på hospitalerne - men også flere vaccinerede nu. I mine øjne er der ikke helt rigtige løsninger på de her problematikker, og hvilke kort der var blevet holdt hemmelige med en blå regering, er sgu aldrig til at sige. Anderledes men ikke nødvendigvis bedre.

    Som Guldager også skriver, skal man dog ikke lade den mistillid gå udover videnskaben. Det er naturligvis altid sundt at være skeptisk, men prøv at hør begge siders sag med et åbent sind, og ikke bare gå efter at blive bekræftet i den holdning, I allerede har nu. Det er pissesvært i praksis, ja, men i mine øjne en sund øvelse =)

    Til sidst - jeg er heller ikke 100% på vaccinerne. Det er jeg aldrig rigtigt på noget (på nær Van Damme selvfølgelig). Men jeg er personligt overtalt efterhånden. Det kan dog altid nå at ændre sig.

    David Lund20-05-21 09:42

  • ★★★★0

    Hvordan forestiller du dig, at Danmark havde set ud med Løkke bag roret? Samfundet havde åbnet hurtigere op

    Ja og jeg er ikke sikker på det havde været til den dårlige side. Regeringen er da også blevet kritiseret sine steder for at gå lidt for meget med livrem og seler. På den anden side er det også næsten umuligt at forestille sig det hele præcist hvordan tingene ville have udartet sig med en anden regning da man hele gør sig (bitre) erfaringer omkring corona. 

    Babo20-05-21 10:35

  • ★★★★★★3

    Jeg tager hvad som helst for at komme videre med livet, selv Sputnik V, som jeg stadig ikke er overbevist om, ikke er ren vodka.

    Hjerneblødning, who cares, så kan jeg måske sidde og savle foran tv'et resten af livet og grine af Adam Sandler-film, fuck it.

    Zero Cool20-05-21 10:42

  • ★★★★★★3

    En ting er nok ret sikkert med Løkkes våde drøm om flokimmunitet og det er voldsomt mange døde. En holdning han blev ret udstillet med på Tv, da en virolog måtte belære ham om fakta.

    Men okay, max antal døde, det kan man jo også mene er en god ting.

    T. Nielsen20-05-21 10:55

  • ★★★★0

    resten af livet og grine af Adam Sandler-film, fuck it.

    Det er jeg vant til på coke :)

    Babo20-05-21 10:55

  • ★★★0

    Fra midnat er det lang weekend for mit vedkommende. Det bliver dejligt.

    Regner med at tage ud og vandre i morgen. Det bliver nok svært at komme til i shelterne til sommer, men der er nogle områder hvor der er fri teltning. Så har købt persenninger, reb og pløkker. Så vil jeg prøve at overnatte i en bivuak. Hele setupet koster kun omkring 50 kr og vejer under et kilo, så det er nemt have med i sin oppakning. Det blive vist regnvejr i morgen, men så får jeg testet om det kan holde vand. Det glæder jeg mig til.

    Aranyhajú Nyárszépe20-05-21 11:14

  • ★★3

    Hvad har de folkevalgte med vacciner at gøre? De folkevalgte kan styre udrulning, men har intet at gøre med effektivitet og sikkerhed 

    Når du skærer det sådan indtil benet, nok ikke så meget. Som jeg også skrev er den rationelle del af mig for vaccination.

    Men lad mig prøve at male et billede af skepsis for vaccinationen af covid-19 i den virkelighed, jeg grundet min sydom skal forholde mig til, her er det ikke lige så let. De folkevalgte trommer for nødvendigheden af at vaccinere, kører skræmmekampagnernes opskruethed der bidrager til vores økonomiske deroute, for en sygdom der potentielt kan tage 1-2% af befolkningen. Men det er jo ingen ting i forhold til hvad der dør af mennesker med kræft og livstils sygdomme. Kommer antallet af mennesker der dør af kræft der ikke er blevet behandlet eller opdaget i tide, til at overstige antallet af folk der dør grundet covid-19. Det er sundheds personale på landet sygehuse der ikke vil vaccineres. 50% af den Franske befolkning vil ikke vaccineres. Der er ingen gennemsigtighed i mediernes dækning for det sælger ikke aviser og klik. Fra morgen til aften alle timer, dage, uger, måneder og nu år, skal vi mindes om hvor farlig covid-19 er for sygdommen i sig selv formår ikke at indgyde den nødvendig respekt. Stiller man sig i opposition  og stiller kritiske spørgsmål, bliver lukket ned for misinformation, fordi Covid-19 er pisse farligt og hvis man ikke stemmer i på trompet skal man lynches. 

    Hvis det var din virkelighed, ville du så ikke også være bare lidt spektisk overfor hvad der foregår?

    HelmerJ20-05-21 11:17

  • ★★2

    Hjerneblødning, who cares, så kan jeg måske sidde og savle foran tv'et resten af livet og grine af Adam Sandler-film, fuck it.

    Tro ikke hverken corona eller vaccinerne imod kan skade den menneskelige hjerne nok til at nogen griner af ham

    HelmerJ20-05-21 11:21

  • ★★★★★1

    Ja og jeg er ikke sikker på det havde været til den dårlige side. Regeringen er da også blevet kritiseret sine steder for at gå lidt for meget med livrem og seler. På den anden side er det også næsten umuligt at forestille sig det hele præcist hvordan tingene ville have udartet sig med en anden regning da man hele gør sig (bitre) erfaringer omkring corona. 

    Det sidste du siger, er jo nemlig ret rammende. Der vil være kritik af enhver strategi, og mange tænker, at det havde været bedre, hvis det var gjort anderledes. Jeg tænker mest, at noget havde været bedre og andet været værre, men ikke i så betydelig grad, at det hælder overvejende til den ene eller anden side. Eller måske alligevel. Jeg foretrækker den måde det er blevet gjort på af humanistiske årsager. Med det sagt er det bestemt ikke blevet gjort perfekt.

    David Lund20-05-21 11:25

  • ★★★★1

    Franske befolkning vil ikke vaccineres.

    Heller ikke den tyske, men meningsmålinger kan godt ændres, hen af vejen. 

    Igen, godt skriv.

    Babo20-05-21 11:24

  • ★★★★1

    Jeg foretrækker den måde det er blevet gjort på af humanistiske årsager. Med det sagt er det bestemt ikke blevet gjort perfekt.

    Det forstår jeg også, men synes samtidigt, at der har været så mange huller i logikken omkring flere restrektioner, at på et tidspunkt blev det lidt for dumt. Men jeg tror også det bunder i, hvem man er. Er man i forretningslivet og ramt af svære lukninger osv, så har man måske en anden holdning. 

    Babo20-05-21 11:52

  • ★★★★★1

    Det forstår jeg også, men synes samtidigt, at der har været så mange huller i logikken omkring flere restrektioner, at på et tidspunkt blev det lidt for dumt. Men jeg tror også det bunder i, hvem man er. Er man i forretningslivet og ramt af svære lukninger osv, så har man måske en anden holdning. 

    Jeg har indtil videre mistet omkring 120.000 af min omsætning - jeg får nok ca. 60.000 i kompensation. Så pas på med at bruge “man” =)

    Jeg overlever jo nok et tab på 60.000, men det er sure penge. Synes trods alt stadig min personlige moral og etik trumfer tab af penge. Men klart at andre har en helt anden holdning til den slags.

    David Lund20-05-21 12:03

  • ★★★★★★3

    Hvis det var din virkelighed, ville du så ikke også være bare lidt spektisk overfor hvad der foregår?

    Det er virkelig meget pakket ind i dit Skriv, og jeg forstår godt dit udgangspunkt. Og jeg vil egentlig ikke forholde mig til alt, hvad du skriver...for du blander politik, medier, videnskab og holdning i en stor pærevælling.

    Men kort sagt - og med fare for at gentage mig selv: vaccinens effektivitet mod dødsfald hos dig og de andre, man kommer til at beskytte, har ikke noget med medier, politik eller holdninger at gøre. Det er et videnskabeligt fakta. 

    Og lige kort alligevel:

    Jo, kræft er farligere, men hvad så? Det gør ikke corona ufarlig.

    Lad være med at lytte til medierne, men læs på videnskabelige sider.

    At andre ikke vil lade sig vaccinere siger mere om informationsstrategier end risiko - for alt dataen er tilgængelig.

    Regeringens generelle håndtering har intet med vaccinens effektivitet at gøre.

    Covid19 er farlig, især for ældre. Det er også tilgængelig data og ikke noget politisk påfund.

    Guldager20-05-21 12:08

  • ★★★★0

    Jeg har indtil videre mistet omkring 120.000 af min omsætning - jeg får nok ca. 60.000 i kompensation. Så pas på med at bruge “man” =)

    Jeg overlever jo nok et tab på 60.000, men det er sure penge. Synes trods alt stadig min personlige moral og etik trumfer tab af penge. Men klart at andre har en helt anden holdning til den slags.

    God pointe med "man" :)

    Det er jeg ked at høre, kender rigtig mange i samme situation. Er dog selv blandt de heldige og ansat et sted, som kører godt - men husker tilbage på finanskrisen, hvor jeg så var uheldig. 

    Babo20-05-21 12:09

  • ★★★★★0

    God pointe med "man" :)

    Det er jeg ked at høre, kender rigtig mange i samme situation. Er dog selv blandt de heldige og ansat et sted, som kører godt - men husker tilbage på finanskrisen, hvor jeg så var uheldig. 

    Det var i hvert fald det helt forkerte tidspunkt at blive selvstændig på. Det har da bestemt også fået mig til at kigge lidt på jobannoncer engang imellem. Det fedeste job jeg endnu har fundet, er sneglepasser! Jeg var satme tæt på at ansøge - bare sidde og glo på snegle hele dagen =)

    David Lund20-05-21 12:15

  • ★★★★0

    Det var i hvert fald det helt forkerte tidspunkt at blive selvstændig på. Det har da bestemt også fået mig til at kigge lidt på jobannoncer engang imellem. Det fedeste job jeg endnu har fundet, er sneglepasser! Jeg var satme tæt på at ansøge - bare sidde og glo på snegle hele dagen =)

    haha, er der nogen der vil betale for det? :)

    Babo20-05-21 12:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen