Det er en interessant debat angående tatoveringer, bryster og hvad har vi. Har haft travlt med arbejde, så har ikke lige haft tid til at blande mig så meget, men her kommer lige et par kommentarer
Sig selv vel? Jeg tænker sgu ikke, at man tatovering, plastikoperationer osv. for andres skyld.
Hvis du ikke kan lide det, så må de jo heller stoppe!
Det tror jeg netop at man gør. Det er et forsøg på at gøre sig mere attraktiv, men det er så ikke sikkert det lige er Camie der er målgruppen.
Hvorfor tror i de bruge botox? Fordi at kvinder helst ikke skal blive ældre og mænd på gerne, det er i hvertfald sådan vores moderne samfund er skuret sammen.
Det har ikke noget at gøre med vores moderne samfund, men bunder derimod ned i noget af det mest grundlæggende. Kvinders frugtbarhed falder ret hurtigt når de kommer over en vis alder. Mænd vil derfor generelt være tiltrukket af kvinder der er yngre end dem selv.
Hvad kønnene har investeret i forplantningen er ikke ligeligt fordelt. Det er kvinden der føder børnene. Hun har som minimum 9 måneder investeret. En mand skal kun investere en sædcelle og kan fløjte videre til den næste. Til gengæld kan han ikke være helt sikker på han rent faktisk er faren til barnet eller om det er postbuddet der har været forbi (og det sker oftere end man nok skulle tro). En kvinde ved jo altid at hun er mor til sit barn, eftersom hun selv har født det. Selv om det ofte er ubevist, vil kvinder derfor have en tildens til at gå efter mænd med høj status eller der er ældre end dem selv, fordi det vil give deres børn de bedste betingelser for at klar sig godt.
Så kvinders udfordring er ikke så meget i at tiltrække en partner, men mere at vælge rigtigt og ikke bare en der er ustabil eller smutter videre til den næste.
Det er i øvrigt så grundlæggende, at man kan observere det generelt i naturen hos de andre dyrearter. Det er hanen der må gøre indtryk på hunnen med vild parringsdans osv. fordi det er hunnen der vælger. Det spøjse med mennesker er hvorfor det er kvinder der gør så meget ud af at virke fysisk tiltrækkende. Det bør være omvendt. I naturen er det gerne hunnen der er den lille og grå, og hannen der er den flotte og farvestålendende. Det undre mig, men man siger at en evolutionær strategi der er direkte modsat, er også stabil.