Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Takker. Jeg tjekker lige de titler ud. Mener at Apple TV boksen fungerede ringere end Chromecast i sin tid - men det lyder til at være bedre nu, så det kunne da være jeg burde prøve :-)

    Jeg kender ikke de tidligere udgaver. Det er nok vigtigt at købe den seneste version, som hedder Apple TV 4K.

    Der er også apps til flow tv (YouSee eller Stofa), så man fremover kan lægge sin almindelige fjernbetjening væk og køre det hele via Apple TV boksen. Så har man samtidig hele flow tv bagkataloget med "start forfra" og det hele ved hånden.

    S. Rico23-06-21 22:29

  • ★★★★0

    Så fik jeg bestilt billetter til A Quite Place 2 på søn. Biffen hvor jeg bor kører så begge film, til en films pris. Bliver lidt mærkeligt at komme ud igen :)

    Babo24-06-21 13:36

  • ★★★★2

    Sidder lige og glæder mig over, at jeg har fået udskiftet 2 sure teenagedøtre med 2 glade teenagere.

    Hele foråret under nedlukningen var de godt nok negative over ikke at kunne komme ud, og samtidig var de konstant stressede over skoleopgaver og eksamener.

    Nu er den store blevet student (mat-fys), og den "lille" færdig med folkeskolen (9. klasse). Den ene fik 12 i dansk, og den anden 12 i engelsk i deres afsluttende mundtlige prøver. Dagen før var de vildt stressede og nervøse over eksamen, men det viste sig jo som altid, at der slet ikke var nogen grund til bekymring.

    Så nu er det bare fest og glade dage. Man bliver mødt med et smil i stedet for et "skrub af", når man lige skal tjekke hvad de laver på værelset.

    Sjovt nok har de stadig masser af "gode" undskyldninger for ikke at deltage i de huslige opgaver. Før var det skolen. Nu går undskyldningerne på de mange fester og aktiviteter, som de skal til.

    S. Rico24-06-21 13:47

  • ★★★★★★0

    Tillykke med dem :)

    davenport24-06-21 14:23

  • ★★★★★★1

    Sidder lige og glæder mig over, at jeg har fået udskiftet 2 sure teenagedøtre med 2 glade teenagere.

    Hele foråret under nedlukningen var de godt nok negative over ikke at kunne komme ud, og samtidig var de konstant stressede over skoleopgaver og eksamener.

    Nu er den store blevet student (mat-fys), og den "lille" færdig med folkeskolen (9. klasse). Den ene fik 12 i dansk, og den anden 12 i engelsk i deres afsluttende mundtlige prøver. Dagen før var de vildt stressede og nervøse over eksamen, men det viste sig jo som altid, at der slet ikke var nogen grund til bekymring.

    Så nu er det bare fest og glade dage. Man bliver mødt med et smil i stedet for et "skrub af", når man lige skal tjekke hvad de laver på værelset.

    Sjovt nok har de stadig masser af "gode" undskyldninger for ikke at deltage i de huslige opgaver. Før var det skolen. Nu går undskyldningerne på de mange fester og aktiviteter, som de skal til.

    Kæmpe tillykke - flot klaret af tøserne :-)

    Husarbejde; kan huske min søn som fik opgaven at slå græsplænen med den nye græsslåmaskine, han blev så rasende på den at han ødelagde starteren - smart tænkt for så fik han ikke den opgave igen. Til gengæld var han en stor hjælp når bilen skulle vaskes.

    Hvad skal pigerne så efter sommerferien?

    Wayne24-06-21 14:56

  • ★★★★★★1

    Tillykke med dem Rico:) 

    Min den mindste starter i BHK eller 0 klasse som det også kaldes, efter sommerferien. Der skal hun have engelsk:-0 Det synes jeg godt nok er vildt:) Men hun glæder sig helt vildt og synes det er vildt sjovt at hun skal til at lære engelsk.

    T. Nielsen24-06-21 15:31

  • ★★★★1

    Kæmpe tillykke - flot klaret af tøserne :-)

    Husarbejde; kan huske min søn som fik opgaven at slå græsplænen med den nye græsslåmaskine, han blev så rasende på den at han ødelagde starteren - smart tænkt for så fik han ikke den opgave igen. Til gengæld var han en stor hjælp når bilen skulle vaskes.

    Hvad skal pigerne så efter sommerferien?

    Genial taktik fra din søn. Han har åbenbart arvet sin fars høje IQ :-)

    Min yngste pige skal på efterskole i Nordjylland og glæder sig helt vildt.

    Den ældste har søgt ind på International Business på CBS. Problemet er, at adgangskravet de seneste par år har været et gennemsnit på over 12. Jeg har endnu ikke set hendes endelige eksamenspapirer, men jeg tvivler på, at hun ligefrem skulle få mere end 12 i gennemsnit. Har i øvrigt aldrig fået sat mig ind i, hvordan det udregnes, og hvad der skal til for at få mere end 12.

    Men tænk engang hvis hun kom ind. Så går vi fra et forår med huset fyldt med børn og voksne, som arbejdede hjemmefra - og så til et efterår helt uden børn i huset. Det bliver i godt nok underligt.

    S. Rico24-06-21 16:24

  • ★★★★0

    Tillykke med dem Rico:) 

    Min den mindste starter i BHK eller 0 klasse som det også kaldes, efter sommerferien. Der skal hun have engelsk:-0 Det synes jeg godt nok er vildt:) Men hun glæder sig helt vildt og synes det er vildt sjovt at hun skal til at lære engelsk.

    Engelsk i 0. klasse. Ja, der er vist ingen tvivl om, at vores børn bliver bedre til engelsk end vi var i samme alder.

    Til gengæld er de fleste af os bedre til tysk end vores børn. Jeg har godt nok set meget tysk fjernsyn, dengang der kun var 1-2 danske kanaler. Især i de gode gamle dage med Steffi Graf og Boris Becker, hvor de tyske kanaler var rigtige flinke til at sende tennis. Jeg har sidder oppe utallige nætter for at se kampe fra enten Australian Open eller US Open. Eksempelvis de legendariske battles mellem Graf vs. Sabatini eller Becker vs. Ivan Lendl.

    S. Rico24-06-21 16:29

  • ★★★★★★1

    Den ældste har søgt ind på International Business på CBS. Problemet er, at adgangskravet de seneste par år har været et gennemsnit på over 12. Jeg har endnu ikke set hendes endelige eksamenspapirer, men jeg tvivler på, at hun ligefrem skulle få mere end 12 i gennemsnit. Har i øvrigt aldrig fået sat mig ind i, hvordan det udregnes, og hvad der skal til for at få mere end 12.

    Min svigerdatter er en af dem der har et snit over 12 - husker det som noget med antal A fag gange en faktor. Hun kunne vælge frit fra alle hylder.

    Men tænk engang hvis hun kom ind. Så går vi fra et forår med huset fyldt med børn og voksne, som arbejdede hjemmefra - og så til et efterår helt uden børn i huset. Det bliver i godt nok underligt.

    Ja - mine to ældste flyttede indenfor samme måned - mens den yngste nød den ekstra plads og først flyttede 8 år senere.

    Der går dog ikke en weekend uden at vi ser dem - plus resten af den udvidede familie ;-D

    Men savner ikke at hente børn fra fester fredag og lørdag nat :-)

    Glæd dig der er bestemt fordele også 

    Wayne24-06-21 17:05

  • ★★★★0

    Var der ikke også noget med, at man kunne gange sit snit op med et eller andet, hvis man søgte ind inde for et år, men det er måske fjernet igen?

    chandler7524-06-21 18:52

  • ★★★★★★0

    Et ekstra A-niveau giver snit×1.03 og to ekstra giver snitx1.06

    Så man kan få 12.72 i alt

    Guldager24-06-21 19:09

  • ★★★0

    Det er en interessant debat angående tatoveringer, bryster og hvad har vi. Har haft travlt med arbejde, så har ikke lige haft tid til at blande mig så meget, men her kommer lige et par kommentarer

    Sig selv vel? Jeg tænker sgu ikke, at man tatovering, plastikoperationer osv. for andres skyld.

    Hvis du ikke kan lide det, så må de jo heller stoppe!

    Det tror jeg netop at man gør. Det er et forsøg på at gøre sig mere attraktiv, men det er så ikke sikkert det lige er Camie der er målgruppen.

    Hvorfor tror i de bruge botox? Fordi at kvinder helst ikke skal blive ældre og mænd på gerne, det er i hvertfald sådan vores moderne samfund er skuret sammen. 

    Det har ikke noget at gøre med vores moderne samfund, men bunder derimod ned i noget af det mest grundlæggende. Kvinders frugtbarhed falder ret hurtigt når de kommer over en vis alder. Mænd vil derfor generelt være tiltrukket af kvinder der er yngre end dem selv.

    Hvad kønnene har investeret i forplantningen er ikke ligeligt fordelt. Det er kvinden der føder børnene. Hun har som minimum 9 måneder investeret. En mand skal kun investere en sædcelle og kan fløjte videre til den næste. Til gengæld kan han ikke være helt sikker på han rent faktisk er faren til barnet eller om det er postbuddet der har været forbi (og det sker oftere end man nok skulle tro). En kvinde ved jo altid at hun er mor til sit barn, eftersom hun selv har født det. Selv om det ofte er ubevist, vil kvinder derfor have en tildens til at gå efter mænd med høj status eller der er ældre end dem selv, fordi det vil give deres børn de bedste betingelser for at klar sig godt.

    Så kvinders udfordring er ikke så meget i at tiltrække en partner, men mere at vælge rigtigt og ikke bare en der er ustabil eller smutter videre til den næste.

    Det er i øvrigt så grundlæggende, at man kan observere det generelt i naturen hos de andre dyrearter. Det er hanen der må gøre indtryk på hunnen med vild parringsdans osv. fordi det er hunnen der vælger. Det spøjse med mennesker er hvorfor det er kvinder der gør så meget ud af at virke fysisk tiltrækkende. Det bør være omvendt. I naturen er det gerne hunnen der er den lille og grå, og hannen der er den flotte og farvestålendende. Det undre mig, men man siger at en evolutionær strategi der er direkte modsat, er også stabil.

    Aranyhajú Nyárszépe25-06-21 03:23

  • ★★★★★★4

    Du kan ikke reducere mennesket til ren biologi. Kultur har en enorm indflydelse, vores frie vilje (eller opfattet frie vilje) giver mennesker en hel anden kontrol over vores natur.

    Det er lidt som at sige, at mennesker er tribalistiske af natur (hvilket er undersøgt), og derfor er vi racister. Men det kan vi sætte os udover pga. kultur og hjernens plasticitet.

    Desuden får mange yngre kvinder også tattoos og brystoperationer. 

    I Hollywood har kvinder, der ikke er vurderet attraktive af cheferne og samfundet sværere ved at få job - de får operationer, og det inspirerer andre.

    Mænd og kvinder bliver tiltrukket af et hav af forskellige mennesker, og selvom det ofte vil være sådan, at mænd finder sammen med en yngre kvinde, så har aldersforskellen ikke nogen betydning. Gennemsnittet er 2.8 år for gifte.

    Desuden får ustabile bad boys, personer med mentale og fysiske handicaps, sterile, folk uden status og ældre kvinder efter overgangsalderen også en partner. 

    Netop fordi vi har kultur, og vores præferencer i høj grad bliver formet af vores opvækst. Men også fordi vi er sociale dyr, der ikke kun går efter en ren fysisk tiltrækkelse. Medmindre det skal være en engangsforestilling, så betyder det fysiske ret meget. (En undersøgelse fra videnskab.dk: videnskab.dk/kultur-samfund/online-dating-udseende-betyder-stort-set-alt-ifoelge-studie).

    Guldager25-06-21 05:55

  • ★★★★★★0

    Er der en herinde, der kan forklare mig hvor førende virologer og andre med ekspertise på virus/sygdom området, ofte snakker om at de kan være bekymret for den såkaldte corona delta variant i forhold til den kommende vinter? Må vi ikke formode at ufatteligt mange er fuldt vaccinerede til den tid og synes at læse, at vaccinerne trods alt har en høj grad af beskyttelse, også overfor delta varianten. Så jeg har ikke helt kunne afkode hvori bekymringen ligger?

    T. Nielsen25-06-21 15:42

  • ★★★★★★0

    Er der en herinde, der kan forklare mig hvor førende virologer og andre med ekspertise på virus/sygdom området, ofte snakker om at de kan være bekymret for den såkaldte corona delta variant i forhold til den kommende vinter? Må vi ikke formode at ufatteligt mange er fuldt vaccinerede til den tid og synes at læse, at vaccinerne trods alt har en høj grad af beskyttelse, også overfor delta varianten. Så jeg har ikke helt kunne afkode hvori bekymringen ligger?

    Så vidt jeg ved virker vaccinen kun i 8 måneder - og hvis den bliver svagere samtidig med at Delta er stærkere - kan det vel blive et problem?

    Vi skal nok forberede os på at få et skud mere på et tidspunkt 

    Wayne25-06-21 16:01

  • ★★★★★★0

    Så vidt jeg ved virker vaccinen kun i 8 måneder - og hvis den bliver svagere samtidig med at Delta er stærkere - kan det vel blive et problem?

    Vi skal nok forberede os på at få et skud mere på et tidspunkt 

    Men har det ikke hele tiden været tanken, at man var nød til at booste vaccinerne, når man havde været alle igennem?

    T. Nielsen25-06-21 16:05

  • ★★★★★★0

    Gennemsnittet er 2.8 år for gifte

    Nøj hvor jeg er gennemsnitlig - jeg er 3.5 ældre end Anette :-)

    Wayne25-06-21 16:06

  • ★★★★★★0

    Men har det ikke hele tiden været tanken, at man var nød til at booste vaccinerne, når man havde været alle igennem?

    Det tænker jeg også

    Wayne25-06-21 16:07

  • ★★★★★★1

    Nøj hvor jeg er gennemsnitlig - jeg er 3.5 ældre end Anette :-)

    12.8:-0

    T. Nielsen25-06-21 16:15

  • ★★★★★★0

    12.8:-0

    Du spolerer jo alle statistikker ;-D

    Wayne25-06-21 16:25

  • ★★★★★★0

    9,5 her ;)

    davenport25-06-21 19:46

  • ★★★★0

    12.8:-0

    9,5 her ;)

    Hvad vil de dog med sådan nogen gamle røvhuller?

    chandler7525-06-21 20:04

  • ★★★★★★0

    Jeg ved det sgu ikke. Det er nok ikke fordi den er lille, sløv og tynd...

    davenport25-06-21 20:35

  • ★★★0

    Men har det ikke hele tiden været tanken, at man var nød til at booste vaccinerne, når man havde været alle igennem?

    Jo, med den viden de har nu, så starter vaccineringen forfra for hele befolkningen 8 måneder efter første vacc.

    Gormanden25-06-21 20:49

  • ★★★★★★0

    Hvad vil de dog med sådan nogen gamle røvhuller?

    Det er i hvert fald ikke pga pengene;-D

    T. Nielsen25-06-21 20:56

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen