Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Når man er myndig, så skal loven da ikke tage alder i betragtning i forhold til dom og straf? Der er også en retsfølelse i forhold til ofrene. Hvis det nu var mord, skulle en 80-årig så også have en mindre straf?

    En fængselsstraf er jo heller ikke kun til for at fjerne trusler fra samfundet - det er netop en straf

    Nu taler vi om det moralske, og ikke de juridiske - enig, det er jo dumt at sådan noget kan smuldre på grund af en procedurefejl. 

    Men for en mand som Cosby har han uden tvivl allerede fået den værste straf; hans eftermæle og omdømme kan aldrig blive genoprettet. Både i forhold til samfundet - og hans familie.

    Wayne 2-07-21 16:17

  • ★★★★★★1

    Når man er myndig, så skal loven da ikke tage alder i betragtning i forhold til dom og straf? Der er også en retsfølelse i forhold til ofrene. Hvis det nu var mord, skulle en 80-årig så også have en mindre straf?

    En fængselsstraf er jo heller ikke kun til for at fjerne trusler fra samfundet - det er netop en straf

    Ja, hvor skal snittet lægges. Hvor gammel SKAL man så være, for at få straffen nedsat? Tænker det må krænke hans ofre at han slippes fri. 

    T. Nielsen 2-07-21 16:29

  • ★★1

    Når man er myndig, så skal loven da ikke tage alder i betragtning i forhold til dom og straf? Der er også en retsfølelse i forhold til ofrene. Hvis det nu var mord, skulle en 80-årig så også have en mindre straf?

    En fængselsstraf er jo heller ikke kun til for at fjerne trusler fra samfundet - det er netop en straf

    Nemlig, men det med teknikaliteter har vi jo også i danmark og det er jo godt nok. Bare dumt de har lavet sådan en fejl.

    Weird_J 2-07-21 16:37

  • ★★★★1

    I Danmark havde han nok været ude efter 2-3 år under alle omstændigheder... Så set med danske øjne kan man vel sige, at han har fået en passende straf og bør gå fri nu.

    Men loven er godt nok nogle gange en underlig størrelse. Ligesom hende, der talte til en Men in Black-demonstration om at "smadre byen på en ikke-voldelig måde" og fik først 2 års ubetinget fængsel i byretten, hvorefter landsretten omstødte dommen til 60 dages fængsel. Jeg ved godt, at jura ikke er en eksakt videnskab, men nogle gange virker det meget tilfældigt...

    chandler75 2-07-21 16:56

  • ★★★★1

    Ja, hvor skal snittet lægges. Hvor gammel SKAL man så være, for at få straffen nedsat? Tænker det må krænke hans ofre at han slippes fri. 

    "Compassionate release" er jo ikke et ukendt fænomen, hvor både alder og sygdom kan resultere i tidlig frigivelse (nogle gang meget tidlig).

    chandler75 2-07-21 16:57

  • ★★★★★★0

    Det er sjovt. Jeg har bedt min mor om ikke at tilkalde mig med kort varsel pga. stress. Hun er ved at tømme sit hus, da det er sat til salg. Og så skriver hun, om jeg kan være der om en halv time. Hun fatter det åbenbart ikke. 

    davenport 2-07-21 17:20

  • ★★★★★0

    Damm jeg glæder mig så meget den nye He-man serie, ser så vild ud!

    youtu.be/iXdEeRBh9Zk

    Elwood 3-07-21 00:17

  • 0

    Den fik jeg også og prøvede at snuppe en gratis måned. Ud fra deres udvalg var der dog ikke lige umiddelbart noget, jeg havde nogen som helst lyst til at se. Eller, det skulle da lige være en westernserie med Kevin Costner. Men jeg kommer helt sikkert ikke til at betale de 40 kr. det ellers koster...

    Nej jeg synes heller ikke der er noget specielt, men heldigvis er det både tilføjet automatisk og bliver fjernet automatisk efter en måned, så du ikke aktivt skal gøre noget. Hvis jeg nogensinde skulle abonnere på tjenesten vil det blive den amerikanske udgave da de har større udvalg og billedkvaliteten er højere.

    Men det er jo nok også derfor de samarbejder med TV2, da det er et svært marked at komme ind på og de har svært ved at få abonnenter.

    Kiyonji 3-07-21 05:39

  • ★★★★0

    Nej jeg synes heller ikke der er noget specielt, men heldigvis er det både tilføjet automatisk og bliver fjernet automatisk efter en måned, så du ikke aktivt skal gøre noget. Hvis jeg nogensinde skulle abonnere på tjenesten vil det blive den amerikanske udgave da de har større udvalg og billedkvaliteten er højere.

    Men det er jo nok også derfor de samarbejder med TV2, da det er et svært marked at komme ind på og de har svært ved at få abonnenter.

    Jeg mener, jeg skulle gå ind og tilvælge det. Jeg har også allerede været inde under mit abonnement og opsige Paramount-delen, da jeg ellers mistænker, at det bare vil blive automatisk fornyet.

    chandler75 3-07-21 09:22

  • ★★★★★★0

    Der kan godt nok ikke være mange andre end mig, der ikke skal se landskamp i aften...konen er til fest i Esbjerg, og jeg er alene med sønnike, så vi tager på burgerbar :)

    Guldager 3-07-21 16:23

  • ★★★★★★0

    I får det nok for jer selv ;)

    davenport 3-07-21 16:40

  • ★★★★★★0

    I får det nok for jer selv ;)

    Det ville være rart :) - har aldrig set det fede i at være steder med mange mennesker. Jeg elsker at få på et brunt væetshus, der kun er halvfyldt :)

    Guldager 3-07-21 16:46

  • ★★★★★★0

    Slettet 

    T. Nielsen 3-07-21 17:21

  • ★★★★★★0

    I får det nok for jer selv ;)

    De har så megatravlt, og ikke helt styr på det...og folk er lidt trætte af, at de ikke kan nå hjem inden kampstart. Men de har kampen på TV her, så nu har jeg allerede set mere fodbold end jeg har gjort hele EM :)

    Guldager 3-07-21 18:05

  • ★★★0

    Når man er myndig, så skal loven da ikke tage alder i betragtning i forhold til dom og straf? Der er også en retsfølelse i forhold til ofrene. Hvis det nu var mord, skulle en 80-årig så også have en mindre straf?

    En fængselsstraf er jo heller ikke kun til for at fjerne trusler fra samfundet - det er netop en straf

    Word!

    Gormanden 3-07-21 22:43

  • ★★★★★★0

    "Compassionate release" er jo ikke et ukendt fænomen, hvor både alder og sygdom kan resultere i tidlig frigivelse (nogle gang meget tidlig).

    Men det er jo ikke det der er tale om her. 

    T. Nielsen 3-07-21 22:46

  • ★★★★0

    Der kan godt nok ikke være mange andre end mig, der ikke skal se landskamp i aften...konen er til fest i Esbjerg, og jeg er alene med sønnike, så vi tager på burgerbar :)

    Jeg så heller ikke noget af kampen. Jeg var med hele familien på restaurant i Blokhus, hvor vi fik det bedste bord med udsigt til hele byen. Der var sådan set masser af andre mennesker her, men selvfølgelig ikke lige så mange, som hvis det havde været en almindelig lørdag aften i juli.

    S. Rico 3-07-21 23:40

  • ★★★★0

    Hvem vandt denne omtalte kamp?

    gi-jones 4-07-21 09:08

  • ★★★★0

    Hvem vandt denne omtalte kamp?

    Godt spørgsmål.

    Og næste spørgsmål: når folk bare siger "landskamp", menes der så håndbold, fodbold eller noget helt tredje - og er det kvindelandsholdet eller herrelandsholdet?

    Det irriterer mig altid lidt, når man sætter lighedstegn mellem "landsholdet" og herrelandsholdet i fodbold. Herrelandsholdet i håndbold og kvindelandsholdet i håndbold har historisk set klaret sig MEGET bedre end herrelandsholdet i fodbold. Så det burde på ingen måde være givet, hvad der menes med blot "landsholdet".

    Det er jo strukturel sexisme og sportisme, at man bare skal antage, at det altid handler om mænd og fodbold. 

    S. Rico 4-07-21 10:07

  • ★★★2

    Håndbold er sådan en sport vi selv har opfundet og som vi naturligvis er gode til. De fleste andre lande går ikke så meget op i det og derfor er der ikke noget underligt i at vi ofte vinder i det.

    Fodbold er oppe på et helt andet plan.

    Aranyhajú Nyárszépe 4-07-21 10:18

  • ★★★★★★6

    Jeg synes det er underligt, at dem der ikke kan lide fodbold, altid skal understrege det, i stedet for bare at være ligeglad. Det er trods alt noget der vedkommer rigtig mange danskere, og giver os en nationalfølelse. Og GI - det er jo bare at se en hvilken som helst nyhedsside. Jeg vil ikke afsløre det her, men se evt. dr.dk ;)

    davenport 4-07-21 10:38

  • ★★★★★★0

    Jeg synes det er underligt, at dem der ikke kan lide fodbold, altid skal understrege det, i stedet for bare at være ligeglad. Det er trods alt noget der vedkommer rigtig mange danskere, og giver os en nationalfølelse. Og GI - det er jo bare at se en hvilken som helst nyhedsside. Jeg vil ikke afsløre det her, men se evt. dr.dk ;)

    Ja, de er altid meget “højtråbende”, enig:) 

    T. Nielsen 4-07-21 11:20

  • ★★★★★★3

    Mit største problem med ballade som dette er, at jeg ikke føler mig specielt tryg på gaderne, endnu mindre i øjeblikket, fordi København (og sikkert også andre større byer), er fyldt med sindsygt stive mennesker, som råber og skriger, kaster om sig med øl og den slags.

    Et meget mindre problem, som heldigvis for det meste kan ignoreres er, at folk bliver ved med at prøve at starte samtaler med mig om det, selvom jeg gør dem opmærksom på, at jeg ikke ser kampene, ikke kender spillerne og generelt ingen interesse har i det. Det er helt fint at være glad for at se fodbold, men altså, jeg prøver jo heller ikke at tvangsindlægge folk til en to timers snak om hvorfor Linda & Valentin er en af de bedste tegneserier nogensinde, hvis de ingen interesse har i tegneserier.

    Zero Cool 4-07-21 11:29

  • ★★★★0

    Håndbold er sådan en sport vi selv har opfundet og som vi naturligvis er gode til. De fleste andre lande går ikke så meget op i det og derfor er der ikke noget underligt i at vi ofte vinder i det.

    Fodbold er oppe på et helt andet plan.

    Hvad mener du? Vi er da ikke det mest vindende land i håndbold. Er vi i det taget i top 5 på både mænd og kvinder? 

    Har aldrig spillet håndbold, men jeg ser gerne kampene. 

    Babo 4-07-21 11:43

  • ★★★★0

    Fodbold er oppe på et helt andet plan.

    Det vil jeg så tillade mig at være uenig i.

    Jeg synes håndbold er meget mere underholdende. Og hvis man måler på teknisk formåen, så er de danske håndboldspillere mindst lige så dygtige som fodboldspillerne på de respektive landshold.

    At fodboldspillerne tjener langt flere penge gør det jo ikke automatisk til en overlegen sportsgren. 

    S. Rico 4-07-21 13:08

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen