Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Vores nye mikroovn gav mig lige et stød...den er ellers jordet (vha af en schuko) - og den er i samme udtag som vores køleskab, der aldrig har givet stød. Så.nu tvivler jeg på, om der er jord i udtaget...

    Guldager 6-07-21 15:34

  • ★★★★★★0

    Det fik da i hvert tilfælde søvnen ud af øjnene ;)

    Det var blevet mere end søvnen, hvis du blev ramt :-)

    Wayne 6-07-21 15:59

  • ★★★★★2

    NightHawK og Babo jeg er skuffet over ikke at læse om det her fra jer som det første.

    bloody-disgusting.com/movie/3672729/popular-youtube-critic-chris-stuckmann-directing-horror-movie-shelby-oaks/

    Elwood 6-07-21 18:26

  • ★★★★0

    NightHawK og Babo jeg er skuffet over ikke at læse om det her fra jer som det første.

    bloody-disgusting.com/movie/3672729/popular-youtube-critic-chris-stuckmann-directing-horror-movie-shelby-oaks/

    Det var jeg ikke klar over. Vidste dog godt han arbejdede hårdt mod det mål. Han har lavet nogle kortfilm som jeg har set. Men det bliver spændende at se om han har talent. 

    Babo 6-07-21 18:35

  • ★★★★★★0

    Min søster har lige været her, og skifte dæk på bilen. Den gik flad til middag. Vi var lidt bekymret om, at det var gjort med en kniv, men jeg tror bare det er slid. Så nu skal der nye dæk på hele vejen rundt :/ Fedt lige op til en sommerferie. Det bliver lige 1900,- vi ikke  har.

    davenport 6-07-21 18:49

  • ★★★★★★0

    Så nu skal der nye dæk på hele vejen rundt :/

    Jeg ved intet om biler...Men skal man skifte alle dæk, hvis et dæk ryger?

    Guldager 6-07-21 19:19

  • ★★★0

    Jeg ved intet om biler...Men skal man skifte alle dæk, hvis et dæk ryger?

    Det er nok det smarteste hvis det var slid. Der ville nok ikke gå længe før de andre fulgte efter, og så er det nok heller ikke smart med et dæk der står bedre fast end de tre andre. 

    Steffan Rasmussen 6-07-21 20:00

  • ★★★0

    Jeg har revet vores højbede ned og er ved at gøre dem klar til mere vild have. Har erstattet med 10 høje krukker til krydderurter.

    Vi er begge kommet frem til, at vi ikke rigtig gider det med at holde en have, men synes også det er lidt kedeligt bare at lave græsplane eller sten. Så nu vokser det bare vildt de fleste steder. Alle vores naboer er totalt havemennesker med superpæne græsplaner og bed - og campingvogn og brændeovn. Så er man sgu i forstaden :)

    Vi vil også gerne af med vores brændeovn, men det koster lidt for meget, så det må vente. Måske - har faktisk lige læst op på fyring med brænde, og det ser ud til, at med en korrekt ovn og træer fra bæredygtige skove, så er det en CO2-neutral fyring...

    Kan anbefale merian, det er en super bi-, svierflue og sommerfugleplante :)

    Gormanden 6-07-21 20:18

  • ★★★★★★0

    Det er nok det smarteste hvis det var slid. Der ville nok ikke gå længe før de andre fulgte efter, og så er det nok heller ikke smart med et dæk der står bedre fast end de tre andre. 

    Som regel er det fint at skifte dem parvist - men jeg er også fan af at skifte alle samtidigt, så bytter om på for og bag hvert år, for at opnå så ens et slid som muligt.

    Wayne 6-07-21 20:51

  • ★★★★★★0

    Jeg aner bjælde om biler og deres dæk. Jeg får bare noget at vide, og så følger jeg det. Min viden om biler læner sig tæt op af hvad vi har og hvad der står på nummerpladen. (Og den er nem: VZ 47 777)

    davenport 6-07-21 20:54

  • ★★★★★★1

    Så kan Corona bare komme an - foreløbigt sidste stik er modtaget  idag - jeg satser på at rygterne om Delta er overdrevne.

    Wayne 6-07-21 20:59

  • ★★3

    Har lige fået et Facebook minde, Bøffel (snøffel i svøb) har 10års jubilæum i dag

    HelmerJ 6-07-21 21:32

  • ★★★★★★1

    I feel old...

    davenport 6-07-21 21:46

  • ★★1

    Har lige fået et Facebook minde, Bøffel (snøffel i svøb) har 10års jubilæum i dag

    I feel old...

    Vi er vel også en flok gamle røvhuller ;)

    Tiany 6-07-21 21:52

  • ★★★★★★2

    Jeg er i hvert tilfælde et røvhul ;)

    davenport 6-07-21 22:02

  • ★★★★★2

    Så er det bestilt tid til vaccination! Endelig blev det min tur :)

    Kruse 7-07-21 10:40

  • ★★★★★★1

    Overvejer at søge et nyt job. Jeg har de sidste mange år, arbejdet med voksne, der har et mentalt handicap og i enkelte tilfælde er psykisk syge, men som dog fungerer så godt, at de kan bo i egen bolig. Der er en stor grad af frihed i jobbet og jeg har kollegaer der altid er så fleksible, at jeg altid kan få fri når jeg har brug for det. Det holder mig lidt fast.

    Men det sagt, så har selve det faglige med voksne handicappede ikke min største interesse. Jeg har altid bedst kunne lide at arbejde med børn og unge. Endte også kun hvor jeg er, fordi det botræningshus for unge jeg var ansat i, det blev lukket af kommunen og jeg så blev tilbudt dette her. 

    Jeg frygter dog at min alder på 51 spiller ind. Inden nogen påstår det ikke burde betyde noget, så er det bare det jeg ser, at runder man først de 50, så bliver det sværere og sværere at få de jobs jeg gider søge på. Det jeg kigger på er på en skole, på et udviklingscenter. Om jeg er specielt god til skoledelen, altså det undervisningsmæssige ved jeg ikke, men det skal lærerne jo også stå for. Men jeg har altid været god til at arbejde med børn og unge, der havde diverse udfordringer. 

    Jeg har 4 gange siden 2012 søgt noget lignende. Der har altid været sygt mange ansøgninger (fra 78 til over 100), men de tre første gange kom jeg til samtale, men blev altid fravalgt fordi der liiiiige var en de valgte frem for mig. Hver gang har skolelederen sagt at de gerne ville have mig og havde de haft en stilling mere, havde jeg fået den, samt at de håbede jeg ville søge igen. Det gjorde jeg så et sted, for et par år siden, men kom slet ikke i betragtning. Derfor tror jeg nok ikke helt længere på det. 

    T. Nielsen 7-07-21 11:23

  • ★★★★★★0

    Overvejer at søge et nyt job. Jeg har de sidste mange år, arbejdet med voksne, der har et mentalt handicap og i enkelte tilfælde er psykisk syge, men som dog fungerer så godt, at de kan bo i egen bolig. Der er en stor grad af frihed i jobbet og jeg har kollegaer der altid er så fleksible, at jeg altid kan få fri når jeg har brug for det. Det holder mig lidt fast.

    Men det sagt, så har selve det faglige med voksne handicappede ikke min største interesse. Jeg har altid bedst kunne lide at arbejde med børn og unge. Endte også kun hvor jeg er, fordi det botræningshus for unge jeg var ansat i, det blev lukket af kommunen og jeg så blev tilbudt dette her. 

    Jeg frygter dog at min alder på 51 spiller ind. Inden nogen påstår det ikke burde betyde noget, så er det bare det jeg ser, at runder man først de 50, så bliver det sværere og sværere at få de jobs jeg gider søge på. Det jeg kigger på er på en skole, på et udviklingscenter. Om jeg er specielt god til skoledelen, altså det undervisningsmæssige ved jeg ikke, men det skal lærerne jo også stå for. Men jeg har altid været god til at arbejde med børn og unge, der havde diverse udfordringer. 

    Jeg har 4 gange siden 2012 søgt noget lignende. Der har altid været sygt mange ansøgninger (fra 78 til over 100), men de tre første gange kom jeg til samtale, men blev altid fravalgt fordi der liiiiige var en de valgte frem for mig. Hver gang har skolelederen sagt at de gerne ville have mig og havde de haft en stilling mere, havde jeg fået den, samt at de håbede jeg ville søge igen. Det gjorde jeg så et sted, for et par år siden, men kom slet ikke i betragtning. Derfor tror jeg nok ikke helt længere på det. 

    Er der ikke kæmpe mangel på pædagoger pt?

    Du ville garanteret være genial i en SFO. Hvis jeg var dig så ville jeg komme det i forkøbet og dukke op til et kaffemøde - en uformel samtale som kunne udvikle sig til mere. Du skal finde det job der er på vej, eller som bliver skabt til dig.

    Hvad med den ældstes skole?

    Jeg mødte en af mine tidligere venner, som jeg ikke har har haft kontakt til i mange år, da jeg hentede mit 6 årige barnebarn i SFO’en for et par uger siden.

    Han er 57 år og ungerne elsker ham

    Held og lykke

    Wayne 7-07-21 11:56

  • ★★★★★★0

    Er der ikke kæmpe mangel på pædagoger pt?

    Muligt, men ikke til den her type stilling. Der er altid mange ansøgninger. Det er nemlig netop ikke i SFO’en, men som pædagog i en klasse/til undervisning til børn med udfordringer, hvor mødetider er de samme som lærernes. 

    T. Nielsen 7-07-21 12:01

  • ★★★★★★0

    Muligt, men ikke til den her type stilling. Der er altid mange ansøgninger. Det er nemlig netop ikke i SFO’en, men som pædagog i en klasse/til undervisning til børn med udfordringer, hvor mødetider er de samme som lærernes. 

    Ok - men jeg tror stadig du vil have fordel af at snakke med de ansvarlige - inden der bliver slået en stilling op.

    Wayne 7-07-21 12:04

  • ★★★★★★0

    Ok - men jeg tror stadig du vil have fordel af at snakke med de ansvarlige - inden der bliver slået en stilling op.

    Det lidt sent, når stillingen jeg har set, lige netop er slået op:D

    T. Nielsen 7-07-21 12:06

  • ★★★0

    Er på arbejde i aften når der er fodbold, men chefen har snakket om at vi nok lukker ned for produktionen lidt før, så vi kan se anden halvlej på computeren i kontorskuret. Kampen må være det vigtigste som han siger. Vi kommer så til at stå som sild i en tønde, hvis vi skal presses 10 mand derind.

    Og så er der kun to dage til ferie. Dejligt.

    Aranyhajú Nyárszépe 7-07-21 12:56

  • ★★★★★★0

    T. Nielsen: tror ikke du har alderen imod dig. Skoler er vant til udskiftninger konstant. Jeg ved godt, det kun er et eksempel, men på vores skole ansatte de en 58-årige som pædagog i udskolingen. 

    Måske kan dit CV være lidt en hindring i forhold til erfaring med unge, men sådan noget kan man skrive sig ud af :)

    Guldager 7-07-21 14:34

  • ★★★★★★0

    T. Nielsen: tror ikke du har alderen imod dig. Skoler er vant til udskiftninger konstant. Jeg ved godt, det kun er et eksempel, men på vores skole ansatte de en 58-årige som pædagog i udskolingen. 

    Måske kan dit CV være lidt en hindring i forhold til erfaring med unge, men sådan noget kan man skrive sig ud af :)

    Håber du har ret. Tror dog ikke mit cv vil være en større hindring, da jeg har arbejdet 9 år på et behandlingshjem for anbragte børn og unge med intern skole og jeg har en diplom i “Generelle Indlæringsvanskeligheder”. Desuden har jeg arbejdet i både børnehaver og på skoler (SFO). 

    T. Nielsen 7-07-21 14:49

  • ★★★★★★1

    Det lidt sent, når stillingen jeg har set, lige netop er slået op:D

    Ud og jag den næste - gamle jas :-D

    Wayne 7-07-21 15:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen