Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Enig - værste kryb er findes

    Natsværmere er også irriterende...måtte jage en til døden med en kost og få den væk fra min fjernsynsskærm. Fik heldigvis ram på den.

    Ryder666 9-07-21 02:09

  • ★★★★★★0

    Som Lewis Black siger på sit White Album, så er metrolog et andet ord for løgner. Nu har jeg ventet på tordenvejr hele dagen, og der sker ikke en skid! Jeg bliver snydt fucking hver gang! Hader vejr.

    davenport 9-07-21 18:06

  • ★★★★★★0

    Som Lewis Black siger på sit White Album, så er metrolog et andet ord for løgner. Nu har jeg ventet på tordenvejr hele dagen, og der sker ikke en skid! Jeg bliver snydt fucking hver gang! Hader vejr.

    Hos os rammer de altid…når jeg har mest brug for at de tager fejl:-(

    T. Nielsen 9-07-21 18:09

  • ★★★★★★0

    Vi bor jo på en halvø, over mod Fyn, så det er altid sådan lidt svært at afgøre, hvad man skal tro på. The twillight zone.

    davenport 9-07-21 18:22

  • ★★★★1

    Jeg bliver snydt fucking hver gang! Hader vejr.

    Metrologer er en af de eneste professioner, der bliver betalt for at tage fejl halvdelen af tiden

    chandler75 9-07-21 18:57

  • ★★★★★★0

    "

    • Al Roker was the weather man in New York City, and three years ago we had a blizzard. We were supposed to have, according to Al, 4 to 12 inches of snow. That's his prediction. We had 36 inches. Giving him the benefit of the doubt, he was two feet off. THAT'S NOT EVEN IN THE BALLPARK! If you were a roofer and you built a roof and it was two feet off, you'd still be serving time. Al Roker makes 1.5 million dollars a year as a weather person, and he doesn’t know shit about the weather." - Lewis Black

    davenport 9-07-21 19:41

  • 1

    Det handler ikke om have ret eller at tage fejl. Det er bygget på ssnddynlighed og prognoser. At der er 70 procent sandsynlighed for regn, betyder at der er stor sandsynlighed for det men ikke er sikkert. De spår om fremtiden og den er der ingen der kan sige noget om med sikkerhed andet end at vi allesammen skal dø på et tidspunkt nogle hurtigere end andre 

    I skal snarere være taknemmelige for at I ikke bor et sted hvor I skal frygte jordskælv, tsunamier, vulkanudbrud, orkaner og andre naturkatastrofer. Ydermere bor I et sted hvor I oplever alle typer af vejr undtagen de mest ekstreme

    Kiyonji 9-07-21 22:14

  • ★★★★★★0

    Såså, Angelo, gamle mennesker kan godt lide at tale om vejret :)

    Guldager 9-07-21 22:24

  • 0

    Haha, ja det kan du have ret i :)

    Kiyonji 9-07-21 22:41

  • ★★★★★★0

    Såså, Angelo, gamle mennesker kan godt lide at tale om vejret :)

    Ja og unge mennesker elsker at være dumsmarte at høre på….Men hov vent, du jo ikke ung?!? Hvad er så din undskyldning;-)

    T. Nielsen 9-07-21 23:06

  • ★★★★★★1

    Ja og unge mennesker elsker at være dumsmarte at høre på….Men hov vent, du jo ikke ung?!? Hvad er så din undskyldning;-)

    Næh, jeg er midt i mellem:)

    Jeg havde besøg af min svigerfar og hans ven, fordi jeg solgte vores brænde for en flaske Fernet Branca. De snakkede om 3 ting: vejr, trafik og hvem der var syge eller døde...

    Guldager10-07-21 06:20

  • ★★★★0

    Læser at den nye russiske storfilm Chernobyl 1986 får smæk af den russiske presse og kalder det “more Hollywood” than the Hollywood version.” Øv, synes den så god ud på traileren, men den skulle vist have samme indgangsvinkel som Schindlers Liste, altså om en mand, der redder dagen. 

    Babo10-07-21 09:59

  • ★★★★★★1

    Næh, jeg er midt i mellem:)

    Jeg havde besøg af min svigerfar og hans ven, fordi jeg solgte vores brænde for en flaske Fernet Branca. De snakkede om 3 ting: vejr, trafik og hvem der var syge eller døde...

    Min far snakkede aldrig om vejret. Til gengæld snakkede han ualmindeligt meget om film:)

    T. Nielsen10-07-21 10:03

  • ★★★★★★0

    Du kan få et lap med min stok!

    davenport10-07-21 10:36

  • ★★★★★★1

    Min far snakkede aldrig om vejret. Til gengæld snakkede han ualmindeligt meget om film:)

    Lyder som en dejlig far :-)

    Wayne10-07-21 10:48

  • ★★★★★★3

    Lyder som en dejlig far :-)

    Han var fanatisk samler af film og tegneserier:) 

    Der er ingen tvivl om at han har præget mig i den retning. Jeg blev “slæbt” med i biografen siden før jeg næsten kunne gå:D Shit, hvor har vi set mange gamle Tarzan film om søndagen kl 16 i den lokale bif. Good Times:)

    T. Nielsen10-07-21 11:18

  • ★★★★★★1

    Han var fanatisk samler af film og tegneserier:) 

    Der er ingen tvivl om at han har præget mig i den retning. Jeg blev “slæbt” med i biografen siden før jeg næsten kunne gå:D Shit, hvor har vi set mange gamle Tarzan film om søndagen kl 16 i den lokale bif. Good Times:)

    Min far var mere fan af naturen som han vidste alt om. Til gengæld læste han meget og læste op fra gamle klassikere som Robin Hood, Robinson Crusoe, Davy Crocket, Skatteøen - og mange flere - højt for os. På filmsiden - så jeg talrige cowboyfilm og de mange klassikere de viste på tv om søndagen. Biffen med ham var mest krigsfilm som han havde en kærlighed for.

    Tegneserier kom via mig som tidligt begyndte st samle - og han kunne hulke af grin over Asterix og Obelix.

    Wayne10-07-21 11:44

  • ★★★★4

    Æv, jeres fædre lyder rent faktisk sjove. 

    Jeg har aldrig kunnet tale om ret meget andet end vejret med min egen. Jo, historie og lokalhistorie vil han gerne fortælle om, men det er ofte med sådan en lidt nedladende tone af "ved du ikke det?" 

    Jeg tror, han opgav al interesse i mig, dengang han fandt ud af, at jeg var mere til film og litteratur end matematik og fysik (han var matematiklærer på gymnasiet). Jeg er ret sikker på, at han aldrig har spurgt ind til mit studie en eneste gang, dengang jeg læste. Han kunne ikke engang foregive at være interesseret. 

    Men han ligger, som han har redt. Han har før brokket sig til min mor over, at hans børn aldrig ringer til ham, medmindre han er syg og på hospitalet. Man får igen, som man har investeret. 

    thomsen10-07-21 12:19

  • ★★★★★★0

    Min far var en mand af meget få ord, så vi snakkede aldrig sådan rigtig dybt. Men vi delte en interesse for UFOer, så det kunne vi snakke (lidt) om.

    davenport10-07-21 13:33

  • ★★★★★★0

    Men han ligger, som han har redt. Han har før brokket sig til min mor over, at hans børn aldrig ringer til ham, medmindre han er syg og på hospitalet. Man får igen, som man har investeret. 

    Min far havde bestemt også mange fejl - men helt enig man får som man høster. Synd dog hvis det også rammer din mor.

    Wayne10-07-21 13:39

  • ★★★★0

    Min far havde bestemt også mange fejl - men helt enig man får som man høster. Synd dog hvis det også rammer din mor.

    Mja, hun har vel lært at leve med det gennem årene. Men jeg har et fint forhold til hende. Vi taler normal sammen mindst en gang om ugen, og det er hende, vi andre plejer at ringe til, hvis der er noget. Det er også hende, vi samles om, når familien er på besøg. Det er min mor, der gerne vil sidde og spille kort eller brætspil om aftenen med familien, mens min far fortrækker ind i stuen for at læse tekst-tv og se brudstykker af tv-udsendelser (han har en mani med at skulle alle programmerne igennem for at se, om der er noget mere interessant. Han bliver sjældent på den samme kanal i mere end et par minutter - medmindre der er fodbold eller et par bestemte shows på tysk, som han godt kan lide). 

    thomsen10-07-21 15:22

  • ★★★★1

    Jeg er godt nok imponeret over Googles Translate-app. Som i: kæben rammer jorden. 

    Jeg har selvfølgelig brugt Google Translate i årevis på nettet, som de fleste andre. Men jeg var faktisk ikke klar over, at det fandtes som en app indtil nu - og endnu mere, at app'en kan bruge kameraet i telefonen til at scanne en hel tekstside og lynoversætte den. Jeg føler mig lidt som et barn, der tænker på, hvordan der mon vil være engang i år 2000, når jeg bruger den.

    Fik den anbefalet af en bekendt til at hjælpe med at oversætte en 40 år gammel bog på fransk om Murnaus stumfilm Nosferatu. Det går for at være den bedste bog om emnet, og det er stadigvæk den, som alle senere bøger citerer fra. 

    Jeg havde egentligt opgivet, da jeg fandt ud af, at mit gamle gymnasiefransk var alt for rustent til at kunne forstå ret meget, og jeg tænkte, at Google ikke ville være til meget hjælp, hvis jeg skulle sidde og taste hver sætning ind.

    Men det her med kameraet fungerer fint. Selvfølgelig er oversættelsen fra fransk til engelsk langt fra perfekt, og man må ofte sjusse sig frem til meningen. Men nu kan jeg i det mindste få bogen læst. 

    thomsen10-07-21 15:31

  • ★★★★0

    ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/saadan-vil-han-skrive-rumfartshistorie/8695412

    Rumfarts-turisme.

    Jeg ved ikke helt, om jeg køber den... Jo, nogen vil helt sikkert synes, at det er spændende at blive fløjet ud i atmosfæren og sidde fastspændt og glo ud i mørket – men er det noget, man gider flere gange? Jeg har lidt svært ved at se, at det skule kunne blive et kommercielt succesfuldt foretagende...

    chandler7510-07-21 19:17

  • ★★★★★★0

    Det ville da være min største drøm. At se kosmos IRL.

    davenport10-07-21 19:30

  • ★★★★0

    Det ville da være min største drøm. At se kosmos IRL.

    Men er det noget, du ville kaste 50k efter ikke kun én gang men flere gange? Jeg mener: Det kunne sikkert være fedt at se, men kan man ligefrem bygge en turisme op omkring det?

    chandler7510-07-21 19:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen