Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Så blev det min tur til at få første stik, det var fedt, så må man se hvordan man har det de næste par dage:-)

    Weird_J20-07-21 16:31

  • ★★★★★★2

    Har lige læst tråden, da jeg har været computerfri i en uge. Vi havde en god ferie i bålhytten, og havde en masse gæster hele ugen. Så vidt jeg kan sjusse mig frem er der blevet drukket 26 l. vin, men der har også været gæster nærmest hver dag. Vi har fået masser af bålmad, og jeg tror aldrig jeg har været så beskidt som i går, da jeg blev tvunget i bad. Og så har vi været på stranden hver eneste dag.

    Kan mærke at vi nu har fået nok at det tætte liv alle sammen, og trænger til lidt alenetid hver for sig.

    Og så fik min datter sit første stik i dag som 12-årig. Hun ville gerne, jeg synes hun skulle men min kone tror tit på ting hun læser på Facebook, så hun var i tvivl. Vi havde iøvrigt en gæst i ferien, der troede på det med at man bliver magnetisk af vaccine. Der måtte jeg lige gå væk et stykke tid. Mod dumhed kæmper guderne forgæves.

    davenport20-07-21 17:37

  • ★★★★★★1

    Og god bedring med svigerfar!

    davenport20-07-21 17:37

  • ★★★0

    Lørdag i højsæsonen skulle være mindre fyldt end onsdag.

    Lørdag er skiftedag, så der er færre turister der tager til aktiviteter.

    Steffan Rasmussen20-07-21 17:39

  • ★★★★★★0

    Lørdag er skiftedag, så der er færre turister der tager til aktiviteter.

    Præcis:) Det fandt jeg nemlig lige præcis ud af dengang:) Havde egentlig aldrig tænkt på det før der. 

    T. Nielsen20-07-21 17:52

  • ★★★★★★0

    Var i Friheden med min søn i går, stor succes! Han var vild med de videste forlystelser som han måtte komme med i, og ville meget gerne have været med i de største.

    Siden da er det dog ikke gået så godt. Min kæreste og søn skulle to dage til Litauen onsdag, men i går blev Danmark rødt, hvilket vil sige tvungen karantæne i mindst 7 dage i Litauen. Plus karantæne ved hjemkomst på mindst fire dage. Med en søn på 3 er det ikke optimalt, slet ikke 7 dage uden legetøj...

    Og i dag blev det så lige meget være. Kærestens far fik fjernet noget tarm i sidste uge grundet kræft i et tidligt stadie. I nat fik han så sepsis og siden hjertestop. De fik heldigvis genoplivet ham, men han er ikke i en særlig god tilstand.

    Måtte lige gå tilbage i tråden, da Davenport nævnte din svigerfar. God bedring med ham og det er jo desværre en svær situation med alt det corona, kan jeg læse. Tanker herfra.

    T. Nielsen20-07-21 17:55

  • ★★★★★★0

    Min ene søns vens mor er fra Letland, og de skulle derover, men det kan de vidst godt glemme nu. Det er en lang køretur, for at havne i karantæne.

    davenport20-07-21 18:06

  • ★★★★0

    Tak for tankerne. Som det ser ud, så tager kæresten afsted i morgen, vi har ikke helt fundet ud af om sønnike tager med.

    dyg20-07-21 18:23

  • ★★★★0

    Trailer til Scotts The Last Duel er sgu landet. 83 år og ingen har hans øje for det visuelle. 

    m.youtube.com/watch

    Babo20-07-21 18:35

  • ★★★★★★0

    Jeg har bare personligt aldrig oplevet så lang ventetid

    Det kommer vel også an på, hvad man mener er langt. Jeg synes, at 25-40 min er ok, alt efter attraktion. Det er selvfølgelig et problem, hvis der altid er 40 minutter. 

    Guldager20-07-21 18:49

  • ★★★★★★0

    Jeg stod engang i kø i næsten 2 timer til The Encridble Hulk i Universal Studios, men det var så også fedt at blive skud ud med 3G og så ramme et corkshrew lige efter :D 

    davenport20-07-21 18:58

  • ★★★★★★0

    Det kommer vel også an på, hvad man mener er langt. Jeg synes, at 25-40 min er ok, alt efter attraktion. Det er selvfølgelig et problem, hvis der altid er 40 minutter. 

    Ja alt er jo relativt. Jeg synes 40 min til en forlystelse er meget lang tid uanset og spild af liv, men når man står med to børn på 4 og 5, er det dræbende. Når man så kommer til den næste er der er 45 minutters ventetid, så gider jeg sgu ikke og man føler jo ikke man så får en skid for sine dyrt købte billetter/+ parkering. Så vi valgte de forlystelser der var mindst kø ved. Tror vi endte på et snit på 15-20 min, men nåede egentlig ikke at prøve ret meget. Vi valgte så også at spendere en lille times tid på en legeplads, netop pga de mange mennesker. Det behøver jeg ikke tage i Legoland for at gøre:) 

    Jeg kunne naturligvis have ofret penge på at springe køerne over, men det nægter jeg af princip at gøre og har i øvrigt næppe råd til det.

    T. Nielsen20-07-21 18:58

  • ★★★★★★1

    Det er fanme også dårlig stil, at man kan betale sig fra kø. Det har vi heller ikke råd til, men de riges børn, kan bare hoppe over. Uretfærdigt!

    davenport20-07-21 19:04

  • ★★★★★★0

    Et snit på 15-20 synes jeg er fint nok.

    Men der også forskel på, hvor ofte man har mulighed for at komme. Jeg vil være ligeglad med, hvor meget vi når, for vi kan altid bare komme igen. 

    Har dog overvejet at prøve en reserve and ride - den billige, hvor man ikke som sådan kommer foran, men man får en besked, når det er ens tur. Jeg har dog aldrig set nogen bruge det, de 5 gange, jeg har været der de sidste 1,5 år. Synes det er fint, det er der, og hvis folk vil give 700 kr per person for at reducere deres ventetid med 90%, så lad dem det da. 

    Det mest kritisable er dog maden. Det er friturehelvede og røvkedelig, men mit indtryk er, at sådan er det bare i danske forlystelsesparker.

    Guldager20-07-21 19:16

  • ★★★★★★1

    Vi er kommet så lidt i forlystelsesparker, at min datter for nogle år siden spurgte: "Far, tror du Fårup Sommerland findes i virkeligheden?" :D 

    davenport20-07-21 19:26

  • ★★★★★★1

    Nu kommer der et rant herfra - så bare overse posten, for den er ikke vigtig, og vil sikkert støde nogen :)

    /rant on

    Jeg har lige googlet flagregler, fordi jeg skulle se, om det var ok at flage på den dag, hvor man fejrer en fødselsdag, selvom det ikke er på selve fødselsdagen. Og så blev jeg sgu triggered: jeg hader flagregler! De er absurd gammeldags - helt ærlig, den skal foldes på et bestemt måde! Vores har rørt jorden flere gange og jeg har også kommet til at træde på den, men jeg har sgu da ikke tænkt mig at brænde den af den grund. Ja, hvorfor har vi så flagstang? Fordi den fulgte med huset og konen gerne ville beholde den. For mig er det ikke et symbol på national stolthed eller noget. Og national stolthed finder jeg også underligt. Hvad har man at være stolt over? Man kan være glad for at leve der, hvor man gør, men man har jo ikke bestemt, hvor man bliver født, og man har kun bidraget med en meget, meget lille brøkdel til, hvordan ens land er. Og rigtig mange brokker sig konstant over sit land alligevel, fordi jeg kan ikke forestille mig, at noget land er præcis efter ens hoved.

    Og hvis nogen tænker: "jeg har sgu ikke forsvaret det her land i militæret, for at jeg skal besudle vores land og flag" - så vil jeg give vedkommende ret: du har ikke forsvaret landet på noget tidspunkt. Du har deltaget i politisk bestemte krige, som man sagtens kan argumentere for, har gjort det mere usikkert at bo i Danmark - men det er en anden diskussion - pointen er, at Danmark har ikke sgu forsvares siden 2. verdenskrig. Så jo, hvis du er 100 år gammel, så kan du sige det. Jeg kan nemlig heller ikke fordrage den der militære stolthed - jeg er med på, det er superhårdt arbejde, og at veteraner slet ikke får den hjælp, de har brug for. PTSD er kriminelt underbehandlet blandt veteraner. Men altså, du kan lide dit job som soldat, og ser det sikkert som et kald, men i min verden er det at være soldat ikke noget, der fortjener respekt i sig selv. Jeg er slet, slet ikke imod militæret, men imod glorificering af soldater, bare fordi man er soldat.

    /rant off

    Guldager20-07-21 19:40

  • ★★★★★★1

    Har i fået citroner til aftensmad? :D

    davenport20-07-21 19:52

  • ★★★★1

    /rant off

    Jeg er lidt i tvivl, om dit rant er rettet mod Dannebrog eller soldater? :D

    Her i min kolonihave er der ikke overraskende mange haver, der har flag, og hvis nogen bryder reglerne, skal det nok blive kommenteret - om ikke andet i krogene.

    Jeg synes vel egentlig, at det er meget hyggeligt med de mange flag - og nabokonen, der står og laver trompet-lyde med munden, når de hejser flaget. Men ellers synes jeg, at det er lidt fjollede regler, og jeg gad nok aldrig selv have en flagstang (og det til trods for at jeg stemmer Konservative!).

    chandler7520-07-21 19:54

  • ★★★★★★0

    Jeg er lidt i tvivl, om dit rant er rettet mod Dannebrog eller soldater? :D

    Sådan lidt af det hele :) - jeg har slet ikke noget imod Dannebrog (hvorfor fanden skal det staves med stort!?!), men det er de der skide flagregler :)

    Guldager20-07-21 20:04

  • ★★★★★★1

    Min datter får besøg af sin "VI ER I HVERT FALD IKKE KÆRESTER" kæreste i morgen, og han bliver at sove. (Jeg kan ikke lige finde forældretråden) De er jo de der 12-13 år. Jeg kunne godt tænke mig at høre jer med større døtre, hvordan i tacklede det? Vi er meget åbne om alt i vores familie, og hun er slet ikke i tvivl om årsag og konsekvenser, men det er sgu nyt land for mig. Ikke at jeg ligefrem tror de boller, men en 13-årig dreng, der sover ved siden af en pige, kunne nok godt komme på en idé eller to. (Det gjorde jeg jo nok selv også...) Min kone er helt afslappet, hvor jeg er mere tænksom. Hun blev også boret ud ret tidligt, hvor jeg var et par år efter...

    davenport20-07-21 20:21

  • ★★★★★★0

    Nu har jeg ikke ældre døtre, men kommenterer da alligevel :)

    Alder er mindre vigtigt, så hvis du stoler på, at din datter er klar til at sove ved siden af en dreng, så er det fint. Og jeg vil sige ret fedt, at I giver tilladelse til det. Hvis de vil lave noget (og det tænker jeg er usandsynligt i den alder), så skal de nok finde et andet sted at gøre det alligevel, så det er bedre bare at være åben omkring det hele, som du siger I er. 

    Men det er de færreste, der har sex på det tidspunkt, og der er stor forskel på at sove ved siden af en kæreste og være klar til sex. Så jeg tror sgu ikke, du skal være nervøs for netop det. 

    Guldager20-07-21 20:36

  • ★★★★★★0

    og vil sikkert støde nogen :)

    Nu var jeg sgu da virkelig nød til at læse den:D

    National stolthed kan i øvrigt nok ikke altid forklares så rationelt som du “efterlyser”. Det er en følelse, som bestemt ikke altid giver mening. Jeg tænker selv ofte på de politikere på højrefløjen, der har travlt med flag, nationalt stolthed og hvor højt de elsker vores land og danskheden, som ingen må ændre. Aha, hvorfor har du så, så pissetravlt med at ændre landet?

    Da jeg var soldat snakkede vi ikke om at vi havde forsvaret vores land, men om at vi havde tjent det. Men okay, jeg blev jo heller ikke sendt i krig:)

    T. Nielsen20-07-21 21:04

  • ★★★★★★0

    Men hvordan har du tjent Danmark?

    Kan man for i øvrigt sige nej til at blive sendt ud? Melder man sig til sådan noget?

    Guldager20-07-21 21:39

  • ★★★★★★1

    Hyggeligt, om end jeg selv fandt Legoland ret dyrt og med uendelig lang kø til rigtig mange forlystelser. Jeg var der i 2019 med begge piger og deres farmor. Det var en onsdag i højsæsonen. Jeg tænkte ikke på, at onsdag i “industriferien” var der de havde flest gæster:) 

    Gad dog godt, uanset tage derover igen. 

    Det er dyrt, men alligevel pengene værd når man ser hvor glade ungerne er. Men for dælen vi stod i kø i en time til det nye “Flyvende teater” - det er for længe. Udenfor stod det 25 minutter.

    Oplevelsen er ikke helt den samme som Disneyland. Jeg sparer op til at vi om to år kan tage hele familien med til Paris.

    Der er pigerne 8 og 6 - og drengen 5 år. Mon ikke det kunne blive godt?

    Wayne20-07-21 21:54

  • ★★★★★★1

    Nu var jeg sgu da virkelig nød til at læse den:D

    National stolthed kan i øvrigt nok ikke altid forklares så rationelt som du “efterlyser”. Det er en følelse, som bestemt ikke altid giver mening. Jeg tænker selv ofte på de politikere på højrefløjen, der har travlt med flag, nationalt stolthed og hvor højt de elsker vores land og danskheden, som ingen må ændre. Aha, hvorfor har du så, så pissetravlt med at ændre landet?

    Da jeg var soldat snakkede vi ikke om at vi havde forsvaret vores land, men om at vi havde tjent det. Men okay, jeg blev jo heller ikke sendt i krig:)

    Da jeg skulle til session havde jeg truffet min beslutning - jeg ville aftjene værnepligten, så jeg meldte mig frivilligt.

    I 1984 var der stadig så meget kold krig, st ingen kunne være sikre på om der kom en krig mere.

    Det var ren lyst til at være i stand til at forsvare mine nærmeste, der gjorde det, jeg var overhovedet ikke i tvivl.

    Når det så er skrevet så er jeg samtidig dyb modstander af krig - og alt det medfører.

    Wayne20-07-21 22:03

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen