Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Pis os! Har fået nye dæk på bilen i dag, og mekanikeren kunne konstatere, at fjedrene ved forhjulene ikke virkede. Så det er lige 1400,- oven i de 1900,- dæk kostede. Og vi er flade denne måned. Jeg er virkelig ved at være modløs med de penge.  Jeg synes det er pinligt, at sidde som snart 46årig, og økonomien stadig ikke hænger sammen. Heldigvis mangler vi ikke noget i hverdagen, men der er bare ikke råd til noget sjovt. Og så hader jeg at smide penge efter en skide bil. Men den er desværre nødvendig. 

    Kender godt lidt af den der fornemmelse, med at man sidder og har så mange år på bagen, mens alle andre drøner forbi en og ofte folk der er yngre. Ved godt jeg nok er en del bedre økonomisk stillet end dig. Men jeg sidder tit og tænker, jeg er 51 og har et hus der trænger til en modernisering, men alle vores meget yngre naboer renoverer konstant, har nyere og større biler og tager på vildere ferier med mere. Ofte har de ikke engang en større uddannelse? Husker også for et par år tilbage, da min kone var nød til at have bilen stort set hver dag pga job og vi ikke havde råd til en bil nr 2, når jeg sled mig frem på cykel, tog og gåben i al slags vejr, med bærbar, tasker, mad og drikkelse. Følte det ofte nærmest uværdigt. Om følelsen er rationel ved jeg ikke. Men jeg havde den.

    T. Nielsen 8-08-21 14:23

  • ★★1

    Jeg ser Rundt På Gulvet fra igår. Kan godt lide impro-acting, men jeg kan hverken udstå Lasse Rimmer eller Carsten Bang, som desværre er med. Synes de fremstår usjove på sådan en arrogant facon. Hvis ikke det var for Niels Olsen, Andreas Bo og Lise Baastrup, som er en af de få buttede kvinder jeg har en svaghed for, så jeg det ikke. Og så er Martin Brygmann heller ikke med til at gøre det bedre.

    Ryder666 8-08-21 17:09

  • ★★0

    Kender godt lidt af den der fornemmelse, med at man sidder og har så mange år på bagen, mens alle andre drøner forbi en og ofte folk der er yngre. Ved godt jeg nok er en del bedre økonomisk stillet end dig. Men jeg sidder tit og tænker, jeg er 51 og har et hus der trænger til en modernisering, men alle vores meget yngre naboer renoverer konstant, har nyere og større biler og tager på vildere ferier med mere. Ofte har de ikke engang en større uddannelse? Husker også for et par år tilbage, da min kone var nød til at have bilen stort set hver dag pga job og vi ikke havde råd til en bil nr 2, når jeg sled mig frem på cykel, tog og gåben i al slags vejr, med bærbar, tasker, mad og drikkelse. Følte det ofte nærmest uværdigt. Om følelsen er rationel ved jeg ikke. Men jeg havde den.

    Jeg kan nikke genkend til noget af det du skriver.

    Vi tjener begge godt, men der er alligevel meget vi ikke har råd til og blandt andet det med at købe et nyt hus eller renovere det vi har - hvor vi i nabolaget oplever unge mennesker køber huse, der koster det dobbelt af vores og renovere det fra top til bund, store biler og dyre rejser… vi forstår ikke hvor deres pengene kommer fra eller om de lever for lånte penge og vi dermed bare er mere økonomisk ansvarlige.

    Tiany 8-08-21 18:57

  • 0

    Jeg sidder og spiller lidt af Google's OL spil som er en fornøjelig omgang. Det minder lidt om de gamle Keen spil dog naturligvis mere simpelt.

    Kiyonji 8-08-21 20:10

  • ★★★★★★0

    Jeg kan nikke genkend til noget af det du skriver.

    Vi tjener begge godt, men der er alligevel meget vi ikke har råd til og blandt andet det med at købe et nyt hus eller renovere det vi har - hvor vi i nabolaget oplever unge mennesker køber huse, der koster det dobbelt af vores og renovere det fra top til bund, store biler og dyre rejser… vi forstår ikke hvor deres pengene kommer fra eller om de lever for lånte penge og vi dermed bare er mere økonomisk ansvarlige.

    Vi taler ofte om præcis det samme. Eller om dem der bor her bare er ualmindeligt “forkælede” og får meget (som i virkelig meget så!) fra deres forældre. 

    T. Nielsen 8-08-21 20:12

  • ★★0

    Jeg kan nikke genkend til noget af det du skriver.

    Vi tjener begge godt, men der er alligevel meget vi ikke har råd til og blandt andet det med at købe et nyt hus eller renovere det vi har - hvor vi i nabolaget oplever unge mennesker køber huse, der koster det dobbelt af vores og renovere det fra top til bund, store biler og dyre rejser… vi forstår ikke hvor deres pengene kommer fra eller om de lever for lånte penge og vi dermed bare er mere økonomisk ansvarlige.

    Eller så har de afdragsfrilån og bruger pengene mens de kan og lever livet. Det er min chef filosofi som jeg tit har diskuteret med hende. Hvis man bliver i sit hus mange år så stiger det jo lige meget hvad og at man ikke sidder som 70årig med en masse penge men ingen energi til at bruge dem.

    Det gør vi ikke men har da overvejet det. 

    Wangsgaard 8-08-21 21:08

  • ★★★★1

    Sådan læser jeg det også, men ville blot være sikker. Ved jo at GI er et ret oplyst menneske (sagt fuldstændigt tørlagt for ironi!), så måske var det unødvendigt af mig at tvivle:)

    Den er skam god nok. De tror på at selve vaccinerne (og deres påståede bivirkininger omfattende død, ødelæggelse og magnetisme) smitter, så de vil ikke omgås vaccinerede personer.

    gi-jones 8-08-21 21:34

  • ★★★★★★1

    Den er skam god nok. De tror på at selve vaccinerne (og deres påståede bivirkininger omfattende død, ødelæggelse og magnetisme) smitter, så de vil ikke omgås vaccinerede personer.

    Det så langt ude, at jeg slet ikke kan få ind i mit hoved, hvordan man kan være så fucked up:-0

    T. Nielsen 8-08-21 22:20

  • ★★1

    Googlede lige Emily Mortimer Berlinalen 2008  og meget tyder på at det var hende og ikke Penelope Cruz jeg mødte. Rart endelig at få det bekræftet.

    En lidt forglemmelig skuespillerinde, selvom jeg nu og på daværende tidspunkt godt vidste at hun var med i Transsiberian, 51st State og Scream 3. Hørte så nok bare forkert da fansne kaldte på hende. Hun var tavs men udviste tålmodighed hos sine mange fans der dukkede op. Ben Kingsley var der også, eftersom de medvirkede i samme film. Han var også tålmodig var derudover snaksaglig og jokede. Han virkede sgu som en fin fyr.så usnobbet og jordnær. Var ligeglad med at blive kaldt SIR, som damen der var med, forlangte.

    Jeg spurgte ham om det var okay at jeg tog et billede af ham, hvortil han svarede "yes, you can take a picture of the top of my head" den joke viste masser af selvironi. Han er jo skaldet,så der var ikke meget at tage billeder af. Hvilket var pointen. Så jeg endte med at tage billedet, på baggrund af hans tilladelse. Jeg spørger som regel altid først, da ikke alle ønsker det. Dog er de kendte stort set alle interesserede i autografer.

    Ryder666 9-08-21 04:50

  • ★★★★★0

    2008 var ellers året hvor Scarlett Johansson og Natalie Portman var til samme pressekonference med The Other Boleyn Girl. Ret vildt at se to så store (og kønne) stjerner sidde ved siden af hinanden - især fordi det (vist nok) var det første år, jeg var afsted. Penelope Cruz var der dog også med Elegy. Lidt spøjst at se hende full naked på storskærm, og så sidde i samme rum som hende 5 minutter efter. Lige dét tror jeg aldrig helt, jeg vænner mig til.

    David Lund 9-08-21 08:11

  • ★★0

    2008 var ellers året hvor Scarlett Johansson og Natalie Portman var til samme pressekonference med The Other Boleyn Girl. Ret vildt at se to så store (og kønne) stjerner sidde ved siden af hinanden - især fordi det (vist nok) var det første år, jeg var afsted. Penelope Cruz var der dog også med Elegy. Lidt spøjst at se hende full naked på storskærm, og så sidde i samme rum som hende 5 minutter efter. Lige dét tror jeg aldrig helt, jeg vænner mig til.

    Jeg så en på den røde løber der lignede Portman, i en hvid kjole med rødt mønster. Goldie hawn gav mig kyshånd, var bare ikke hurtig nok med kameraet.

    Ben Kingsley var nok den der tog sig bedst tid til autografer, han dukkede op flere gange på dagen, men da jeg skulle nå flyet hjem, måtte jeg undvære ham senere på samme dag. Jeg er dog tilfreds med foto og hans signatur i min autografbog, som jeg i øvrigt stadig har.

    Jeg fik forresten også lokket Ralph Moeller over til os inden han kørte hjem i kortegen. Tænk at lille.mig fik ham over til os der stod centralt foran den røde løber. Han var også en surprise guest, for mit vedkommende....han var nok en af de sidste jeg regnede med at dukke op Brakus fra best of the best 2.

    Jeg fik en gratis flybillet tur/retur af en der vist ikke kunne melde afbud, så det var en stor og næsten helt gratis oplevelse. Betalte kun 150kr pr overnatning på vandrehjem. Jeg overnattede i to døgn. Og det var Inkl morgenmad.

    Ryder666 9-08-21 08:28

  • ★★★★★0

    Mener du hostel med vandrehjem? For det har jeg også gjort et par år - mener dog det er endnu billigere. Omkring 10 euro pr nat.

    David Lund 9-08-21 08:28

  • ★★0

    Mener du hostel med vandrehjem? For det har jeg også gjort et par år - mener dog det er endnu billigere. Omkring 10 euro pr nat.

    Ja, Youth hostel på engelsk hedder det vist.

    Der var heldigvis ikke mange gæster på hostel, ikke så kaotisk som det der lå centralt i Kbh. For der kunne man ikke få ro og lyset var tændt hele tiden, så det var befriende med det tyske hvor man kunne sove i fred og ro.

    Ryder666 9-08-21 08:44

  • ★★0

    2008 var ellers året hvor Scarlett Johansson og Natalie Portman var til samme pressekonference med The Other Boleyn Girl. Ret vildt at se to så store (og kønne) stjerner sidde ved siden af hinanden - især fordi det (vist nok) var det første år, jeg var afsted. Penelope Cruz var der dog også med Elegy. Lidt spøjst at se hende full naked på storskærm, og så sidde i samme rum som hende 5 minutter efter. Lige dét tror jeg aldrig helt, jeg vænner mig til.

    Lucky you.... Johansson, Portman og Cruz...var du helt tæt på dem, eller var du på afstand? Jeg fik iøvrigt set Mick Jagger tæt på, mens han snakkede med pressen. Han kiggede sgu over....fik også hans opmærksomhed under koncerten med Stones i Horsens året før.

    Mit største ensemble foto...består af Carl Weathers, Jane Badler og Michael Madsen hvor jeg stod på under 1 meters afstand foran alle 3. Dog ikke på Berlinalen men til sci-fi con i Sverige. Bare lige for at være tæt på at overgå din hede affære med de to tøser i en trekant måske foursome ;-)

    Jeg så desuden Badler og Madsen gå hånd i hånd på messen.

    But who can blame him?!, Badler was still a babe.

    Nå jo Sylvester McCoy og George Lazenby var også med på

    Ryder666 9-08-21 09:10

  • ★★★★★★0

    Jeg har ofte været nysgerrig David, om du er i Berlin for egen mønt eller hvem der har sendt dig derned og hvordan det er kommet i stand (hvis jeg må spørge om det?). Ved du jo har skrevet til Moovy dernede fra. Men jeg har indtryk af, at du er kommet der en del år før dette?

    T. Nielsen 9-08-21 09:00

  • ★★★★★★2

    Læser lige om FNs nye klimarapport og we’re fucked:-(

    T. Nielsen 9-08-21 10:32

  • ★★★★★★0

    Læser lige om FNs nye klimarapport og we’re fucked:-(

    Shit, ja - jeg slukker for strømmen, sælger vores biler og flytter i en lerhule - eller det får man lyst til :-(

    Wayne 9-08-21 10:47

  • ★★★★★★0

    Shit, ja - jeg slukker for strømmen, sælger vores biler og flytter i en lerhule - eller det får man lyst til :-(

    Ja det er dystre udsigter, især for ens børn/børnebørn.

    T. Nielsen 9-08-21 10:48

  • ★★★★★★0

    Ja det er dystre udsigter, især for ens børn/børnebørn.

    Jeg kan huske da folk skældte ud over Greenpeace for mange år siden - der er mange som kan sige at "Det sagde vi jo"

    Wayne 9-08-21 10:53

  • ★★★★★★0

    Jeg kan huske da folk skældte ud over Greenpeace for mange år siden - der er mange som kan sige at "Det sagde vi jo"

    Snakken om stigningen af verdenshavene var allerede oppe at vende i 80’erne. Husker vi snakkede om det i folkeskolen. 

    T. Nielsen 9-08-21 11:03

  • ★★★★★★1

    Snakken om stigningen af verdenshavene var allerede oppe at vende i 80’erne. Husker vi snakkede om det i folkeskolen. 

    Præcist - det er jo sindsygt som verdenen er blevet udnyttet. Resourcerne er drænet - mens man bare har brugt den som losseplads.

    Heldigvis virker det som om at folk er ved at indse hvor galt det står til - men det går alt, alt for langsomt.

    Idioter som Trump findes desværre stadig.

    Wayne 9-08-21 11:15

  • ★★★★★0

    Lucky you.... Johansson, Portman og Cruz...var du helt tæt på dem, eller var du på afstand? Jeg fik iøvrigt set Mick Jagger tæt på, mens han snakkede med pressen. Han kiggede sgu over....fik også hans opmærksomhed under koncerten med Stones i Horsens året før.

    Mit største ensemble foto...består af Carl Weathers, Jane Badler og Michael Madsen hvor jeg stod på under 1 meters afstand foran alle 3. Dog ikke på Berlinalen men til sci-fi con i Sverige. Bare lige for at være tæt på at overgå din hede affære med de to tøser i en trekant måske foursome ;-)

    Jeg så desuden Badler og Madsen gå hånd i hånd på messen.

    But who can blame him?!, Badler was still a babe.

    Nå jo Sylvester McCoy og George Lazenby var også med på

    Husker sgu ikke lige hvor langt væk jeg sad til de to pressekonferencer. Plejer at placere mig midt for i midten et sted. Men til den med Bill Murray for nogle år siden med Isle of Dogs sad jeg på anden række (første række er reserveret til fotografer). Da jeg er fan, var det alligevel lidt specielt hver gang vi fik øjenkontakt.

    David Lund 9-08-21 11:36

  • ★★★★★★1

    Præcist - det er jo sindsygt som verdenen er blevet udnyttet. Resourcerne er drænet - mens man bare har brugt den som losseplads.

    Heldigvis virker det som om at folk er ved at indse hvor galt det står til - men det går alt, alt for langsomt.

    Idioter som Trump findes desværre stadig.

    Tror desværre der er alt alt for mange lande og ledere der slet ikke kan/vil/tør/magter rykke nok. Selv i et oplyst land som vores er vi jo ret slow (mig selv inklusiv…spiser jo forsat for meget kød, streamer for meget osv osv)

    T. Nielsen 9-08-21 11:37

  • ★★★★★1

    Daaamn - desværre havde mange af os nok forventet klimarapporten, nogenlunde som det den viser, men det er alligevel trist at læse om =(

    David Lund 9-08-21 11:38

  • ★★0

    Husker sgu ikke lige hvor langt væk jeg sad til de to pressekonferencer. Plejer at placere mig midt for i midten et sted. Men til den med Bill Murray for nogle år siden med Isle of Dogs sad jeg på anden række (første række er reserveret til fotografer). Da jeg er fan, var det alligevel lidt specielt hver gang vi fik øjenkontakt.

    Var der fri adgang for offentligheden, eller var du en del af pressen? For ham der stod vagt ved døren, sagde at jeg bare kunne tage chancen og prøve at snige mig ind....men jeg ville ikke risikeres at smides ud, specielt ikke med den gode plads jeg i forvejen havde.

    Ryder666 9-08-21 12:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen