Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    T. Nielsen: hvordan gik det med skolepædagog-jobbet?

    Tak fordi du spørger: Desværre tæt på som det gik de andre gange. Jeg har søgt en sådan stilling 5 gange (der er ikke mange af dem, da de ofte kombineres med SFO og det gider jeg ikke, jeg vil kun undervisningsdelen). 4 gange har jeg været kaldt til samtale, fået ros og de kunne godt bruge mig, meeeeen der var lige en anden de valgte fordi....

    1. (5 til samtale og 78 ansøgere) Vi havde to tilbage og vi skulle jo vælge og det blev så den anden, da vedkommende havde lokalkendskab til skolen og det havde du ikke (jeg var tilflytter) (dette var i 2012)

    2. (5 til samtale og 98 ansøgere) Jeg ville rigtigt gerne og helst have haft dig (skolelederen), men vi havde to vi gerne ville ansætte og endte med at måtte stemme om det og det blev 3-2 i den andens favør (i 2014/15)

    3. (5 til samtale og 79 ansøgere) Havde jeg (Skolelederen) haft en stilling mere, havde du fået den, men der var lige en anden, som blev valgt fordi vedkommende var alene forældre og så passede det ret godt ind med det job her (jeps, de skulle jo vælge) (2016)

    4. Blev ikke kaldt til samtale og da jeg følte jeg havde en ret skarp ansøgning, begyndte jeg at tro at alder måske begyndte at spille ind. (2019)

    5. (39 ansøgere og 5 til samtale og de skulle bruge hele to) I var alle virkelig virkelig kvalificeret og vi har aldrig haft så højt et niveau af ansøgere. Vi valgte dog to andre, som allerede arbejdede på skoleområdet, da vi jo skulle vælge og så tænkte at de var allerede inde i systemet, hvordan man arbejder i folkeskolen. (2021)

    Måske jeg bare skal droppe drømmen og affinde mig med min skæbne:-/

    T. Nielsen16-08-21 14:59

  • ★★★★★★0

    Er det bare mig der ikke kan regne den ud, men jeg forstår ikke helt regnestykket.

    For 8 års strøm skal jeg betale ca. DKK 60.000,- mens en billet til Thailand koster ca. 3.500,- eller det de to co2 udledninger der sammenlignes?

    Ja, der står også det med oksekødet...

    Nå, så var det måske ikke så letforståelige og gode eksempler alligevel? Jeg tænker det er co2, da det jo ikke er en enkelt opstilling, hvis man sammenligner priser og så selv skal henføre det til klimaet? 

    Det med oksekødet, står måske ikke helt klart, om det er turen til Mallorca eller til Thailand der tænkes på. Men ellers er det vel et snit, at flyver du til Thailand, så svarer det ca. til i co2 udledning, på hvad du udleder ved 8 års strømforbrug.

    T. Nielsen16-08-21 15:05

  • ★★★★★★2

    Måske jeg bare skal droppe drømmen og affinde mig med min skæbne:-/

    Næh, du skal da bare fortsætte. Måske det ikke bliver til noget, men der er ingen grund til at stoppe med at søge - så bliver det hvert fald aldrig til noget. Du er jo i den heldige situation, at du har job, og som sådan har du ikke travlt .

    Guldager16-08-21 17:02

  • ★★★★★★0

    Næh, du skal da bare fortsætte. Måske det ikke bliver til noget, men der er ingen grund til at stoppe med at søge - så bliver det hvert fald aldrig til noget. Du er jo i den heldige situation, at du har job, og som sådan har du ikke travlt .

    Det er da også rigtigt nok. På den positive side, så har jeg trods alt været tæt på 4 ud af 5 gange. Blev jeg slet ikke indkaldt var det måske grund til at droppe det. Det forekommer blot svært at komme op på hesten igen, efter så mange forsøg. Eller msnge er selvfølgelig relativt:)

    T. Nielsen16-08-21 17:56

  • ★★★0

    Fandt lige selv ud af hvor The Green Knight afspilles. Århus er den tætteste destination for mig. Jeg håber lige jeg kan finde en der vil med, gider ikke køre alene så langt :)

    Ja, det er noget af en køretur. Thisted, ikke?

    Må også ud at køre en tur til Århus for at få set den. Regner med at tage Free Guy med når jeg alligevel er afsted.

    Steffan Rasmussen16-08-21 18:00

  • ★★★★1

    Det er da også rigtigt nok. På den positive side, så har jeg trods alt været tæt på 4 ud af 5 gange. Blev jeg slet ikke indkaldt var det måske grund til at droppe det. Det forekommer blot svært at komme op på hesten igen, efter så mange forsøg. Eller msnge er selvfølgelig relativt:)

    Du bliver vel også bedre og bedre til at "læse", hvad det er, de vil tale om, og derfor bedre kan forberede dig?

    chandler7516-08-21 18:00

  • ★★1

    Det er da også rigtigt nok. På den positive side, så har jeg trods alt været tæt på 4 ud af 5 gange. Blev jeg slet ikke indkaldt var det måske grund til at droppe det. Det forekommer blot svært at komme op på hesten igen, efter så mange forsøg. Eller msnge er selvfølgelig relativt:)

    Har du overvejet, at spørger det seneste sted her hvad du kan gøre for at forbedre dine chancer næste gang - da du jo har oplevet at blive valgt fra før?

    Det kan være de har et par råd

    Tiany16-08-21 18:04

  • ★★★★★★0

    Du bliver vel også bedre og bedre til at "læse", hvad det er, de vil tale om, og derfor bedre kan forberede dig?

    Ja det gør man måske nok, selv om jeg dog har følt jeg har leveret optimalt alle gangene og vitterligt ikke kan se, hvad mere jeg kan gøre bedre/anderledes. Det jo næsten tilfældigheder eller folk der arbejder på området der har fået stillingerne.

    Så er det alligevel også meget forskelligt hvordan de griber det an har jeg bemærket. 

    T. Nielsen16-08-21 18:06

  • ★★★★★★0

    Har du overvejet, at spørger det seneste sted her hvad du kan gøre for at forbedre dine chancer næste gang - da du jo har oplevet at blive valgt fra før?

    Det kan være de har et par råd

    Det spørger jeg egentlig om hver gang. Svaret har været det samme, at de fandt jeg gjorde det fremragende, men at de jo skulle vælge nogen til og fra. 

    T. Nielsen16-08-21 18:07

  • ★★★★0

    Ja, det er noget af en køretur. Thisted, ikke?

    Må også ud at køre en tur til Århus for at få set den. Regner med at tage Free Guy med når jeg alligevel er afsted.

    Ja præcis. Alt er langt fra Thisted :)

    Men altså, jeg har gjort det før mange gange. Jeg plejer som regel at køre til Ålborg, men har været i Århus da jeg så Dunkirk. Også i kbh :) Men det kan være svært at finde en der gider med, men håber min filmbuddy Mads kan. 

    Babo16-08-21 18:26

  • ★★★★★★0

    Ja præcis. Alt er langt fra Thisted :)

    Men altså, jeg har gjort det før mange gange. Jeg plejer som regel at køre til Ålborg, men har været i Århus da jeg så Dunkirk. Også i kbh :) Men det kan være svært at finde en der gider med, men håber min filmbuddy Mads kan. 

    Hvis du kører forbi og samler mig op, tager jeg gerne med dig Du betaler dog billetten;-P

    T. Nielsen16-08-21 18:31

  • ★★★★0

    Hvis du kører forbi og samler mig op, tager jeg gerne med dig Du betaler dog billetten;-P

    Wherever the road takes me :)

    Babo16-08-21 18:40

  • 0

    Bare gør det modsatte af du hidtil har gjort, så skal det nok gå: www.youtube.com/watch

    Kiyonji16-08-21 22:09

  • ★★★★★★0

    1. dag på arbejde. Det er nemt at arbejde i en SFO. Man skal jo bare være der. Jeg er træt, men jeg har ikke rigtigt lavet noget som sådan. Det er nu meget hyggeligt. Har eftermiddagen, fra 13 til luk, og i dag har jeg kun set på børn, der har malet sparregrise. De andre pædagoger virker stressede, men det kan jeg sgu ikke lige se. Det er i bedste fald tidsmæssigt kedeligt. Men jeg har hygget mig... Dog er jeg ikke blevet tilbudt kaffe, hvilket er ret vigtigt for mig. Tror jeg vil tegne med dem i morgen. 

    davenport16-08-21 23:09

  • ★★★0

    Det vel heller ikke rigtigt arbejde.

    Har også før prøvet at være sendt ud i en hyggetjans på et plejehjem. Drak kaffe med de beboerne og holdt øje med at de demente ikke stak af. Trillede dem rundt om søen, dække bord osv. Det var da hyggeligt nok, men det er jo ikke rigtigt arbejde og dagpengeuret tikker jo.

    Aranyhajú Nyárszépe17-08-21 00:21

  • ★★★★★★2

    Du har jo heller ikke noget ansvar, Davenport, så selvfølgelig er det nemt. Du skal vel ret beset bare lege, mens de andre pædagoger jo også har et pædagogisk ansvar og forni øvrigt har været på arbejde i længere tid.

    Guldager17-08-21 06:12

  • ★★★★★★0

    Shit, nu er tudsegamle Bob Dylan blevet anklaget for voldtægt af en 12 årig pige. Overgrebet skulle være sket i 1965. 

    Sikken et eftermæle manden risikerer af efterlade sig (uanset om han er skyldig eller ej), efter så lang og gloværdig en karriere. 

    T. Nielsen17-08-21 07:07

  • ★★★★★0

    Shit, nu er tudsegamle Bob Dylan blevet anklaget for voldtægt af en 12 årig pige. Overgrebet skulle være sket i 1965. 

    Sikken et eftermæle manden risikerer af efterlade sig (uanset om han er skyldig eller ej), efter så lang og gloværdig en karriere. 

    Shit mand - nu har jeg altid prøvet at adskille kunsten fra kunstneren, men jeg havde overvejet at gå i gang med hele hans bagkatalog, og det bliver sværere og sværere at komme i gang. Flere der før har vist sig som usympatiske, har jeg allerede haft deres musik inde på livet inden episoderne kom frem. Ved godt det lyder lidt dobbeltmoralsk på sin vis, men sådan er det åbenbart at være menneske for mig =l

    David Lund17-08-21 08:01

  • ★★★★★★0

    Shit mand - nu har jeg altid prøvet at adskille kunsten fra kunstneren, men jeg havde overvejet at gå i gang med hele hans bagkatalog, og det bliver sværere og sværere at komme i gang. Flere der før har vist sig som usympatiske, har jeg allerede haft deres musik inde på livet inden episoderne kom frem. Ved godt det lyder lidt dobbeltmoralsk på sin vis, men sådan er det åbenbart at være menneske for mig =l

    Følelser er jo ikke altid rationelle, så kan godt følge dig tror jeg. Et er hvad man kan tænke, noget andet hvad man føler. Jeg har et nummer med Gary Glitter på min spilleliste. Manden er dømt pædofil, så har det ofte stramt når sangen dukker op. Numret er godt, men når jeg hører ham, rammes jeg altid af tanken om “ham” og hvad han har gjort og det skygger for musikken. Så selv om man gerne vil skille kunsten fra kunstneren, er det nok bare ikke altid helt muligt.

    T. Nielsen17-08-21 08:15

  • 3

    Måske jeg bare skal droppe drømmen og affinde mig med min skæbne:-/

    Som de andre nævner, så opnår du intet ved at opgive. Fokuser på at du er blevet kaldt til samtale, hvilket i sig selv er et stort skridt mod drømmen. Jeg har siddet i en del ansættelsesudvalg på mit nuværende arbejde og jeg ved hvor tidskrævende en proces det kan være. Jeg tør derfor godt garantere dig for, at man ikke bare indkalder for sjov eller som “fyld”. Hvis du er blevet indkaldt til en samtale sammen med en håndfuld andre så har de også haft en interesse i dig og oprigtigt set dig som en potentiel kandidat.

    Så op på hesten igen. Står du stille så kommer du ingen vegne.

    Bony17-08-21 08:25

  • ★★★★★★0

    Som de andre nævner, så opnår du intet ved at opgive. Fokuser på at du er blevet kaldt til samtale, hvilket i sig selv er et stort skridt mod drømmen. Jeg har siddet i en del ansættelsesudvalg på mit nuværende arbejde og jeg ved hvor tidskrævende en proces det kan være. Jeg tør derfor godt garantere dig for, at man ikke bare indkalder for sjov eller som “fyld”. Hvis du er blevet indkaldt til en samtale sammen med en håndfuld andre så har de også haft en interesse i dig og oprigtigt set dig som en potentiel kandidat.

    Så op på hesten igen. Står du stille så kommer du ingen vegne.

    Det er faktisk rigtigt sødt af alle jer der har skrevet. Tak. 

    Jeg har selv, både som TR og af andre grunde, været med til at ansætte en hel del mennesker. Så du har helt ret og det har ofte kun været marginaler der har afgjort hvem der fik jobbet i sidste ende og det samme for mit vedkommende. Føler dog jeg kommer længere og længere væk fra området som tiden går, da det nu er 10 år siden jeg har arbejdet med børn. Men jeg kigger om der på et tidspunkt dukker noget om. Så må vi se.

    T. Nielsen17-08-21 08:37

  • ★★★★1

    Ungdommen nu til dags. Hvad er der lige sket med en god gammeldags cykel? Men uha nej, el-løbehjul er in nu. Jeg ser mere og mere et scenarie fra Wall-e for mig :)

    Babo17-08-21 09:33

  • ★★★★★0

    Ungdommen nu til dags. Hvad er der lige sket med en god gammeldags cykel? Men uha nej, el-løbehjul er in nu. Jeg ser mere og mere et scenarie fra Wall-e for mig :)

    Jeg var nær blevet væltet af en, der kom farende med nok 30 km/t på et el-skateboard på Gammel Kongevej på Frederiksberg forleden! Det så satme farligt ud.

    Ugen før så jeg en ældre herre på selvsamme vej på en god, gammeldags væltepeter.

    Ved sgu ikke hvad der er værst =)

    David Lund17-08-21 10:07

  • ★★★★0

    Jeg var nær blevet væltet af en, der kom farende med nok 30 km/t på et el-skateboard på Gammel Kongevej på Frederiksberg forleden! Det så satme farligt ud.

    Ugen før så jeg en ældre herre på selvsamme vej på en god, gammeldags væltepeter.

    Ved sgu ikke hvad der er værst =)

    Sjovt du siger det, havde nær påkørt en den anden dag og personen havde ingenlunde orienteret sig om noget som helst. Jeg ser også voksne bruger dem, fatter ikke man er blevet så doven altså. Særligt de unge. Så lige to veninder på 14-15 bare køre på sådan en. 

    Babo17-08-21 10:20

  • ★★★0

    Sjovt du siger det, havde nær påkørt en den anden dag og personen havde ingenlunde orienteret sig om noget som helst. Jeg ser også voksne bruger dem, fatter ikke man er blevet så doven altså. Særligt de unge. Så lige to veninder på 14-15 bare køre på sådan en. 

    De er også begyndt at køre på el-mountainbikes i skovene. Så er man satme doven og må have misforstået ideen med at køre på mountainbike imo.

    Gormanden17-08-21 12:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen