Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Jeg læste i øvrigt dette i dag: www.cnet.com/tech/mobile/robocalls-are-out-of-control-a-new-mandated-technology-helping/

    Kiyonji28-08-21 16:25

  • ★★★★★★0

    Jeg går for det meste i sorte bukser, sorte sko, sorte band-t-shirts og sorte jakker...på arbejde har jeg dog skjorte på. Sådan har det været i mange år. Jeg kan lide det, skal ikke bruge tid på at tænke over det, og egentlig fuldstændig ligeglad med, hvordan folk klæder sig. Kan da godt se, at noget er grimt eller pænt, men hey...to each hen own ;)

    Guldager28-08-21 16:27

  • ★★★★★★0

    Jeg ville foretrække en kvinde tatoveret fra top til tå (selv om jeg foretrækker uden), fremfor en der er iført crocs:-)

    Lyder ellers frækt med en pige kun i crocks ;-)

    Wayne28-08-21 17:21

  • ★★★★★★0

    Det bliver vi så nok ikke lige enige om. Det er jo smag og behag. På samme måde som, hvorvidt tatoveringer generelt er dårlig stil eller ej. Det er der nok også mange meninger om. :-)

    Jeg har også et par fine blå Croks - det er nemt og mine knægte på 26 og 31 skiftes til at bruge dem i haven - når de er på besøg.

    De forlader dog sjældent matriklen - det gør mine 3 birkenstock’s til gengæld ofte. :-)

    Wayne28-08-21 17:26

  • ★★★★★★0

    Lyder ellers frækt med en pige kun i crocks ;-)

    Ikke i mine ører:-O

    T. Nielsen28-08-21 17:31

  • ★★★★0

    Jeg plejer normalt aldrig at tage telefonen, med mindre jeg kender nummeret eller forventer et opkald. Så kan de altid lægge en besked.

    Så vidt jeg ved, slukker den altid, når man klikker på siden af iPhonen?

    chandler7528-08-21 17:52

  • ★★★★★0

    Efter jeg er blevet selvstændig, tager jeg altid telefonen. Jeg tager altid tykt pis på fuskere, og sælgere stopper jeg med det samme og lægger på. Men har fået min fair share af opkald ala T.Nielsens - det kommer lidt i perioder. Engang fik jeg 2-4 opkald af den slags i et par uger. Lige nu får jeg ingen.

    David Lund28-08-21 17:59

  • ★★★★0

    Jeg er ved at rydde ud i mine dvd'er og BD'er. Kriteriet for, om en skive får lov til at blive (i denne omgang) er, om jeg er ret sikker på, at jeg pludselig kunne få lyst til at se filmen en aften og måske ikke ville kunne finde den på streaming.

    Jeg regner med, at der ryger ca. 2/3 af de 700 titler. Jeg regner ikke med, at jeg kan få noget særligt for dem, så de ryger nok bare til skrald - alternativt kan de hentes i Vanløse :)

    chandler7528-08-21 18:14

  • ★★★★0

    Efter jeg er blevet selvstændig, tager jeg altid telefonen.

    Jeg har udelukkende kontakt med mine kunder via mail. Det sker en gang imellem, at nogle desperate eller utålmodige indiske kunder ringer, men så får de lov til at lægge en besked. Jeg kan alligevel kun forstå halvdelen af, hvad de siger.

    chandler7528-08-21 18:16

  • ★★★★★0

    Jeg har udelukkende kontakt med mine kunder via mail. Det sker en gang imellem, at nogle desperate eller utålmodige indiske kunder ringer, men så får de lov til at lægge en besked. Jeg kan alligevel kun forstå halvdelen af, hvad de siger.

    Det kunne jeg selvfølgelig også gøre - og de fleste har jeg også kontakt med via mail. Men der er alligevel en håndfuld, der ringer fra tid til anden.

    David Lund28-08-21 18:39

  • ★★★★0

    Men der er alligevel en håndfuld, der ringer fra tid til anden.

    Det er selvfølgelig forskelligt fra branche til branche :)

    I de sidste mange år har jeg kun haft de samme kunder, så det er meget nemmere at køre det hele via mail.

    chandler7528-08-21 18:47

  • ★★0

    Min mor prøvede for 2-3 år siden at få “highjacket” sit mobilnummer. Fupmagere brugte hendes nummer til at ringe til folk ligesom T.Nielsens oplevelse.
    Med det resultat at, der var rigtige mange af dem som svindlerne havde ringet til, der ringede og skældte min mor ud og truede hende.

    Mobilselskabet kunne intet gøre og hun måtte skifte nummer og har i dag hemmeligt nummer og giver stort set ikke sit nummer væk, fordi hun simpelthen blev psykisk ramt af oplevelsen.

    Tiany28-08-21 19:21

  • ★★★★★★0

    Min mor prøvede for 2-3 år siden at få “highjacket” sit mobilnummer. Fupmagere brugte hendes nummer til at ringe til folk ligesom T.Nielsens oplevelse.
    Med det resultat at, der var rigtige mange af dem som svindlerne havde ringet til, der ringede og skældte min mor ud og truede hende.

    Mobilselskabet kunne intet gøre og hun måtte skifte nummer og har i dag hemmeligt nummer og giver stort set ikke sit nummer væk, fordi hun simpelthen blev psykisk ramt af oplevelsen.

    Øv da, det har da heller ikke været sjovt for din mor. 

    T. Nielsen28-08-21 19:50

  • 0

    Der har desværre flere af sådanne tilfælde og være endnu at folk har fået stjålet deres identitet. Sker det først er det meget svært at få den tilbage. Der har været folk som har fået frataget deres identitet og hvor der er blevet foretaget kæmpestorelån i deres navn, som de så har svært ved at komme ud af, da det er svært at bevise at det ikke er dig som har foretaget de lån.

    Du kan kommer ret langt med et cpr nummer og sikkerheden omkring dem er hullet som en si.

    Kiyonji28-08-21 19:59

  • 0

    Apropos Lidls sko : www.dr.dk/nyheder/indland/lidls-hypede-sko-tager-nu-ogsaa-danmark-med-storm-mig-handler-det-her-slet-ikke-om

    Kiyonji28-08-21 20:21

  • 0

    Jeg har fået en måneds gratis abonnement på Discovery+ sportspakke, da jeg har et abonnement hos Eurosport Player, så nu ser jeg en masse true crime med blandt andet Kurt Kragh.

    Kiyonji29-08-21 11:47

  • ★★★0

    Krimalgåder er også ret interessant. Jeg har bare hørt så mange lydbøger om emnet, at jeg tror kender detaljerne i de fleste større danske mordsager.

    Synes snart ikke jeg kan finde noget jeg gider se på de streaming tjenester.

    Har lige afmeldt Netflix og tænkte så prøver jeg HBO igen. Handmaidens tale ser ud til at have tabt pusten. Har så set Mare Of Easttown. Det var okay, men nu kan jeg så ikke finde noget jeg gider se.

    Aranyhajú Nyárszépe29-08-21 12:43

  • ★★★★1

    Jeg afmeldte mit Netflix i starten af året, efter mere end otte år. Har dog stadigvæk tilgang til det gennem en genbo, som betaler for den store pakke. Jeg bruger det stort set aldrig, men jeg er dog lige gået i gang med at se Star Trek Voyager for første gang. 

    Ellers har jeg klaret mig med Amazon Prime (den amerikanske), den amerikanske gratistjeneste Tubi og så har jeg også adgang til Viaplay gennem samme genbo. 

    Jeg tænker også, at jeg vil hoppe på HBO igen i den nærmeste fremtid. Vil gerne se de nyeste sæsoner af Rick & Morty og What We Do in the Shadows. 

    thomsen29-08-21 12:48

  • 0

    Der er også nogle af sagerne der går igen i disse true crime udsendelser og naturligvis mange af de samme der er involveret i opklaringsarbejdet for større er Danmark trods alt ikke. Min mor og søskende har selv været nabo til en pædofil barnemorder, som mærkeligt nok er en af de sager som jeg ikke har set omtalt i nogle af disse programmer.

    Der er efterhånden også mange streamingssider, hvilket i og for sig er godt for forbrugeren da der er meget konkurrence og nogle af dem kæmper om det samme segment. Så der er mange egenproducerede serier.

    Jeg har også overvejet at prøve Amazon enten den amerikanske eller britiske. Det er ærgerligt at de ikke gør som Netflix og Disney, som kører med det samme .com domæne som gør det muligt at bruge en VPN til at skifte land og indhold. Det er dog også forståeligt og noget flere og flere streamingstjenester benytter sig af, ligesom at du kun kan betale med et lokalt udstedt betalingskort. Du kan så stadigvæk benytte dig af gavekort eller betale gennem Apple Store og nogle gange Google Playstore.

    Kiyonji29-08-21 13:10

  • ★★★★★★0

    Amazon har rigtig meget indhold, hvis man dykker lidt ned i den. Jeg elsker obskure B-film, og den slags er der masser af. Meget af det er ikke tekstet, ikke at det gør mig noget. 

    davenport29-08-21 13:27

  • ★★★★★★0

    Så begge pigerne hentet fra deres respektive fødselsdage hos en fra klassen og så kommer vores gæster om lidt….puh:D

    T. Nielsen29-08-21 14:41

  • ★★★★★★1

    God fest :)

    davenport29-08-21 14:49

  • ★★★★★★0

    Vores overforboere har deres børnebørn på besøg, så har lokket mine egne væk fra ipads og YT, og er dermed ude at lege, som i de gode, gamle dage. Børnebørnene er godt nok lidt små, men de er ret vilde med vores legeplads i haven. 

    davenport29-08-21 18:55

  • ★★★★★★0

    Genbo

    T. Nielsen29-08-21 19:12

  • ★★★★★★0

    Nope, de bor overfor :)

    davenport29-08-21 19:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen