Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Det er jo ikke umuligt at tjene så mange penge og i globalt sammenhæng er det heller ikke et astronomisk beløb. Der er mange måder at tjene penge på og der findes områder, lovlige, som folk slet ikke er klar over giver så høj en indtjening.

    Oftest hvis du er selvstændig eller har en høj lederstilling.

    Derudover kommer det naturligvis også an på hvor du bor. Lønnen er højere i de større byer end i provinsen. Både i Danmark og globalt, men omvendt er omkostningerne også højere.

    Kiyonji18-10-21 20:55

  • 0

    Jeg vidste ikke at der stadigvæk var LAN partyer. Jeg gik udfra at du bare spiller online i stedet for.

    Det er dog imponerende at CS stadigvæk er så stort som det er, i hvert fald i konkurrencesammenhæng, som casual spiller synes det er faldet lidt i baggrunden. Var det engang i 90erne det udkom.

    Kiyonji18-10-21 20:58

  • ★★★★★★0

    Jeg har opdateret nemID. Jeg anede ikke, der var en chip i mit pas, og jeg anede ikke, at min telefon kunne scanne en chip...

    Guldager18-10-21 21:00

  • ★★0

    Et lægepar, vil sagtens kunne købe et sommerhus til 11,5 mio. Hvis de har en nogenlunde bank, og huset er i et område, hvor de tror på at kunne komme af med det igen.

    Der er jo ingen der ved om de bor i en autocamper eller en lejlighed på Lolland, udover sommerhuset.

    Hvis man som 60årig ikke skylder mere på sit hus, og kan sælge det for mellem 2-3 mio og så arbejder 10 år mere, ja så har man godt til sit otium, og kan forvalte det som man ville.

    MadMartigan18-10-21 21:07

  • ★★★★1

    Hvad spiller I i dag?

    Quake! Måske ikke det spil jeg spiller oftest længere, men der går sjældent en måned hvor jeg ikke lige tager en 1on1 mod en bot i gode gamle QW.

    dyg18-10-21 21:30

  • ★★★1

    Quake! Måske ikke det spil jeg spiller oftest længere, men der går sjældent en måned hvor jeg ikke lige tager en 1on1 mod en bot i gode gamle QW.

    Det er lidt syret, fordi vores party har kørt hvert eneste år siden jeg var 17 eller noget i den stil. Og det er langt hen ad vejen de samme folk der kommer. Men nu er folk begyndt at tage deres børn med :) Så det er lidt forskelligt. Ungerne spiller jo mest Fortnite, men vi andre spiller sgu stadig Quake og Unreal :) Jeg hoppede aldrig helt på CS-vognen. Jeg gider ikke spille multiplayer hjemmefra, så jeg er slet ikke øvet nok til at være med i CS. Men det handler også mere om hyggen nu. Jeg har en hel flok venner der, som jeg kun ser ved den lejlighed.

    gi-jones18-10-21 21:39

  • ★★0

    Det er lidt syret, fordi vores party har kørt hvert eneste år siden jeg var 17 eller noget i den stil. Og det er langt hen ad vejen de samme folk der kommer. Men nu er folk begyndt at tage deres børn med :) Så det er lidt forskelligt. Ungerne spiller jo mest Fortnite, men vi andre spiller sgu stadig Quake og Unreal :) Jeg hoppede aldrig helt på CS-vognen. Jeg gider ikke spille multiplayer hjemmefra, så jeg er slet ikke øvet nok til at være med i CS. Men det handler også mere om hyggen nu. Jeg har en hel flok venner der, som jeg kun ser ved den lejlighed.

    Det lyder fedt. Vi 3 der stadig mødes over et slag Age of Empires 2 :)

    MadMartigan18-10-21 21:49

  • ★★★★1

    Jeg ser lige Hammerslag. Et sommerhus til 11,5 mill?? Jeg forstår ikke nogen har den slags penge. Det er mig en gåde, at nogen tjener så meget, at man kan have et fritidshus til den pris. 

    Huspriserne er også stukket helt af herovre, synes jeg. 

    Jeg bor i et godt blandet kvarter, hvor der ligger lejelejligheder, andele og ejerlejligheder side om side med enorme, gamle millionvillaer. Tæt på ligger der et hyggeligt kvarter af gamle byggeforeningsrækkehuse, der oprindeligt er bygget til arbejderfamilier. For ti år siden stod de i omkring 6,5 millioner, hvilket jeg i forvejen synes er en voldsomt pris for et lille, gammelt rækkehus. Jeg så lige et af dem til salg igen for et par uger siden. Det var sat til 16 millioner! Og ja, det er på Frederiksberg, og man får en lille have med, men ... 16 fucking millioner for et lille (!) rækkehus. 

    Jeg kender nogle af de mennesker, der bor i de store villaer herude, fordi de også har hund, og hundeejere falder som regel i snak. De fleste af dem er netop, som der blev skrevet ovenover selvstændige eller i høje stillinger. Jeg kender også et par gymnasielærere, der har købt deres rækkehus rimeligt billigt tilbage i starten af 1990'erne. Men ejendomsskatterne er så høje her, at man alligevel skal have en ret høj indtjening for at kunne få det til at løbe rundt.

    thomsen19-10-21 08:35

  • ★★★★0

    En af min virksomheds stiftere købte i 2018 hus på Frederiksberg for 50mil, jeg tør slet ikke tænke på, hvad den vil være værd i dag!

    dyg19-10-21 09:07

  • ★★★★★0

    En af min virksomheds stiftere købte i 2018 hus på Frederiksberg for 50mil, jeg tør slet ikke tænke på, hvad den vil være værd i dag!

    Shiiit - må næsten være det dobbelte. 

    David Lund19-10-21 09:10

  • ★★★★★★0

    Huspriserne er også stukket helt af herovre, synes jeg. 

    Jeg bor i et godt blandet kvarter, hvor der ligger lejelejligheder, andele og ejerlejligheder side om side med enorme, gamle millionvillaer. Tæt på ligger der et hyggeligt kvarter af gamle byggeforeningsrækkehuse, der oprindeligt er bygget til arbejderfamilier. For ti år siden stod de i omkring 6,5 millioner, hvilket jeg i forvejen synes er en voldsomt pris for et lille, gammelt rækkehus. Jeg så lige et af dem til salg igen for et par uger siden. Det var sat til 16 millioner! Og ja, det er på Frederiksberg, og man får en lille have med, men ... 16 fucking millioner for et lille (!) rækkehus. 

    Jeg kender nogle af de mennesker, der bor i de store villaer herude, fordi de også har hund, og hundeejere falder som regel i snak. De fleste af dem er netop, som der blev skrevet ovenover selvstændige eller i høje stillinger. Jeg kender også et par gymnasielærere, der har købt deres rækkehus rimeligt billigt tilbage i starten af 1990'erne. Men ejendomsskatterne er så høje her, at man alligevel skal have en ret høj indtjening for at kunne få det til at løbe rundt.

    Det der har rykket låget af boligmarkedet er en grum blanding af højere lønninger, lave renter, forældrekøb og ikke mindst afdragsfri lån. Desuden vil alle jo have det umulige; Et hus på en stillevej, midt i byen.

    Det er en ond spiral, som er spændt til det yderste - og hvor nogen som har købt mens det er dyrest nok desværre kommer til at betale en høj pris.

    På positiv siden er der en masse virkeligt ringe boliger som har fået et kraftigt make-over - så selv den usleste rønne bliver kigget på med kreative øjne.

    Wayne19-10-21 09:54

  • 0

    Har tømrer på besøg for at fixe køkkenet. Så får vi at se hvor stort et projekt det kommer til at blive. 

    Imens kigger jeg på lejligheder, som også er blevet dyrere i Malmö men ikke på samme niveau som i Kbh.

    Kiyonji19-10-21 11:01

  • ★★★★★★0

    Har været på sygehuset til møde, da den lille skal have ny insulinpumpe. Vi kunne så ikke få den i dag, da de sensorer der høre til, befinder sig på et containerskib et sted i verden. Men vi fik sat os ind i hvordan den virker, og damn! det er et revolutionerende stykke elektronik. Men er lidt blæst i hovedet, efter at have hørt om algoritmer og tech-snak. 

    davenport19-10-21 12:01

  • ★★★★★★0

    For mange er hus også en prioritering. Vores normale 70'er parcel kostede 1645000 10 km fra Odense C. Vi spurgte aldrig banken, hvor meget vi kunne låne, men eftersom vi har et rådighedsbeløb på 21000 kr hver måned (mad skal betales ud af det rådighedsbeløb), kunne vi låne en hel del mere, men har valgt at sætte os sådan, at en af os kan være ledig. Bare for en sikkerheds skyld. 

    Guldager19-10-21 12:44

  • 0

    Jeg ville egentlig også gerne have hus, men jeg har ikke noget kørekort og derudover er der vedligeholdelse og lignende som du selv skal stå for.

    Der er dog selvfølgelig fordele og ulemper ved alle boligformer. Min største prioritering er ikke at bo i Rosengård om så jeg fik penge for det. Der hvor jeg bor nu bliver jeg i det mindste ikke skudt

    Kiyonji19-10-21 13:02

  • ★★★★0

    Det der har rykket låget af boligmarkedet er en grum blanding af højere lønninger, lave renter, forældrekøb og ikke mindst afdragsfri lån. Desuden vil alle jo have det umulige; Et hus på en stillevej, midt i byen.

    Det er en ond spiral, som er spændt til det yderste - og hvor nogen som har købt mens det er dyrest nok desværre kommer til at betale en høj pris.

    På positiv siden er der en masse virkeligt ringe boliger som har fået et kraftigt make-over - så selv den usleste rønne bliver kigget på med kreative øjne.

    Jeg er spændt på, om det er endnu en boble, der kommer til at briste på et tidspunkt, eller om det bare vil fortsætte.

    Jeg tænker, at i teorien så må priserne jo bare fortsætte opad. Måske ikke helt så ekstremt og hurtigt, som de har gjort på det seneste (læste om en her på Frederiksberg, hvis hus var steget 700.000 alene i første halvår af 2021). Men som du er inde på, så længe udbudet er langt mindre end efterspørgslen, så kan det jo kun gå en vej. 

    Jeg havde venner, der mistede mange penge under sidste krise, fordi de købte og solgte på de værst tænkelige tidspunkter. De flyttede i noget større lige inden krisen og købte derfor, da det var allerdyrest. Så kom finanskrisen, og et år eller to efter var de nødt til at skille sig af med boligen for at flytte til Århus efter job. På den korte tid havde deres lejlighed tabt over en halv million i værdi, som de så måtte se langt efter.

    Hvis de nu havde haft mulighed for at leje den ud, så de kunne have beholdt den længere, så ville de selvfølgelig have stået bedre. I dag er den en hel del mere værd, end de selv gav for den i sin tid.

    Her renoverer folk i øvrigt ikke bare. Grundene er så dyre, at de gamle typehuse blot bliver revet ned, og så bygger folk et nyt, moderne typehus, der passer bedre til deres behov. Det kan åbenbart bedre betale sig end at renovere.

    Har set to huse indenfor i år på min faste, lille runde med hunden, der pludseligt var forvandlet til et hul i jorden. SÅ er der kommet sådan nogle store, to-etagers skrumler, men stadigt fra et eller andet moderne typehusfirma. 

    thomsen19-10-21 13:32

  • 0

    De har så lige fundet ud af at det åbenbart har lækket over lang tid. Så hele køkkenet er nu taget ud  da det er totalt ødelagt og der skal installeres nyt gulv og køkken samt der skal forsikring ud for at se om de dækker. Så status er jeg intet vand har, der skal installeres nyt køkken og det kommer til at tage lang tid. Der blev dog snakket om at der muligvis bliver lavet en eller anden nødløsning med vand fra en nabo.

    Kiyonji19-10-21 13:43

  • ★★★★★★0

    Husk at tjekke med forsikring vedr. din evt. vandregning. Hvis det har lækket i lang tid, har du muligvis "brugt" meget vand.

    davenport19-10-21 13:57

  • ★★★★★★1

    Jeg er spændt på, om det er endnu en boble, der kommer til at briste på et tidspunkt, eller om det bare vil fortsætte.

    Det vil sandsynligvis stagnere på et tidspunkt i nogle år, og så fortsætte opad - det viser historien jo.

    Jeg havde venner, der mistede mange penge under sidste krise, fordi de købte og solgte på de værst tænkelige tidspunkter. De flyttede i noget større lige inden krisen og købte derfor, da det var allerdyrest. Så kom finanskrisen, og et år eller to efter var de nødt til at skille sig af med boligen for at flytte til Århus efter job. På den korte tid havde deres lejlighed tabt over en halv million i værdi, som de så måtte se langt efter.

    Hvis de købte nyt i Aarhus området - så har de sikkert vundet det tabte ind, allerede, håber jeg.

    Her renoverer folk i øvrigt ikke bare. Grundene er så dyre, at de gamle typehuse blot bliver revet ned, og så bygger folk et nyt, moderne typehus, der passer bedre til deres behov. Det kan åbenbart bedre betale sig end at renovere.

    Har set to huse indenfor i år på min faste, lille runde med hunden, der pludseligt var forvandlet til et hul i jorden. SÅ er der kommet sådan nogle store, to-etagers skrumler, men stadigt fra et eller andet moderne typehusfirma. 

    Det samme sker i Aarhus - her er eksempler på at boligspekulanter har købt den ene side af en villavej, så de kunne opføre fleretagers udlejningsejendomme.

    Der er dukket helt nye bydele op i løbet af de seneste 6-7 år - der er tilsyneladende en uendelig masse af mennesker som konstant flytter til - og senere skal de så have udskiftet lejligheden med huse. Alene det vil få priserne til at fortsætte med at stige, hele vejen rundt.

    Wayne19-10-21 14:11

  • 1

    Husk at tjekke med forsikring vedr. din evt. vandregning. Hvis det har lækket i lang tid, har du muligvis "brugt" meget vand.

    Det er heldigvis inkluderet i huslejen og står på udlejers regning. Det samme med forsikringen. Det var udlejer jeg talte med.  Men i guder hvor er det irriterende, men det er bare med at tage en dag af gangen og skal nok forsøge ikke at være alt for negativ, da det ikke ligger til mig.

    Kiyonji19-10-21 14:11

  • ★★★★1

    Jeg har været heldig med timingen af mine to boligkøb. Efter at have været på dagpenge i 4 år efter endt uddannelse blev jeg deltidsansat hos Filmz og kunne kombinere det med freelance-oversættelsesarbejde ved siden af. Det gjorde, at jeg endelig havde råd til at komme ud af det sociale boligbyggeri, som jeg hadede.

    Jeg fik et lån og købte en 3V andelslejlighed på 82 kvm i Vanløse. Det var i 2010, da finanskrisen stadig rasede. Prisen var 785.000. Den er nu valuarvurderet til 2,3 mio.

    Sidste år i april, da coronaen lige havde ramt, og alle troede, at huspriserne ville tage et ordentligt dyk, fik jeg presset prisen på et kolonihavehus i Skovlunde (42 kvm på 400 kvm lejet grund) ned fra 1 mio. til 800.000. I dag sælges de for 1,2 mio.

    Siden jeg købte kolonien, har jeg kun overnattet i lejligheden (der altså er dobbelt så stor) 3-4 gange, og jeg kan ikke forestille mig at flytte permanent i lejlighed igen. Når jeg er der, er jeg meget opmærksom på ovenboernes trampen rundt og tv, naboens cigaretrøg, dørene i opgangen der smækker om morgenen osv. Her i haveforeningen (der i øvrigt ligger kun 6 km fra lejligheden) er der selvfølgelig også en vis støj - ikke mindst fra havemaskiner, og så ligge kolonihavehusene tæt, så man kan ikke undgå at høre naboerne tale. Men det synes jeg bare er lidt hyggeligt.

    Planen nu er at begynde på noget airbnb-udlejning af lejligheden, så jeg kan få dækket boligafgiften og måske endda tjene lidt på den. Og så er den rar at have som backup, hvis jeg ikke kan benytte kolonien i en periode (fx kunne den virkelig godt trænge til at blive bedre isoleret).

    chandler7519-10-21 14:24

  • ★★★★★★0

    Må du bo der helårligt? 

    davenport19-10-21 14:33

  • 0

    Ja held og lykke med at finde noget til under 1 mio. I København og omegn nu. Godt timet :)

    Kiyonji19-10-21 14:39

  • ★★★★0

    Må du bo der helårligt? 

    Shhh...

    Jeg kan i hvert fald sige, at der er vand, el og affaldstømning hele året

    chandler7519-10-21 14:43

  • ★★★★0

    Godt timet :)

    Tak - total held :)

    chandler7519-10-21 14:45

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen