Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Nå, så blev den første, jeg kender, i min familie/venne/omgangskreds smittet. Min lillesøster (færdigvaccineret, men som en af de første for noget tid siden). Hun er sandsynligvis blevet smittet af et udviklingshæmmet barn, som hun passer.

    Hun ringede til min far, mens jeg havde ham på besøg. Det var meningen, at min far og jeg skulle have spist og spillet brætspil, men eftersom han og hans kone havde passet hendes tre børn i den forgangne uge, blev vi enige om, at det var bedst, at han smuttede igen...

    Planen var, at hun skulle på "coronahotel", men jeg tilbød, at hun kunne låne min lejlighed (da jeg ikke bor der), og det ville hun gerne. Jeg tænker selvfølgelig at gøre rent og smitte af, når hun er smuttet igen, men hvor længe er det nu, at virus kan leve på overflader?

    chandler7530-10-21 19:35

  • ★★0

    Jeg var nær blevet bidt af en hund da jeg var ude at gå. Først ville den gerne snakke, men kort tid efter, begyndte den at snappe/bide ud efter mig.

    Vil ikke melde det, da ejeren nåede at reagere hurtigt, så jeg slap med skrækken og overflade skræmmer. Kan ikke modstå hunde hvis jeg kan fornemme at de gerne vil snakke.

    Ryder66630-10-21 19:44

  • ★★★★★★0

    Nå, så blev den første, jeg kender, i min familie/venne/omgangskreds smittet. Min lillesøster (færdigvaccineret, men som en af de første for noget tid siden). Hun er sandsynligvis blevet smittet af et udviklingshæmmet barn, som hun passer.

    Hun ringede til min far, mens jeg havde ham på besøg. Det var meningen, at min far og jeg skulle have spist og spillet brætspil, men eftersom han og hans kone havde passet hendes tre børn i den forgangne uge, blev vi enige om, at det var bedst, at han smuttede igen...

    Planen var, at hun skulle på "coronahotel", men jeg tilbød, at hun kunne låne min lejlighed (da jeg ikke bor der), og det ville hun gerne. Jeg tænker selvfølgelig at gøre rent og smitte af, når hun er smuttet igen, men hvor længe er det nu, at virus kan leve på overflader?

    Alt efter materiale, op til tre døgn skal du regne med.

    Men vildt det ikke har været tættere på jer, af hvad i ved af. Vi kender snart ret mange, der har ligget syge med det. Nogle kun lidt, andre mere hårdt. Kender desværre også et par stykker der har mistet en forældre og ikke engang meget gamle eller syge forældre nødvendigvis.

    T. Nielsen30-10-21 19:54

  • ★★★★★★1

    Jeg hader virkelig når tiden skifter. Jeg har et næsten perfekt indre ur. Jeg ved altid hvad klokken er, men når der så bliver fucked med tiden, tager det altid en uge, før jeg er på igen. Det er unødvendigt og irriterende. 

    davenport31-10-21 09:09

  • 0

    Jeg havde glemt at det er efterarsferie eller höstlov som det hedder i Sverige i næste uge, så der er mange rejsende. 

    Kiyonji31-10-21 09:22

  • ★★★★0

    Jeg hader virkelig når tiden skifter. Jeg har et næsten perfekt indre ur. Jeg ved altid hvad klokken er, men når der så bliver fucked med tiden, tager det altid en uge, før jeg er på igen. Det er unødvendigt og irriterende. 

    Ah. Jeg kunne ikke forstå, at jeg var vågnet allerede kl. 8 i dag…

    chandler7531-10-21 09:29

  • ★★★★★1

    Der er stadig flere spændende spørgsmål som jo ikke bliver besvaret i traileren, så som hvordan ender Teelas dannelsesrejse, og hvad ender magtkampen mellem Skeletor og Evil-Lyn med

    Aihhh Dannelsesrejse og Evil-lyn spoiler!

    :)

    Elwood31-10-21 10:36

  • 0

    Er i Danmark for første gang i 2 år. Føles helt mærkeligt

    Kiyonji31-10-21 11:58

  • ★★★★★★0

    Velkommen hjem. Du har tabt dig :D

    davenport31-10-21 12:31

  • ★★★★★0

    Aihhh Dannelsesrejse og Evil-lyn spoiler!

    :)

    Det var da noget vi allerede så i Part 1. :) 

    NightHawk31-10-21 13:41

  • ★★★★★★0

    Gad vide hvad der er sket i Nordjylland, siden to jagerfly brød lydmuren over land? Altså, dem der kender mig, ved jo nok godt, at jeg tænker UFOer. Det kan næsten ikke være andet. 

    davenport31-10-21 14:33

  • ★★★★★★0

    Gad vide hvad der er sket i Nordjylland, siden to jagerfly brød lydmuren over land? Altså, dem der kender mig, ved jo nok godt, at jeg tænker UFOer. Det kan næsten ikke være andet. 

    www.bt.dk/samfund/hoerte-du-ogsaa-et-brag-over-aalborg-her-er-forklaringen

    T. Nielsen31-10-21 14:41

  • ★★★★★★0

    "civilt fly"....

    davenport31-10-21 15:03

  • ★★★★★★0

    Sjovt, der har ikke været nogle trick ´n treasters her endnu. Vi bor også på en vej i byen, som de færreste ved ligger der. Men mine egne har været ude. Drengene blev opholdt ved en gammel mand, som holdt foredrag for dem i 45 min. om at de ikke havde den slags i hans tid. Og de fik ingen slik. Det var en tynd omgang i år. Den mellemste er sendt til den næste landsby med en ven, for at prøve lykken der, og den store er sammen med hendes veniendes lillesøster ude og rasle. Hun er udviklingshæmmet, så hun skal lige ha lidt support på vejen. (Lillesøsteren)

    davenport31-10-21 15:39

  • ★★★0

    Drengene blev opholdt ved en gammel mand, som holdt foredrag for dem i 45 min. om at de ikke havde den slags i hans tid. Og de fik ingen slik.

    Men han har jo ret. Lidt underligt at man absolut skal importere alle amerikanske traditioner, bare fordi folk ser for meget amerikansk fjernsyn. Vi har i forvejen Fastelavn hvor børnene går rundt ved dørene og tigger, og det er rigeligt irriterende. 

    Jeg gider dog ikke stå og pege fingre af børnene imens jeg holder lange foredrag. Synes det er nemmere bare lade være med at åbne døren de dage.

    Aranyhajú Nyárszépe31-10-21 16:41

  • 0

    Ja jeg forstår heller ikke den tradition her i landet. Og det værste er at de teenagere der går rundt, nærmest ikke er klædt ud (måske en maske), men bare forventer at få penge, for at gå rundt og stemme dørklokker. Der har børnene trods alt gjort lidt ud af det.

    Popeye31-10-21 16:59

  • ★★★★★★3

    Jeg ved sgu ikke. Altså, børnene har jo en fest med det. Så kan det vel være ligemeget om det kommer fra USA? Det er jo faktisk en hollandsk tradition, der blev taget med til Amerika. Alle æder jo også McD og BK. Og vi har jo stadig fastelavn, så det er jo bare to slikdage om året. Nu har der været 3 grupper her, og de fik et bolche hver, så det er jo ikke nogen udskrivning.

    davenport31-10-21 17:18

  • ★★★★★★2

    De færreste af vores traditioner er danske alligevel, det er bare et spørgsmål om, hvor lang tid siden, de er kommet til landet.

    Det irriterer mig dog, at det er sådan en mellemting - altså, at der ikke er enten flere eller ingen. Men synes generelt Halloween er en fed ting.

    Guldager31-10-21 17:34

  • ★★★0

    Vi har haft 5 hold her, der alle har fået 2 stykker slik hver. Børnene har en fest og jeg har sat græskar og lys ud for de kan finde vej herind. Vi fejrer det, fordi vores unger også hyggede sig med det engang. Men jeg er lidt ambivalent omkring amerikaniseringen - synes f.eks. at Vallentines day er forfærdelig og kunne ikke drømme om at "afholde" den. Men lige Halloween synes jeg er meget sjov og (u)hyggelig :)

    Gormanden31-10-21 17:34

  • 1

    Nu har det lige været et hold her (de var ca. 12-13 år), og den ene havde en maske på, mens de to andre havde en anelse mascara på. Og de eneste de gør er at banke på. Ingen sang eller noget. Jeg forstår det ikke....

    Jeg har ingen børn selv og er ikke vokset op med Halloween, så jeg har intet forhold til traditionen. Og ja, jeg er en sur gammel mand. Og det har intet at gøre med at jeg skal give lidt slik, men hvor er det dog en ligegyldig ting at banke på døre for at få slik. Hvis de snotunger så bare havde gjort noget ud af det, så havde jeg dog lidt at kommentere på.

    Popeye31-10-21 17:54

  • ★★★★0

    Jeg bor, som jeg tidligere har nævnt, i en ret sammensat boligmasse, hvor hundedyre multimillionvillaer ligger side om side med etagebyggede lejeeboliger. Der plejer ikke at være mange, der går noget ud af det i lejlighederne, kan jeg se (jeg gør selv ikke). Det er vist mest dem, der selv har børn. Til gengæld har det været underholdende at trave med hunden langs villa- og rækkehusenevejene hele ugen. Der er mange huse med falske spindelvæv ud over alt, græskarlamper, og sågar falske gravsten, kister og hænder, der stikker op af jorden. Har også set en hel del unger rende udklædte rundt i dag, da jeg var nede at handle.

    thomsen31-10-21 18:18

  • ★★★★★★1

    Og ja, jeg er en sur gammel mand.

    Du skjuler det ellers meget godt ;)

    Guldager31-10-21 18:35

  • ★★★0

    Jeg var i byen i nat i Svendborg og her var der nogle stykker der havde gjort noget ud af det. Det var lige før jeg troede at det var Manden med Leen der var kommet efter mig.

    Aranyhajú Nyárszépe31-10-21 19:00

  • 0

    Du skjuler det ellers meget godt ;)

    Jeg ved det; jeg fremstår oftest som en yderst positiv person, med et åbent og glad sind som tror på det bedste i andre mennesker, og jeg spreder altid positive vibrationer, og bliver ovenud lykkelig over at se andre lykkes med deres projekter. Men en gang i mellem må man jo bekende kulør....

    Popeye31-10-21 19:18

  • ★★2

    Ang. halloween. Vi bor på landet og det er ikke alle har købt ind på ungerne skal tigge flere gange om året, men der er opstået sådan en uskreven regel, hvis folk har lygtemænd sat ud må der rasles. Der er nogle fede hjemmelavede kostumer i år og god makeup imellem, det er fedt at se når de gøres noget ud af det, HER er det ikke tanken der tæller. Det behøves ikke være godt lavet hvis man bare kan se en indsats, men hjemmelavet slår altid spiderman klon nr 12. Dog syntes det er for sløj når der kommer en unge med cykelhjelm eller omvendt kasket på og bare vil ha. Her kan der heller ikke rasles efter penge.

    Er stadig lidt vred fra sidste år (eller måske forrige år eller året før). Der troppede et barn og stak hånden i krukken efter slik, prøve så igen efter en håndfuld mere med ordlyden "Jeg skal også ha til min lillebror", jeg trækker slikket til mig og kigger spørgende på barnet "Men han er her jo ikke?" Barnet svar "Jo, han sidder nede i bilen ved min mor". Så sagde jeg rystede opgivende på hovedet "hvis din lillebror vil ha gratis slik må han komme op og banke på" imens smækkede døren i. Det er fandeme for slapt til at give slik. Hvis man ikke engang gider GÅ rundt med sine unger så må man holde dem hjemme til de kan klare sig selv.

    HelmerJ 1-11-21 07:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen