Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Det betyder at der jo er en risiko, men jeg synes da ikke det er alarmerende. Du burde kunne undgå det for nu, hvis du gør en indsats, men det ved du nok i forvejen. 

    davenport13-11-21 16:57

  • ★★★★0

    Kan ikke klikke mig ind på "Høj Pistolføring"-nyheden....den vil ikke indlæses, og det er på trods af, at den står som læst i oversigten

    Det kan jeg heller ikke. Sært. Hører Jonas.

    chandler7513-11-21 18:22

  • ★★0

    Det kan jeg heller ikke. Sært. Hører Jonas.

    Ja, det er sært, for alle andre virker.

    Træls at det ikke kun er mig der ikke kan klikke mig ind på den.

    Men godt at få det bekræftet

    Ryder66613-11-21 18:38

  • ★★★★★★0

    Ja det lyder ret vildt. En forklaring kan være svær at finde, måske har de et godt immunsystem, måske havde veninderne bare meget små mængder virus i sig på det tidspunkt, måske bare held? Who knows, men det er da glædeligt at de ikke blev smittet. Måske Har de været smittet uden I ved det og de har antistoffer i blodet?

    Og det er jo nok sådant noget, selv om det forsat virker som du skriver, ret vildt. Men altså, test igen i morgen og skal vi følge “protokollen” så egentlig også både mandag og onsdag, for at det flugter med de dage hun har været nærkontakt (den store). 

    T. Nielsen13-11-21 18:38

  • ★★★★★★0

    Op til 12 uger 

    Op til….Tjek og tak!

    T. Nielsen13-11-21 18:38

  • ★★★★★★0

    For meget slik og for lidt motion :)

    Og af og til for meget mad, men min kost er generelt ok.

    Og jeg ved, jeg ikke behøver at nævne at maden er det primære for at tabe sig. Motion er godt, men det er svært at tabe sig, hvis kosten ikke følger med. Men alt det ved du.

    T. Nielsen13-11-21 18:40

  • ★★★★★★0

    Når man har ViaPlay, kan så se almindelig tv? Jeg vil gerne se TV3s diabetesshow, men jeg synes ikke der er en live knap nogle steder.

    davenport13-11-21 19:02

  • ★★★★0

    Det betyder at der jo er en risiko, men jeg synes da ikke det er alarmerende. Du burde kunne undgå det for nu, hvis du gør en indsats, men det ved du nok i forvejen. 

    Det skulle være bedre nu.

    gi-jones13-11-21 19:10

  • ★★★★★★0

    Jahhh??

    davenport13-11-21 19:32

  • ★★★★0

    Når man har ViaPlay, kan så se almindelig tv? Jeg vil gerne se TV3s diabetesshow, men jeg synes ikke der er en live knap nogle steder.

    Det kommer an på hvilket abonnement du har. Deres "billige" tillader ikke live tv, men det dyre har det inkluderet i prisen svjv.

    dyg13-11-21 20:06

  • 0

    Når man har ViaPlay, kan så se almindelig tv? Jeg vil gerne se TV3s diabetesshow, men jeg synes ikke der er en live knap nogle steder.

    Der er ingen live tv på den danske udgave af Viaplay med mindre du  tilkøber live tv pakken.

    Kiyonji13-11-21 20:50

  • ★★1

    Ser Hvem Holder Masken, mens jeg spiser pølsehorn og drikker cola

    Ryder66613-11-21 21:18

  • ★★★★2

    Tak for hjælpen, Steffan Rasmussen og Dyg! Jeg går tryg igang med tastearbejdet i Excel så. :-)

    Jeg var et smut forbi DFI's bibliotek og sidde og kigge på gamle numre af Biograf-Bladet fra 1930'erne i går.

    Som jeg har skrevet før, så er der lidt småt med oplysninger fra den danske filmcensur i 1930'erne, fordi filmcensurens kontor brændte i forbindelse med en sabotageaktion under besættelsen - og fra 1937-1945 er der stort set ingenting. 

    Men så må man ty til andre kilder, og en af dem er fagbladet Biograf-Bladet, der henvendte sig til de danske biografejere. Det udkom i lange perioder hver 14. dag (senere en gang om måneden) og indeholdt som regel en liste over alle de titler, der havde været gennem filmcensuren siden sidst. "Som regel" fordi det desværre glippede for dem engang imellem. Og i en periode på ni måneder i 1933-1934, som jeg sad med i går, var der slet ingen liste, men i stedet en mere udførlig behandling af alle godkendte film med distributørens handlingsreferat og uddrag af de københavnske avisers anmeldelser. Det eneste problem med det er, når man, som jeg, er endnu mere interesseret i de film, der ikke blev godkendte, enten til prøvecensur eller ved direkte forbud. 

    Jeg fandt bl.a. ud af, at en film, som anføres som Rædslernes Hus, og som jeg kun har fundet et rent forbud af i censurpapirerne, faktisk alligeveæ blev tilladt sidst i 1932 - dog først efter at være blevet klippet ned med mere end 15 minutter. Og så fandt jeg et handlingsreferat, der viste, at der var tale om Murder by the Clock fra 1931 og ikke James Whales' mere kendte The Old Dark House (1932), som jeg ellers lidt havde håbet på. 

    Jeg fandt også en lidt sjov angivelse af White Zombie (1932) som "White Zambi", hvilket vel egentlig bare viser, at "zombie" ikke var noget alment kendt begreb den gang. Den blev i øvrigt strengt forbudt.

    Men ellers leder jeg efter tegn på, at Island of Lost Souls (1932) blev sendt ind til censuren i DK. Jeg er nemlig stødt på et par angivelser om, at den blev forbudt i Danmark i amerikanske bøger, og jeg undrer mig lidt over, hvor oplysningen stammer fra. Foreløbigt er der nemlig intet, der tyder på, at man har forsøgt at få lov til at vise den herhjemme. 

    thomsen14-11-21 11:01

  • ★★★★★★2

    Så er der betalt for endnu et år med glorie hos Moovy - spændende at se hvornår den er tilbage?

    Wayne14-11-21 15:17

  • ★★★★★★0

    Ser Hvem Holder Masken, mens jeg spiser pølsehorn og drikker cola

    Er det et strikkeprogram? ;-)

    Wayne14-11-21 15:18

  • ★★★★1

    Så er der betalt for endnu et år med glorie hos Moovy - spændende at se hvornår den er tilbage?

    Altså jeg sidder jo ikke foran computeren HELE tiden :)

    gi-jones14-11-21 16:32

  • ★★★★★★0

    Altså jeg sidder jo ikke foran computeren HELE tiden :)

    Nej, snarere Det Caribiske Hav ;-)

    Wayne14-11-21 16:46

  • ★★0

    Er det et strikkeprogram? ;-)

    Lol, jeg fattede seriøst ikke, at panelet ikke kunne gætte Jesper Binzer.

    Han har en meget genkendelig stemme, synes jeg i hvert fald.

    Ryder66614-11-21 18:09

  • ★★★★★★0

    Lol, jeg fattede seriøst ikke, at panelet ikke kunne gætte Jesper Binzer.

    Han har en meget genkendelig stemme, synes jeg i hvert fald.

    Jeg ved også hvem der er Ananas, Skelet og Monster fra første program - jeg har endnu ikke set andet program 

    Wayne14-11-21 19:26

  • ★★★★0

    Lol, jeg fattede seriøst ikke, at panelet ikke kunne gætte Jesper Binzer.

    Han har en meget genkendelig stemme, synes jeg i hvert fald.

    Helt enig.

    Det var første gang jeg så det, så jeg måtte ringe til min svigerinde der altid ser sådan noget og høre om de gættede for sjovt og om det var meningen at de bare skulle finde på langt ude svar.

    Jeg mener, de gættede jo også på alle mulige som man ved med sikkerhed, aldrig ville stille op i sådan et program, Søren Brostrøm f.eks.

    Jesper Binzer har bare en super genkendelig stemme.

    Åkepool14-11-21 20:19

  • ★★★★★★0

    Endnu en dag i trædemøllen, endnu en negativ test. Så mangler vi lige at testes onsdag, så er vi igennem alle kontakttest. Teoretisk skulle vi også være testet i dag, men da vi også skulle i går, har jeg holdt os til kun den. Ved ikke om det er forkert af mig, men pigerne er blevet testet 4 gange i den forløbne uge. Heldigvis er de da ret seje til det. 

    T. Nielsen15-11-21 07:27

  • ★★★★0

    Vi har lige takket ja til en ny lejlighed. Med lille Aurelia på vej til januar, så kommer vi til at skulle bruge mere plads, men da vi vil gerne have noget kontinuitet i institutionslivet for vores søn Benedikt i noget tid endnu (han har skiftet pædagoger mere end vi andre skifter underbukser over de sidste to år), så vi ender med at leje noget nyt i samme område for nu. Men skulle vi købe lejlighed her, så ville vi skulle af med over 6mio, og det er der ingen banker, der vil låne os penge til!

    Så må vi kigge efter et hus i forstaderne, når vi kommer lidt længere hen.

    dyg15-11-21 14:56

  • ★★★★★★0

    Er lejeomkostningerne ikke også hampre i området?

    davenport15-11-21 15:13

  • ★★0

    Her er dejligt i Farum Dyg og det er tæt på Novo :)

    Wangsgaard15-11-21 16:50

  • ★★★★0

    Er lejeomkostningerne ikke også hampre i området?

    Jo, bestemt. Men det er dog ikke det dyreste område. Den vi har takket ja til koster lige under 15k, og vi kunne sagtens have betalt 5-7k ekstra for en 4 værelses lejlighed. Lige nu er det bare det nemmeste og mest praktiske for os, men man kan godt fortryde at man ikke købte en lejlighed herude for 5 år siden!

    dyg15-11-21 18:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen