Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Lidt gratis apple tv+ (muligvis kun for nye kunder):

    Det gav mig et år.

    www.hardwareonline.dk/traad.aspx

    Popeye20-11-21 11:11

  • ★★★★1

    Hørte lige et interview med Christine Stabell Benn i radioen mens jeg kørte bil omkring vacciner, langstidsbivirkninger og hele debatten om de vaccinerede/ikke vaccinerede samt gråzonerne. Det korte af det lange er, at hun altså ikke mener politikere og folk som Brostrøm burde være så skråsikre omkring sikkerheden omkring vacciner. Faktisk vil hun slet ikke sige det på den måde. Interesant interview der også åbnede op for en nuanceret debat. 

    Babo20-11-21 12:04

  • ★★★★★★1

    Er du meget bange og kritisk omkring vacciner og har ikke turde tage stikket selv? Jeg spørger blot af nysgerrighed:)

    Hvilken debat vil du gerne starte? Om vi burde tage en vaccine eller lade være?

    T. Nielsen20-11-21 16:12

  • ★★★★6

    Jeg er træt af den gruppe der ikke er vaccineret, bliver udskammet. Men der er altså også fagfolk på området, der ikke er så skråsikre som regeringen og de anbefalinger. Ang debatten, hun sagde blot at det var forkert at begynde udskamme, tvinge eller noget værre, fordi man har en anden holdning. Hun mente begge holdninger var sådan set helt i orden. Og det synes jeg hun har ret i. 

    Jeg er ikke vaccineret og har endnu ikke haft skidtet. Jeg har mine grunde som jeg har delt, så jeg sparer dig. 

    Skal dine børn have vaccinen ? 

    Babo20-11-21 16:40

  • ★★★★★★5

    Jeg stoler nok mest på læger, da de har en 10år+ uddannelse. Det har jeg ikke. Jeg får jo heller ikke min bil lavet af en advokat... 

    davenport20-11-21 16:50

  • ★★★★3

    Nu var det ikke en advokat der udtalte sig om det her :) Desuden er der fagfolk på området, hvor der ikke er enighed omkring al ting. Inkl læger. Det med læger kan jeg ihvertfald selv skrive under på, hvor jeg fik to forskellige udmeldinger fra to læger om en privat sag. 

    Babo20-11-21 17:31

  • ★★★★★★3

    Jeg er træt af den gruppe der ikke er vaccineret, bliver udskammet. Men der er altså også fagfolk på området, der ikke er så skråsikre som regeringen og de anbefalinger. Ang debatten, hun sagde blot at det var forkert at begynde udskamme, tvinge eller noget værre, fordi man har en anden holdning. Hun mente begge holdninger var sådan set helt i orden. Og det synes jeg hun har ret i. 

    Jeg er ikke vaccineret og har endnu ikke haft skidtet. Jeg har mine grunde som jeg har delt, så jeg sparer dig. 

    Skal dine børn have vaccinen ? 

    Så det jo godt der er fagfolk og også konsensus blandt et stort flertal af disse, der siger det er gode vacciner, nu du vælger at sammenligne fagfolk med regeringen (som altså ikke er sundhedsmyndighed, hvis du ikke ved dette, hvad jeg efterhånden er oprigtigt i tvivl om?)

    Ja, hvis en vaccine godkendes til børn, så skal de. Både mig og mine børn vil både gerne passe på mig og pigernes bedsteforældre. Så i mine øjne er det ret fjollet at du ikke tør blive vaccineret og passer på dig selv og dine kære, så meget man nu kan. Sådan er mine søskende dog også. De formår heller ikke at forholde sig til fakta. 

    Derudover er det ret idiotisk at tro at noget kan være 100% risikofrit her i livet, før man tør gøre det. Der er sandsynligvis større chance for at du rammes af en lyn under fodboldtræning end dør af de vacciner vi bruger herhjemme.

    T. Nielsen20-11-21 17:35

  • ★★★★★★3

    Nu var det ikke en advokat der udtalte sig om det her :) Desuden er der fagfolk på området, hvor der ikke er enighed omkring al ting. Inkl læger. Det med læger kan jeg ihvertfald selv skrive under på, hvor jeg fik to forskellige udmeldinger fra to læger om en privat sag. 

    Jeg kender godt Stabell og hun er da bestemt en stemme man skal lytte til også. Men du kan ikke selv se det pudsige i, at du ikke selv tør blive vaccineret fordi du er bange for vaccinernes virkning, så lytter og fremhæver du kun den ene der lyder lidt mere kritisk end gennemsnittet (der er flere, I know), men ignorer komplet de tusind og atter tusind der netop siger det er gode vacciner? 

    Bare det at du sammenligner at du har fået to forskellige udmeldinger på dine smerter i stangen når du trækker dig i den, med fakta om vacciner siger nok lidt om hvor meget du går galt i byen synes jeg måske?!?

    T. Nielsen20-11-21 18:12

  • ★★★★4

    Mange tror, at folk, der ikke er vaccineret, er anti-vaxxere, men det er sjældent tilfældet. Langt de fleste har opvejet, hvad de vurderer som pros and cons - og er så nået frem til, at der er flere cons end pros ved at tage vaccinen. For dem. Men det gælder ikke nødvendigvis for andre.

    Jeg har som udgangspunkt ikke mere tiltro til sundhedsmæssigt faglige personer, end jeg har til alle andre faggrupper - om det så er bilmekanikere eller advokater - der også regelmæssigt tager fejl og fucker up.

    Vaccinerede bliver som bekendt også smittede og smitter andre. For nylig blev min lillesøster smittet via sit arbejde (2 stik - det man tidligere kaldte fuldt vaccineret, indtil det ikke var det længere...). Da hun var blevet rask og var kommet hjem, blev hendes lille datter smittet, og det blev hendes mand (2 stik) også.

    I starten regnede man med, at vaccinen ville være ligesom influenzavaccinen og holde et år. Nu mener man, at effekten daler kraftigt efter 4 måneder. Jeg synes, at det mere og mere peger hen imod, at vi alle skal have coronaen på et tidspunkt.

    Jeg er glad for, at folk, der gerne vil have stik nr. 3, 4 og 40, kan få det, men jeg mener også, at det skaber en falsk tryghed. For nylig var 40.000 samlet i Parken og sang og hujede ind i hovedet på hinanden. Fordi de kunne fremvise, at de var vaccinerede.

    Det er selvfølgelig træls at blive udskammet - om det så er af Mette Frederiksen eller her i forummet - hvilket nok også er grunden til, at de fleste af "os" forholder os relativt tavse - og så er det netop anti-vaxxerne, der i stedet bliver hørt.

    chandler7520-11-21 17:54

  • ★★★★2

    Jeg har i øvrigt tænkt mig at lade mig teste juleaften - af hensyn til min familie, der alle er vaccinerede.

    Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke kan blive smittet af dem, men ligesom meget andet her i livet, er det en kalkuleret risiko...

    chandler7520-11-21 17:56

  • ★★★★★★4

    Jeg har som udgangspunkt ikke mere tiltro til sundhedsmæssigt faglige personer, end jeg har til alle andre faggrupper - om det så er bilmekanikere eller advokater - der også regelmæssigt tager fejl og fucker up.

    Men man ikke sammenligne at have sin bil til en mekaniker. Jeg tænker at når du har haft din bil til 1000 mekanikere og de 999 siger det samme, så lytter du jo nok til dem. Selvsagt betyder det ikke, at den ene ikke kan have ret. Men videnskab er vel netop, det der er konsensus om. 

    Du tvivler vel heller ikke på at jorden er rund, fordi du kan finde enkelte der påstår dette, gør du?

    Og ja, gu kan man både blive smittet og smitte, fordi man er vaccineret. Har jeg aldrig hørt nogen fagfolk påstå andet. Fakta peger dog imod en både kraftig beskyttelse mod alvorlig sygdom, mindre chance for at blive syg og at vaccinerede generelt smitter væsentligt mindre.

    Derfor kan der jo godt være undtagelser, som med så meget andet i livet.

    T. Nielsen20-11-21 18:02

  • ★★★★1

    Men man ikke sammenligne at have sin bil til en mekaniker. Jeg tænker at når du har haft din bil til 1000 mekanikere og de 999 siger det samme, så lytter du jo nok til dem. Selvsagt betyder det ikke, at den ene ikke kan have ret. Men videnskab er vel netop, det der er konsensus om. 

    Du tvivler vel heller ikke på at jorden er rund, fordi du kan finde enkelte der påstår dette, gør du?

    Jeg forstår godt dit argument (selvom 1 ud af 1000 måske er lige skarpt nok tegnet op). Engang troede de sundhedsfaglige eksperter også, at mental sydgom lå i tænderne, og derfor trak de alle tænderne ud på patienterne.

    Eksemplet er mest for at påpege, at sundhedseksperterne har ret, indtil det viser sig, at de ikke har ret.

    Mht. vaccinen er jeg dog ikke så nervøs for, at den pludselig forvandler én til en zombie om x antal år, eller at man falder død om. Jeg tvivler nok mest af alt på dens effekt kontra andre foranstaltninger, man kunne tage i brug, og som sagt mener, at den skaber en falsk tryghed.

    chandler7520-11-21 18:18

  • ★★★★2

    Så det jo godt der er fagfolk og også konsensus blandt et stort flertal af disse, der siger det er gode vacciner, nu du vælger at sammenligne fagfolk med regeringen (som altså ikke er sundhedsmyndighed, hvis du ikke ved dette, hvad jeg efterhånden er oprigtigt i tvivl om?)

    Ja, hvis en vaccine godkendes til børn, så skal de. Både mig og mine børn vil både gerne passe på mig og pigernes bedsteforældre. Så i mine øjne er det ret fjollet at du ikke tør blive vaccineret og passer på dig selv og dine kære, så meget man nu kan. Sådan er mine søskende dog også. De formår heller ikke at forholde sig til fakta. 

    Derudover er det ret idiotisk at tro at noget kan være 100% risikofrit her i livet, før man tør gøre det. Der er sandsynligvis større chance for at du rammes af en lyn under fodboldtræning end dør af de vacciner vi bruger herhjemme.

    Hvis du nu læste korrekt, så nævnte jeg regering og de anbefalinger fra bl.a Brostrøm, som Stabell anfægtede. Så jeg kender godt forskellen på de to. Jeg siger tit regering, fordi de følger sundhedsmyndighederne, men regeringen som i slette Mette, er dem der ligesom taler til os. 

    Jeg snakker heller ikke kun om død. Der kan være andre alvorlige bivirkninger senere hen som Stabell også var inde på. Pointen var også fra hendes side, at det var helt ok ikke at gøre det og hun blev til sidst spurgt om det her er global masseeksperimentet og det svarede hun ja til. Så kan man jo spekulere lidt i det :)

    Babo20-11-21 18:30

  • ★★★★5

    Jeg forstår godt dit argument (selvom 1 ud af 1000 måske er lige skarpt nok tegnet op). Engang troede de sundhedsfaglige eksperter også, at mental sydgom lå i tænderne, og derfor trak de alle tænderne ud på patienterne.

    Eksemplet er mest for at påpege, at sundhedseksperterne har ret, indtil det viser sig, at de ikke har ret.

    Mht. vaccinen er jeg dog ikke så nervøs for, at den pludselig forvandler én til en zombie om x antal år, eller at man falder død om. Jeg tvivler nok mest af alt på dens effekt kontra andre foranstaltninger, man kunne tage i brug, og som sagt mener, at den skaber en falsk tryghed.

    Altså... Kig på tallene! Kig på tallene for vaccinerede vs Ikke-vaccinerede. Der er 0 tvivl om at det nedsætter risiko for smitte, svær sygdom og død. 0.

    dyg20-11-21 18:23

  • ★★★★0

    forskellige udmeldinger på dine smerter i stangen når du trækker dig i den, med fakta om vacciner siger nok lidt om hvor meget du går galt i byen synes jeg måske?!?

    Om hvad? Jeg svarede på noget Davenport skrev. 

    Babo20-11-21 18:24

  • ★★★★2

    at de fleste af "os" forholder os relativt tavse - og så er det netop anti-vaxxerne, der i stedet bliver hørt

    Præcis 

    Babo20-11-21 18:28

  • 5

    Folk skal have lov til selv at bestemme hvad de putter i deres krop. Præcis som folk selv bestemmer hvad de spiser og drikker. Når vi i Østrig ser at de vil tvinge vaccinen i folk er vi ude på et skråplan på linie med lande som ikke har fri abort.

    Jeg oplyser aldrig om jeg er vaccineret eller ej til nogen, da det er en privatsag. Mine forældre er ikke vaccineret, hvilket er deres valg. Ligesom det er nogle af mine søskendes valg at de har valgt at lade sig vaccinere. Alt sammen fint med mig og ikke noget jeg blander mig i

    Kiyonji20-11-21 18:35

  • ★★★★3

    Men sjovt egentlig som de vaccinerede altid farer sådan op. Eller nogen af dem. Det var egentlig blot en kommentar fra min side om noget jeg havde hørt i radio fra tilfældigvis en fagmand, der hverken talte for eller imod, men ønskede blot at nuancere tingene og udrede nogle misforståelser. 

    Babo20-11-21 18:41

  • ★★★★0

    på dine smerter i stangen når du trækker dig i den,

    Heldigvis fungerer den stadig upåklageligt, men sikke noget at joke med? Du burde da om nogen tænke lidt over dette 

    Babo20-11-21 18:46

  • ★★★★0

    Folk skal have lov til selv at bestemme hvad de putter i deres krop. Præcis som folk selv bestemmer hvad de spiser og drikker. Når vi i Østrig ser at de vil tvinge vaccinen i folk er vi ude på et skråplan på linie med lande som ikke har fri abort.

    Jeg oplyser aldrig om jeg er vaccineret eller ej til nogen, da det er en privatsag. Mine forældre er ikke vaccineret, hvilket er deres valg. Ligesom det er nogle af mine søskendes valg at de har valgt at lade sig vaccinere. Alt sammen fint med mig og ikke noget jeg blander mig i

    Enig!

    Babo20-11-21 18:48

  • ★★★★★★4

    Synes jo nu ikke der er nogen her der “farer” op herinde. Du efterlyste en debat. Men ellers er der vist næppe tvivl om hvilken høns der larmer mest i hønsegården (fraset Moovy)

    T. Nielsen20-11-21 18:51

  • ★★★★★★0

    Heldigvis fungerer den stadig upåklageligt, men sikke noget at joke med? Du burde da om nogen tænke lidt over dette 

    Ja, det gør jeg også og jeg joker ofte med “dette”, også min stang. Men har jeg fornærmet dig, undskylder jeg gerne. 

    T. Nielsen20-11-21 18:53

  • ★★★★3

    Synes jo nu ikke der er nogen her der “farer” op herinde.

    Jeg synes nu nok, at du og Wayne for et par dage siden har pisket hinandet op til noget ret hadefuld stemning mod ikke-vaccinerede og en hel del udskamning :)

    chandler7520-11-21 19:02

  • ★★★★★★3

    Jeg synes nu nok, at du og Wayne for et par dage siden har pisket hinandet op til noget ret hadefuld stemning mod ikke-vaccinerede og en hel del udskamning :)

    Hvor har jeg ytret mig hadefuldt? Jeg skrev endda at jeg ikke bryder mig om tvang?

    Så jeg kan ikke helt genkende dit indtryk? Er det fordi jeg synes nogle holdninger er fjollede? 

    T. Nielsen20-11-21 19:05

  • ★★★★0

    Ja, det gør jeg også og jeg joker ofte med “dette”, også min stang. Men har jeg fornærmet dig, undskylder jeg gerne. 

    Det har du ikke, joken var blot lidt malplaceret. 

    Babo20-11-21 19:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen