Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Var en tur i den Gamle By for at se deres juleudsmykning - ganske hyggeligt og trygt - med en styring med max antal biletter.

    Der må være hyggeren op til jul. Har kun været der en gang, om sommeren, for mange mange år siden. 

    T. Nielsen21-11-21 19:04

  • ★★★★★★1

    Der må være hyggeren op til jul. Har kun været der en gang, om sommeren, for mange mange år siden. 

    Meget hyggeligt :-) Mens ungerne var små var det en årlig tradition - vi har årskort og har været der flere gange i år. Der er sket meget de senere år, blandt andet et 70’er område. Måske et mål for næste sommerferie for jer? Der er den hyggeligste campingplads - Blommehaven i Marselisskoven ved Aarhusbugten ;-)

    Wayne21-11-21 19:47

  • ★★★★★★0

    Meget hyggeligt :-) Mens ungerne var små var det en årlig tradition - vi har årskort og har været der flere gange i år. Der er sket meget de senere år, blandt andet et 70’er område. Måske et mål for næste sommerferie for jer? Der er den hyggeligste campingplads - Blommehaven i Marselisskoven ved Aarhusbugten ;-)

    Det kunne det som godt være. Vi har dog snakket om en campingplads ved Legoland (en som de vistnok ejer?), hvor der følger to dages indgang med. Men vi må se hvad der kan lade sig gøre. 

    T. Nielsen21-11-21 19:55

  • ★★★★0

    Meget hyggeligt :-) Mens ungerne var små var det en årlig tradition - vi har årskort og har været der flere gange i år. Der er sket meget de senere år, blandt andet et 70’er område. Måske et mål for næste sommerferie for jer? Der er den hyggeligste campingplads - Blommehaven i Marselisskoven ved Aarhusbugten ;-)

    Vi boede omkring 200m derfra, og i de 6 år jeg boede der, var jeg i DGB hele 1 gang! Min kæreste formåede at være der to gange.

    dyg21-11-21 20:03

  • ★★★★★★5

    Hvad er den sundhedsmæssigt faglige forklaring på, at der i denne periode i 2020 var ca. 1000 nye smittede om dagen, mens der i år er ca. 4000 nye smittede om dagen, selvom 75 % af befolkningen er vaccineret?

    Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved vaccinernes virkning, men fordi det undrer mig. Er det, fordi det er en mere smitsom variant i år? Fordi vi ikke har de samme restriktioner...?

    Fordi vi ingen restriktioner har, så de uvaccinerede bliver smittet i langt højere grad. Og fordi de tidligste vaccineredes immunitet er mindre nu (men stadig effektiv mod svær sygdom og død).

    Man kan sige, at det her er, hvad corona gør ved et vaccineret samfund uden restriktioner. 

    Guldager21-11-21 20:41

  • ★★★★0

    Det gik da fint nok henover sommeren. Der var ingen restriktioner. Folk bliver bare testet mere nu. 

    Babo21-11-21 20:49

  • ★★★★★★4

    Det gik da fint nok henover sommeren. Der var ingen restriktioner. Folk bliver bare testet mere nu. 

    Men der er altid mindre virus af de fleste arter om sommeren. Så jeg vil ikke mene, at det kan sammenlignes direkte. 

    Så jeg burde have tilføjet "om efteråret" i mit indlæg

    Guldager21-11-21 20:53

  • ★★★5

    Hvad er den sundhedsmæssigt faglige forklaring på, at der i denne periode i 2020 var ca. 1000 nye smittede om dagen, mens der i år er ca. 4000 nye smittede om dagen, selvom 75 % af befolkningen er vaccineret?

    Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved vaccinernes virkning, men fordi det undrer mig. Er det, fordi det er en mere smitsom variant i år? Fordi vi ikke har de samme restriktioner...?

    Deltavarianten er meget mere smitsom end de andre varianter fra 2020. Hvis ikke vi var så mange der havde vaccineret os, så var DK totalt lukket ned igen. Så de ikke-vaccinerede har meget at være taknemmelige for over for resten af befolkningen. Og derfor er der nok en del der synes at det er usolidarisk ikke at lade sig vaccinere. 

    Gormanden21-11-21 22:20

  • ★★★★1

    www.bt.dk/samfund/lucas-og-vennerne-fik-kaempe-boede-i-populaer-biograf-det-staar-ingen-steder

    Buuuhuuu, jeg blev taget i at gøre noget, som jeg udemærket godt vidste jeg ikke måtte, men der stod jo ingen steder, at jeg ville få en bøde!! Hvis det heller ikke stod i toget, så ville jeg køre uden billet hele tiden.. Klaphat.

    dyg21-11-21 22:44

  • ★★★★★★0

    www.bt.dk/samfund/lucas-og-vennerne-fik-kaempe-boede-i-populaer-biograf-det-staar-ingen-steder

    Buuuhuuu, jeg blev taget i at gøre noget, som jeg udemærket godt vidste jeg ikke måtte, men der stod jo ingen steder, at jeg ville få en bøde!! Hvis det heller ikke stod i toget, så ville jeg køre uden billet hele tiden.. Klaphat.

    Hehe læste det også og tænkte lidt det samme. Okay, bøden er måske voldsom stor, men når man snyder og stjæler, så er man sgu selv skyld i det.

    T. Nielsen21-11-21 23:07

  • ★★★★★★1

    Så flyttede husnissen ind og har i nat “bygget” en hestevogn af vores stole og med legeheste og bamser, set film på den ene tablet, spist chokoladekiks og drukket mælk. Pigerne er ikke kommet så hurigt ud af sengen så tidligt, siden sidste jul;)

    T. Nielsen22-11-21 06:02

  • ★★★★★★2

    Det er kun november! Ellers lyder det sjovt :)

    Vi har ikke en nissetradition, Lauges kommentar vil nok bare være, at nisser ikke findes i virkeligheden. Men vi pynter til jul på lørdag, får gæster til fiskebord og æbleskiver på søndag. 

    Udendørslys kom op i starten af november dog.

    Jeg har været tæt på at aflyse julen for mit vedkommende, men nu er det blevet hyggeligt igen pga børn. Men hvis ikke det var for dem, så var jeg helt ligeglad. 

    Guldager22-11-21 06:40

  • ★★★★★★0

    Vi plejer også først at starte i december. Men da vores weekender er ret booket og vi intet skulle denne her, valgte vi at nyde dagen med julehygge. Lidt tidligt, men pigerne nød det max.

    T. Nielsen22-11-21 06:43

  • ★★★★★★1

    Tyskland begynder vist også at snakke om vaccinetvang, da det ikke kan forsvares at nogle enkelte skal ødelægge friheden for de mange, fordi de ikke vil vaccineres. Selv om jeg godt kan forstå pointen og synes folk skal lade sig vaccinere, må det også føles ubehageligt at blive tvunget til, når man nu er så bange for det. 

    T. Nielsen22-11-21 08:55

  • ★★★★★★5

    Tyskland begynder vist også at snakke om vaccinetvang, da det ikke kan forsvares at nogle enkelte skal ødelægge friheden for de mange, fordi de ikke vil vaccineres. Selv om jeg godt kan forstå pointen og synes folk skal lade sig vaccinere, må det også føles ubehageligt at blive tvunget til, når man nu er så bange for det. 

    Jeg synes ikke man skal tvinge nogen til at blive vaccinerede - men jeg synes det er fair at det får konsekvenser, hvis man ikke er en del af løsningen, og dermed er med til at udbrede smitten.

    Jeg var i teateret i lørdags, hvor vi havnede i et menneskemylder da vi skulle ud - hvor man stod meget tæt, uden at kunne gøre noget ved det.

    Jeg ville have været mere tryg hvis jeg vidste at alle omkring mig var vaccinerede - og dermed havde en lavere smittefaktor.

    Så helt fair at folk ikke vil lade sig vaccinere, men så bør det også kunne have nogen konsekvenser - som f.eks. at man ikke kan få et coronapas.

    Hvis man fravælger noget som har sundhedskonsekvenser for andre, så er det også rimeligt at man dermed fravælger andre muligheder.

    Man kan ikke få det bedste af to verdener.

    Wayne22-11-21 09:37

  • ★★★★★★2

    Jeg synes ikke man skal tvinge nogen til at blive vaccinerede - men jeg synes det er fair at det får konsekvenser, hvis man ikke er en del af løsningen, og dermed er med til at udbrede smitten.

    Jeg var i teateret i lørdags, hvor vi havnede i et menneskemylder da vi skulle ud - hvor man stod meget tæt, uden at kunne gøre noget ved det.

    Jeg ville have været mere tryg hvis jeg vidste at alle omkring mig var vaccinerede - og dermed havde en lavere smittefaktor.

    Så helt fair at folk ikke vil lade sig vaccinere, men så bør det også kunne have nogen konsekvenser - som f.eks. at man ikke kan få et coronapas.

    Hvis man fravælger noget som har sundhedskonsekvenser for andre, så er det også rimeligt at man dermed fravælger andre muligheder.

    Man kan ikke få det bedste af to verdener.

    Jeg er helt enig. Ville også gå imod tvang. Men du har jo ret i at valg har eller kan og skal måske have konsekvenser. Jeg har ikke noget imod at man kan få et coronapas via en test dog. Synes så bare stadig at så må man selv betale den. Det synes jeg ikke umiddelbart er urimeligt. 

    T. Nielsen22-11-21 10:05

  • ★★★★★★1

    Jeg er helt enig. Ville også gå imod tvang. Men du har jo ret i at valg har eller kan og skal måske have konsekvenser. Jeg har ikke noget imod at man kan få et coronapas via en test dog. Synes så bare stadig at så må man selv betale den. Det synes jeg ikke umiddelbart er urimeligt. 

    Men skal vaccinerede så også betale for vaccinetest? Det synes jeg ikke er fair.

    Vi tager stadig ind for at blive testet, jævnligt - for at tage hensyn til andre, hvis vi har symptomer for sygdom - inden vi deltager i noget som helst større.

    Vi blev færdigvaccinerede i starten af juli - og skal nok lægge arm til når vi indkaldes til 3. stik.

    Wayne22-11-21 10:11

  • ★★0

    Når jeg hører folk der går ind for vi tvangsvaccinere, det eneste jeg tænker er "Nå det var så resultat af vi stoppede med at tvangssterilisere de åndsvage". 

    HelmerJ22-11-21 10:13

  • ★★★★0

    Færre eller ingen restriktioner vil jeg gætte på, langt mere smitsom variant og generel coronatræthed hos folk. 

    Får jeg snart den undskyldning for at blive beskyldt for hadtale og udskamning, Rasmus? Ellers må du føre din påstand i mål, så jeg kan se om jeg har bevæget mig i den retning. Der er jo tydeligvis nogen der støtter dig (selv om de ikke tør stå ved det!), så jeg vil se hvad konkret du tænker på:)

    Hadtale od udskamning var måske for hårde ord, så det undskylder jeg gerne for. Det var nok mere mængden af disse evindelige indlæg end de pågældende ord, der faldt mig brystet. Jeg synes, du generelt holder en god tone.

    chandler7522-11-21 10:22

  • ★★★★3

    Jeg synes, coronapasset er helt fint. At ikke-vaccinerede selv skal betale for tests, synes jeg ville være fjollet, da vi alle trods alt betaler den skat, der finansierer det hele. Så skulle de ikke-vaccinerede måske få penge tilbage i skat for det, der er sparet på de ikke modtagne vacciner?

    Jeg synes dog også, at man kunne overveje, om de vaccinerede ikke også skulle kunne fremvise en negativ test, da flere af flere af dem bliver smittet, nu hvor effekten af de to første stik er på kraftig tilbagetog. De voksne, jeg kender, der er blevet smittet, var begge dobbeltvaccinerede.

    chandler7522-11-21 10:33

  • ★★★★0

    Når jeg hører folk der går ind for vi tvangsvaccinere, det eneste jeg tænker er "Nå det var så resultat af vi stoppede med at tvangssterilisere de åndsvage". 

    Det synes jeg så til gengæld er en pæn hård retorik fra den anden ende af skalaen…

    chandler7522-11-21 10:35

  • ★★★★★★0

    Men skal vaccinerede så også betale for vaccinetest? Det synes jeg ikke er fair.

    Vi tager stadig ind for at blive testet, jævnligt - for at tage hensyn til andre, hvis vi har symptomer for sygdom - inden vi deltager i noget som helst større.

    Vi blev færdigvaccinerede i starten af juli - og skal nok lægge arm til når vi indkaldes til 3. stik.

    Vaccinetest? Det forstår jeg ikke, tror Jeg?

    T. Nielsen22-11-21 10:40

  • ★★0

    Ja den fik lige lidt mere kant end det var meningen, der var lige en på stor kontoret der havde foreslået alle skal have et valg. Vaccine eller boltpistol. 

    Sry

    HelmerJ22-11-21 10:43

  • ★★★★0

    Vaccinetest? Det forstår jeg ikke, tror Jeg?

    Jeg tror bare Wayne mener tests…

    chandler7522-11-21 10:44

  • ★★★★★★2

    Jeg synes, coronapasset er helt fint. At ikke-vaccinerede selv skal betale for tests, synes jeg ville være fjollet, da vi alle trods alt betaler den skat, der finansierer det hele. Så skulle de ikke-vaccinerede måske få penge tilbage i skat for det, der er sparet på de ikke modtagne vacciner?

    Jeg synes dog også, at man kunne overveje, om de vaccinerede ikke også skulle kunne fremvise en negativ test, da flere af flere af dem bliver smittet, nu hvor effekten af de to første stik er på kraftig tilbagetog. De voksne, jeg kender, der er blevet smittet, var begge dobbeltvaccinerede.

    Hvis ikke-vaccinerede er med til at øge de samlede omkostninger ved hospitalindlæggelser og øgede antal test - så skulle de måske snarere sættes op i skat ;-)

    Wayne22-11-21 10:48

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen