Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Kan man bare gå ind og købe sig en influenzavaccine? Hvordan virker det?

    apoteket-online.dk/artikler/apoteket-vaccinerer-dig-mod-influenza

    Steffan Rasmussen24-11-21 11:04

  • ★★★★★★1

    Der kan man se :)

    ---

    Vi har nogle corona-restriktioner i Odense og selvfølgelig også på vores skole (selvom vi i 2 uger kun har haft 8 smittede sådan ca. - modsat vores nærmeste skoler, der har haft op mod 80 smittede). Og jeg havde helt glemt, hvor træls det er at være corona-politi.

    Mig: I må ikke være sammen på tværs af klasser

    Elev: Men Allan, vi går i 9. og må forlade skolen, der må vi gerne være sammen

    Mig: Ja...

    Guldager24-11-21 11:23

  • ★★★0

    Jeg får den også tilbudt gratis igennem min arbejdsplads, men det er ikke noget jeg har takket ja til. 

    Aranyhajú Nyárszépe24-11-21 12:24

  • ★★★★0

    Jeg får den også tilbudt gratis igennem min arbejdsplads, men det er ikke noget jeg har takket ja til. 

    Hvorfor ikke?

    dyg24-11-21 12:39

  • ★★★★0

    Hvorfor ikke?

    Kan vi ikke snart oprette en separat vaccinetråd...

    chandler7524-11-21 12:54

  • ★★★★0

    Jeg læser lige, at verdens ældste person er død, 124 år. En kvinde fra Filipinerne.

    Hun blev født i 1897 og var den sidste person i verden fra 1800-tallet, der stadig levede.

    chandler7524-11-21 12:57

  • ★★★★★★0

    Kan vi ikke snart oprette en separat vaccinetråd...

    Hermed gjort :-)

    www.moovy.dk/forum/bland-selv/Wax-on-wax-of

    Wayne24-11-21 12:59

  • ★★★★★★1

    Har lige købt orange billetter til toget (nu med mundbind tror jeg) når vi i dec skal besøge Tivoli. Pigernes farmor skal med og pigerne rejser gratis. Men kun 276 kr for os alle tur/retur. Kæft det er billigt alligevel. Vi har indgang til to voksne og to børn, samt pandekager til pigerne på et gavekort. Så det “bare” mad og turpas.

    T. Nielsen24-11-21 14:29

  • ★★1

    Raser over elendigheden over virkelig dårlige reklamer, senest den for gammel dansk, som vitterligt er så tåkrummene elendig. Og bedst som man troede at nu kan de umuligt blive ringere. They proved me wrong.

    Ryder66624-11-21 19:24

  • ★★★★★★1

    Så blev det igen Trivial Persuit dag for udlændinge. Synes fanme det er en underlig ordning. Spørg lige min mor hvornår Carl Nielsen døde, og egentlig hvem han var, så var hun blevet deputeret til Mali. 

    davenport24-11-21 19:33

  • ★★★★1

    Så blev det igen Trivial Persuit dag for udlændinge. Synes fanme det er en underlig ordning. Spørg lige min mor hvornår Carl Nielsen døde, og egentlig hvem han var, så var hun blevet deputeret til Mali. 

    Prøver din mor da at blive dansk statsborger?

    Jeg tænker, at din mor ville kunne svare på mange, mange andre spørgsmål om Danmark end lige det med Carl Nielsen. Og ansøgerne kan jo læse sig til de fleste af svarene på forhånd.

    chandler7524-11-21 19:47

  • ★★★★★★0

    Ikke at jeg skal forsvare det juks, de laver, men alle spørgsmål er ud fra et hæfte, som bliver udleveret. Så det er ikke noget, de bare skal vide.

    Guldager24-11-21 19:47

  • ★★★0

    Ikke at jeg skal forsvare det juks, de laver, men alle spørgsmål er ud fra et hæfte, som bliver udleveret. Så det er ikke noget, de bare skal vide.

    Altså hvis man læser hæftet og forstår og husker, så kan man svare på alle spørgsmålene?

    Gormanden24-11-21 19:49

  • ★★★★0

    Ikke at jeg skal forsvare det juks, de laver, men alle spørgsmål er ud fra et hæfte, som bliver udleveret. Så det er ikke noget, de bare skal vide.

    Ikke alle spørgsmål.

    chandler7524-11-21 19:49

  • ★★★★0

    Altså hvis man læser hæftet og forstår og husker, så kan man svare på alle spørgsmålene?

    Nej, men langt de fleste.

    chandler7524-11-21 19:50

  • ★★★★★★0

    Ikke alle spørgsmål.

    Ah, ok. Troede det var alle. Kunne forestille mig at en spørgsmål om Carl Nielsen var i hæftet dog, for det er slet ikke almen viden.

    Guldager24-11-21 19:52

  • ★★★★★★1

    "Forklar kvantefysik med dine egne ord, i ikke mere end 3 sætninger - på dansk!"

    davenport24-11-21 19:55

  • ★★★★0

    Ah, ok. Troede det var alle. Kunne forestille mig at en spørgsmål om Carl Nielsen var i hæftet dog, for det er slet ikke almen viden.

    Jeg ved ikke, om det med Carl Nielsen bare er noget, davenport har fundet på, fordi det er der selvfølgelig ikke nogen, der kan svare på på stående fod.

    Så skulle det være for at teste ansøgernes evne til at læse og forstå det udleverede materiale...

    chandler7524-11-21 19:56

  • ★★★★0

    "Forklar kvantefysik med dine egne ord, i ikke mere end 3 sætninger - på dansk!"

    Ja ok, nu ved jeg, at du bare hiver dem op ad hatten

    chandler7524-11-21 19:58

  • ★★★★★★1

    "Forklar kvantefysik med dine egne ord, i ikke mere end 3 sætninger - på dansk!"

    1. Kvantefysik handler om partikler i atomar og subatomar skala, der opfører sig som både bølger og partikler, hvilket er bevist ved dobbelt-spalte-eksperimentet.

    2. Desuden kan man ifølge kvantefysik ikke forudsige, hvordan en partikel vil opføre sig, men kun udregne sandsynlighederne for dens bevægelser.

    3. Sidst, men ikke mindst, er der også usikkerhedsprincippet, der dikterer, at man ikke på samme tid kan måle en partikels fart og position præcist, hvilket betyder, at hvis du vil have den eksakte fart, kan man intet sige om dens position og omvendt.

    :)

    Guldager24-11-21 20:12

  • ★★★★★★2

    Ja, det er bare et tænkt eksempel. Ikke noget konkret.

    Og det med kvantefysik, så tror jeg det er Gud der gør det. Det kan ikke lade sig gøre, uden at der er en intelligent designer bag! 

    davenport24-11-21 20:51

  • ★★★0

    Ja, det er bare et tænkt eksempel. Ikke noget konkret.

    Og det med kvantefysik, så tror jeg det er Gud der gør det. Det kan ikke lade sig gøre, uden at der er en intelligent designer bag! 

    Mehhh, det mener du ikke vel? I fald er du i seng med teaparty og fundamentalistiske republikanere i USA. Du plejer ellers at hylde videnskaben, så du må være sarkastisk her?

    Gormanden24-11-21 21:21

  • ★★★★★★1

    Ja, det burde nok skinne igennem. Bare rolig, jeg er ikke blevet kristen fundamentalist. Og jeg tænker stadig på hvad rovdyrene levede af på Arken? 

    davenport24-11-21 21:30

  • ★★★0

    Ja, det burde nok skinne igennem. Bare rolig, jeg er ikke blevet kristen fundamentalist. Og jeg tænker stadig på hvad rovdyrene levede af på Arken? 

    Fisk? :D

    MOVIE100024-11-21 21:53

  • ★★★★★★0

    Tester mine nye høretelefoner. De er fandeme gode! Jabra Elite 75t Active. Har haft 65t ,men de er blevet væk...

    Guldager24-11-21 22:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen