Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    I princippet aner vi stadig ikke så meget om corona. Men 70% - har læst 75% i et andet studie - er også rigtig godt. Og det er med den gængse vaccine - det smarte med mRNA-vaccinen er, at den forholdsvis hurtigt kan modificeres.

    Det ved jeg. Det var lige så meget for at påpege at der dog er tendenser i forhold til Pfizer, der ser lovende ud trods alt, men at jeg godt gad vide bare lidt om hvordan vi mange tusind der ikke har fået Pfizer, ser ud til at være stillet.

    Pigerne blev i øvrigt vaccineret med første stik i går aftes.

    T. Nielsen14-12-21 17:38

  • ★★★★★★1

    Ah ok.

    Jeg har en ide om, at Moderna og Pfizer er meget, meget ens, så tror ikke det gør nogen større forskel. Men kan sagtens tage fejl :)

    Guldager14-12-21 18:11

  • ★★★★★★0

    Ah ok.

    Jeg har en ide om, at Moderna og Pfizer er meget, meget ens, så tror ikke det gør nogen større forskel. Men kan sagtens tage fejl :)

    Det har jeg også en ide om at de to er. Vi er dog en del som har fået AZ først. Blandt andet samtlige af mine kollegaer som sagt og også min kone. 

    Men har man fået tre med Moderna (er der nogen der har fået det?), bilder jeg mig også ind, at man står a la dem der har fået tre med Pfizer. Som jeg har kunne læse det, virker de to ret ens og er bygget lignende op. 

    T. Nielsen14-12-21 18:16

  • ★★★★★★0

    Har overset du skrev, at du fik AZ først :)

    Så ja, det er et godt spørgsmål...

    Guldager14-12-21 18:18

  • ★★★★★★0

    Har overset du skrev, at du fik AZ først :)

    Så ja, det er et godt spørgsmål...

    Det tænker jeg. Men nok også et det er svært at svare på, da jeg ikke fornemmer det undersøges og det er nok også svært at undersøge. 

    T. Nielsen14-12-21 18:20

  • 0

    Jeg har en veninde, hvor der i familien i mange årtier var gået en historie om, at en slægning engang var blevet voldtaget i Italien, og at det måtte være dér, min venindes sydlandske temperament stammede fra.

    Da hun fik taget dna-prøven, blev hun voldsomt skuffet over, at det mest eksotiske var noget østeuropæisk dna...

    Nej jeg forventer nu heller ikke at opdage noget revolutionerende, hvilket selvfølgelig heller ikke er meningen. Det er en god start til at gå på yderligere opdagelse, så længe du er klar over at det er baseret på hvad andre rapporterer ind. 

    Jeg er dog som udgangspunkt lidt blandet men mest nordisk, hvor meget vil så vise sig.

    Jeg er dog helt sikker på USA da jeg har familiemedlemmer der besøgte dem i 60erne og 70erne og min mormor fik brev, på dansk, til jul hvert år.

    Kiyonji14-12-21 18:28

  • ★★★★0

    Jeg har fået tredje stik, men aner ikke hvorledes jeg er beskyttet, da jeg har fået en gang AZ og to gange Moderna, som det meste frontpersonale fik i starten. De går kun op i at undersøge og melde ud om Pfizer føler man. 

    Jeg ved ikke,om det ligefrem er, fordi de ikke går op i at undersøge de andre vacciner.

    Jeg tænker, at det mere hænger sammen med, at der er langt flere informationer tilgængelig om Pfizer, end der er om de andre. Det hænger sammen med den studehandel, Pfizer lavede med Israel, hvor Pfizer har fået uebgræmset adgang til alle information om Covid og behandlingen af den fra landets sundhedssystem. Det er ret unikt, og det er derfor, at så mange undersøgelser netop er baseret på data fra Israel. 

    thomsen14-12-21 18:51

  • ★★★★★★1

    Jeg ved ikke,om det ligefrem er, fordi de ikke går op i at undersøge de andre vacciner.

    Jeg tænker, at det mere hænger sammen med, at der er langt flere informationer tilgængelig om Pfizer, end der er om de andre. Det hænger sammen med den studehandel, Pfizer lavede med Israel, hvor Pfizer har fået uebgræmset adgang til alle information om Covid og behandlingen af den fra landets sundhedssystem. Det er ret unikt, og det er derfor, at så mange undersøgelser netop er baseret på data fra Israel. 

    Jeg ved godt det var min mave der talte og derfor jeg skrev “føler jeg”. Som du ser længere nede i tråden, efter jeg skrev det, så er jeg ganske enig med dig. Det er blot lidt frustrerende ikke at vide, i hvert fald for mig, når jeg kommer rundt til så mange mennesker og samtidig ved at mine lunger ikke længere hører til verdens bedste.

    T. Nielsen14-12-21 18:55

  • ★★★★★★1

    Jeg er dog som udgangspunkt lidt blandet

    Som alle andre i hele verden :)

    Har været ved at skrive noget om DNA-firmaerne, for man skal tage det med et gran salt. Men så skrev du selv:

    Det er en god start til at gå på yderligere opdagelse, så længe du er klar over at det er baseret på hvad andre rapporterer ind. 

    For der er en stor rapport-bias - og det meste er for i øvrigt kun statistisk.

    Har overvejet det samme, men kom frem til, det var spild af penge. 

    Guldager14-12-21 20:08

  • 0

    Som alle andre i hele verden :)

    Har været ved at skrive noget om DNA-firmaerne, for man skal tage det med et gran salt. Men så skrev du selv:

    For der er en stor rapport-bias - og det meste er for i øvrigt kun statistisk.

    Har overvejet det samme, men kom frem til, det var spild af penge. 

    Det kommer jo også an på hvad du ønsker at bruge det til. Er det din etnicitet du ønsker at udforske eller vil du finde slægtninge og i det hele taget vide mere om din slægt. Den information kan du så bruge til at dykke videre ned i det. Der er så selvfølgelig også forskel på hvor gode de enkelte firmaer er.  De bliver blandt andet også brugt i kriminalsager hvor det har været med til at opklare sager. Ikke nødvendigvis som det fældende bevis men til at finde mistænkte  som de så har kunnet undersøge nærmere.

    Det er også kun 99 Euro for mit vedkommende, så det er jo trods alt forholdsvis billigt synes jeg.

    Kiyonji14-12-21 20:54

  • ★★★★★★0

    Troede det var dyre, fordi det skulle til USA, vidste ikke 23andme var i Holland. Men der har også været problemer med deres test i forhold til cancer-markører, at de ikke har inkluderet nok etniciteter i deres statistik osv 

    Guldager14-12-21 20:59

  • 0

    Troede det var dyre, fordi det skulle til USA, vidste ikke 23andme var i Holland. Men der har også været problemer med deres test i forhold til cancer-markører, at de ikke har inkluderet nok etniciteter i deres statistik osv 

    De kører altid med et tilbud i løbet af Black Friday hvor det er halvpris. Det er også kun derfor jeg tager deres "health" test med, for lige netop det er jeg ikke super interesseret i. Der har tidligere været lidt problemer i forbindelse med dem, mener især at det har været her i EU. Ikke mindst pga. de strengere regler EU har. 

    Jeg tror så heller ikke det er sundt for alle at få sådan en test, da nogle mennesker tager dem lidt for bogstavelige hvilket kan gøre dem paranoide. Men nu får jeg jo at se hvordan den ser ud.

    Kiyonji14-12-21 21:12

  • ★★★★★★0

    Min søster er adopteret fra Indien, og fik lavet en test, der satte hende i forbindelse med muligvise slægtninge i Holland og USA. Men det kan jo ikke bevises 100% men egentlig meget spændende, da hun ikke har noget på sin slægt, da alle papirer gik tabt under en oversvømmelse på det børnehjem hun kom fra.

    davenport14-12-21 21:59

  • ★★★★★★2

    Ahhh, onlineundervisning igen. 24 elever, der ikke gider tænde skærmen, der sidder og spiller, der inviterer andre ind i chatten og der ikke får lavet deres opgaver...og for nogens vedkommende mistrives, fordi de kommer fra dysfunktionelle hjem.

    Jeg arbejder ikke på en skole, hvor elevgruppen er "normal", så at sige, så er der rimelige mange hensyn at tage og rimeligt mange elever, der har meget at kæmpe med. Vi snakker bandemedlemmers børn, forældre der er i fængsel for at ville dræbe søskende, meget angst, meget lidt opbakning fra hjemmet, vold i hjemmet, stofmisbrug osv. Selvfølgelig er det ikke alle - men jeg vil anslå, at omkring 15-25% har problemer med diverse, der ligger udover hvad den gennemsnitlige skoleelev oplever. Det fylder meget, men heldigvis er ledelsen meget støttende og kollegaerne er gode. Jeg har også opdaget, at det er let for os at få sat ting i gang med PPR, psykologer, socialrådgivere osv...men når det så er ude af vores hænder, så sker der ikke en skid.

    Guldager15-12-21 08:50

  • ★★★★★★0

    Ahh... Onlineundervisning... I dag: lav rødløg og forklar om osmose... Så er vi tilbage som lærere på hjemmefronten.

    davenport15-12-21 08:56

  • ★★★★★★0

    Jeg troede deres matematik/engelsklærer var slem med forklaringer og alenlange beskeder med lektier, men den dansklærer de har pt (deres normale har de mistet, da hun grundet graviditet er gået på nedsat tid og snart går på barsel), han er gået Full Loco! To tætskrevne (og jeg mener tætskrevne) A4 sider med hvad eleverne skulle undervises i de dage der er lukket ned her før jul.  

    De har valgt ikke at køre online undervisning for de mindre klasser før efter nytår. Først tænkte jeg det nok var fint. Men pludselig er jeg ikke så sikker. Så undervisning af to børn med hver deres behov, med forvirrende forklaringer om hvad de skal, hvor vi finder det osv. 

    T. Nielsen15-12-21 09:09

  • ★★★★★★0

    Kunne de for helvede ikke bare give dem juleferie?? Det drejer sig om 5 dage. Det kan da være fuldstændig ligegyldigt. Min mellemste spiller Fortenite og skal på kl. 10.40, den ældste er på, selvom hun sov over sig, og den lille skal udfylde en side, hvor han skal udfylde Y´er. 

    davenport15-12-21 09:14

  • ★★★★★★0

    Jeg er allerede fortabt, da jeg ikke kan se en sammenhæng mellem det skrevne fra læreren til den mindste og det jeg kigger på, når jeg ser opgaverne/materialet. 

    T. Nielsen15-12-21 09:25

  • 0

    Det minder mig om en dansklærer jeg havde engang. Han formulerede altid sine egne opgaver til os, i stedet for de hæfter der blev udleveret, og ofte var de svære at tyde. Når du så spurgte ham om en uddybning da du ikke forstår opgaven, fik du svaret "det finder du nok ud af". 

    Vi var også en forholdsvis blandet klasse mht etnicitet, så han kunne godt en gang i mellem fyre en sætning af som "det ved du heller ikke der hvor du kommer fra". En gang diskuterede vi hvorvidt en fra klassen skulle betragtes som flygtning eller indvandrer. Der var ret heftige diskussioner i den klasse

    Kiyonji15-12-21 10:08

  • 0

    For ikke at sige at han ikke brugte computere overhovedet men skrev opgaverne på skrivemaskine. Det var så også et problem da han var klasselærer eller hvad de nu kaldte det. Vi fik aldrig noget at vide før til sidst. Og det er trods alt ikke så mange år siden jeg gik ud af gymnasiet

    Kiyonji15-12-21 10:11

  • ★★★★1

    Smuttede lige forbi min læge i morges, da jeg ikke gad vente til fredag med at blive vaccineret. Fra jeg scannede mit sygesikringskort til jeg sad i venteværelset efter mit stik gik der ikke meget mere end 1 minut. Jeg blev kaldt ind 10 sekunder efter jeg scannede kortet, og den eneste ventetid var fra min side, da jeg skulle tage min jakke og trøje af. Det er satme effektivt!

    dyg15-12-21 10:43

  • ★★★★★★0

    Jeg er ved at lægge tøj sammen, og i den forbindelse kom jeg lige forbi onlineundervisningen. Det er fanme useriøst. "Løb 3 gange rundt om huset" og så navneopråb, for at sikre ingen skulker. 

    davenport15-12-21 10:56

  • ★★★★★1

    Jeg har fået bestilt de sidste Julegaver, samt fødselsdagsgave til min mor. Så nu skal jeg bare ind i Bog og idé og hente dem.

    I fødselsdagsgave har jeg købt Tim Vladimirs "Vinterkogebog" og Liza Marklunds nye krimi "Polarcirklen". Og i Julegave får min mor de to første bøger i Maria Hellebergs trilogi/slægtsroman "Børnene fra Thy". :) 

    NightHawk15-12-21 13:44

  • ★★★★★★1

    Børnene fra Thy

    Er også købt til min mor fra Bog og Ide - åbenbart et mor-hit i år.

    Wayne15-12-21 13:51

  • ★★★★★0

    Er også købt til min mor fra Bog og Ide - åbenbart et mor-hit i år.

    Haha, ja det kunne det tyde på. :) 

    NightHawk15-12-21 13:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen