Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Efter aflyste julefrokoster og aflyst Cirkus Jul - og en julekagebagedag som blev skrottet på grund af sygdom - og en svigerfar som røg på hospitalet - så var det nærmest en åbenbaring at kunne holde Lillejuleaften med mine sønner, svigerdatter og tøserne på 4 og 6 år.

    Gløg, æbleskiver pakke BingoBanko - til aften Skinke med brunede kartofler og grønlangkål mm - garneret med den fineste julesne. Alle hyggede sig max.

    I dag henter vi min mor, og holder juleaften hos min datter, hendes mand og mit barnebarn på 3 år. Det bliver helt traditionelt med både and og flæskesteg.

    Glædelig jul allesammen.

    Wayne24-12-21 07:24

  • ★★★★★★2

    Glædelig jul til Moovy og alle bag, foran, ovenpå og nedenunder<3

    T. Nielsen24-12-21 08:31

  • ★★1

    Ja glædelig jul allesammen, håber I får gode gaver og masser af mad i dunken:-)

    Weird_J24-12-21 08:33

  • ★★2

    Sidste test som nærkontakt er negativ i dag, heldigt! Så det bliver bare min mor og jeg med min søster over whatsapp, øv altså. Det er første jul uden min far så vi havde virkelig brug for at være sammen på denne dag :(

    Wangsgaard24-12-21 08:46

  • ★★★2

    Glædelig jul alle 

    Gormanden24-12-21 10:01

  • ★★★★★★1

    Konen er nede og vinterbade ved Hejlsminde, nøgen.. Stakkels tilskuere. Og så har jeg fået mit årlige bad og er kommet i et par cowboybukser og en skjorte. Er klar på at lave julemad og drikke bajere og vin. Glædelig jul alle sammen :)

    davenport24-12-21 10:56

  • 0

    Konen er nede og vinterbade ved Hejlsminde, nøgen.. Stakkels tilskuere. Og så har jeg fået mit årlige bad og er kommet i et par cowboybukser og en skjorte. Er klar på at lave julemad og drikke bajere og vin. Glædelig jul alle sammen :)

    Alle kvinder er smukke. Også din dame Davenport. Nu har jeg ikke lige set hende i virkeligheden, men jeg forestiller mig Helmer med langt hår og det kan gøre alle fugtige i både fuge og mellemgulv. God jul min ven :-)

    Bony24-12-21 11:48

  • ★★★★★★0

    Hun er super lækker, og ligner heldigvis ikke Jan. Også god jul ven ;)

    davenport24-12-21 11:52

  • ★★★★★1

    Det er jo simpelthen et fantastisk vejr. Hele molevitten er dækket af et smukt lag sne og samtidig skinner solen. Det kunne ikke være mere perfekt ramt af vejrguderne. :)

    Jeg skal holde jul med mine forældre og min lillesøster, samt min niece på 2 år og så mine forældres hund, plus min lillesøsters to små hunde. De er alle tre bare nogle små hyggebamser der kun går mig til knæene når de står op, så det er helt ok. 

    Glæder mig rigtig meget til min fars gode mad og så til at se Disneys Juleshow med den lille bebs. 

    Rigtig god Jul til alle Moovy brugerne og redaktion på Moovy. Håber i alle sammen får en hyggelig aften. :) 

    NightHawk24-12-21 13:21

  • ★★2

    Har lige spist and, ribbensteg rødkål sovs og brunkartofler, hertil aften.

    Til dessert fik jeg ris a la mande, og for engangs skyld fik jeg mandlen efter to, tre skefulde. Gaven bestod af en lækker marcipangris med lys chokoladeovertræk. Det er mange år siden jeg har fået mandelgaven. De andre var knap nok begyndt at spise, før jeg fandt den. Men jeg bryder mig ikke om at sidde og beskue andre mens man spiser, for at køre det som en slags gætteleg.

    Så jeg er proppet

    Lige nu slår jeg mave, mens jeg ser Olsen banden går amok

    Merry Christmas, everyone

    m.youtube.com/watch

    Ryder66624-12-21 20:12

  • ★★★★2

    Min fatter gav sønnike en Lego AT-ST, som vi lige har samlet, og derudover gav han mig en Lego Millennium Falcon (den, der ikke er udgået), så den skal samles inden længe!

    dyg25-12-21 11:41

  • ★★★★2

    Vi endte med at have en rimelig hyggelig juleaften. 

    Jeg havde virkelig frygtet den, fordi det er først jul uden min søster. Og min søster har altid været den, der kunne sætte liv i et selskab. 

    Vi lavede lidt om på traditionerne. Vi plejer at danse om juletræet, og det droppede vi i år. Vi har ikke kunnet nå rundt om træet siden engang i 1990'erne, men mine forældre er også så gamle nu, at de begynder at have svært ved det at trampe rundt i længere tid. Så vi blev enige om at lade helt være.

    I forgårs kom min niece så og spurgte, om vi ikke også kunne lade være med at synge i år. Det var nok godt det samme, for min søster var alligevel den eneste af os, der kunne synge rent. 

    Så vi nøjedes med at sidde og kigge på juletræet og hyggesnakke.

    Vi fik den sædvanlige julemenu med and og isdessert til ene halvdel af selskabet, der ikke kan lide ris à la mande, og ris à la mande til den anden halvdel, der godt kan lide det.

    På sin vis er jeg selvfølgelig glad for, at min søster sluttede vores årtier lange konkurrence om mandlen af med at få den sidste år. På den anden side er det jo også en smule snyd, at hun sådan skulle lukke den ved at trække sig helt ud. 

    I aften kommer min faster og min kusines søn og spiser "julefrokost". Vi har holdt julefrokost for resten af familien anden juledag siden 1970'erne. Men pga. noget ballade omkring børnene, har vi de senere år kun holdt det sammen med min faster og min kusines børn. Og da sønnen ellers skulle på arbejde, og vi rigtig gerne ville se ham, blev det flyttet til i aften.

    Det plejer at være super hyggeligt, selvom det nu er blevet meget mere afdæmpet, end det var for bare ti år siden. Min far kan ikke tåle så meget mere, min mor har aldrig drukket særlig meget, og min niece rører slet ikke alkohol (hun er en meget atypisk 19-årig), og de to sidste skal køre hjem. Så det bliver nok ikke til den vilde fest. 

    Ønsker jer alle en rigtig glædelig jul!

    thomsen25-12-21 12:46

  • ★★★★★★1

    Lige over :)

    Vi får besøg om en times tid, af en ven og familien, og så skal vi lige ha et par bajere. Til aften står den på rester fra i går, og jeg håber fanme der  er mere af Helmers andesovs. Fuck den smagte godt! Jeg skal vidst til at eksperimentere med portvin. 

    Jeg synes jeg er lidt træt i dag, men vi delte også 4 flasker god vin i aftes. Det var første gang i 13 år, vi ikke har været hjemme, og ikke holdt jul med min side af familien. Men det var dejligt at være ude af huset, og slippe for det forbandede træ i stuen, der gerne står til marts, fordi man ikke gider pakke det ned ;)

    davenport25-12-21 13:14

  • ★★★★2

    Vi droppede også at danse om juletræet - for første gang nogensinde. Hvilket passede mig svært fint. I stedet fik min 3-årlige nevø lov til at vælge julesange, og han valgte bl.a. “Pegefinger, pegefinger hvor er du?”

    chandler7525-12-21 16:39

  • ★★★★★★2

    Vi gav vores barnebarn på 3 år mere til hans Brio bane. Blandt andet et tog med en Mickey Mouse.

    Da banen skulle samles måtte Mickey ikke være med - han lagde ham ved siden af. Da vi forsøget at bringe ham med i legen, blev han bestemt lagt ved siden af: Mickey sover.

    Da vi åbenbart var fatsvage og prøvede igen - blev Mickey smidt med ordene; Mickey er død!

    Mickey var ikke med i resten af legen ;-D

    Wayne25-12-21 17:07

  • ★★★★0

    Vi gav vores barnebarn på 3 år mere til hans Brio bane. Blandt andet et tog med en Mickey Mouse.

    Da banen skulle samles måtte Mickey ikke være med - han lagde ham ved siden af. Da vi forsøget at bringe ham med i legen, blev han bestemt lagt ved siden af: Mickey sover.

    Da vi åbenbart var fatsvage og prøvede igen - blev Mickey smidt med ordene; Mickey er død!

    Mickey var ikke med i resten af legen ;-D

    chandler7525-12-21 17:15

  • ★★★★★★0

    Vi gav vores barnebarn på 3 år mere til hans Brio bane. Blandt andet et tog med en Mickey Mouse.

    Da banen skulle samles måtte Mickey ikke være med - han lagde ham ved siden af. Da vi forsøget at bringe ham med i legen, blev han bestemt lagt ved siden af: Mickey sover.

    Da vi åbenbart var fatsvage og prøvede igen - blev Mickey smidt med ordene; Mickey er død!

    Mickey var ikke med i resten af legen ;-D

    Ha:D

    T. Nielsen25-12-21 18:24

  • ★★★★★★4

    Helt ærligt. Paven står og siger, at Gud bekymrer sig om de fattige. Hvis man er en omnipotent Gud, kan han jo bare give dem penge/mad/tøj etc. Det er fanme utroligt at den slags nonsens stadig forekommer i vores tid, og at folk køber den. Hvad skal Han bekymre sig om, hvis han bare kan lave det om?? Så er det jo en ond Gud, der gerne vil se folk lide? Hvorfor kan alle disse religiøse ikke gennemskue hvor åndsvagt det lyder? Det giver ingen mening. 

    davenport25-12-21 19:21

  • ★★★0

    @Davenport: Har du været i det hjemmebrændte igen?

    gi-jones25-12-21 22:44

  • ★★★★★★2

    Fik du andet at vide i kirken? Og selvfølgelig er jeg fuld. Det er lørdag... 

    davenport25-12-21 22:59

  • ★★★★★★1

    Eller er det tirsdag? Jeg kan ikke holde styr på de der dage.. Nå,men i hvert fald fuld..

    davenport25-12-21 23:04

  • ★★★★0

    Faldt over en interessant take på de første to Terminator film. 

    m.youtube.com/watch

    Babo25-12-21 23:18

  • ★★0

    Er igang med S1E4 af Cobra Kai. Skal snart spise. Menuen står på hotwings, måske med nogle pastaskruer eller kartoffelmos

    Ryder66625-12-21 23:58

  • ★★★★★★0

    Faldt over en interessant take på de første to Terminator film. 

    m.youtube.com/watch

    Åh ja, tidsrejsedilemmaet…….Jeg er dog enig i et par af kritikpunkterne, såsom at alle T-800 ligner Arnie. 

    T. Nielsen26-12-21 00:24

  • ★★0

    Demetri fra Cobra Kai, går mig virkelig på nerverne.

    Sjældent har jeg set en så øretæveindbydende og overspillende karakter.

    Ligefør jeg bedre kan tolerere Stingray, selvom han virkede fejlcastet... Stingray bliver vist først introduceret i senere afsnit, men blev vist skrevet ud af serien igen, uden nogen nærmere forklaring. Gid de havde gjort det med Demetri også

    Ryder66626-12-21 00:50

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen