Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★1

    Puha thomsen, det lyder fandeme ikke rart! Jeg håber, det hurtigt går over.

    Det med at være følelsesløs i forbindelse med bedøvelsen, synes jeg, er pænt ubehageligt. Da jeg 22. december fik lavet en midlertidig fyldning (som jeg går og prøver og at tage mig sammen til at få færdigbehandlet med rodbehandling), var hullet blevet så stort, at jeg - som tandlægen udtrykte det - fik en "lammer", i form af fire indsprøjtninger. Det værste var, at jeg syntes, at jeg havde svært ved at synke spyttet, hvilket førte til en form for kvælningsfornemmelse. Til gengæld har jeg aldrig syntes, at det var særlig ubehageligt at blive stukket.

    Det er lidt mit indtryk, at tandlægevidenskaben ikke er kommet voldsomt videre i de seneste 10-20 år på nogen som helst områder...

    chandler7513-01-22 18:50

  • ★★★★0

    og også det dyreste på lægemarkedet. Det burde fanme være gratis

    Deri ligger nok problemet. Det ville være en meget stor udgift for staten, hvis det blev gjort gratis. Måske ville mange, der ikke ligefrem lider af tandlægeskræk, også opsøge tandlægen oftere? Lige få tjekket og renset bisserne en gang om måneden...

    chandler7513-01-22 19:09

  • ★★★★★★1

    Det virker jo bare dumt, at én del af lægestanden skal koste penge, når stort set resten er gratis. Og så noget så vigtigt som tænder. Jeg har fået trukket 4 tænder ud pga. diabetes, og kan knapt nok spise et blødkogt æg. Og jeg har bare ikke råd til det. Og det er altså farligt at have dårlige tænder. Det kan medføre alle mulige sygdomme. 

    davenport13-01-22 19:40

  • ★★★★0

    Det virker jo bare dumt, at én del af lægestanden skal koste penge, når stort set resten er gratis. Og så noget så vigtigt som tænder. Jeg har fået trukket 4 tænder ud pga. diabetes, og kan knapt nok spise et blødkogt æg. Og jeg har bare ikke råd til det. Og det er altså farligt at have dårlige tænder. Det kan medføre alle mulige sygdomme. 

    Kan man ikke søge om enkelttilskud hos kommunen, hvis man ikke selv har råd til en specifik tandbehandling?

    chandler7513-01-22 19:53

  • ★★★★★★0

    Kan man ikke søge om enkelttilskud hos kommunen, hvis man ikke selv har råd til en specifik tandbehandling?

    Jo. Fra borger.dk:

    • sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan ydes hjælp til efter anden lovgivning. Behandlingen skal være nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet

    Guldager13-01-22 20:03

  • ★★★★★★4

    Problemet er at de gør det så vanskeligt så muligt. Der er så mange formularer og shit man skal, at folk som jeg (medstress bla.)  bare giver op, fordi der er så meget papirarbejde. Det er jo tænkt på den måde. Det kan lyde godt, at man kan det, men det stiller den udsatte borger i en ofte position, at man ikke magter det, og så bare opgiver til sidst. Og så vandt kommunen alligevel. 

    davenport13-01-22 21:21

  • 0

    Mine forældre har en brændeovn hvilket er fint i forhold til at det ikke koster meget, men de kan ikke styre varmen så det er alt mellem 20-27 grader, så nu  går jeg i seng i stedet for at sidde i det torturkammer og tager arbejdet med mig. I går nat var der ingen som ringede så forhåbentlig er det samme sag i nat.

    Kiyonji13-01-22 22:26

  • 0

    Det virker jo bare dumt, at én del af lægestanden skal koste penge, når stort set resten er gratis. Og så noget så vigtigt som tænder. Jeg har fået trukket 4 tænder ud pga. diabetes, og kan knapt nok spise et blødkogt æg. Og jeg har bare ikke råd til det. Og det er altså farligt at have dårlige tænder. Det kan medføre alle mulige sygdomme. 

    Ellers kan du måske tale med din tandlæge om at dele regningen op i mindre bidder. Da jeg læste i tidernes morgen fik jeg de større regninger delt op i en 3-4 bidder der var lettere at sluge på en S.U. Tandlægen foreslog det endda selv. Giv det da et skud. Det kan ikke være værre end tandsmerter og det værste der kan ske er at du får et nej. :-)

    Bony14-01-22 00:54

  • ★★★★★★0

    Så er der smitte i alle tre børns klasser, på to forskellige skoler. Det er tæt på nu. Min datter har lagt syg siden tirsdag, men tester hele tiden negativ. Nu er jeg spændt på at få drengene hjem i dag, og hvad deres tests siger.

    davenport14-01-22 11:32

  • ★★★★★★0

    Jeg overvejer at nappe en sygeforsikring med tandlæge...så jeg ikke ender med en stor regning. Har været til tandlægen 1-2 gange på 22 år.

    Og ligeså snart vi er færdig med næsetest, får jeg en septum piercing. Hvis det ikke havde været for mit lærerjob, havde jeg også fået stretches med stifter i begge øre. Og havde det ikke været for briller, ville jeg også få en bridge piercing

    Guldager14-01-22 13:21

  • ★★0

    Jeg overvejer at nappe en sygeforsikring med tandlæge...så jeg ikke ender med en stor regning. Har været til tandlægen 1-2 gange på 22 år.

    Og ligeså snart vi er færdig med næsetest, får jeg en septum piercing. Hvis det ikke havde været for mit lærerjob, havde jeg også fået stretches med stifter i begge øre. Og havde det ikke været for briller, ville jeg også få en bridge piercing

    Der er krav til at man har været regelmæssig til tandlægen før man kan få en forsikring 

    Wangsgaard14-01-22 16:14

  • ★★★★★★0

    Der er krav til at man har været regelmæssig til tandlægen før man kan få en forsikring 

    Det kom jeg også i tanke om, da jeg skrev indlægget :) - Det giver god mening.

    Men der har ikke været noget indtil videre. Tror jeg har genetisk stærke tænder. Hverken min far eller farmor havde problemer med tænderne.

    Guldager14-01-22 16:27

  • ★★★★★★0

    Pimper lidt øl for mig selv før jeg skal på metal/lgbtqia+ bar. Får lidt stress af, at de lukker kl 23...kan ikke lade være med at drikke alt for hurtigt

    Guldager14-01-22 16:29

  • ★★0

    Min arbejdskollega blev snottet hen af dagen og tog en kviktest efter arbejde der så vidste sig at være positiv… Tager lige toppen af glæden, over der er weekend. Blev testet i går og tog også en test efter han ringede og der var ikke noget. Men skal så testet igen på Tirsdag. Spændene om alle falder som fluer på arbejde nu… Corona pis lort

    Weird_J14-01-22 17:45

  • ★★★★★★0

    Skal besøge don’en og hans frue i dag, hilse på (almost) newborn og se lidt film sammen med ham:)

    T. Nielsen15-01-22 09:14

  • ★★★★1

    Nå, jegfik fat i min tandlæge i går, og selvom hun ikke selv havde oplevet det før, så havde hun læst om, at det kunne ske.

    Hun beroligede mig heldigvis med at fortælle, at der var usandsynligt, at det ville være permanent. De slemme skader sker, som jeg også selv havde sjusset mig frem til, mest i forbindelse med fjernelsen af en visdomstand, hvis man er uheldig og får revet nerven over. 

    Men hun sagde, at det godt kunne tage en måned, før det gik i orden.

    Så vi aftalte at holde kontakt.

    Jeg synes heldigvis, at det virker, som om det er blevet en smule bedre i dag. Jeg har haft lidt svært ved at sove de sidste par nætter pga. den konstante "snurren" i tungen, men det virker knap så voldsomt i dag, og som om det rammer et mindre område. Følelsesløsheden er læben og tandkødet virker også, som om den er blevet mindre. Så jeg håber på, at det er tegn på, at det allerede er ved at lette lidt. :-)

    thomsen15-01-22 11:48

  • ★★★★★★1

    Nå, jegfik fat i min tandlæge i går, og selvom hun ikke selv havde oplevet det før, så havde hun læst om, at det kunne ske.

    Hun beroligede mig heldigvis med at fortælle, at der var usandsynligt, at det ville være permanent. De slemme skader sker, som jeg også selv havde sjusset mig frem til, mest i forbindelse med fjernelsen af en visdomstand, hvis man er uheldig og får revet nerven over. 

    Men hun sagde, at det godt kunne tage en måned, før det gik i orden.

    Så vi aftalte at holde kontakt.

    Jeg synes heldigvis, at det virker, som om det er blevet en smule bedre i dag. Jeg har haft lidt svært ved at sove de sidste par nætter pga. den konstante "snurren" i tungen, men det virker knap så voldsomt i dag, og som om det rammer et mindre område. Følelsesløsheden er læben og tandkødet virker også, som om den er blevet mindre. Så jeg håber på, at det er tegn på, at det allerede er ved at lette lidt. :-)

    Godt at høre at det går fremad :-)

    Wayne15-01-22 12:59

  • ★★★★★0

    Så sagde testen fra i går selvfølgelig påvist - så nu har jeg officielt corona! Wooho =(

    David Lund15-01-22 13:07

  • ★★0

    Så sagde testen fra i går selvfølgelig påvist - så nu har jeg officielt corona! Wooho =(

    Lort! God bedring :-)

    Weird_J15-01-22 14:46

  • ★★★★0

    Min 98-årige mormor er jo smittet, og det er blevet den omvendte corona-verden på hendes plejehjem. Der er nu så mange smittede - både blandt beboere og personale -at det nu er alle IKKE-SMITTEDE, der skal isoleres på deres værelse, mens de smittede frit kan bevæge sig rundt.

    Mon tendensen snart breder sig...?

    chandler7515-01-22 18:28

  • ★★★★★★0

    Har lige set Jimmy Carrs "His Dark Materials" - det er lang tid siden, jeg har grinet så meget over noget stand up.

    Guldager15-01-22 21:09

  • ★★0

    Jeg ser zirkus Nemo på TV2 Charlie.

    Søren Østergaard er simpelthen genial, især som bager Jørgen.

    Det sjoveste er når han oversætter til volapyk-engelsk eller hvad man nu kalder det. Gad godt at se det live. 

    Ryder66615-01-22 21:22

  • ★★★★0

    Har lige set Jimmy Carrs "His Dark Materials" - det er lang tid siden, jeg har grinet så meget over noget stand up.

    Jeg så den også for nyligt, da jeg var alene med den nyfødte. Heldigvis vågnede hun ikke af min kluk-latter.

    dyg15-01-22 22:08

  • ★★★★★★0

    Tillykke GI :)

    davenport16-01-22 12:16

  • 0

    Ja, tillykke med dagen Mr. Jones //

    Bony16-01-22 13:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen