Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★1

    Hvilken podcast er det? Det lyder da interessant.

    Blank Check with Griffin & David - En podcast med skuespilleren Griffin Newman og filmjournalisten David Sims, som vælger en instruktør og gennemgår deres filmografi med en episode om hver film. De er ret underholdende og kan godt til tider ryge ud i tangenter og jokes, så det skal man være klar på. I det nyeste afsnit om Min nabo Totoro blev der måske brugt lidt for meget energi på indforståede jokes for nogens smag, så det er nok ikke det mest oplagte afsnit at starte med. Jeg lytter kun til de afsnit med film jeg har set, da de ofte går igennem filmenes plot. Før Miyazaki har de blandt andet lavet afsnit om Michael Mann, Tim Burton, Christopher Nolan, Paul Verhoeven, The Wachowskis, Brad Bird, Steven Spielberg og flere.

    Kruse 5-09-19 17:54

  • ★★★★★0
    1. Princess Mononoke - 10/10
    2. Min Nabo Totoro - 10/10
    3. Spirited Away - 9/10
    4. Ponyo - 8/10
    5. Howl’s Moving Castle - 8/10
    6. Laputa: Slottet i Himlen - 7/10
    7. Porco Rosso - 6/10
    8. Kiki’s Delivering Service - 6/10
    9. Lupin the 3rd: Castle of Cagliostro - 5/10

    Det er vist dem, jeg har fået set. Underligt nok er jeg gået glip af The Wind Rises - jeg bliver ved med at glemme den findes.

    David Lund 6-09-19 09:04

  • ★★0

    The Wind Rises var den eneste af Miyazakis film jeg havde forbehold overfor, og virkelig krævede tilløb for at se. Synes den så vildt stenet ud. Den endte dog med at tage røven på mig fuldstændig, som hans mest personlige film og meget rørende. 

    Mikkel Abel 6-09-19 09:18

  • ★★★★0

    Fra Second Sight UK:

    The House That Dripped Blood LE
    Asylum LE

    thomsen 6-09-19 11:31

  • ★★0

    Chihiro og Heksene (2001) på BD.

    Confessions (2010) på BD fra Third Window Films.

    Min nabo Totoro (1988) på BD.

    Sukiyaki Western Django (2007) på BD - af Takashi Miike. 

    Mikkel Abel 7-09-19 16:05

  • ★★★★★★0

    Dellamorte Dellamore (Blu-ray)
    Dead Men Don't Wear Plaid (Blu-ray)
    The Prodigal Son (DVD)
    Crime Story (DVD)

    Zero Cool 7-09-19 16:21

  • ★★★★★★0

    Har lige bestilt 1976 "klassikeren" "Grizzly". Det er mange år siden, at jeg så den på VHS og dengang kunne vi kun skaffe den i, hvad min far påstod var en censureret udgave. Han sagde den var mere grum i biografen, hvor han først havde set den. Ved ikke om det er sandt, men nu er den bestilt i en "uncut version".

    T. Nielsen 8-09-19 12:52

  • ★★★★★1

    Har lige bestilt 1976 "klassikeren" "Grizzly. Det er mange år siden, at jeg så den på VHS og dengang kunne vi kun skaffe den i, hvad min far påstod var en censureret udgave. Han sagde den var mere grum i biografen, hvor han først havde set den. Ved ikke om det er sandt, men nu er den bestilt i en "uncut version".

    Det er den de kalder for "Jaws With Claws". Det er nu en herlig b-film/monster-film, som så vidt jeg husker rent faktisk også har et par referencer til netop "Jaws". :) 

    NightHawk 8-09-19 12:43

  • ★★★★★★1

    Det er den de kalder for "Jaws With Claws". Det er nu en herlig b-film/monster-film, som så vidt jeg husker rent faktisk også har et par referencer til netop "Jaws". :) 

    Haha Jaws With Claws:-D Jeg nyder ofte sådanne film. De er måske ikke store filmiske oplevelser, men så kan de noget andet der tiltaler mig. Overvejer også at bestille boksen med de to Killer Crocodile film, der snart skal udkomme. Har dog aldrig set dem?

    T. Nielsen 8-09-19 12:51

  • ★★★★★1

    Haha Jaws With Claws:-D Jeg nyder ofte sådanne film. De er måske ikke store filmiske oplevelser, men så kan de noget andet der tiltaler mig. Overvejer også at bestille boksen med de to Killer Crocodile film, der snart skal udkomme. Har dog aldrig set dem?

    Ja, en god B-film skal man ikke kimse af. De har nemlig helt deres egen charme. :) 

    De to "Killer Crocodile" film har jeg heller ikke set, så dem må du gerne skrive lidt om, når du får dem set på et tidspunkt. :) 

    NightHawk 8-09-19 12:55

  • ★★★★★★0

    Ja, en god B-film skal man ikke kimse af. De har nemlig helt deres egen charme. :) 

    De to "Killer Crocodile" film har jeg heller ikke set, så dem må du gerne skrive lidt om, når du får dem set på et tidspunkt. :) 

    Jeg har endnu ikke bestilt dem, men sat dem på ønskelisten. De udkommer til...var det november synes jeg at have læst.

    T. Nielsen 8-09-19 12:59

  • ★★★1

    Fra Amazon.de

    • Topkapi (BD)
    • Coming Home (BD)
    • The Killing (BD)
    • Doctor Doolittle - 1967 (BD)

    Steffan Rasmussen 9-09-19 18:36

  • ★★★0

    Fra Amazon.de

    • The Great Waldo Pepper (BD)

    Steffan Rasmussen11-09-19 16:02

  • ★★★★0

    Fra Amazon.de

    • Topkapi (BD)
    • Coming Home (BD)
    • The Killing (BD)
    • Doctor Doolittle - 1967 (BD)

    Jeg har kun set Doctor Do Me A Little, som ihvertfald var saftig ;)

    Babo11-09-19 18:34

  • ★★★0

    Fra Amazon.de:

    Et nyt ur. Et Seiko SRPA25K1.

    www.amazon.de/gp/product/B01JAQ3G1Y/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o00_s00

    Steffan Rasmussen19-09-19 18:38

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • Detective Pikachu (BD)

    Kruse20-09-19 14:10

  • ★★0

    The Favourite (2018) på BD - det blev til to gange i biografen, og uden tvivl blandt årets stærkeste film. Bliver godt med et gensyn.

    The Wax Mask (1997) på DVD - skulle originalt være instrueret af Dario Argento, men han er dog ombord som producer. Og så udfra Lucio Fulcis sidste manuskript inden hans død. Hvad kan gå galt!? 

    Mikkel Abel22-09-19 22:38

  • ★★★★★1

    Fra Amazon.co.uk:

    • 2001: A Space Odyssey (4K Ultra HD)

    Kruse23-09-19 16:28

  • ★★★★1

    Så kom den sidste film endeligt fra Indicator/ Powerhouses udsalg i sidste måned. Den forgangne uge har jeg fået:

    Fra lechatquifume.myshopify.com i Frankrig:

    La rose ècorchée (The Blood Rose) - fransk gotisk horror/ sexploitation fra 1970. Limited edition med dvd, BD og UHD (min første!)

    Fra www.fabpress.com

    Dario Argento: Fear - the Autobiography - Argentos selvbiografi i den indbundne udgave, signeret af the man himself. 

    Og endeligt kom alle mine film fra udsalget hos www.powerhousefilms.co.uk:

    William Castle at Columbia, Volume Two LE (boks)

    The Wonderful Worlds of Ray Harryhausen, Volume One: 1955-1960 LE (boks)

    The Wonderful Worlds of Ray Harryhausen, Volume Two: 1961-1964 LE (boks)

    Hammer Volume One: Fear Warning! LE (boks)

    Hammer Volume Three: Blood and Terror LE (boks)

    Bloody Terror: The Shocking Horror of Norman J. Warren, 1976-1987 LE (boks)

    The China Syndrome LE

    The Legacy LE

    The Collector LE

    Big Heat LE

    Berserk LE


    Jeg er ret sikker på, at det er den største enkeltordre, jeg nogensinde har afgivet på film. Det eneste, der kommer i nærheden, er nok, dengang jeg købte den oprindelige Star Wars-trilogi i den store laserdisk-boks med bog og det hele. 

    Jeg ville egentligt blot have haft de to Hammer-bokse (jeg har i forvejen nummer to) og så Norman J. Warren-boksen, fordi den ser ud til at sælge ret godt, og jeg ikke helt turde at vente på, at den kommer på udsalg næste år. Men porto for de tre ting svarede næsten til prisen på en hel ekstra boks under udsalget, og så begyndte jeg at tænke, at jeg lige så godt kunne bestille lidt ekstra for at komme over grænsen til gratis porto. 

    Harryhausen-boksene og især den anden William Castle-boks (jeg har den første i forvejen) er sådan nogle, jeg længe har kigget på, men altid er sprunget over, fordi jeg syntes, at de var for dyre i forhold til de film, der var i. Men udsalgsprisen svarede nogenlunde til prisen for, hvad standardudgaverne kommer til at koste til sammen, når boksene engang er udsolgte, så jeg valgte at springe på. 

    Til gengæld sprang jeg deres Samuel Fuller at Columbia og Five Tall Tales (Budd Boetticher)-boksen, som jeg ellers havde kig på.

    Det ærgrer jeg en lille smule over, men forhåbentligt bliver de ikke udsolgt inden næste års udsalg (Indicators bokse sælger heldigvis langsomt. Før udsalget var kun en eneste af alle deres bokse udgået. Under udsalget blev HarryHausen-boks nummer to udsolgt, og der er kommet en "low stock warning" på den første Hammer-boks. Men det er alt på de år, de trods alt har eksisteret.)

    thomsen25-09-19 13:01

  • ★★★★★0

    Fra Deepdiscount.com

    • Marketa Lazarova (BD)
    • Ugetsu (BD)
    • Blue Velvet (BD)
    • Memories of Underdevelopment (BD)
    • Salò, or the 120 Days of Sodom (BD)
    • Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (BD)
    • The Hero (BD)

    Fra Zoom.co.uk

    • Phantom Thread (4K Ultra HD)
    • Saving Private Ryan (4K Ultra HD)
    • Annihilation (4K Ultra HD)

    Kruse26-09-19 11:43

  • ★★0

    Fra Deepdiscount.com

    • Marketa Lazarova (BD)
    • Ugetsu (BD)
    • Blue Velvet (BD)
    • Memories of Underdevelopment (BD)
    • Salò, or the 120 Days of Sodom (BD)
    • Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (BD)
    • The Hero (BD)

    Fra Zoom.co.uk

    • Phantom Thread (4K Ultra HD)
    • Saving Private Ryan (4K Ultra HD)
    • Annihilation (4K Ultra HD)

    For satan en lækker handel! 

    Mikkel Abel26-09-19 12:08

  • ★★★★★★0

    Cannibal Holocaust på bd, købt i Cinemateket. De havde egentlig en række fine titler. Flere end jeg huskede fra sidst. 

    T. Nielsen26-09-19 17:17

  • ★★★★★★0

    Jeg var forbi Accords lagersalg i går, på udgik efter crap og Nic Cage-film, da der var 20 stk. for 100 kr. Jeg kunne ikke finde film nok, men så fandt jeg en håndfuld soundtracks til biografen, så vi har lidt andet at høre end Django Reinhardt og Edith Piaf.

    Det blev til:

    Adaptation

    Bangkok Dangerous

    The Cell

    Snake Eyes

    8MM

    Highlander 2: Renegade Cut (så jeg har begge versioner af denne rædsel)

    The Family Man

    Next

    World Trade Center

    The Day After Tomorrow

    The Blackout

    Pearl Harbor

    Zero Cool27-09-19 11:13

  • ★★★★0

    Hvad måtte du slippe for dem? Var det også 20 stk. for 100 kr., for så er det sku billigt...

    chandler7527-09-19 12:11

  • ★★★★★★0

    Hvad måtte du slippe for dem? Var det også 20 stk. for 100 kr., for så er det sku billigt...

    100 kr. for det hele, de film og den stak cd'er jeg nappede til Huset.

    Accords lagersalg ligger i Skindergade og de kører hollandsk udsalg hele tiden og starter forfra hver d. 1. Der er selvfølgelig meget lort derinde og det er "anden sortering" eller noget som de ikke kan sælge i de andre butikker. Men de har Blu-ray, DVD, CD, vinyl, lakplader, VHS og lejlighedsvis spil og den slags også.

    Zero Cool27-09-19 12:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen