Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★★0

    Fordi jeg er en gammel pervert:

    Uden en trævl (dvd)
    Sengekantsboksen (dvd)

    Zero Cool 3-04-20 23:07

  • ★★★★★★0

    Sååå...købte en thermomixer :) 

    Guldager 4-04-20 09:31

  • ★★★★★★0

    SLC Punk! (dvd)
    Der goldene Handschuh (blu-ray)

    Fra Amazon.de - jeg fik ikke set den nederste i biografen, så nu må jeg få luret lidt på den, da jeg har hørt en masse godt.

    Zero Cool 4-04-20 13:56

  • ★★★★★0

    Jeg er umiddelbart ret dårlig til det ikke at købe film :)

    Fik også bestilt 3 Alan Ladd / Veronica Lake-film:

    • The Blue Dahlia
    • This Gun For Hire
    • The Glass Key

    Og tre 30'er-film - dog ikke precode:

    • City Girl
    • Tabu: A Story of the South Seas
    • The Blue Angel

    En stak rigtig gode film du har fået købt og sjovt nok har jeg dem alle stående i min samling. Af Alan Ladd/Veronica Lake filmene er "This Gun For Hire" min favorit og mht. de tre nederste er jeg ret vild med "City Girl". Du må meget gerne lige skrive lidt om dem, når du får dem set på et tidspunkt. :) 

    NightHawk 4-04-20 14:30

  • ★★★★★★0

    En stak rigtig gode film du har fået købt og sjovt nok har jeg dem alle stående i min samling. Af Alan Ladd/Veronica Lake filmene er "This Gun For Hire" min favorit og mht. de tre nederste er jeg ret vild med "City Girl". Du må meget gerne lige skrive lidt om dem, når du får dem set på et tidspunkt. :) 

    Det skal jeg prøve at huske :)

    Alan Ladd/Veronica Lake-filmene er jeg ret ubekendte med. Har set meget lidt af instruktørerne bag og af skuespillerne (til sammen kun Destry Rides Again, Shane og Sullivan's Travels). Men altså...film noir er sjældent dårligt :)

    Og jeg opdagede, at George Marshall (The Blue Dahlia) har co-instrueret How the West Was Won, og den har jeg ikke set endnu - den fik jeg lige bestilt også. Og Amazon foreslog Yankee Doodle Dandy, så den røg også med ;)

    Josef Von Sternberg kender jeg lidt mere til, og han er ikke en favorit, men The Scarlett Empress og Docks of New York er rigtige gode. Murnau glæder jeg mig også til at se mere af - selvom jeg finder Faust lidt overvurderet, så er Nosferatu, The Last Laugh og især Sunrise god.

    Guldager 4-04-20 14:54

  • ★★★★0

    Fra eBay i Deutschland:

    Die Maske des Roten Todes (The Masque of the Red Death, 1964)

    En af de største huller i min lille samling af Roger Cormans Edgar Allan Poe-filmatiseringer. The Masque of the Red Death, som tilsyneladende aldrig fik dansk biografpremiere, går blandt mange også for at være den bedste af dem.

    Filmen har lidt en lidt krank skæbne, fordi de fleste (alle?) versioner har været censurerede. Englænderne saksede, vanen tro, den værste vold og sex, mens amerikanerne bl.a. fjernede dialog, der blev anset for anstødelig.

    Man forsøgte at rette op på det med dvd-udgaverne, hvor man genindsatte de engelske censurklip. Men desværre anvendte man en klippet, amerikansk version som basis for restaureringen, og derfor mangler der stadigvæk små bidder rundt omkring.

    Den amerikanske blu-ray-udgivelse (i Scream Factorys Vincent Price Collection: Volume 1) er den samme ufuldstændige version som alle dvd-udgaverne.

    Den tyske blu-ray fra Koch Media, som er den, jeg har fået hjem, er til gengæld lige en tak længere, fordi det lykkedes dem at finde enkelte ekstra klip.

    Derfor har den tyske blu-ray også længe været eftertragtet blandt samlere og ofte halvdyr at få fat på. For den er selvfølgelig udgået forlængst. 

    I slutningen af sidste år udkom der dog en ny blu-ray i Tyskland, og den ser ud til at have fået priserne til at falde lidt - lidt paradoksalt, for den nye udgave indeholder nemlig den samme version som på den amerikanske blu-ray og er dermed marginalt kortere end den gamle tyske blu-ray.

    Jeg slog til forleden, da der pludseligt dukkede et nyt eksemplar op til en rimelig pris.

    Det kan sagtens vise sig at have været en dum idé. For The Masque of the Red Death blev nemlig fuldstændigt restaureret af det amerikanske filmarkiv (med økonomisk støtte af George Lucas) sidste år og skulle nu, for første gang, være fuldstændig komplet. Restaureringen har været vist på forskellige filmmuseer, og vi er mange, der har ventet siden sidste sommer på, at nogen skulle udgive den i fysisk kopi. 

    Indtil da har jeg dog denne her.

    thomsen 6-04-20 13:23

  • ★★★★★0

    Fra Arrowfilms.com:

    • The Firemen’s Ball (1967) (BD)
    • The Big Clock (1948) (BD)
    • The Sorrow and the Pity (1969) (BD)

    Kruse 6-04-20 16:43

  • ★★★★★★0
    • Bubba Ho-Tep
    • Attack the Block 
    • Wristcutters: A Love Story

    Guldager 6-04-20 16:51

  • ★★0

    Bubba Ho-Tep

    Blu-ray, eller?

    Mikkel Abel 6-04-20 18:40

  • ★★1

    Forudbestilling af Funeral Parade of Roses (1969) - inklusive otte kortfilm - og Takeshi Kitano-collection, som indeholder Violent Cop (1989), Boiling Point (1990) og Sonatine (1993) på BD. Udgives af BFI i maj/juni.

    Derudover Nagisa Ôshimas Cruel Story of Youth (1960) på BD fra Eureka! samt mini-tegnefilmsserien Over the Garden Wall (2014) i en limited edition.

    Mikkel Abel 6-04-20 18:47

  • ★★★★★★0

    Blu-ray, eller?

    Næh :) - gider sjældent bruge penge på blu-ray. 

    Guldager 6-04-20 19:40

  • ★★★★0

    Fra Indicator:

    Samuel Fuller at Columbia 1957-1964 (boks)

    Five Tall Tales - Budd Boetticher & Randolph Scott at Columbia 1957-1960 (boks)

    Scum LE

    Guess Who's Coming for Dinner

    thomsen 7-04-20 12:21

  • ★★★★0

    Fra amazon.co.uk:

    Night Tide (1961, limited edition)

    Curtis Harringtons gamle fantasy-thriller-kultfilm om en sømand (Dennis Hopper sin allerførste hovedrolle), der møder en kvinde, som han begynder at mistænke for at være en havfrue.


    Limited edition-udgaven byder udover en ny 4K-restaurering på det sædvanlige væld af extras, en 80 siders booklet om Harrington samt en ekslusiv bonus-disk med otte af Harringtons kortfilm.

    Hvis man har bare den mindste interesse i den slags, så er det en god idé at slå til nu. For Indicator har meddelt, at limited edition allerede er udsolgt, og dermed er den den af deres udgivelser, der er udgået hurtigst nogen sinde.

    Amazon.co.uk har den stadigvæk på lager - oven i købet til nedsat pris af 19,99, men den kan hurtigt være væk igen. 

    Jeg brokkede mig i øvrigt til Amazon og fik 5,00 tilbage. Jeg købte den til 24,99, men dagen efter satte de den så ned. Selvom mit eksemplar lå på et lager i fire dage, før de sendte den, så trak de stadigvæk den fulde, gamle pris. Heldigvis var der ingen problemer med at få et nedslag i prisen, på trods af at jeg ellers har hørt, at de er blevet ret firkantede med det.

    thomsen 8-04-20 19:24

  • ★★0

    Slog prompte til på Arrows påskeudsalg:

    • Seijun Suzukis The Taisho Trilogy bestående af Zigeunerweisen (1980), Kagero-za (1981) og Yumeji (1991) på BD.
    • Takashi Miikes Dead or Alive Trilogy (1999-2002) på BD.
    • Krzysztof Kieślowskis Dekalog (1989-90) på BD.
    • Massacre Gun (1967) med altid geniale Joe Shishido i hovedrollen på BD.
    • Shinya Tsukamotos Bullet Baby (1998) og Tokyo Fist (1995) på DVD.

    Mikkel Abel 8-04-20 20:18

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • Roma (BD)

    Kruse11-04-20 16:46

  • ★★★★★0

    Jeg var en tur i Elgiganten idag og fik følgende film med hjem. :)

    • Avengers : Endgame (BD)
    • Captain Marvel (BD)
    • Zombieland : Double Tap (BD)
    • Underverden (BD)
    • Red Sparrow (BD)
    • The Mule (BD)
    • War Dogs (BD)
    • Colette (BD)
    • It's Kind of a Funny Story (BD)
    • Familien : August Osage County (BD)
    • Game Night (BD)
    • Three Bilboards Outside Ebbing Missioury (BD)

    NightHawk11-04-20 17:15

  • ★★0

    Måtte en tur forbi Arrow igen:

    • Sister Street Fighter Collection (BD) bestående af de fire kapitler Sister Street Fighter (1974), SSF: Hanging by a Thread (1974), The Return of Sister Street Fighter (1975) og SSF: Fifth Level Fist (1976). Sonny Chiba spiller med i første kapitel, og filmserien skulle eftersigende havde været stor inspiration til Kill Bill, hvor The Brides martial arts evner især kommer herfra.
    • Derudover også Doberman Cop (1977) og Street Mobster (1972) af Kinji Fukasaku, manden bag Battle Royale og Battles Without Honor and Humanity-serien. Med et par undtagelser lavede han stort set kun yakuza-politi film igennem sin lange karriere, hvor der ikke er skruet ned for volden, og dette skulle være to af de bedre. Meget spændt! 

    Mikkel Abel12-04-20 11:58

  • ★★★★★0

    Fra Vinegar Syndrome:

    • The Corruption of Chris Miller (1973) (BD)

    Kruse15-04-20 16:01

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • Knives Out (BD)

    Fra Arrowfilms.com:

    • Miracle in Milan (BD)
    • Dawson City: Frozen Time (BD)
    • All the Colours of Sergio Martino (Bog)

    Kruse17-04-20 14:31

  • ★★★★★0

    Fra deepdiscount.com:

    • The Man Who Laughs (1928) (BD)
    • The Editor (2014) (BD)
    • Roma (2018) (BD - Criterion)

    ——————————————

    Jeg glemte at jeg havde bestilt Roma, da jeg for et par uger siden købte den i Bilka.

    Kruse21-04-20 16:11

  • ★★★★0

    Fra deepdiscount.com:

    • The Man Who Laughs (1928) (BD)
    • The Editor (2014) (BD)
    • Roma (2018) (BD - Criterion)

    ——————————————

    Jeg glemte at jeg havde bestilt Roma, da jeg for et par uger siden købte den i Bilka.

    Må jeg spørge, hvornår du bestilte dem?

    Jeg venter nemlig også på en pakke fra DD, og det ville være rart at have en mere realistisk tidshorisont på i denne her tid.

    thomsen21-04-20 19:11

  • ★★★★★1

    Må jeg spørge, hvornår du bestilte dem?

    Jeg venter nemlig også på en pakke fra DD, og det ville være rart at have en mere realistisk tidshorisont på i denne her tid.

    18. marts.

    Kruse21-04-20 19:45

  • ★★★★0

    18. marts.

    Fedt! Tusind tak for svaret. Jeg bestilte et par dage efter, så det burde nok ankomme indenfor den næste uges tid. 

    thomsen22-04-20 10:36

  • ★★★★★0

    Fra CDON:

    • Mr. Robot - Sæson 4 (BD)

    Kruse24-04-20 12:33

  • ★★★★★★0

    Fra Føtex

    Le Mans ‘66

    Roma

    Fea Elgiganten

    Joker

    Alt på BD

    Wayne25-04-20 23:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen