Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★0

    Så fik jeg endeligt min pakke fra deepdiscount.com. Den var sendt gennem Sverige, hvilket var lidt overraskende, for de plejer at sende gennem Holland. Men som sædvanligt = ingen ekstra regning.

    Henry: Portrait of a Serial Killer - 30th Anniversary Edition

    Viy (Severin)

    Session 9 (Scream)

    The Beyond (Grindhouse Releasing, limited edition)

    A Dark Song

    WNUF - Halloween Special (dvd)

    ---

    Det kan hurtigt vise sig at have været lidt dumt at købe Grindhouses udgave af The Beyond. Jeg ejer i forvejen en blu-ray-udgave fra Arrow, og de er begge baseret på det samme gamle transfer, så derfor har Grindhouse-versionen længe været mere "nice to have" end "need to have." Men nu er den officielt udgået, så jeg slog til, da den dukkede op hos deepdiscount for nylig, bl.a. fordi jeg gerne ville have soundtracket, der følger med som bonus-cd.

    Her i starten af april udsendte Grindhouse Releasing dog et nyhedsbrev, hvor de skrev, at der næste gang ville komme nyt om en genudgivelse af en af deres helt store titler - og de fleste gætter på, at der er tale om netop The Beyond. Det er baseret på, at der eksister et nyt transfer af filmen, som Shameless har udgivet i UK (hvor de til gengæld på sædvanlig Shameless-manér har lavet fejl med lydsporet), og på at en kendt genreskribent tidligere har sagt, at der vil komme en anden udgave med samme nye transfer i "udlandet" (= ikke UK). 

    Oh, well ... i det mindste har jeg fået et sjovt slipcover med, der lyser i mørket, og så er der jo stadigvæk soundtracket.

    WNUF har jeg aldrig set, men det skulle være en nyere, amerikansk pendant til den famøse, britiske tv-udsendelse Ghostwatch. Denne har dog ikke været vist nogle steder, men den foregiver at være en rigtig udsendelse fra en lille, lokal tv-station. Den blev oprindeligt markedsført ret genialt, hvor man bl.a. kopierede filmen på vhs-bånd og efterlod den på toiletter og tilfældige borde på horror-messer i USA for at skabe omtale. 

    A Dark Song har jeg hørt rigtigt meget godt om, så den har jeg glædet mig til at se. Desværre var den løs i coveret og er blevet temmelig ridset (hvilket ellers er svært med blu-rays). Er der nogen, der har erfaring med sådan noget med deepdiscount? Jeg kan forestille mig, at de er tunge at danse med og vil kræve, at den bliver sendt tilbage for egen regning for at bytte, og det kan næppe betale sig.

    thomsen27-04-20 13:15

  • ★★★★★★0

    En pludselig indskydelse før sengetid:

    • The Human Centipede
    • The Human Centipede 2 
    • The Human Centipede 3 

    Guldager27-04-20 22:27

  • ★★★★★★0

    En pludselig indskydelse før sengetid:

    • The Human Centipede
    • The Human Centipede 2 
    • The Human Centipede 3 

    Du burde være gået i seng noget før. :D

    Zero Cool27-04-20 22:32

  • ★★★★★1

    Jeg købte lige The Last Boy Scout - håber min pludselige indskydelse inden sengetid er bedre end Guldagers =)

    David Lund27-04-20 23:02

  • ★★★★★★0

    Jeg købte lige The Last Boy Scout - håber min pludselige indskydelse inden sengetid er bedre end Guldagers =)

    Det er dem - Tak fordi du mindede mig om den. Alt for længe siden jeg har set den sidst. :-)

    Wayne28-04-20 00:05

  • ★★★★★0

    Det er dem - Tak fordi du mindede mig om den. Alt for længe siden jeg har set den sidst. :-)

    Samme her! Er altid lidt nervøs for den slags gensyn. Jeg var ret vild med filmen dengang, men er ikke sikker på, at den stadig holder.

    David Lund28-04-20 09:02

  • ★★★★★★0

    Samme her! Er altid lidt nervøs for den slags gensyn. Jeg var ret vild med filmen dengang, men er ikke sikker på, at den stadig holder.

    Jeg genså den for noget tid siden og jeg synes ikke at den holder så godt. Jeg er ikke fan af Damon Wayans, hvilket nok er mit største problem med filmen. Hvis Willis var teamet op med en anden, ville jeg nok være lidt mere tilgivende.

    Zero Cool28-04-20 09:16

  • ★★★★★0

    Jeg genså den for noget tid siden og jeg synes ikke at den holder så godt. Jeg er ikke fan af Damon Wayans, hvilket nok er mit største problem med filmen. Hvis Willis var teamet op med en anden, ville jeg nok være lidt mere tilgivende.

    Ham er jeg også lidt nervøs for. Mest pga. hans brødre som jeg ikke kan udstå. Dengang havde jeg det dog helt fint med ham. Har nok set Mo’ Money 10-15 gange i mine spæde teenageår. I øvrigt en film jeg også bør gense, men virkelig frygter er noget værre lort =)

    David Lund28-04-20 09:19

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.UK :

    • Assault On Presinct 13 - 1976 (BD)
    • The Rise of Skywalker - Limited Sleeve Edition (BD)
    • Rio Grande - Limited Edition (BD)
    • The Trip to Greece - Tv Version (DVD)

    Det er bare super fedt, at "The Trip to Greece" allerede er udkommet. Jeg glæder mig vildt meget til igen at sidde og hygge mig i selskab med Steve Coogan og Rob Brydon og nyde deres geniale parodier på bl.a. Michael Caine og Mick Jagger. :) 

    NightHawk29-04-20 12:23

  • ★★★★★★0

    Jeg besluttede mig for, at jeg alligevel ikke havde lort nok at samle på, så jeg har købt en pladespiller.

    Jeg overvejer at flytte i noget større til næste år, da min far har besluttet sig for at smide lidt penge i børnenes retning og har en idé om at lave en stue, hvor jeg kun har et anlæg og flytte tv+surround i et værelse for sig.

    Så kunne det jo være meget nice med et ordenligt musiksetup, så jeg kastede penge efter en Pro-Ject pladespiller og en lille håndfuld skiver, hvilket inkluderer Pearl Jam, Zaz og Bowie.

    Zero Cool 2-05-20 00:59

  • ★★★★0

    Jeg besluttede mig for, at jeg alligevel ikke havde lort nok at samle på, så jeg har købt en pladespiller.

    Jeg overvejer at flytte i noget større til næste år, da min far har besluttet sig for at smide lidt penge i børnenes retning og har en idé om at lave en stue, hvor jeg kun har et anlæg og flytte tv+surround i et værelse for sig.

    Så kunne det jo være meget nice med et ordenligt musiksetup, så jeg kastede penge efter en Pro-Ject pladespiller og en lille håndfuld skiver, hvilket inkluderer Pearl Jam, Zaz og Bowie.

    Jeg skal have ryddet op i mine, så måske var der noget, du kunne være interesseret i til fair penge...?

    chandler75 2-05-20 12:35

  • ★★0

    Fra Gucca.dk

    Escape from new york (DVD)

    Weird_J 2-05-20 12:52

  • ★★★★★★0

    Jeg skal have ryddet op i mine, så måske var der noget, du kunne være interesseret i til fair penge...?

    Could be, send mig en liste. :)

    Zero Cool 2-05-20 13:18

  • ★★★★0

    Could be, send mig en liste. :)

    Er du også interesseret i filmmusik?

    chandler75 2-05-20 14:32

  • ★★★★★★0

    Er du også interesseret i filmmusik?

    Yup

    Zero Cool 2-05-20 15:29

  • ★★0

    Et par flere Kinji Fukusaku-titler til samlingen:

    • Battle Royale 2: Requiem (2003) på DVD.
    • Cops vs. Thugs (1975) på BD fra Arrow.
    • Tora! Tora! Tora! (1970) på DVD.

    Med til Tora!.. fulgte også Patton (1970) og The Longest Day (1962).

    Derudover en herlig omgang kinesisk:

    • A Touch of Sin (2013).
    • A Touch of Zen (1971).
    • Black Coal, Thin Ice (2014).
    • Long Day's Journey Into Night (2018).

    Alle på BD.

    Mikkel Abel 3-05-20 18:00

  • ★★1

    To gange William Friedkin med Sorcerer (1977) og To Live and Die in L.A. (1985). Henholdsvis 40th Anniversary Collector's Edition og Arrows udgivelse på BD.

    Har stadigvæk til gode for alvor at blive blæst bagover af en Friedkin-film (Exorcist og French Connection kræver dog gensyn), men han er jo en utroligt fascinerende instruktør, som altid laver interessante film. Glæder mig afsindigt til disse to. 

    Mikkel Abel 5-05-20 11:53

  • ★★★★1

    En lille pakke fra Arrow

    One Cut From the Dead LE

    Ikarie XB 1

    Beyond the Door LE

    One Cut har jeg hørt meget godt om. Den er lavet for pebernødder med ukendte skuespillere og skal ses i det lys, men den skulle fungere ret godt.

    Ikarie XB 1 er tjekkoslovakisk sci-fi fra 1963, der skulle være en af inspirationskilderne til Kubricks 2001-

    Beyond the Door er et middelmådigt, italiensk rip-off af Eksorcisten. Den limited edition indeholder dog en lang doku om netop Eksorcisten-rip-offs, som jeg gerne vil se. 

    thomsen 7-05-20 13:28

  • ★★★★0

    Nå ja, så fik jeg også lige en lille bogpakke fra willamdam.dk, som det er første gang, jeg  køber fra. Det fungerer upåklageligt, og jeg kan godt lide tanken om at støtte en lille boghandel på Bornholm i stedet for en af de store netshops.

    Jeg fik 3 x faglitteratur:

    Pontoppidan/ Graae: Giv teksten liv - greb der griber

    Palle/ Arnbjørn: Podcastbogen

    Hjortsø/ Kirkvåg/ Rud: Håndbog for podcastere

    Og så blev det også til en enkelt skønlitterær titel fra Forlaget Sidste Aarhundrede, som jeg synes, er et af det mest interessante små forlag i øjeblikket:

    Louis Levy: Menneskeløget Kzradock, den vårfriske Methusalem

    Den sidste er en absurd, dansk kortroman fra 1910. Den vakte ikke nogen stor opsigt herhjemme og har derfor heller aldrig været genoptrykt før nu. Louis Levy er i dag da også stort set kun kendt for sit børnerim "Sørens Fa'r har Penge." Men i udlandet fik bogen et lille kultpublikum, den kendte filosof Walther Benjamin skulle bl.a. have været en stor fan, og den har været genoptrykt flere gange på både tysk og engelsk. 

    thomsen 7-05-20 13:43

  • ★★★★★★0

    Ikarie XB 1 

    Den har vi vist i Husets Biograf for et stykke tid siden. Jeg nåede ikke selv at få den set, men det er da nice at der findes en god udgave af den.

    Zero Cool 7-05-20 15:51

  • ★★★★★1

    To gange William Friedkin med Sorcerer (1977) og To Live and Die in L.A. (1985). Henholdsvis 40th Anniversary Collector's Edition og Arrows udgivelse på BD.

    Har stadigvæk til gode for alvor at blive blæst bagover af en Friedkin-film (Exorcist og French Connection kræver dog gensyn), men han er jo en utroligt fascinerende instruktør, som altid laver interessante film. Glæder mig afsindigt til disse to. 

    Du kan roligt glæde dig til To Live and Die In L.A. Det er forrygende god underholdning med en herlig badass William Petersen i hovedrollen. Og så tilmed med en af filmhistoriens allerbedste biljagter. :) 

    NightHawk 8-05-20 14:08

  • ★★★1

    Jeg melder mig i kortet. :)

    "Sorcerer" og "To Live and Die in L.A." er begge superfilm. Friedkin har virkelig stået bag nogle vilde film med så mange spændende skævheder og bizarre indfald. Og biljagterne er jo af en anden verden. :)

    Benway 8-05-20 14:26

  • ★★2

    Du kan roligt glæde dig til To Live and Die In L.A. Det er forrygende god underholdning med en herlig badass William Petersen i hovedrollen. Og så tilmed med en af filmhistoriens allerbedste biljagter. :) 

    Jeg melder mig i kortet. :)

    "Sorcerer" og "To Live and Die in L.A." er begge superfilm. Friedkin har virkelig stået bag nogle vilde film med så mange spændende skævheder og bizarre indfald. Og biljagterne er jo af en anden verden. :)

    Glædelig at høre! :) Og ja, han kan virkelig noget med de bizarre indskydelser. Var helt på røven over "Cruising", som jeg så for nylig. En meget ukomplet film med mærkværdig balancegang af tone, kulørte indslag og en vild Pacino, men nøj hvor er der bare mange ekstremt fede delelementer, som skaber en virkelig interessant film.

    Mikkel Abel 8-05-20 14:34

  • ★★★0

    Glædelig at høre! :) Og ja, han kan virkelig noget med de bizarre indskydelser. Var helt på røven over "Cruising", som jeg så for nylig. En meget ukomplet film med mærkværdig balancegang af tone, kulørte indslag og en vild Pacino, men nøj hvor er der bare mange ekstremt fede delelementer, som skaber en virkelig interessant film.

    Jeg synes næsten altid, der er et eller andet interessant element. Jeg var i øvrigt heller ikke helt skudt i "Eksorcisten", første gang jeg så den, men med gensyn synes jeg virkelig, at den vinder meget. Måske fordi jeg blev lidt mindre distraheret af al teaterblodet og lagde mere mærke til alle de mindre detaljer, der ellers er i filmen.

    Benway 8-05-20 14:50

  • ★★0

    Jeg synes næsten altid, der er et eller andet interessant element. Jeg var i øvrigt heller ikke helt skudt i "Eksorcisten", første gang jeg så den, men med gensyn synes jeg virkelig, at den vinder meget. Måske fordi jeg blev lidt mindre distraheret af al teaterblodet og lagde mere mærke til alle de mindre detaljer, der ellers er i filmen.

    Godt at høre. Den må helt sikkert genses. Mon ikke en lille Friedkin-kavalkade er på sin plads snarest. :)

    Mikkel Abel 8-05-20 16:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen