Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★★0

    Den er fa'me god!

    Fedt. Har aldrig set den. Så glæder mig til at smide den i afspilleren. 

    T. Nielsen 3-10-20 20:06

  • ★★★★0

    Jeg har fået et par bøger.

    Fra abebooks.co.uk:

    Wayne Kinsey: Hammer Films - The Elstree Studios Years (2007)

    Den lukker et MEGET stort hul i min samling. 

    Wayne Kinsey er nok ikke kendt af andre end de mest hardcore Hammer-fans. Men han har skrevet om horror og filmselskabet Hammer i årtier. Han startede med at udgive fanzinet The House That Hammer Built tilbage i 1990'erne, og i dag driver han det lille skrivebordsforlag Peveril Publishing, hvor han udgiver egne bøger i små, begrænsede oplag ved siden af sit normale arbejde som patolog i Norwich.

    Mest kendt er nok hans to bøger Hammer Films - The Bray Studios Years og Hammer Films - The Elstree Studio Years, der hver især detaljeret gennemgår Hammer Films dagligdag og produktioner i en bestemt periode - den første fra slut 1950'erne og op til midt-1960'erne, hvor Hammer havde deres eget filmstudie indrettet i et gammelt palæ ved Themsen, og den anden fra midt-1960'erne og indtil midten af 1970'erne hvor Hammer lejede sin ind hos det kendte Elstree Studios (det var også der bl.a. Star Wars og Raiders of the Lost Ark senere blev indspillet). 

    For fans og mere end almindeligt interesserede er de to bøger nok noget af det bedste, der er skrevet om Hammer. Wayne Kinsey har nemlig haft adgang til Hammer egne arkiver, og derfor indeholder de virkeligt interessant materiale omkring vigtige beslutninger, Hammers diskussioner med den britiske statscensur, projekter der faldt igennem osv. 

    Desværre er begge bøger for længst udgået. Den første kan man stadigvæk være heldig at finde til rimelige penge. Jeg købte fx mit eget eksemplar som nyt for ca. £40 for et par år siden. Men bogen om årene i Elstree Studios er af en eller anden grund sværere at købe til menneskepenge. Priserne ligger normalt over £100 for et almindeligt brugt eksemplar og gerne det dobbelte for et frisk og ubrugt. Så jeg skyndte mig at slå til, da der for nylig dukkede et eksemplar op til £55 med minimale skader. 

    Fra mikroforlaget aetherpublishing.dk har jeg fået:

    Carl Julius Salomonsen: Smitsomme Sindslidelser før og nu - med særligt Henblik paa de nyeste Kunstretninger (1919, 2018).

    Salomonsens lille bog fra 1919 indeholder hans debatindlæg, der blev startskuddet til en af de mest ophedede diskussioner om kunst, vi har haft i medierne herhjemme. 

    Jeg anede ikke, at den var blevet genoptrykt af det lille forlag Æther, før nogen nævnte det i en filmgruppe på Facebook.

    Carl Jul. Salomonsens var en kendt læge. Han indførte den moderne medicinske bakteriologi i Skandinavien, og det var ham, der havde fundet ud af, at tuberkulose var en selvstændig infektionssygdom. Han fik det første lektorat i hele verden i bakteriologi ved Københavns Universitet sidst i 1880'erne. Han var med andre ord en pænt stor kanon.

    Han var også meget interesseret i kunst og især i den naturalistiske kunst. Til gengæld er det nok ikke for meget at skrive, at han foragtede den moderne kunst, der dukkede op i slutningen af 1800-tallet og i de tidlige årtier af 1900-tallet. 

    Det førte til, at han forfattede sin såkaldte dysmorfisme-teori, som han i 1919 præsenterede ved et foredrag på Medicinsk Museum i København. Det sidste siger noget om Salomonsens autoritet. 

    Groft sagt så siger teorien, at når kunstnerne ser verden på den måde, som de åbenbart gør i den moderne kunst, så må det skyldes, at de lider af en smitsom sindslidelse. 

    Tak for kaffe!

    Debatten eksploderede selvfølgelig og gik både for og imod i aviserne med mange indlæg af kunstnere og andre læger. Salomonsens teori blev bl.a. afvist af danske psykiatere. 

    Afhandlingen blev kort efter udgivet i bogform, og det er den bog, forlaget Æther har genoptrykt. For at gøre den endnu mere brugbar, så har de været så smarte at tilføje en del andre tekster. Så man får både samtidige debatindlæg og et svar til dem af Salomonsen selv, nogle artikler om samtidens moderne kunst samt nutidig perspektivering.

    Bogen er ikke mindst interessant, fordi Carl Jul. Salomonsen jo foregriber nazisternes argumenter mod "entartete Kunst"  med mere end et årti. Men den er også interessant, fordi mange af argumenterne desværre stadigvæk dukker op i kunst- og kulturdebatterne herhjemme. Som horrorfan har jeg fx oplevet at blive opfattet som alt fra misogynist og psykopat til potentiel morder alene pga. min kærlighed til en bestemt type fiktion. Tænk bare på tonen i de en-stjernede anmeldelser af den tyske seriemorderfilm Den gyldne handske fra sidste år.

    Forlaget Æther ser desværre ud til at være lukket ned for good, men man kan stadigvæk købe alle deres udgivelser direkte på hjemmesiden. Den kan også fås hos Mikrofest, en helt ny netboghandel, der lige er åbnet i september, og som udelukkende sælger bøger fra de små danske mikroforlag.

    thomsen 4-10-20 09:25

  • ★★★★★★0

    Sad i et kedeligt onlinemøde...og fik bestilt et flok danske film inspireret af countdown-tråden:

    • Okay
    • Stille Hjerte
    • Kongekabale
    • Mænd og Høns
    • Charmøreren
    • Idealisten
    • Vinterbrødre

    Guldager 6-10-20 14:50

  • ★★★0

    Fra Amazon.de marketplace:

    • The Rocket Post (DVD)

    Steffan Rasmussen 6-10-20 20:06

  • ★★★★★0

    Lidt klassisk martial arts-film fra Eurekavideo.co.uk:

    • Dragon Inn (BD)
    • A Touch of Zen (BD)
    • Iron Monkey (BD)

    Kruse 7-10-20 10:00

  • ★★★★0

    Fik en lille pakke fra re-shipperen shipito.com med nogle ting fra SHout Factory og Amazon.

    Deathsport

    Attack of the Crab Monsters

    - begge er smalle Roger Corman-titler, som Scream Factory har valgt at trykke i kun 1000 eksemplarer og udelukkende sælger fra egen hjemmeside.

    Manhunter

    Child's Play

    - To SF-film der udgår fra deres sortiment.

    Django LE

    - Jeg var heldig at få fat i Arrows limited edition af Django, da de (for anden gang) annoncerede den i forsommeren. Selvom det viste sig, at de endnu engang havde gjort vært uden regning, og der blev nedlagt forbud mod udgivelsen, så slap der lige som sidst en del ud på markedet. 

    Jeg tog chancen og bestilte fra amazon, et part dage før udgivelsen hvor der allerede gik rygter om, at Blue Underground havde sendt breve ud for at stoppe forhandlerne. Jeg regnede egentligt ikke med at få den, men selvom en del, der bestilte lang tid før mig, oplevede at få deres bestillinger slettet, så slap min altså igennem. Det siger nok mest om, hvor elendigt amazons bestillingssystem er. 

    thomsen 9-10-20 17:01

  • ★★★★★★0

    Lord of the Rings Trilogy Extended Edition på 4K...

    Guldager 9-10-20 21:01

  • ★★★★★★0

    En eller anden fyr på Facebook sælger ud af en LD-samling, så jeg bestilte en lille stak, som var forholdsvis billige.

    Forbidden World (1982)
    Avenging Force (1986)
    Double Threat (1992)
    Blackjack (1998)
    Breakin' 2: Electric Boogaloo (1984)
    Double Team (1997)
    The People Under the Stairs (1991)

    Zero Cool10-10-20 13:15

  • ★★★★★★0

    Fra Arrows Shocktober:

    • The Man Who Fell to Earth
    • Harpoon
    • The Mad Fox
    • The Excorcist III
    • Mega Time Squad
    • The Hitcher

    Guldager12-10-20 13:13

  • ★★★★★★0

    Fra Arrow på BD:

    Time Bandits

    Bride Of Re-Animator

    The Red Queen Kills Seven Times

    Day Of Anger

    City Of The Living Dead

    Og så boksen:


    Six Gothic Tales

    T. Nielsen12-10-20 13:56

  • ★★★★★0

    Fra Arrows Shocktober:

    • The Man Who Fell to Earth
    • Harpoon
    • The Mad Fox
    • The Excorcist III
    • Mega Time Squad
    • The Hitcher

    "The Hitcher", er det udgaven fra 1986? Synes nemlig ikke rigtig jeg har set noget om, at den skulle være på vej på BD.

    NightHawk12-10-20 15:15

  • ★★★★★★0

    "The Hitcher", er det udgaven fra 1986? Synes nemlig ikke rigtig jeg har set noget om, at den skulle være på vej på BD.

    Ja, men det er heller ikke på BD, det er blot på DVD

    Guldager12-10-20 15:19

  • ★★★★★0

    Ja, men det er heller ikke på BD, det er blot på DVD

    Ah ok. Ja, for hvis den var udkommet på BD eller var  lige på trapperne, så skulle jeg da have bestilt den med det samme. :) 

    NightHawk12-10-20 15:31

  • ★★★★★★0

    The Hitcher findes på BD i Tyskland: www.blu-ray.com/movies/The-Hitcher-Blu-ray/265702/

    Zero Cool12-10-20 15:34

  • ★★★★★0

    The Hitcher findes på BD i Tyskland: www.blu-ray.com/movies/The-Hitcher-Blu-ray/265702/

    Ja, den har jeg også haft kig på. Men jeg er bare bange for, at det et ældre transfer, som nok ikke er super godt. Så jeg ville egentlig hellere vente til Arrow eller et lignende label laver en ny udgivelse med helt nyt transfer og en større bunke ekstramateriale, som de har for vane. :) 

    NightHawk12-10-20 15:43

  • ★★★★★★0

    Ja, den har jeg også haft kig på. Men jeg er bare bange for, at det et ældre transfer, som nok ikke er super godt. Så jeg ville egentlig hellere vente til Arrow eller et lignende label laver en ny udgivelse med helt nyt transfer og en større bunke ekstramateriale, som de har for vane. :) 

    Du kan læse hvad brugerne på blu-ray.com har at sige om den: forum.blu-ray.com/showthread.php

    Zero Cool12-10-20 15:47

  • ★★★★★0

    Det er et ret nice transfer, jeg har udgivelsen.

    Ok, jamen så vil jeg da få bestilt den hjem. :)

    Jeg har bare oplevet en del gange, at de transfers der er på de tyske udgivelser og især mediabooks af ældre film, at de har været ret middelmådige. 

    NightHawk12-10-20 15:48

  • ★★0
    • Maniac (1980) på 4K UHD.
    • The House by The Cemetery (1981) på 4K UHD.
    • Zombie 2 (1979) på 4K UHD.

    De nye udgivelser fra Blue Underground via udsalg på deepdiscount. Stadigvæk i den pebret ende ift. hvad jeg normalt gider bruge på filmindkøb efterhånden, men nu kunne jeg simpelthen ikke holde til at savle over dem længere. Så ryger The New York Ripper i kurven næste gang.

    Nøøøj, jeg glæder mig til de kommer, og især at endelig få set Maniac. :)

    Mikkel Abel12-10-20 16:44

  • ★★★★0

    Nøøøj, jeg glæder mig til de kommer, og især at endelig få set Maniac. :)

    Den er også afsindig god. Læg også mærke til scoret af Jay Chatterway.

    "The New York Ripper" og dens enerverende ande-stemme er også rigtig god.

    chandler7512-10-20 17:10

  • ★★★★0

    Lidt mere fra deepdiscount.com:

    The Serpent and the Rainbow (Scream Factory)

    A Lizard in a Woman's Skin (Mondo Macabro)

    Mystery of the Wax Museum (WAC)

    Den første har jeg længe haft lyst til at se igen. Jeg prøver at købe nogle af de gamle SF-udgivelser løbende fremover, så jeg ikke igen bliver taget på sengen og må ud og bruge en masse penge på én gang, når de lader endnu en stribe udgå.

    A Lizard in a Woman's Skin er en Lucio Fulcis bedste gialli, og der har længe stået på indkøbslisten. Jared Auner fra Mondo skrev for nylig i en gruppe, at de nok ikke har rettighederne så meget længere, så nu var det tid.

    Mystery of the Wax Museum er en tidlig two-strip Technicolor-horrorfilm fra 1933, instrueret af Michael Curtiz , nok bedst kendt for Casablanca og Robin Hood.

    I mange år blev den anset for at været gået tabt. Nu har UCLA med en pose penge fra The George Lucas Family Foundation (som var en af de ting, George puttede pengene i efter salget af Lucasfilm til "musen") restaureret den tilbage til fordoms storhed. Det var samme team, der sidste år restaurerede Roger Cormans hovedværk Masque of the Red Death (1964), i øvrigt også med penge fra Lucas. Og der er pt. ved at restaurere en anden gammel two-strip Technicolor-horrorfilm, Doctor X fra 1932, der forventes at udkomme næste år.

    Desværre snød DD mig for den sidste film i bestillingen: Scorpion og Kinos co-release af Mario Bavas Planet of the Vampires. Den var ellers på lager, da jeg bestilte, men står nu som værende i restordre. Det er ekstra ærgerligt, fordi den nu er udgået hos Kino, og DD sikkert ikke vil kunne skaffe de. Jeg må jo håbe på, at Arrow eller et andet selskab overtager licensen og udsender den igen (helst i en definitiv udgave med både den amerikanske og lidt længere italienske version).

    thomsen13-10-20 11:30

  • ★★1

    "The New York Ripper" og dens enerverende ande-stemme er også rigtig god.

    Den er i en klasse for sig!

    -----------

    Og fede køb, Thomsen. :)

    Oktober giver mig gys på hjernen, så oven i min Blue Underground-bestilling måtte jeg have lidt med fra Arrow, hvor det blev til en giallo-omgang:

    • The Case of the Scorpion's Tail (1971)
    • Death Walks at Midnight (1972)
    • The Red Queen Kills Seven Times (1972)
    • Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key (1972)

    Glæder mig især til endelig at stifte bekendtskab med Sergio Martino, som jeg endnu har til gode trods at have hørt meget om ham.

    Mikkel Abel13-10-20 15:50

  • ★★★★★0

    Den er i en klasse for sig!

    -----------

    Og fede køb, Thomsen. :)

    Oktober giver mig gys på hjernen, så oven i min Blue Underground-bestilling måtte jeg have lidt med fra Arrow, hvor det blev til en giallo-omgang:

    • The Case of the Scorpion's Tail (1971)
    • Death Walks at Midnight (1972)
    • The Red Queen Kills Seven Times (1972)
    • Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key (1972)

    Glæder mig især til endelig at stifte bekendtskab med Sergio Martino, som jeg endnu har til gode trods at have hørt meget om ham.

    “The Strange Vice of Mrs. Wardh” og “Torso” er de bedste giallo-film fra Martino, så dem skal du helt sikkert opsøge, men de to du har anskaffet dig er skam ganske fine. “Death Walks at Midnight” har jeg endnu ikke fået set, men “The Red Queen Kills Seven Times“ er ganske fed.

    Kruse13-10-20 16:07

  • ★★0

    “The Strange Vice of Mrs. Wardh” og “Torso” er de bedste giallo-film fra Martino, så dem skal du helt sikkert opsøge, men de to du har anskaffet dig er skam ganske fine. “Death Walks at Midnight” har jeg endnu ikke fået set, men “The Red Queen Kills Seven Times“ er ganske fed.

    Det lyder godt! Er bestemt også varm på de to, du nævner. TRQKST har jo Barbara Bouchet, så helt galt kan det ikke gå. :)

    Mikkel Abel13-10-20 16:56

  • ★★★★★0

    Fra Deepdiscount.com:

    • Titanic (1943) (BD)

    Kruse16-10-20 16:46

  • ★★★★★★0

    Fra Amazon:

    • Beanpole
    • Pain and Glory

    Samt lidt anime:

    • Weathering With You
    • Okko's Inn
    • I Want to Eat Your Pancreas

    Guldager18-10-20 18:59

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen