Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★★1

    Kondolerer. 

    Tak - efter at have set den, er jeg klar til at give den en uværdig "begravelse".

    Wayne22-12-20 06:15

  • 1

    En julegave til mig selv fra Laserdisken.

    • Escape from NY, special edition (ud med den gamle VHS-udgave optaget fra TV2 på en stueantenne)
    • The Rookie (kan nu bedre lide den danske title, mere Clint'sk)
    • The American President
    • Rocketman
    • Moon 44 (dælme lang tid siden jeg har set den)
    • Tarzan, movie collection (dem med Johnny Weissmuller)

    Årets julegave-høst.

    • Rambo - Last Blood
    • Dune (så kan jeg endelig komme af med den gamle kopierede VHS-udgave)
    • Independence Day, 20th anniversary edition

    Camie25-12-20 15:35

  • ★★★★★★1

    Escape from NY, special edition (ud med den gamle VHS-udgave optaget fra TV2 på en stueantenne)

    Det var vist på tide så.


    Koldt bly og varme øretæver :-D De danske oversættere havde en fest dengang.

    Wayne26-12-20 00:34

  • ★★★★★0

    Årets Julegave høst. :)

    Fra mine forældre:

    • Supergirl - Sæson 3 (BD)
    • Supergirl - Sæson 4 (BD)
    • Folkeklubben :  Børn af Den Tabte Tid (CD)

    Fra min lillesøster og niece:

    • Michael Bundesen : Alting Har en Ende (Biografi)

    NightHawk27-12-20 00:42

  • 1

    Det var vist på tide så.


    Koldt bly og varme øretæver :-D De danske oversættere havde en fest dengang.

    Så klart. Fruen har set sig sur på de 300 VHS-bånd (250 med optagelser fra TV), som efter hendes mening bare tager plads på hylderne. Så for at imødekomme hende lidt, så bliver de bedste stille og roligt skiftet ud med DVD/BD versioner.

    Og ja, af andre lækre titler er der jo eks. "Bankekød til Slemme Drenge" eller "Ud at køre med de skøre"

    Camie27-12-20 09:54

  • ★★★★★★1

    Så klart. Fruen har set sig sur på de 300 VHS-bånd (250 med optagelser fra TV), som efter hendes mening bare tager plads på hylderne. Så for at imødekomme hende lidt, så bliver de bedste stille og roligt skiftet ud med DVD/BD versioner.

    Og ja, af andre lækre titler er der jo eks. "Bankekød til Slemme Drenge" eller "Ud at køre med de skøre"

    Vildt de har stået der så længe :-)

    Jeg havde vel omkring 500 vhs’er med to film på hver (af tvivlsom kvalitet - da de mange var optaget fra en anden afspiller) som blev reduceret til 100 omkring år 2000, da vi flyttede - og min samling af DVD’er voksede. I 2017 flyttede vi igen og der havde jeg kun VHS’er med børnene tilbage måske 10 film- jeg har ikke set en VHS i 8 år - men har da stadig en afspiller stående i et skab.

    Ja nogle vilde titler dengang ;-)

    Wayne27-12-20 14:08

  • ★★★★★★0

    Jeg har 4 VHS-bånd - mest for sjov, kan ikke afspille dem:

    Bag Lærernes Ryg - en efterskolevideo

    King Pin - en obskur martial arts-film fra New Zealand fra 1985. 23 stemmer på IMDB

    Samt to VHS'er med den britiske sci-fi-serie, Knights of God.

    Kan ikke nænne at smide den sidste rest ud. Omkring år 2000 var der en lille Stauning en brugt-VHS-forhandler, som mest af alt solgte til fiskere, der skulle på havet i længere tid - og så min bror og jeg, som var stamkunder fra Odense :) - og her fik jeg købt flere 100 VHS-bånd.

    Guldager27-12-20 15:53

  • ★★★★★★0

    Jeg gik i Brexit-panik!

    Så skyndte mit at handle ind på Amazon før told:

    • The Living Dead At The Manchester Morgue 
    • Hitchcock: The Early Years

    Og så en hel masse Pedro Almodovar (nogle har jeg i forvejen, men det var billigst at købe filmene igen):

    • Live Flesh
    • Julietta (BD)
    • I'm So Excited (BD)
    • Pedro Almodóvar: The Ultimate Collection (DVD)
    • The Almodovar Collectior (BD

    Jeg har netop set Pain and Glory og var meget imponeret af den. Så har besluttet mig for, at jeg vil se alle hans film. 

    Og kom til at bestille følgende fra Oddshop:

    • Nemesis 1-4
    • Aerobicide

    Guldager28-12-20 14:34

  • ★★★★0

    Jeg fik også lavet en hurtig bestilling før Brexit.

    Jeg fik lidt stumfilm fra eurekavideo.co.uk:

    Waxworks (Das Wachsfigurenkabinett, 1924)

    Early Murnau: Five Films 1921-1925 (boks med Schloss Vogelöd, Phantom, Die Finanzen des Grossherzogs, Der letze Mann og Tartuffe)

    Jeg fik ikke rigtigt nogle filmrelaterede julegaver i år. Jeg fik dog genudgivelsen af Valdemar Holsts roman Manden der tænkte ting, som jo nok mest er kendt fra filmatiseringen fra 1960'erne.

    thomsen28-12-20 16:14

  • ★★★★0

    Jeg bestilte i øvrigt også tre filmbøger fra et lille, engelsk forlag i starten af december. De har siden den 11. december ligget i kurérfirmaets sorterings-hub i London. "Sjovt nok" så står der stadigvæk anført på trackingen, at de forventes at blive leveret "senest den 23/12-2020." 

    Desværre har Hermes, der er kurérfirmaet, ingen kontaktinfo på deres hjemmeside, så nu har jeg skrevet til sælger for at høre, om de kan rykke lidt på den. 

    Jeg er godt klar over, at jul, Covid og Brexit er lig med en gedigen forsinkelse på leveringen. Men at pakken slet ikke rykker sig en millimeter i mere end 14 dage er alligevel at stramme den, synes jeg.

    thomsen28-12-20 16:19

  • ★★★★★★0

    En forudbestilling af Savage Streets på Blu-ray, som udkommer i starten af januar.

    Zero Cool30-12-20 00:32

  • ★★★★★★0

    Lidt mere Hitchcock!

    • Mary - fandt den på E-bay uden cover
    • The Man Who Knew To Much (1956)
    • Secret Agent
    • Under Capricon
    • Juno and the Paycock

    Så mangler jeg kun 2 film af ham, som jeg ikke rigtig kan skaffe: Downhill og The Pleasure Garden

    Guldager 5-01-21 09:09

  • ★★★★★★0

    Et par småhuller fik jeg udfyldt:

    Stage Fright af Alfred Hitchock. Troede egentlig jeg havde den, men har set den på Amazon Prime

    The Shining - den troede jeg også, jeg havde, men det havde jeg åbentbart ikke :)

    The Touch af Ingmar Bergman. Troede også jeg havde alt tilgængeligt, men åbenbart ikke.

    Og så to Almodovar-film: High Heels og Matador.

    Og til sidst Leave Her to Heaven - en film noir fra 1945

    Guldager 5-01-21 21:10

  • ★★★★★★0

    Og så fandt jeg lige Passionens Labyrint af Almodovar på filmmarked.dk.

    Den eneste film jeg så mangler af Almodovar, bliver Pepi, Luci, Bom - så den bestilte jeg også. Den koster dog over 80 kr, så det er et sats.

    Der er en minimumspris på 200 kr., så nappede tre danske, gamle film også: Under Byens Tage, Det Begyndte Ombord og Der Kom En Dag.

    Men nu er min Hitchcock og min Almodovar samling komplet :)

    Guldager 6-01-21 08:14

  • ★★★★0

    Så kom min bogpakke endeligt fra UK. Og heldigvis uden ekstra regning, fordi den var afsendt før Brexit.

    Fra Peverilpublishing.co.uk

    Wayne Kinsey - Fantastic Films of the Decades Volume 1 - The Silents

    Wayne Kinsey - Fantastic Films of the Decades Volume 2 - The 30s

    Wayne Kinsey - Fantastic Films of the Decades Volume 3 - The 40s: Part 1 - 1940-1943

    Wayne Kinsey er mest kendt blandt en lille skare horrorfans for sine fantastiske bøger og blade om engelske Hammer Film, hvor han har været dybt nede i arkiverne og rode og fundet spændende oplysninger om alt fra skuespillerkontrakter til bøvl med censuren. 

    Hvis jeg ikke husker helt forkert, så arbejder han som retsmediciner til daglig og driver ved siden af et lille skrivebordsforlag, hvor han primært udgiver egne ting. 

    Fantastic Films of the Decades er et nyt projekt for ham, hvor han ser mere generelt på det, man kalder for "den fantastiske genre" og dens historie på film. 

    Hver bog er indbundet, signeret og nummeret i et oplag på 500 eksemplarer, med 250+ sider i stort format og fuld farvetryk. Bøgerne gennemgår de vigtigste titler indenfor genren i hvert årti og bryder filmomtalerne op med helopslag med flotte gengivelser af originalt billedmateriale fra filmene eller artikler om væsentlige instruktører, skuespillere m.m.

    thomsen 6-01-21 13:46

  • ★★★★★★1

    Da oddshop holder et lille udsalg, nappede jeg lidt ekstra skrald til hylderne:

    • Killer Animals Collection
    • Giant Spider Invasion
    • Moving Target
    • Double Dragon
    • Crash Dive
    • Death Train
    • Future Force 1 + 2

    Edit: jeg glemte lige, at Moovy ikke virker på samme måde som Reddit.

    Zero Cool 6-01-21 13:51

  • ★★★★★0

    Et par småhuller fik jeg udfyldt:

    Stage Fright af Alfred Hitchock. Troede egentlig jeg havde den, men har set den på Amazon Prime

    The Shining - den troede jeg også, jeg havde, men det havde jeg åbentbart ikke :)

    The Touch af Ingmar Bergman. Troede også jeg havde alt tilgængeligt, men åbenbart ikke.

    Og så to Almodovar-film: High Heels og Matador.

    Og til sidst Leave Her to Heaven - en film noir fra 1945

    "Stage Fright" er ret fed. En af Hitchcocks mere undervurderede film. Det er også den eneste af Alfred Hitchcocks talefilm ud over "Mr & Mrs Smith", som stadig ikke er udkommet på BD. Og den kan virkelig godt trænge til en opgradering, da billede og lyd er temmelig slidt i den nuværende form. Forhåbentlig laver Warner Archive snart en remaster på BD. :) 

    NightHawk 6-01-21 16:23

  • ★★★★★★0

    Jeg lavede en bestilling på filmmarked.dk, hvor der er en irriterende mindstepris på 200 kr. Jeg har fået pakken i dag, men der mangler en film, og jeg har i stedet for en rabatkode. Jeg har aldrig før prøvet, at en ordre bare blev sendt med manglende varer uden en forvarsel. Den eneste grund til jeg bestilte derfra, var for den ene film, men pga. minimumsordren, skulle jeg have 3 film mere med, som jeg sagtens kan undvære. Håber sgu, jeg kan få lov at sende det hele tilbage.

    Guldager 7-01-21 15:37

  • ★★★★★★1

    Nå ja, jeg har da forresten bestilt:

    • Female Trouble (Criterion  Collection)
    • Polyester (Criterion Collection)
    • Jason Goes to Hell
    • Jason X

    Og min søster købte et par film for mig i julen:

    • Unhinged
    • Greenland

    Her nappede jeg også en opgradering og lidt nyt:

    • Fargo (filmen)
    • Raising Arizona

    .. alt på Blu-ray.

    Når alt er ankommet, passerer jeg endelig de 1900 titler i samlingen. Så må jeg lige nå at få købt 100 titler mere, så jeg kan nå 2000 før jeg (forhåbentligt) starter i skole igen.

    Zero Cool 7-01-21 23:04

  • ★★★0

    Bestilt fra Amazon.it:

    • Indagine Su Un Cittadino Al Di Sopra Di Ogni Sospetto (Investigation of a Citizen Above Suspicion) - Blu-ray

    Steffan Rasmussen 8-01-21 21:17

  • ★★★★★★0

    Da Amazon er åndsvagt længe om at sende film for tiden, endte jeg med at afbestille de to John Waters-film, samt The China Syndrome. De to nærmede sig en uge, uden at der var sket noget.

    Jeg nappede så Hammer-boksen fra Deepdiscount i stedet.

    Zero Cool11-01-21 14:41

  • ★★★★★★0

    I går fandt jeg tilfældigvis ud af, at Angel 4: Undercover blev udgivet i Tyskland på DVD sidste år. Jeg har gennem et stykke tid ledte efter den og troede først at den kun var udkommet på VHS. For nogle uger siden fandt jeg så ud af, at den også var udgivet på LaserDisc og begyndte at lede efter en kopi der var til at betale.

    Helt tilfældigt fik jeg kigget på filmens IMDb-side i går og opdagede, at den for 8 år siden blev udgivet på DVD i Holland og sidste år i Tyskland.

    Et hop til Amazon.de gav intet resultatet, indtil jeg fandt den tyske titel. Grunden til at jeg ikke direkte spottede den, var pga. det ret frygtelige cover.

    Men! Nu er den på vej til mig og så kan jeg endelig få afsluttet Angel-serien!

    Jeg overvejer dog stadig at anskaffe den på LD, da coveret er meget federe.

    Zero Cool12-01-21 22:14

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • Druk (BD)
    • Weathering With You (BD)
    • The Kelly Gang (BD)
    • The Way Back (BD)

    Kruse15-01-21 11:55

  • ★★★★★★0

    Fra Føtex - BD

    • Druk
    • Light of My Life

    Wayne15-01-21 12:08

  • ★★★0

    Fra Bilka:

    • Druk (BD)
    • Weathering With You (BD)
    • The Kelly Gang (BD)
    • The Way Back (BD)

    Hvad måtte du give for Weathering with you? Kom først i tanke om den nu, efter jeg selv lige har været derude og høste :/

    Jeg fik

    • Bombshell
    • Richard says goodbye
    • Onkel
    • Dragonheart: Vengeance
    • 21 Bridges
    • Kød og blod
    • Sorry we missed you
    • Crawl
    • Gemini man

    MOVIE100015-01-21 12:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen