Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • 0

    Nå ja, jeg kan forresten svare delvist på om den passer direkte i en dansk kontakt. Det fysiske stik gør ikke. Vi bruger amerikanske afspillere i "min" biograf og der er en stikconverter på. Så du skal tjekke om strømforsyningen understøtter både 110v og 230v, samt overveje om du gider at have en converter på, eller sætte et nyt stik på afspilleren.

    OK, tusind tak! Ved du, om det samme ville gøre sig gældende, hvis jeg købte en hollandsk afspiller? Og den der stikconverter, I bruger, fulgte den med, eller er den tilkøbt? (Beklager alle spørgsmålene, jeg har nul forstand på hardware.) 

    gorzelak 4-02-21 18:10

  • 0

    Min Hammer-boks fra Deep Discount slap igennem uden moms/told. Det lader til at den blev pakket om i Holland, eller at den "mellemlandede" der, så det ser ud som om at den kommer derfra og ikke fra USA. Så jeg endte med at betale 27,53 dollars for den.

    Det er altså en helt ok pris! 

    gorzelak 4-02-21 18:12

  • ★★★★0

    Havde helt glemt en bestilling :) - men har åbenbart bestilt Columbia Noir #1 og #2...

    De bliver med garanti nappet i tolden, men så må jeg jo betale det.

    Bestilte du direkte fra Indicator?

    De har forøvrigt lige annonceret Columbia Noir #3, så der er godt nok tjep på udgivelserne af dem.

    Jeg tør ikke selv at bestille fra dem. Men jeg skal dog have bestilt deres limited edition af Irreversible et sted, når den kommer. 

    thomsen 5-02-21 17:23

  • ★★★★★★1

    Bestilte du direkte fra Indicator?

    De har forøvrigt lige annonceret Columbia Noir #3, så der er godt nok tjep på udgivelserne af dem.

    Jeps.

    Er det dårlig indpakning?

    Guldager 5-02-21 17:50

  • 0

    Jeps.

    Er det dårlig indpakning?

    Den plejer at være fin, når jeg har bestilt fra dem. Men de har valgt ikke at opkræve dansk moms ved bestilling, så man risikerer en ekstraregning. 

    gorzelak 6-02-21 08:09

  • ★★★★★★0

    Den plejer at være fin, når jeg har bestilt fra dem. Men de har valgt ikke at opkræve dansk moms ved bestilling, så man risikerer en ekstraregning. 

    Hvis det bare er det, så er det fint nok :) - Det har jeg taget højde for, når jeg bestemmer om jeg vil købe.

    Bestilte Noir #3 også :)

    Guldager 6-02-21 08:39

  • ★★★★0

    Jeps.

    Er det dårlig indpakning?

    Næ. Tværtimod. De leverer nok noget af den bedste indpakning, jeg har set. 

    thomsen 6-02-21 10:02

  • ★★★★★★0

    Næ. Tværtimod. De leverer nok noget af den bedste indpakning, jeg har set. 

    Så det er "bare" gebyr og told?

    Guldager 6-02-21 12:16

  • ★★★★★★0

    Hvor meget er gebyret nu? 

    T. Nielsen 6-02-21 12:46

  • ★★★1

    Hvor meget er gebyret nu? 

    160,-

    Steffan Rasmussen 6-02-21 13:28

  • ★★★★★★0

    160,-

    Forsøgte lige at læse om hvor meget told så var. Det som ud som skulle man ikke betale told, hvis varens samlede værdi (inklusiv porto) var under ca 1.500 kr? Men man skulle betale dansk moms hvis varens samlede pris var over 80 kr? 

    T. Nielsen 6-02-21 13:39

  • ★★★★0

    Forsøgte lige at læse om hvor meget told så var. Det som ud som skulle man ikke betale told, hvis varens samlede værdi (inklusiv porto) var under ca 1.500 kr? Men man skulle betale dansk moms hvis varens samlede pris var over 80 kr? 

    Det er korrekt.

    Mig bekendt er der dog ikke nogen toldafgifter på indspillede film, så så længe det er den eneste varetype, du køber, så er det andet punkt lige meget. Det er der til gengæld fx på tøj. 

    Man kan slå alle toldsatser op hos Told og Skat. 

    thomsen 6-02-21 15:44

  • ★★★★1

    Jeg fik endeligt mine ting fra Severins Black Friday-udsalg. 

    De havde godt nok været venlige at nedskrive værdien, men desværre kun til $15, og det ligger jo alligevel over den danske grænse. Så jeg måtte slippe 22 kr. i dansk moms + 160 kr. i gebyr for at få pakken. Jeg har ikke regnet efter, men mon ikke det meste af besparelsen ved udsalgt røg på den konto?

    Nå, you win some, you lose some. Jeg fik:

    The Complete Lenzi Baker Giallo Collection - super lækker boks med de fire gialli, Umberto Lenzi skød med Carroll Baker på rollelisten - dvs. Orgasmo, So Sweet ... So Perverse, A Quiet Place to Kill og Knife of Ice. Masser af extras og to soundtracks på cd. 

    The Strange Vice of Mrs. Wardh - en af de bedste blandt de italienske gialli. Desværre har Severin (som så mange gange før) fucket op og præsteret et transfer, der er væsentligt ringere end det, der findes på de engelske og tyske blu-rays. Så jeg købte den udelukkende, fordi den var på udsalg og for at få det eksklusive ekstramateriale og det sjældne soundtrack på cd.

    Horrors of Spider Island - noget så sjældent som en tysk horror/ exploitation-film, som jeg i mange år har ærgret mig over, at jeg ikke fik købt, da den udkom på tysk dvd. Nu har Severin udgivet den både i den originale, tyske version og i den alternative amerikanske udgave It's Hot in Paradise. 

    Som en lille bonus købte jeg også Severins genoptryk af den originale "fumetti", dvs. en slags foto-novelle-udgave af filmen.

    Tales of the Uncanny - Limited Edition - "Zoom-dokumentar" om antologi-horrorfilm med bl.a. Eli Roth, Joe Dante, Tom Savini, Kim Newman, Brian Yuzna og Roger Corman m.fl. 

    Jeg købte den ærligt talt mest pga. ekstramaterialet, der består af to gamle horror-antologier, den tyske Unheimliche Geschicten helt tilbage fra 1919 og den fransk-belgiske Unusual Tales fra 1949. 

    Limited edition består af en ekstra bonus-disk med den sjældne antologi Edgar Allan Poe's Master of Horror fra 1965. 

    thomsen 6-02-21 16:00

  • ★★★★★★0

    Det er korrekt.

    Mig bekendt er der dog ikke nogen toldafgifter på indspillede film, så så længe det er den eneste varetype, du køber, så er det andet punkt lige meget. Det er der til gengæld fx på tøj. 

    Man kan slå alle toldsatser op hos Told og Skat. 

    Så blot moms og et gebyr på 160? Det kan selvfølgelig også være dyrt nok, medmindre man samler en mindre bunke sammen.

    T. Nielsen 6-02-21 16:08

  • 0

    Die Schlangengrube und das Pendel... "standard"-mediabooken købt via tysk eBay. Virkelig lækker udgivelse! 

    gorzelak 9-02-21 11:54

  • ★★★★★★0

    Efter lidt overvejelse, endte jeg med at afbestille UHD BD-udgaven af Dawn of the Dead og bestille Blu-ray-udgaven. Jeg tror lidt at udsigten til endnu et "opgraderingsræs" fik mig til at droppe det.

    Men, jeg fik så bestilt lidt andet:

    • The Virgin Suicides (Criterion Collection Blu-ray)
    • 4 Cult Movie Marathin Vol. 2
      • Angels From Hell / Chatterbox / The Naked Cage / Savage Island
    • 4 All Night Horror Marathon
      •  What's the Matter with Helen? / The Godsend / The Vagrant / The Outing
    • 4 All Night Horror Marathon Vol 2
      • The Dungeonmaster / Cellar Dweller / Contamination .7 / Catacombs
    • Reptilicus (den ikke-danske udgave)
    • Plugg
    • Scanner Cop

    -

    Så mangler jeg kun én film for at have en komplet Scanners-samling! Tror jeg.

    Zero Cool10-02-21 20:50

  • ★★★★★1

    Fra Zavvi:

    • La Grande Illusion (BD)

    Derudover modtog jeg også en momsopkrævning på 33 kr. + 160 kr. gebyr. På trods af, at Zavvi på deres hjemmeside påstår, at de sender de fleste af deres varer indenfor EU, så sender de stadig fra Guernsey, som ikke er en del af EU, og hvor pakker konsekvent bliver tjekket for told/moms. Det er længe siden jeg sidst købte fra Zavvi, da mine pakker altid blev snuppet, men jeg ville teste om det de skrev i forbindelse med Brexit nu holdte vand. Det gjorde det ikke.

    Kruse11-02-21 13:56

  • ★★★0

    Fra Zavvi:

    • La Grande Illusion (BD)

    Derudover modtog jeg også en momsopkrævning på 33 kr. + 160 kr. gebyr. På trods af, at Zavvi på deres hjemmeside påstår, at de sender de fleste af deres varer indenfor EU, så sender de stadig fra Guernsey, som ikke er en del af EU, og hvor pakker konsekvent bliver tjekket for told/moms. Det er længe siden jeg sidst købte fra Zavvi, da mine pakker altid blev snuppet, men jeg ville teste om det de skrev i forbindelse med Brexit nu holdte vand. Det gjorde det ikke.

    Var det så på Zavvi.ie?

    MOVIE100011-02-21 14:02

  • ★★★★★0

    Var det så på Zavvi.ie?

    Det var i hvert fald der jeg startede. Undervejs tror jeg, at jeg røg ind på Zavvi.com. Muligvis da jeg loggede ind med min bruger. Det er muligt, at det kan virke med .ie, men jeg er nødt til at høre andres succeshistorier før jeg forsøger mig med det.

    Kruse11-02-21 14:46

  • ★★★★0

    Fra Zavvi:

    • La Grande Illusion (BD)

    Derudover modtog jeg også en momsopkrævning på 33 kr. + 160 kr. gebyr. På trods af, at Zavvi på deres hjemmeside påstår, at de sender de fleste af deres varer indenfor EU, så sender de stadig fra Guernsey, som ikke er en del af EU, og hvor pakker konsekvent bliver tjekket for told/moms. Det er længe siden jeg sidst købte fra Zavvi, da mine pakker altid blev snuppet, men jeg ville teste om det de skrev i forbindelse med Brexit nu holdte vand. Det gjorde det ikke.

    Fyda! Men tak for heads-up! Jeg var tæt på at forudbestille nogle af de nye ting fra Eureka og Indicator fra dem. Det vil jeg så lade være med.

    Har du fået nogen forklaring fra Zavvi? Jeg mener, de garanterer jo nærmest på hjemmesiden, at enten vil tingene blive sendt fra EU, eller også vil Zavvi sørge for at forudbetale alle afgifter, så man slipper for ekstra regninger. Det harmonerer jo ikke særligt godt med bare at sende det hele fra Guernsey. 

    thomsen11-02-21 15:00

  • ★★★★★1

    Fyda! Men tak for heads-up! Jeg var tæt på at forudbestille nogle af de nye ting fra Eureka og Indicator fra dem. Det vil jeg så lade være med.

    Har du fået nogen forklaring fra Zavvi? Jeg mener, de garanterer jo nærmest på hjemmesiden, at enten vil tingene blive sendt fra EU, eller også vil Zavvi sørge for at forudbetale alle afgifter, så man slipper for ekstra regninger. Det harmonerer jo ikke særligt godt med bare at sende det hele fra Guernsey. 

    Jeg havde egentligt ikke tænkt mig, at skrive til dem, da jeg så det som business as usual for Zavvi at sende fra Guernsey, men jeg tror jeg vil forhøre mig om, hvordan det hænger sammen.

    Kruse11-02-21 15:19

  • 1

    Her er, hvad de skriver på zavvi.ie's hjemmeside. Jeg synes, det er lidt svært at blive klog på. På den ene side fremgår det, at eventuelle udgifter i forbindelse med import er inkluderet i købsprisen, og at man giver zavvi's kurer tilladelse til at ordne formaliteterne for en. På den anden side virker det som om, de ikke helt vil forpligte sig på det (eller hvad betyder Delivered Duty Paid-sætningen?).

    Customs Clearance responsibilities for EU delivery addresses

    For deliveries to addresses within the EU, you are the importer of the goods, and are liable for any duties, tariffs, or taxes which may be charged by any customs authority. By agreeing to these terms, you hereby authorise us to appoint our designated carrier(s) to carry out customs formalities on your behalf, including payment of any duties, tariffs, or taxes to the appropriate customs authority. We have collected these amounts from you as part of your purchase, but for the avoidance of doubt we are not providing these goods to you on a ‘Delivered Duty Paid’ basis because, as the importer, you remain liable for these amounts to the appropriate customs authority.

    We will appoint a suitable carrier to deliver the goods to you and carry out the customs formalities on your behalf. These customs formalities will be carried out in different countries depending on the country in which your delivery address belongs, and the carrier used. 

    gorzelak11-02-21 16:04

  • ★★★★★★0

    Jeg har bestilt Dawn of the Dead derfra, som udkommer i marts, så må vi se hvad der sker.

    Zero Cool11-02-21 16:15

  • ★★★★★★0

    Jeg nappede lige The Godfather Coda.

    Zero Cool12-02-21 09:22

  • ★★★★0

    Her er, hvad de skriver på zavvi.ie's hjemmeside. Jeg synes, det er lidt svært at blive klog på. På den ene side fremgår det, at eventuelle udgifter i forbindelse med import er inkluderet i købsprisen, og at man giver zavvi's kurer tilladelse til at ordne formaliteterne for en. På den anden side virker det som om, de ikke helt vil forpligte sig på det (eller hvad betyder Delivered Duty Paid-sætningen?).

    Ja, det virker lidt selvmodsigende. Jeg tror, jeg venter med at prøve dem, indtil jeg hører om nogle positive oplevelser.

    thomsen12-02-21 10:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen