Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★0

    Fik følgende film på BD

    Fra dvdcity

    Snakes On A Plane, på Blu Ray med Samuel L Jackson, dansk release med dansk tekst

    Operation Valkyrie, på Blu Ray med Tom Cruise, dansk release med dansk tekst

    Fra DBA

    Doom, på Blu Ray med Dwayne "The Rock" Johnson dansk release med dansk tekst

    Ryder666 8-12-21 14:38

  • ★★★★★0

    Så kom der en stak film/Mediabooks i dag fra Amazon.De:

    • Rollerball - 1975
    • Nameless 
    • Nighthawks 
    • Lara Croft : Tomb Raider 
    • Quatermain 1 & 2
    • The Bounty - 1984
    • Knightriders 
    • The Djinn 

    Den første i denne omgang er Norman Jewisons dystopiske sci-fi sportsfilm Rollerball med James Caan i hovedrollen som det store sports-idol, der efterhånden erfarer, at han har potentiale til at være meget mere end blot et værktøj, der af magthaverne bliver brugt til at distrahere den undertrykte befolkning fra et større oprør.

    Nameless - hvis originale titel er "Timebomb" - står den på mere scifi, når Michael Biehn giver den gas i er kompliceret plot, hvor han via et mystisk regerings-projekt bliver hjernevasket til at udføre en dødbringende mission mod hans vilje. Man kunne snildt se filmen som en 90'er udgave af "The Manchurian Candidate" bare med mere tjubang og et højere tempo.

    Med Nighthawks er vi ovre i en god gammeldags thriller og en af Sylvester Stallones mest undervurderede film. Stallone - komplet med et pivfrækt fuldskæg - danner undercover duo med Billy Dee Williams i jagten på den perverterede super terrorist Wulfgar, spillet af Rutger Hauer, som planlægger et større terrorangreb et sted i USA. Men hvor...og kan Stallone og hans fuldskæg mon nå at stoppe terroristen i tide.

    Så skal vi have Angelina Jolie på banen i hendes glansrolle som Lara Croft : Tomb Raider i filmen af samme navn. Det er som bekendt i den udgave, hvor der er rigeligt til både gården og gaden, og Jolie gav den fuld skrald med den ene sexede action-scene efter den anden. Det er langt fra den bedste film i verden, men jeg har nu altid haft et soft spot for Simon West kulørte ramasjang.

    Apropos kulørt ramasjang så har jeg altid været vild med Richard Chamberlains to action-adventure film fra 80'erne "King Solomons Mines" og "The Lost City of Gold", hvor han slår gækken løs som eventyreren Alan Quatermain i selskab med sit faste sidekick spillet af Sharon Stone. Selvom filmene er fyldt med tvivlsomt skuespil og endnu mere tvivlsomme effekter - i hvad man med et lidt plat udtryk kunne kalde for den fattige mands svar på Indiana Jones  - så er begge film top underholdning fra start til slut. Med i dette Quatermain 1 & 2 set følger desuden også dokumentarfilmen "Electric Bugaloo" om filmselskabet Canon's brogede intog i filmverdenen.

    De sidste tre film i denne omgang har jeg ikke set. Den første er Roger Donaldsons udgave af The Bounty om det historiske myteri. Anthony Hopkins og Mel Gibson spiller de to hovedroller. Så fik jeg også lyst til at se George A Romeos kultfilm Knightriders med Ed Harris, om en flok omrejsende "cirkusartister" eller bande, der ufører en moderne form for ridder-turnering. Det er en bizar blanding af to vidt forskellige tidsperioder, som jeg synes så ret interessant ud.

    Den sidste i stakken blev en helt ny film fra i år nemlig horror-filmen The Djinn, der handler om en dreng som har mistet sin mor og desperat ønsker at vække hende til live igen efter, at knægten og hans far er flyttet ind i en ny lejlighed. Da knægten er alene hjemme hører han mystiske lyde i et skab, hvor han finder en magisk bog og så er fanden løs i laksegade. Filmen skulle have en 80"er retro-vibe og være i stil med "Poltergeist". Så bliver det spændende at se, om den kan leve op til det.

    NightHawk 9-12-21 18:30

  • ★★0

    Idag blev det til en enkelt Blu Ray fra Imusic

    Animal Factory, på Blu Ray med Willem Dafoe og Edward Furlong, Arrow Video UK release med engelsk tekst

    Ryder66610-12-21 15:41

  • ★★0

    Fra Amazon com fik jeg følgende film

    The Missing, på Blu Ray med Tommy Lee Jones, US Shout Factory release, som indeholder forlænget udgave med hele 17 minutters ekstra spilletid. Men måtte slippe knap 189kr alt inklusiv, stadig plomberet. Men den ankom næsten 10 dage tidligere end forventet. De to cuts er på hver deres disc, så to Blu Rays samlet i en standard case. Det er sgu det hele værd.

    Ryder66611-12-21 14:28

  • ★★★★★0

    Så ankom den sidste stak film for i år. :) 

    Fra Amazon.UK:

    • Funeral In Berlin (DVD)
    • Doctor Who : Revolution of the Daleks - Christmas Special (BD)
    • Love Actually (BD)
    • Arthur Christmas (BD)
    • The Grinch - 2018 (BD)
    • White Christmas (BD)
    • Jingle All the Way (BD)
    • Ingmar Bergman : Vol. 2 Boxset (BD)

    Fik lyst til et gensyn med den anden film i Harry Palmer serien "Funeral In Berlin", og så var det på tide at komme videre med Doctor Who inden, at sæson 13, "Flux", udkommer her 24 januar.

    Så købte jeg nogle film til min julesamling. Sidste år anmeldte jeg "Love Actually", "Arthur Christmas" og "The Grinch" - 2018 til min liste men det var fra Netflix. Jeg havde dem ikke i fysik form, så nu synes jeg det var på tide at få dem købt. Og så snuppede jeg også lige "White Christmas" og "Jingle All The Way", som får en chance mere. Det er lang tid siden, at jeg så dem sidst.

    Heldigvis fik jeg også fat på "Ingmar Bergman : Vol. 2", som kun bliver udgivet i 5000 stk. Denne boks indeholder følgende af hans film : 

    • Summer Interlude 
    • Waiting Women 
    • Summer With Monica 
    • A Lesson In Love 
    • Smiles of a Summer Night 
    • The Seventh Seal 
    • Wild Strawberries
    • The Magician 

    NightHawk11-12-21 14:33

  • ★★★★0

    Er der nogen, der har købt fra Arrow inden for de sidste par måneder?

    Så vidt jeg har hørt, så har de stadigvæk ikke fået styr på IOSS, men de skulle være flinke til at refundere moms og gebyr til en, hvis man henvender sig.

    Jeg er dog mere nysgerrig på, hvordan deres indpakning er. Det er lang tid siden, jeg har bestilt noget direkte, og jeg tænker på, om man tør bestille et par bokse fra dem?

    Jeg ved, at deres kundeservice ikke er for god (de tilbyder som regel blot en rabatkupon som erstatning, hvis varerne er beskadigede, i stedet for at bytte). Men omvendt er der mange af deres udgivelser, der pt. ikke kan bestilles direkte hos amazon.co.uk. 

    thomsen12-12-21 13:51

  • ★★★★★★0

    Il Grande Silenzio

    Ehi amico… c’é Sabata. Hai chiuso

    Indio Black, sai che ti dico: Sei un gran figlio di…

    É tornato Sabata… hei chiuso un’altra volta!

    Alle tre på BD fra MoC serien.

    T. Nielsen12-12-21 15:19

  • ★★★★★★0

    I går bestilte jeg to film fra Coolshop kl 10.20...fik dem 6.20 i morges.

    • Prisoners of Ghostland
    • Werewolves Within 

    Det gik rimelig stærkt :)

    Guldager13-12-21 15:05

  • ★★0

    I går bestilte jeg to film fra Coolshop kl 10.20...fik dem 6.20 i morges.

    • Prisoners of Ghostland
    • Werewolves Within 

    Det gik rimelig stærkt :)

    Coolshop plejer at være effektive...

    Jeg bestilte også selvsamme film og leveringstid fra bestilling, var kun ét døgn...på Ghostland's udgivelsesdato

    Lidt af et spøjst tilfælde, at vi har fået de samme film...samme sted fra...jeg havde nogle point tilgode og fik dem for 191kr samlet.

    Ryder66613-12-21 15:31

  • ★★★★★★0

    Coolshop plejer at være effektive...

    Jeg bestilte også selvsamme film og leveringstid fra bestilling, var kun ét døgn...på Ghostland's udgivelsesdato

    Lidt af et spøjst tilfælde, at vi har fået de samme film...samme sted fra...jeg havde nogle point tilgode og fik dem for 191kr samlet.

    Bestilte dem fordi din bestilling gjorde mig opmærksom på, de var udkommet :)

    Guldager13-12-21 17:00

  • ★★0

    Bestilte dem fordi din bestilling gjorde mig opmærksom på, de var udkommet :)

    Okay, jeg blev fristet ret hurtigt, efter at ha set trailers.

    De fremgik tilpas skæve og anderledes.

    Ryder66613-12-21 20:46

  • ★★★★★★1

    Champion med Douglas.

    T. Nielsen16-12-21 14:24

  • ★★0

    Fik en enkelt film fra iMusic

    Rules Of Engagement, på Blu Ray med Tommy Lee Jones og Samuel L. Jackson. UK release med engelsk tekst.

    Ryder66616-12-21 17:48

  • ★★★★★0

    Champion med Douglas.

    Det er en fremragende film, som først i år udkom på BD. Det bliver en af de første film, jeg bestiller i det nye år. :) 

    NightHawk16-12-21 19:52

  • ★★★★★★1

    Det er en fremragende film, som først i år udkom på BD. Det bliver en af de første film, jeg bestiller i det nye år. :) 

    Ja den er en del af MoC serien og det er den udgave jeg har købt. The mother of all boxing movies:D

    T. Nielsen16-12-21 19:55

  • ★★★★★1

    Ja den er en del af MoC serien og det er den udgave jeg har købt. The mother of all boxing movies:D

    Ja, helt enig. "Champion" og så Paul Nemans "Somebody Up There Likes Me" hører bestemt til i den kategori. De to film har om nogen været kæmpe inspirationskilder for senere bokse-klassikere som "Rocky" og "Raging Bull" osv. :) 

    NightHawk16-12-21 20:04

  • ★★0

    Jeg fik to følgende Blu Rays fra Laserdisken

    Triple Feature, som består af 3 følgende Blu Rays samlet i en standard case på hver deres disc. Det drejer sig om, A Time To Kill, The Client, The Pelican Brief. US release/Regionfree men alle med dansk tekst

    State Of Grace, på Blu Ray med Sean Penn og Gary Oldman. UK release

    Ryder66617-12-21 13:17

  • ★★★★★★0

    I Bilka - alt for dyrt:

    • Margrethe den Første
    • Smagen af sult
    • The Green Knight
    • Those Who Wish Me Dead

    Guldager17-12-21 13:21

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • The Green Knight (BD)

    Kruse17-12-21 13:33

  • ★★★★0

    Så kom min pakke fra Vinegar Syndromes Black Friday-udsalg:

    Creature - limited edition - Alien-rip-off fra 1985 med Klaus Kinski. Inkl. instruktørens alternative Titan Find-cut.

    The Lamp - limited edition - okkult horror fra 1987. Jeg har den allerede på BD fra Scream Factory under titlen The Outing, mens VS' udgave er uklippet og længere og har fået en ny restaurering.

    Pets - sexploitation fra 1970'erne

    Home Grown Horrors - Volume 1 - VS' nye serie med såkaldt regional horror, altså billige horrorfilm skudt af lokale, uafhængige filmskabere rundt omkring i staterne, langt væk fra Hollywood. Kvaliteten er ofte tvivlsom, men behøver faktisk ikke at være det. Fx regnes den originale Motorsavsmassakren for at være regional horror. VS har lovet, at der kommer flere bokse i serien i løbet af næste år.

    Unmasked Part 25 - slasher-pastiche fra 1988. Lidt i stil med Behind the Mask, hvor man går bag om morderen og ser historien fra hans vinkel. Unmasked leger med idéen om, at Jason (her Jackson) i virkeligheden render rundt og føler sig alene det meste af tiden.

    Flesh for Frankenstein - Måske bedre kendt under titlen Andy Warhol's Flesh for Frankenstein (1973). Paul Morrisseys "campede" hovedværk som har været på min ønskeliste i mange, mange år.

    Criterion udsendte den oprindeligt sammen med efterfølgeren Blood for Dracula på både laserdisk og dvd. Senere kom der en udmærket dvd-opdatering fra Image. Men bortset fra en tysk blu-ray, der efter sigende skulle være en bootleg og er baseret på det gamle dvd-transfer, så har den længe ladet vente på sig i high definition. 

    Rettighederne røg nemlig på et tidspunkt tilbage til instruktøren, og han skulle være blevet en gammel, mavesur mand (og glødende Trump-fan), som ikke helt vil være sig sin fortid bekendt. Sådan har rygterne i hvert fald lydt gennem årene, og stort set alle labels skulle uden held have forsøgt at vriste filmene ud af Morrisseys rynkede hænder. Hvad VS og Severin (som lige har udsendt Blood for Dracula) har måtte gøre for, at det kunne lykkes, er der ingen, der taler om. Men det er nok noget med en ordentlig pose penge og nogens førstefødte.

    Selv har jeg hele tiden regnet med, at vi nok ville få en ny restaurering med tiden, om ikke andet så når Paul Morrissey engang var død. Men selvom jeg måske havde drømt om det, så havde jeg aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at vi også ville komme til at se en ny restaurering af filmens berømte 3D-udgave. 

    VS er dog gået hele vejen. Man får en lækker slipboks med det kendte, amerikanske plakatmotiv - hudfarvet baggrund og "Frankenstein" skrevet i rødt som et ar med sorte sting henover. Det er næsten overkill, for inde i boksen er der to separate covers, som også har fået hvert sit eget slipcover (altså slipcovers indeni en slipboks) i den sædvanlige tykke stil fra VS, og de almindelige platichylstre inderst har oven i købet vendbare covers, så man selv kan vælge, hvordan de skal se ud.

    Boksen indeholder tre diske: En 4K UHD BD samt to gange almindelig BD. 

    Flesh for Frankenstein har fået et nyt 4K-transfer fra det originale negativ. Det finder man både på UHD'en og på den ene BD.

    Den anden BD indeholder filmens 3D-version fuldstændigt restaureret af de legendariske troldmænd hos The 3D Film Archive, som nok er de bedste i branchen overhovedet. Det har formentligt været en vanskelig udgave, for Paul Morrissey bekymrede sig efter sigende ikke særligt meget om at overholde 3D-konsulentens retningslinjer under indspilningerne, og derfor vil filmen aldrig kunne komme til at se perfekt ud. Men den skulle have nogle ret gode 3D-gags, som jeg glæder mig til at se. 3D-BD'en indeholder filmen både i "rigtig" 3D, for dem der stadigvæk har mulighed for at se det, og en anaglyfisk version (det med papbrillerne) til dem, der ikke har den mulighed. Der medfølger oven i købet et par papbriller i æsken.

    Dertil kommer naturligvis et bjerg af ekstramateriale - interviews, kommentarspor, screentests m.m.

    Lidt malurt i bægeret: VS er åbenbart kommet til at skrue lidt for meget op for farverne på 4K UHD'en, så stakkels Udo Kier nærmest ligner en skoldet hummer i nogle scener. De er gået i gang med at lave erstatningsdiske, der bliver sendt ud til alle kunder i januar. Den almindelig BD har ingen problemer. 

    thomsen20-12-21 14:11

  • ★★★★0

    Kom også forbi Cinematekets boghandel forleden og endte med at nuppe denne her med hjem:

    Jan Nielsen: A/S Filmfabrikken Danmark - SRH/ Filmfabrikken Danmarks historie og produktion (2003)

    Det er en enorm bog. Nok den største filmbog, jeg har købt, siden jeg købte Tim Lucas' famøse Mario Bava-biografi tilbage i 2007.

    Omfangsmæssig er den i noget nær et quarto-format, dvs. sidestørrelsen er sådan noget lignende to almindelige bøger lagt ved siden af hinanden og så vendt på højkant. Den er indbundet og på hele 992 sider. Altså lige knap 1000 sider om et obskurt dansk filmselskab fra stumfilmstiden. 

    Hvorfor så det, spørger du sikkert? Fordi jeg er vildt nørdet, og fordi Filmfabrikken Danmark bl.a. producerede Carl Th. Dreyers første film og de få danske film, som den interessante instruktør Stellan Rye havde en finger med i, før han tog til Tyskland og skabte den første lange skrækfilm. 

    Jeg er ret interesseret i den tidlige, danske stumfilmstid. Nok mest i censuren dengang, men det gør det ikke mindre spændende at læse om, hvordan de lokale filmselskaber håndterede publikums og censurens krav. 

    Bogen ser ud til at være baseret på en doktorafhandling fra 00'erne, og den er sikkert kun interessant for mig selv og måske fem-seks andre her i landet. Men jeg tænkte, at jeg nok alligevel skulle have fat i den på biblioteket her engang næste år, og så kunne jeg lige så godt købe den, nu hvor den var billig. Cinematekets boghandel havde nemlig en lille stak liggende til sølle 69 (!) kr per styk. Og det er altså en bog, der kostede omkring 550 kr., dengang den udkom, og normalt stadigvæk koster flere hundrede kroner brugt. 

    thomsen20-12-21 14:14

  • ★★0

    Det blev til en enkelt film fra Coolshop

    Midnight In The Switchgrass, med Bruce Willis og Megan Fox, på Blu Ray. Bestilt igår, modtaget idag. Det er selvfølgelig dansk release med dansk tekst. Pris 90kr inkl forsendelse.

    Ryder66622-12-21 14:19

  • ★★0

    Det blev til endnu en enkelt film, denne gang fra Amazon co uk men sendt fra Tyskland.

    Judgment Night, på Blu Ray, med bl.a Emilio Estevez og Denis Leary. Tysk release med original engelsk lydspor. Købt brugt men er helt uden brugsspor. Pris knap 80kr Inkl forsendelse.

    Ryder66623-12-21 14:11

  • ★★★★★0

    Det blev til endnu en enkelt film, denne gang fra Amazon De

    Judgment Night, på Blu Ray, med bl.a Emilio Estevez og Denis Leary. Tysk release med original engelsk lydspor. Købt brugt men er helt uden brugsspor. Pris knap 80kr Inkl forsendelse.

    Den er mega fed. :)

    Har set den film et utal af gange og det er bare forygende underholdning fra start til slut. Denis Leary er herlig som den gustne bandeleder. Favorit-scenen må være der hvor Emilio Estevez og Co.  skal forsøge at kravle fra en bygning til en anden på en spinkel stige med skurkene lige i hælene. Det er fanme spændende lavet.

    NightHawk23-12-21 14:13

  • ★★0

    Den er mega fed. :)

    Har set den film et utal af gange og det er bare forygende underholdning fra start til slut. Denis Leary er herlig som den gustne bandeleder. Favorit-scenen må være der hvor Emilio Estevez og Co.  skal forsøge at kravle fra en bygning til en anden på en spinkel stige med skurkene lige i hælene. Det er fanme spændende lavet.

    Yep, den har nogle ret mindeværdige scener. Vil faktisk vove at påstå at det er Denis Leary, der stjæler hele showet. Især der hvor han er så hidsig og snakker løs, mens han ved et uheld kommer til at drukne én. Men også scenen på taget hvor Jeremy Piven, forgæves prøver at forhandle Leary til fornuft...

    Har den godt nok på dvd med dansk tekst, men var ikke imponeret over billedkvaliteten, så håber opgradering hjælper

    Ryder66623-12-21 14:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen