Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★0

    Fra zavvi.co:

    Weird Wisconsin - The Bill Rebane Collection (Arrow) - limited edition box

    Cold War Creatures - Four Films From Sam Katzman (Arrow) - limited edition box

    Dem har jeg været ude efter, lige siden de udkom sidste år.

    Jeg ville egentlig helst have købt dem hos Amazon. For selvom deres indpakning kan være lidt hit-and-miss, så er der aldrig problemer med deres kundeservice med at få byttet. 

    Desværre dukkede de aldrig op til bestilling hos Amazon. De havde simpelthen lukket af for køb fra EU. 

    Jeg har gået længe og ventet på, at de skulle komme til salg der, men uden held.

    Jeg ville helst undgå at bestille direkte hos Arrow. Dels er der alle momsproblemerne, hvor man skal ligge og bøvle med deres kunderservice for at refusion, hvis man bliver snuppet i tolden. Jeg har venner, der simpelthen har opgivet undervejs og ladet alle bestillingerne gå retur, fordi de ikke kunne få noget klart svar. Dels har de ry for at være dårlige til at pakke tingene ind, og endeligt har jeg tidligere haft nogle meget dårlige oplevelser med deres kundeservice.

    Zavvi var lidt en nødløsning. De har ganske vist lige så dårligt et ry som Arrow hvad angår indpakning (det bruger vist oven i købet samme firma til at håndtere det), men i det mindste garanterer de direkte på hjemmesiden, at de refunderer alle omkostninger, hvis man bliver snuppet i tolden. 

    Det hjalp også på beslutningen, at Zavvi havde begge bokse til £20-25 under normalprisen hos Arrow. 

    Det viser sig så, at Zavvi i mellemtiden, siden jeg sidst bestilte fra dem, nu er kommet med i IOSS-systemet. Så man betaler moms ved bestillingen, og så glider pakken lige igennem. Det fungerede fint i mit tilfælde.

    Indpakningen var lidt blandet. Boksene kom i en solid papkasse, og den ene af boksene var sågar pakket ind i en ekstra papkasse inden i den store. Men resten lå løst og var kun beskyttet af nogle enkelte af de her plasticluftpuder. Jeg tror, at de kun slap for skrammer, fordi de lå i spænd i kassen op mod hinanden, og jeg var heldig, at kassen ikke lige havde fået slag på den side. Noget bobleplast ville have gjort underværker.

    Men altså, som sagt, de ankom i fin stand, så jeg føler mig heldig.

    Der var også en tredje boks med i kassen: Years of Lead - Five Classic Italien Crime Thrillers (Arrow). 

    Det var en fejlbestilling, og jeg prøvede at afbestille den allerede kort efter. Jeg troede nemlig i første omgang, at der var tale om den limited edition. Det gik først op for mig dagen efter, at der er udkommet en standardudgave, og at det var den, jeg havde bestilt. 

    Zavvi svarede tilbage, at bestillingen allerede var sendt til pakning, og at de derfor ikke kunne afbestille. Men jeg var velkommen til at returnere den. Det tog dog en hel uge, før de sendte tingene, så det virkede ikke helt gennemtænkt. I det mindste har jeg fået lovning fra kundeservice på, at de gerne vil betale returporto til UK, fordi jeg afbestilte den, inden den blev sendt. 

    Alt i alt tror jeg dog, at jeg så vidt som muligt vil undlade at anvende Zavvi til bokse fremover. Det virker som lidt af et lotteri, om hvor godt de bliver pakket.

    I stedet vil jeg gå over til at bestille hos Sound/ Accord-kæden her i København.

    Jeg fik faktisk nogle priser på begge bokse fra min ven, der arbejder der. De kunne skaffe dem til henholdvis 650 og 690 kr., altså Arrows normalpris ganget med ti.

    Det kunne selvfælgelig ikke betale sig i dette tilfælde, hvor jeg var heldig at få dem begge både meget billigt og i god stand. Men det er værd at have med i betragtning, hvis man vil bestille nye udgivelser hjem. Pundet er jo tæt på de ni kroner, og så synes jeg ikke, at det er en voldsom ekstra udgift, at gange med ti i stedet, når man slipper for at betale porto, evt. bøvle med tolden og er garanteret at få dem i god stand. 

    Jeg tænker, at jeg vil forudbestille Arrows 4K UHD limited edition af Henry: Portrait of a Serial Killer som den først ting derinde. 

    thomsen22-02-22 14:40

  • ★★0

    Fik en enkelt film fra DBA

    Scream 4, på Blu Ray med Neve Campbell, dansk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris 55kr inkl forsendelse

    Ryder66623-02-22 14:44

  • ★★0

    Mad Max Anthology fra CDON.

    så kan jeg endelig få set 2ern og 3ern.

    Weird_J23-02-22 15:19

  • ★★★★0

    Fra zavvi.co:

    Weird Wisconsin - The Bill Rebane Collection (Arrow) - limited edition box

    Cold War Creatures - Four Films From Sam Katzman (Arrow) - limited edition box

    For at sammenligne så tjekkede jeg lige priserne på de samme to bokse hos laserdisken og faraos. 

    Sound/ Accord kunne skaffe boksene for henholdsvis 699 kr. og 649 kr.

    Laserdisken sælger dem for præcis det samme, mens faraos er oppe på at forlange hele 799 kr. per stk. for dem begge. 

    Jeg har spurgt om priser på et par andre ting, men foreløbigt ser det altså ud til, at Sound/ Accord kan skaffe ting hjem til samme pris som laserdisken. 

    For os der bor i hovedstadsområdet har Sound/ Accord så den fordel, at man kan hente sine ting lokalt, og at de uden at kny bestiller en ny, hvis tingene skulle vise sig at være skadet på vej fra distributøren. 

    De kan ikke konkurrere prismæssigt med udsalg hos Arrow eller Zavvi. Men priserne virker meget rimelige i forhold til nye udgivelser til fuld pris, når man tænker på, at man slipper for at betale porto og for at være nervøs for, om tingene nu også ankommer i fin stand.

    Jeg vil helt sikkert til at bruge Sound/ Accord, næste gang der kommer en ny boks fra Arrow, jeg gerne vil have. 

    thomsen23-02-22 18:21

  • ★★★★★1

    Modtog i dag en lækker pakke fra Amazon.De. :)

    • Phoebe - Ghostbusters Afterlife figur 
    • Trevor - Ghostbusters Afterlife figur 
    • Lucky - Ghostbusters Afterlife figur 
    • Podcast - Ghostbusters Afterlife figur 
    • Mini Stay Puff Marshmellow figurer 
    • Ecto-1 bilen fra Playmobil 

    Så fik jeg også samlet hele det nye hold af Ghostbusters. De tre første figurer er i Hasbro's Fright Feature serie, som jeg også har det gamle crew med Peter Venkman og Co i. Podcast kunne jeg ikke få i den serie, så i stedet har jeg købt den figur i Plasma serien, hvor der så til gengæld følger noget mere tilbehør med.

    De tre mini marshmellow men er også fra Plasma serien og har forskellige hoveder med, så de kan have forskellige udtryk. Og så nappede jeg også Ecto-1 i Playmobils udgave. Jeg har godt nok bilen i Fright Feature udgaven, men Playmobils version har både lys og lydeffekter med i form af den karismatiske sirene lyd, så den måtte jeg bare eje.

    Hvis man har lyst til at se hvordan det ser ud, har jeg fundet et par videoer frem her. :)

    youtu.be/KQeEp62xIJc

    youtu.be/l7ecGUhBGSE

    youtu.be/tX9klsMXBr0

    youtu.be/SwNhLjKJKas

    NightHawk24-02-22 14:06

  • ★★★★0

    Fra Arrow:

    Don't Go in the House - Arrow Exclusive Video Nasty Edition

    De to første diske er identiske med deres almindelige limited edition (og i øvrigt også med Severins udgave), men denne såkaldte Video Nasty-version har en eksklusiv, tredje disk med.

    Her er der en tredje version af filmen i et nyt transfer fra en uklippet, engelsk kopi, og den skulle faktisk stå flottere end Severins transfer på de to første diske. Den kan ses både i det originale format og i full-frame for nostalgikere. 

    Desuden er der mulighed for at opleve, hvordan man typisk ville have set en film i UK i starten af firserne, inkl. reklamer for den lokale, indiske restaurant.

    Endeligt indeholder disken en kopi taget direkte fra det originale, uklippede, engelske vhs-bånd, før det blev udråbt som "video nasty" og kom på forbudslisten. 

    Arrow delte min bestilling op i to, og anden del kommer formentligt på mandag. Jeg har måttet betale moms og gebyr for begge pakker. Arrow har i en mail til mig lovet, at de vil refundere "customs fees," men jeg er spændt på, om de mener det hele, inkl. gebyret, eller kun momsen. 

    Jeg tænker, at det umiddelbart må være en underskudsforretning for dem. Alene denne her ene pakke kostede mere i moms og gebyr, end jeg betalte for filmen og portoen. 

    thomsen25-02-22 11:40

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.com:

    • Deep Red (4K Ultra HD)
    • The Day of the Beast (4K Ultra HD)
    • Mulholland Dr. (Criterion - 4K Ultra HD)

    Kruse25-02-22 12:28

  • ★★★1

    Bestil hos Terracotta distribution:

    • Love Exposure (BD)
    • Bong Joon-ho Collection (BD)
    • Getting Any? (BD)
    • Kids Return (BD)
    • Dolls (BD)
    • A Scene at the Sea (BD)

    Steffan Rasmussen26-02-22 11:16

  • ★★★★★★0

    Til samlingen på BD

    Eternals

    Encanto

    The Suicide Squad

    Wayne27-02-22 13:47

  • ★★★★★0

    Bestil hos Terracotta distribution:

    • Love Exposure (BD)
    • Bong Joon-ho Collection (BD)
    • Getting Any? (BD)
    • Kids Return (BD)
    • Dolls (BD)
    • A Scene at the Sea (BD)

    Fede udgivelser du har fået købt. Jeg skal også have fat i det Bong Joon-Ho boxset. Der får man virkelig noget for pengene.

    Og fedt at se mht. de fire Takeshi Kitano film. Min favorit her er "Dolls", som jeg sammen med "Hanna-Bi" og "Kikujiro" ser som hans tre mesterværker. "Kids Return" og "A Scene at the Sea" er også rigtig gode film. "Getting Any?" er fuldstændig rablende vanvittig og flere steder virkelig sjov. Men jeg forstår også sagtens, hvis andre står helt af på den humoristiske stil, som Kitano lægger for dagen her. :)

    NightHawk27-02-22 15:07

  • ★★★★1

    Jeg fik lidt småting i dag.

    Fra Arrow:

    Mill of the Stone Women - LE

    Dementer - LE (inkl. Jug Face på limited bonus disk)

    Det var anden del af de den ordre, jeg lagde for at bestille Arrows store exclusive Don't Go in the House (som ankom fredag). Arrow delte min lille ordre op i to, så jeg har været spændt på, hvordan det ville komme til at gå.

    Indpakningen var bedre, end jeg forventet - en lille boks med kun en smule plads til, at indholdet kunne rystes frem og tilbage, og noget sammenkrøllet papir ovenpå tingene for at forhindre, at de kunne rystes op og ned. Hvis de så også havde pakket lidt papir omkring tingene, så havde det faktisk været helt perfekt. Men, igen, jeg var heldig, og der var ingen skader, så jeg kan jo egentligt klage.

    Jeg købte mest Dementer, fordi jeg ved, at Jug Face på bonusdisken har ry for at være ganske habil folk horror.

    Mill of the Stone Women er klassisk, italiensk, gotisk skræk fra 1960'erne, og det shit er jo mit comfort food. Så jeg har hele tiden været bevidst om, at jeg gerne ville betale fuld pris for den, for ligesom at støtte projektet og håbe på at se mere i samme genre fra Arrow. 

    Fra privat handel:

    Johnny Guitar - Eureka Limited Edition 

    Jeg blev taget på sengen, da det for et par uger siden pludseligt kom frem, at den var udsolgt. Har hele tiden planlagt at ville bestille den, men det er endnu en af de ting, jeg har skubbet lidt. Heldigvis havde en meget god ven købt to, så jeg fik den til en god vennepris. 

    thomsen28-02-22 15:26

  • ★★★★★1

    Fra privat handel:

    Johnny Guitar - Eureka Limited Edition 

    Jeg blev taget på sengen, da det for et par uger siden pludseligt kom frem, at den var udsolgt. Har hele tiden planlagt at ville bestille den, men det er endnu en af de ting, jeg har skubbet lidt. Heldigvis havde en meget god ven købt to, så jeg fik den til en god vennepris. 

    Den så jeg for nylig (i den udgave du nævner her) for første gang og det er bare en fremragende film. Meget atypisk western, særligt fordi den har to kvinder som omdrejningspunktet for sin historie. Der er også en meget tydelig parallel til McCarthyisme-perioden gemt i historien, som giver det hele en ekstra seværdig dimension.

    Den nyrestaurerede udgave står super flot og lyden er ligeså helt i top. På ekstramaterialet kommer man desuden rigtig godt rundt om filmen og de forskellige konflikter, der var undervejs. Bl.a. kunne Joanne Crawford og Mercedes McCambridge ikke fordrage hinanden og det kan man dæleme også godt se afspejlet i filmen.

    Overordnet set er det en super cool udgivelse Eureka har lavet og jeg glæder mig også til at få læst den 60 siders mini-bog, der følger med. :)

    NightHawk28-02-22 17:49

  • ★★★★1

    Det lyder rigtig fedt, NightHawk! Jeg glæder mig til at få set den. 

    Jeg har gerne villet se den, siden jeg første gang stødte på den i den gamle dokumentarfilm/-serie A Personal Journey with Martin Scorsese through American Movies, hvor han var meget begejstret for den. Jeg lurede længe på Olives amerikanske BD, men så dukkede denne her op. Er super glad for, at det alligevel lykkedes mig at få fat på den, selvom jeg nølede for længe - og så oven i købet uden at betale Faraos- eller eBay-priser (hvilket snart kommer ud på ét).

    thomsen 1-03-22 09:06

  • ★★★★★1

    Det lyder rigtig fedt, NightHawk! Jeg glæder mig til at få set den. 

    Jeg har gerne villet se den, siden jeg første gang stødte på den i den gamle dokumentarfilm/-serie A Personal Journey with Martin Scorsese through American Movies, hvor han var meget begejstret for den. Jeg lurede længe på Olives amerikanske BD, men så dukkede denne her op. Er super glad for, at det alligevel lykkedes mig at få fat på den, selvom jeg nølede for længe - og så oven i købet uden at betale Faraos- eller eBay-priser (hvilket snart kommer ud på ét).

    På BD'en kan man også vælge en længere introduktion af Martin Scorsese, hvor han fortæller om sin glæde ved filmen. Jeg vil tro det er fra engang i 90'erne det indslag er fra, men ved dog ikke om det er fra den samme dokumentar, som du har set.

    Ja, de Limited udgaver Eureka laver er ret fede og flot designet. Det giver lige lidt ekstra til samlingen, når man har dem i hardcase versioner og de bøger der følger med. :) 

    NightHawk 1-03-22 17:00

  • ★★0

    fik følgende film fra DBA

    Shutter Island, på Blu Ray med Leonardo DiCaprio, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i god stand

    Killing Gunther, på Blu Ray med Arnold Schwarzenegger, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Rocly Balboa, på Blu Ray med Sylvester Stallone, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Pris for alle ovenstående inkl forsendelse 102kr

    fra Læsehesten Randers

    Me Myself & Irene, på Blu Ray med Jim Carrey, dansk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris 89kr inkl forsendelse.

    På bestilling siden stod den ellers som dvd, men billedet viste Blu Ray, så var i tvivl om hvilket format jeg fik den i. Da jeg så størrelse på pakken, tænkte jeg, åh nej, det ligner dvd, men blev glædeligt overrasket, da jeg så at den var på Blu Ray. Den udgave er vist temmelig hard to find. 

    Ryder666 2-03-22 16:04

  • ★★0

    Der var en ordentlig stak fra Laserdisken

    Dead Again In Tombstone, på Blu Ray med Danny Trejo, dansk release med dansk tekst

    Narrow Margin, på Blu Ray med Gene Hackman, dansk release med dansk tekst

    The Mangler, på Blu Ray med Robert Englund, UK Arrow Video release med engelsk tekst

    Deadly Friend, på Blu Ray med Kristy Swanson, US release med engelsk tekst

    The Wraith, på Blu Ray med Charlie Sheen, UK Vestron Video release med engelsk tekst

    Dead Again, på Blu Ray med Kenneth Branagh, UK release med engelsk tekst

    Thelma & Louise, på Blu Ray med Susan Sarandon, UK release med dansk tekst

    Rogue Hostage, på Blu Ray med John Malkovich, dansk release med dansk tekst

    Natural Born Killers Director's Cut  på Blu Ray med Woody Harrelson, UK release med engelsk tekst

    The Ghost And The Darkness: på Blu Ray med Michael Douglas, tysk release uden tekst

    The Texas Chain Saw Massacre, på Blu Ray med Gunnar Hansen, dansk release med dansk tekst. Ny restaureret version originalen fra 1974.

    Ryder666 3-03-22 14:38

  • ★★0

    Der var en ordentlig stak fra Laserdisken

    Dead Again In Tombstone, på Blu Ray med Danny Trejo, dansk release med dansk tekst

    Narrow Margin, på Blu Ray med Gene Hackman, dansk release med dansk tekst

    The Mangler, på Blu Ray med Robert Englund, UK Arrow Video release med engelsk tekst

    Deadly Friend, på Blu Ray med Kristy Swanson, US release med engelsk tekst

    The Wraith, på Blu Ray med Charlie Sheen, UK Vestron Video release med engelsk tekst

    Dead Again, på Blu Ray med Kenneth Branagh, UK release med engelsk tekst

    Thelma & Louise, på Blu Ray med Susan Sarandon, UK release med dansk tekst

    Rogue Hostage, på Blu Ray med John Malkovich, dansk release med dansk tekst

    Natural Born Killers Director's Cut  på Blu Ray med Woody Harrelson, UK release med engelsk tekst

    The Ghost And The Darkness: på Blu Ray med Michael Douglas, tysk release uden tekst

    The Texas Chain Saw Massacre, på Blu Ray med Gunnar Hansen, dansk release med dansk tekst. Ny restaureret version originalen fra 1974.

    Fik forresten også fra CDON

    Prince Movie Collection, på Blu Ray med Prince, UK release, som indeholder følgende Blu Rays: Purple Rain, Under The Cherry Moon og Graffiti Bridge

    Ryder666 3-03-22 15:09

  • ★★★★0

    Jeg havde et gammelt gavekort til amazon.com liggende, så jeg har bestilt tre filmbøger. De to ankom i dag:

    W. Scott Poole - Wasteland (2018, indb.)

    Det er en kendt, men måske også lidt letkøbt påstand, at man kan afkode et kunstværks samtid direkte i værket. For horror kan man finde masser af bøger, der påstår, at horrorfilmen i 1930'erne skal ses som en reaktion på Første Verdenskrig eller på Depressionen; den voldsomme, moderne horrorfilm i slut-1960'erne og 1970'erne er en modreaktion på Vietnamkrigen eller ungdomsoprøret, og 1980'erne splatterfilm tematiserer periodens kropsdyrkelse osv. osv.

    Som min gamle filmprofessor sagde, ja, jo, det er selvfølgelig meget godt, men hvad så med alle de komedier/ musicals m.m. der blev lavet i perioden?

    Det betyder ikke, at der ikke kan være noget om det, men mere, at det sjældent er så en-til-en som nogle teoretikere ynder at fremstille det. Genrefilmens grundprincip er jo, som Peter Schepelern engang har skrevet i sin bog om emnet, imitationen - nogle får en god idé; den viser sig at være en succes, og vupti, så vil alle andre hoppe med på vognen for også at tjene nogle af det samme penge.

    Wasteland handler om Første Verdenskrigs indflydelse på den tidlige horrorfilm i 1920-30'erne. Og selvom mn skal være varsom med at trække den slags forbindelser, af de grunde jeg har nævnt ovenover, så argumenterer forfatteren i det mindste udmærket for idéen.

    Mange af de folk, der var med til at skabe den tidlige horrorfilm, ja i det hele taget at etablere den som selvstændig genre, havde nemlig førstehåndskendskab til krigen som soldater for den ene eller anden side. Og i enkelte tilfælde findes der endda nedskrevne udsagn om, at det netop var denne oplevelse, de forsøgte at tematisere (jf. Caligari). Et andet argument er, at der i 1920'erne dukkede film op, som i dag kan ses som forløbere til den såkaldte body horror-genre, altså film om kroppens fysiske lemlæstelse og destruktion, mens gaderne var fulde af hjemvendte soldater, der takket være medcinske fremskridt havde overlevet, men manglede ben, arme, eller sågar ansigter. 

    Altsammen meget interessant, måske en smule tendensiøst, men ganske velskrevet.

    Jon Towlson - The Turn to Gruesomeness in Horror Films, 1931-1936 (2016)

    Denne her har jeg glædet mig meget til at få hjem. Den blev i sin tid nomineret til en Rondo Award for årest bedste bog (om horrorgenren).

    Jon Towlson undersøger horrorfilmens guldalder i starten af 1930'erne og når frem til, at hvor man traditionelt har anset den for at være forholdsvis mild, afdæmpet og konsensussøgende i sammenligning med den moderne horrorfilm (ting bliver mere antydet end vist; monsteret nedkæmpes til sidst og samfundsordenen genoprettes), så leger den klassiske horrorfilm i virkeligheden med grusomhed på en måde, der ikke står meget tilbage for film som Motorsavsmassakren og Saw. Det lyder spændende, og jeg glæder mig til at læse, hvad han er nået frem til.

    Desværre havde Amazon sendt den i en tynd, letforet kuvert i stedet for en papkuvert, så den har været en tur gennem videmaskinen undervejs. Heldigvis er den ene store fordel ved amazon jo, at de bytter uden problemer, så jeg har allerede bestilt et nyt eksemplar - og så har de oven i købet fået en lokal aftale, så man kan printe en fragtkupon til DHL og nøjes med at smide den forbi DHL's nærmeste service point herhjemme.

    --

    Jeg fik også en enkelt bog fra Bookdepository:

    Shaun Kimber - Henry: Portrait of a Serial Killer (2011, i serien Controversies)

    Jeg havde tænkt mig at varme op til Arrows nye udgave af filmen, der er på vej. 

    Kimbers bog er en ret akademisk gennemgang af filmens virkemidler og især de hele kontroversen omkring den, både i USA, hvor den jo først kom ud efter flere år, og i UK, hvor BBFC's leder direkte gik ind og selv klippede den om, fordi han mente, at han kunne gøre det bedre. 

    Jeg købte den faktisk allerede for et par år siden, men dengang forsvandt den i posten. Og siden har den været svær at opdrive. Men nu så jeg lige, at den var på lager hos Bookdepository, så jeg skyndte mig at bestille.

    Det viste sig desværre at være dumt, for der er tale om en virkelig dårlig print-on-demand-kopi.  

    Jeg har i princippet ikke noget mod print-on-demand - hvis bare det er ordentligt. Men fordi jeg har lånt originalen flere gange på biblioteket, så kan jeg sammenligne. Og print-on-demand-kopein er printet på meget tyndere, billigere papir end den originale, trykte udgave. Endnu værre, så har man ikke gidet at skære papiret til på kopien, så den passer til originalens mindre format. Det betyder, at kopien har fået nogle store uensartede hvide kanter på tre sider rundt om det oprindelige cover, og indeni forsvinder teksten næsten i al den hvide spildplads i de enorme margener. Det ser virkelig sjusket ud, og det bliver selvfølgelig ikke bedre af, at de hvide felter på for- og bagside er blevet slidte/ smudsige af turen i en papkuvert, og at de ikke kan tørres rene. 

    Jeg har allerede skrevet til BD og sagt, at jeg gerne vil returnere den. De vil selvfølgelig helst bytte, men jeg har ikke den store lyst til at risikere at modtage noget lignende igen. Så jeg tænker, at jeg skal have pengene tilbage, og så må jeg på jagt efter et brugt originaleksemplar.

    thomsen 3-03-22 17:56

  • ★★★★0

    Den tredje bog, jeg købte for mit gavekort hos amazon.com, er også ankommet:

    Adam Lowenstein: Shocking Representation (2005)

    Endnu en af de her bøger, der forsøger at finde en årsagssammenhæng mellem den moderne horrorfilms udseende/ udtryk, og det der sker i verden.

    Der kom to bøger nogenlunde samtidigt, der begge to udgangspunkt i 9/11 for at tale om påvirkningen på horrorfilmen. Jeg købte den ene, men valgte desværre den, der ikke blev en klassiker. Det blev Lowensteins bog til gengæld, så den har længe manglet på hylden. 

    Lowensteins bog er baseret på hans Ph.D.-afhandling og bruger den (dengang) nyeste traumeforskning til at kigge nærmere på horrorfilmen og store samfundskriser. 

    Som bogen af Jon Towlson ovenover, så havde Amazon også valgt at sende denne her i deres nye, tynde, "øko-venlige" indpakning, som de meget stolt anfører sparer CO2 i transporten, men som til gengæld er fuld af plastic. Og når det, som her, betyder, at bogen er smadret ved ankomsten, så har jeg også svært ved at se, at det sparer miljøet for noget som helst. For det betyder jo, at Amazon skal sende en ny, og jeg skal sende den gamle tilbage. 

    thomsen 4-03-22 12:40

  • ★★★★0

    Dobbeltpost! Sorry.

    thomsen 4-03-22 13:09

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Tin Man, på Blu Ray med Neal McDonough, dansk release med dansk tekst. Købt ny stadig plomberet.

    Officer Down, på Blu Ray med Stephen Dorff, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Pris for begge inkl forsendelse 90kr

    fra Oddshop fik jeg følgende

    5 stk Blu Ray tomme single discs æsker, pris 39kr

    Arachnophobia, på Blu Ray med Jeff Daniels, US regionfree med engelsk tekst. Købt spritny stadig plomberet.pris 139kr

    Ryder666 4-03-22 15:13

  • ★★★★★★0

    The Three Musketeers (1948) (Blu-ray)

    Ivanhoe (Robert Taylor)(Blu-ray)

    Friday the 13th Collection (16-disc) (Blu-ray)

    T. Nielsen 7-03-22 15:20

  • ★★0

    Hvor har du fundet Ivanhoe?

    Weird_J 7-03-22 15:31

  • ★★★★★★1

    Laserdisken. 

    T. Nielsen 7-03-22 15:33

  • ★★★★★1

    Modtog i dag en stak film fra Amazon.De:

    • The Voices (DVD)
    • Hacksaw Ridge (BD)
    • Rush Hour : Trilogy (BD)
    • Daylight - Special Edition ( BD)
    • Twister - Special Edition (BD)
    • Dragonheart - Special Edition (BD)
    • Jeepers Creepers - Mediabook (BD)
    • Valkyrie - Mediabook (BD)

    Det tyske selskab Turbine Media som også udgav "Existenz" har fornyligt lavet helt nye 2 disc udgivelser af "Daylight", "Twister" og "Dragonheart". Alle er i nyrestaurerede udgaver og proppet med ekstramateriale, plus en mini-bog og et cool slipcover.

    youtu.be/Is6uOCBSVd8

    Og så blev Bryan Singers utroligt spændende og velspillede WW2 film om Steufenbergs attentat mod Adolf Hitler også udgivet for nylig i en lækker Mediabook spækket med ekstramateriale. Det er en super fed film, som fungerer overraskende troværdigt selv om, at den har ærke-amerikanske Tom Cruise i hovedrollen og et cast bestående af engelske skuespillere, så som bl.a. Kenneth Brannagh og Terrence Stamp. Her en video der viser den nye Mediabook. :)

    youtu.be/BXNBiSPjNV8

    NightHawk 8-03-22 19:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen