Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★1

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • The Saphead - Special Edition (BD)
    • Get Santa (DVD)
    • Batman : The Complete Animated Series (BD)

    NightHawk 6-02-23 15:49

  • ★★★★2

    Fik en pakke fra re-shipperen stackry.com, denne gang sendt med DHL. Denne indeholdt lidt forskelligt.

    Fra Kinos Winter Wonderland-udsalg i december:

    Twice Told Tales (1963) - Kinos genudgivelse af klassisk antologi-horrorfilm med Vincent Price, nu med slipcover og engelske undertekster.

    The Oblong Box (1969) - endnu en Vincent Price-genudgivelse med slip og undertekster

    Edgar G. Ulmer - Sci-Fi Collection - tre gamle sci-fi-B-film af Ulmer: The Man From Planet X (1951), Beyond the Time Barrier (1960) og The Amazing Transparent Man (1960). Med slipcover.

    Homebodies (1974) - en gruppe pensionister begynder at myrde løs, da de hører, at deres gamle hus skal rives ned. 

    The Dead Pit (1989) - zombiefilm udgivet af Code Red.

    Nightmare in Badham County (1976) - to piger krydser klinger med en korrupt og tyrannisk sherif. På Kinos liste over film, der er ved at udgå.

    Panic in Year Zero (1962) - Ray Milland spiller en familiefar, der sammen med sin kone og to børn forsøger at overleve verden efter et atomangreb. Fra Kinos "while supplies last"-udsalg

    The Enemy Below (1957) - ubådsfilm med Robert Mitchum og Curd Jürgens. Er ved at udgå.

    Among the Living (1941) - blanding af film noir og southern gothic, om en mand der flygter fra et sindssygehospital.

    The Phantom From 10,000 Leagues (1955) - sci-fi-horror om et kæmpemonster, der spreder skræk og rædsel. På Kinos liste over titler, der er ved at udgå.

    The Flesh and the Fiends (1960). Engelsk filmatisering af historien om gravrøverne Burke og Hare, med Peter Cushing i en hovedrolle. Også ved at udgå.

    Corridor of Mirrors (1948) - en kunstner er overbevist om, at han og hans kæreste er reinkarnationerne af personerne på et gammelt billede. Skulle være en blanding af gotisk horror, fantasy, melodrama og romantik. Fra Cohen Film Collection.

    The Queen of Spades (1949)- britisk skræk baseret på en historie af Pushkin. En ung Kaptajn i hæren, der jager rigdom gennem hasardspil, bliver tilbudt at spille om sin sjæl. Også fra Cohen Film.

    Fra Amazon.com:

    Topaze (1933) - pre-code-film med John Barrymore i hovedrollen som Professor Topaze. Jeg er ret interesseret i pre-code-perioden, og jeg gik desværre lige akkurat glip af denne her, da den var på Kinos "While Supplies Last"-liste. Heldigvis fandt jeg den til normal pris på Amazon.

    Fra Grindhousevideo:

    Across 110th Street (Imprint, 1972) - blaxploitation med Anthony Quinn og Yaphet Kotto. Jeg missede denne her, da den udgik hos Kino forrige år. Men heldigvis er den næsten lige blevet genudgivet af Imprint i Australien, som oven i købet har lavet et par nye extras.

    The Dunwich Horror (Arrow, 1969) - Lovecraft-filmatisering, produceret af Roger Corman. Første oplag havde et slipcover og, mere interessant, en booklet med, så jeg skyndte mig at købe en af de sidste.

    Ghost Watch (101 Films, 1992) - berygtet britisk mockumentary om et hjemsøgt hus, der blev sendt på BBC til Halloween i 1992 og skræmte en stor del af befolkningen (det er efter sigende en af de produktioner, der er blevet klaget over mest hos BBC). 

    Den er naturligvis optaget i SD, og derfor er det en opskalering. Jeg ejer allerede den oprindelige dvd-udgave fra BFI, der havde nogle extras, men jeg købte den, fordi den indeholder nyt ekstramateriale og et fysisk genoptryk af manuskriptet.

    Jeg havde faktisk bestilt den engelske udgave hos Sound/ Accord, men den dukkede aldrig op, og den blev lynhurtigt udsolgt. Heldigvis udsendte 101 Films den også i USA, hvor man stadigvæk kan få den, oven i købet ret billigt.

    Fra Severin:

    Jeg havde jo egentligt bestemt mig for at springe Severins Black Friday-udsalg over, fordi jeg allerede havde brugt rigtigt mange penge hos Scream Factory (det var en stor del de film, der forsvandt under transporten til DK) og Vinegar Syndrome. Men så opdagede jeg på den sidste dag, at en af deres udgivelser åbenbart kun ville blive solgt på lige netop det udsalg - og så faldt jeg i med begge ben igen. 

    Jeg købte en lille stak:

    Accion Mutante (1993) - Alex de Iglesias famøse monsterfilm i en 4K UHD/ BD-dobbeltudgivelse

    Four Flies on Grey Velvet (1971) - giallo af Dario Argento i splinternyt transfer, i en flot 4K UHD/ BD-dobbeltudgivelse, inkl. cd med soundtrack.

    Bloody Moon (1981) - slasherfilm af Jess Franco

    Werewolf in a Girls' Dormitory (1961) - tidlig italiensk skrækfilm med stærk inspiration fra de populære tyske krimifilm.

    A Scream in the Streets (1973) - brutal explotation om to undercover-betjente på jagt efter en seriemorder.

    Libido (1965) - meget tidlig giallo af Ernesto Gastaldi. 

    Fra privat handel på FB:

    Sampo (1959) - russisk fantasy-film udgivet af Deaf Crocodile, der er partner-label hos Vinegar Syndrome. Jeg fandt den ny til en rigtig god pris inkl. dens slipcover. 

    thomsen 7-02-23 16:28

  • ★★1

    Fik følgende film fra Gucca

    The Old Way, på Blu Ray med Nicolas Cage, nordisk release med dansk tekst.

    Housesitter, på Blu Ray med Steve Martin, dansk release med dansk tekst

    Samlet pris for dem begge 199kr inkl forsendelse

    Fra DVDCITY

    Mission To Lars, en dokumentarfilm om en autistisk fyr vis største drøm er at møde Lars Ulrich. Region B release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Dog var der kun disc, men havde selv en æske tilovers.

    I Feel Pretty, på Blu Ray med Amy Schumer, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    Samlet pris for begge 90kr, inkl forsendelse.

    Fra DBA

    The Night Of, på Blu Ray med John Turturro, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    Legally Blonde 1, på Blu Ray med Reese Witherspoon, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Legally Blonde 2, på Blu Ray med.Reese Witherspoon, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for de tre ovenstående 85kr inkl forsendelse.

    Ryder666 7-02-23 22:48

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Grown Ups 2, på Blu Ray med Adam Sandler, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i god stand.

    Pris 70kr, inkl forsendelse.

    Ryder666 8-02-23 19:01

  • ★★★★★0

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • Black Girl - Criterion (BD)
    • Red Rock West - Limited Edition (BD)
    • Supergirl : The Movie 1984 (BD)
    • Batman : Assault on Arkham (BD)
    • Superman : 5 Animated Movie Collection* (BD)
    • *Unbound 
    • *Doomsday
    • *Superman vs. The Elite 
    • *Superman/Batman : Apocalypse
    • *Superman/Batman : Public Enemies 

    NightHawk 9-02-23 14:45

  • ★★★★★★1

    Har bestilt følgende fra Radiance Film:

    • Yakuza Graveyard
    • Big Time Gambling Boss
    • Walking the Edge
    • Cutter's Way
    • The Bride Wore Black

    Guldager10-02-23 21:01

  • ★★0

    Fik følgende film fra iMusic

    48 hrs/another 48 hrs, 4K Ultra HD + Blu Rays, med Eddie Murphy og Nick Nolte. UK release med engelsk tekst. Pris 455kr inkl forsendelse

    I Spit On Your Grave, complete collection, på Blu Ray med Sarah Butler, UK release. Pris 289kr inkl forsendelse. Fik den sidste de havde på lager. Bestilt igår modtaget idag, så det er gået super hurtigt.

    Fra DBA

    Anaconda, på Blu Ray med Jennifer Lopez, svensk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    I Spit On Your Grave 4: Deja Vu, på Blu Ray, med Camille Keaton. UK release. Købt brugt men i perfekt stand. Købt før jeg opdagede tilbuddet på iMusic hvad angår The complete collection.

    Pris for dem begge 150kr inkl forsendelse

    Mere fra DBA fra en anden sælger

    The Walk, på Blu Ray med Joseph Gordon Levitt, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 60kr.

    Ryder66611-02-23 18:12

  • ★★0

    Fik følgende film fra Laserdisken

    End Of Days, på Blu Ray med Arnold Schwarzenegger, US release med engelsk tekst.

    The Generals Daughter, på Blu Ray med John Travolta, UK release med engelsk tekst.

    Samlet pris for dem begge inkl forsendelse 347kr.

    Ryder66613-02-23 14:01

  • ★★★★★0

    Så kom de sidste pakker i denne måned med lidt blandet guf. :)

    Fra Amazon.De:

    • Rattlor - Masters of the Universe figur

    Fra Amazon.UK:

    • The Castle of Cagliostro (DVD)
    • A Christmas Story (4K UHD+BD)
    • Robin Hood : Prince of Thieves - Limited Edition (BD)
    • The Lukas Moodyson Collection - Limited Edition (BD)

    NightHawk13-02-23 16:05

  • ★★★0

    The Lukas Moodyson Collection - Limited Edition (BD)

    Kommer der en ikke-limited udgave af boksen?

    NSF13-02-23 18:21

  • ★★★★★★0

    The Lukas Moodyson Collection - Limited Edition (BD)

    Jeg har alle filmene på DVD, men alligevel overvejer jeg denne.

    Guldager13-02-23 19:50

  • ★★★★★0

    Kommer der en ikke-limited udgave af boksen?

    Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg tror kun den udkommer som en Limited Edition. 

    NightHawk13-02-23 20:15

  • ★★★★★0

    Jeg har alle filmene på DVD, men alligevel overvejer jeg denne.

    Den ser i hvert fald ud til lige umiddelbart at være alle pengene værd, så jeg tænker det er værd at opgradere. Flere af filmene er også i nye remastered transfers og har helt nyt ekstramateriale. 

    NightHawk13-02-23 20:19

  • ★★★★★0

    Kommer der en ikke-limited udgave af boksen?

    Arrow Video plejer at udgive normale udgaver af deres Limited Editions. Om det også gør sig gældende her ved jeg ikke.

    Kruse13-02-23 21:50

  • ★★★0

    Arrow Video plejer at udgive normale udgaver af deres Limited Editions. Om det også gør sig gældende her ved jeg ikke.

    Tjek!

    NSF13-02-23 23:21

  • ★★★★0

    Fra amazon.co.uk:

    The Working Class Goes to Heaven (1971) - Radiance LE - surrealistisk, politisk komedie og Guldpalmevinder fra Italien.

    A Woman Kills (1968) - Radiance LE - fransk nybølgeinspireret seriemorderfilm.

    Fra metalunastore.fr:

    Essential Film Noir Collection 3 - Imprint LE boks med filmene The Strange Love of Martha Ivers (1946), No Man of her Own (1950), The Turning Point (1952), The Desperate Hours (1955). Boksen viste sig desværre at være slidt lidt på hjørnerne, og der er nok ikke rigtigt noget at gøre ved det, for den er for længst udgået. 

    Planet der Vampire (1965) - Mario Bavas flotte rum-horrorfilm Planet of the Vampires i ny 4K-restaurering, der er superviseret af Nicolas Winding Refn. Denne tyske media-book-udgave indeholder som den (foreløbigt) eneste både den italienske originale version samt den mere kendte og lidt anderledes internationale udgave på både BD og 4K UHD.

    Der har været lidt ballade omkring den, for af en eller anden underlig årsag har udgiveren Plaion Pictures (tidligere Koch Film) låst UHD'en (!) til region B.

    Der findes enkelte andre eksempler på UHD-skiver, der er låste til den ene eller den anden region, men da regionsopdeling ikke er en del af specifikationerne for UHD-formatet, så kræver det altså, at man laver noget fiksfakseri og snyder afspilleren kortvarigt til at tro, at det er en BD. DiabolikDVD har derfor været nødt til at give pengene tilbage til en masse amerikanere, der havde forudbestilt filmen. 

    Det er selvfølgelig ikke noget problem for os, der bor i region B. Men jeg håber nu alligevel, at der på et tidspunkt udkommer en ordentlig, engelsk-venlig UHD-udgave - måske i UK eller Australien, for Kino i USA har afvist at udsende den på andet end BD. Den italienske version på disken har nemlig kun tyske undertekster, så det skal man også være forberedt på. 

    thomsen15-02-23 11:59

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Fifty Shades Of Grey, unseen edition, på Blu Ray med Jamie Dornan, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Fifty Shades Freed, Unveiled Edition, på Blu Ray med Jamie Dornan, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Havde selv Fifty Shades Darker, på Blu Ray i samlingen, så jeg fandt de to andre til 88kr inkl forsendelse.

    Ryder66615-02-23 20:05

  • ★★★★★4

    Men hvem er med i Fifty Shades Darker mon?!

    David Lund15-02-23 22:19

  • ★★★0

    @Ryder666 - jeg har en del film billigt til salg på DBA hvis det skulle have interesse. 

    Bare klik se sælgers andre annoncer.

    Steffan Rasmussen16-02-23 10:18

  • ★★0

    Men hvem er med i Fifty Shades Darker mon?!

    De samme to hovedpersoner: Jamie Dornan og Dakota Johnson.

    Ryder66616-02-23 14:33

  • ★★★★0

    Var et smut forbi Cinemateket i går aftes til den månedlige Psych-Out dobbeltforestilling, hvor de viste Manhunter og Henry: Portrait of a Serial Killer.

    Ved samme lejlighed nuppede jeg lige Arrows limited edition-boks Rainer Werner Fassbinder Collection, Vol. 2 i deres boghandel. 

    Jeg har den første i den limited edition og har længe tænkt på, at jeg også burde få købt de to næste. Men da jeg kiggede lidt på det i går eftermiddag, så opdagede jeg, at den limited edition af Vol. 2 ikke længere kan fås hos Amazon. Jeg fik min kammerat, som arbejder hos Sound/ Accord, til at undersøge det, og han fortalte, at de heller ikke kunne bestille den hos deres distributør længere. Arrow sælger den stadigvæk på deres egen hjemmeside, men alt tyder altså på, at den er lige på vippen til at udgå. 

    Heldigvis fik jeg et flot gavekort til Cinemateket af min kammerat til min fødselsdag forleden, så det blev straks omsat.

    thomsen17-02-23 12:14

  • ★★0

    fra Amazon De

    A Man Apart aka Payback Time, på Blu Ray med Vin Diesel, US release med engelsk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris inkl forsendelse cirka 185kr..

    Ryder66617-02-23 13:15

  • ★★★★0

    Re: Fassbinder Collection, Vol. 2, som jeg nævnte ovenover, så opdagede jeg lige på Amazon, at standardudgaven åbenbart allerede udkommer på mandag. Så hvis man er interesseret i den limited edition (de koster nogenlunde det samme), så skal man nok ikke tøve meget. Den kan som sagt stadigvæk fås direkte fra Arrow, men det varer nok ikke evigt. 

    Forskellen ml. standardudgaven og den limited ser ud til at være en tyk booklet med essays, og så plejer selve boksen i deres standardudgaver også at være lavet af meget tyndere pap end deres limited editions. 

    Jeg købte som sagt selv det sidste eksemplar af den limited i Cinemateket i går, og så bestilte jeg ved samme lejlighed Vol. 3 hos Sound/ Accord. Den sidste er billig alle steder i øjeblikket (hos Arrow koster den kun £40, hvor Vol. 2 står i £55), og baseret på de to andre bokse, så kan der sagtens gå et halvt år mere, før den også udgår. 

    thomsen17-02-23 14:49

  • ★★★★★★1

    Har det lidt hit n miss med Fassbinder, så springer de collections over. Det er ikke en instruktør, jeg har lyst til for alvor at dykke ned i.

    Guldager17-02-23 17:30

  • ★★★★0

    Fra IFI (det irske filminstituts shop):

    Big Time Gambling Boss (Radiance LE)

    The Working Class Goes to Heaven (Radiance LE)

    Jeg gik jo lidt i panik og bestilte den sidste flere steder fra, da den pludseligt udgik, og det første sted så ud til ikke at kunne levere. Men alle ordrer endte med at gik igennem, så nu har jeg to - og en mere på vej. Heldigvis har jeg venner, der også gik glip af den. 

    thomsen21-02-23 11:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen