Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★0

    Fik en enkelt film fra Tradera

    Fifty Shades Of Black, på Blu Ray med Marlon Wayans. norsk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris inkl forsendelse 79kr.

    Ryder66621-02-23 12:12

  • ★★★★★0

    Fra Bilka:

    • Triangle of Sadness (BD)

    Kruse24-02-23 13:13

  • ★★0

    Fik en enkelt film fra DBA

    Starsky & Hutch, pp Blu Ray med Ben Stiller, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Især efter at fedtpletter kunne tørres forsvarligt af. Pris inkl forsendelse 69kr.

    Ryder66624-02-23 13:59

  • ★★★0

    Jeg var forbi den lokale genbrugsbutik, som ofte har et ret sjovt udvalg af DVD'er. Jeg fandt alle sæsoner af The Wire i ret god tilstand, hvor der kun var lidt brugsspor på et par covers. For at udnytte rabatten, tog jeg det samle Rowan Atkinson liveshow med og endte med at slippe 20 kr.

    Det hele var på DVD, men jeg husker også noget om lidt ballade omkring BD-udgaven af The Wire.

    NSF24-02-23 14:48

  • ★★★★0

    Fik to pakker fra Limewood/ Powerhouse/ Indicator i dag. 

    Jeg var jo for én gangs skyld så heldig, at jeg nåede at gafle nogle udgåede limited editions, da Indicator holdt et spontant "OOP Returns"-salg i en weekend for en tre-fire uger siden. 

    Der var både "almindelige" limited editions (med booklet og evt. ekstra disk) og nogle af de virkeligt sjældne bokse. Men alt sammen naturligvis kun i et meget begrænset antal eksemplarer. Så man skulle være hurtig på aftrækkeren. 

    Den første dag nåede jeg at købe:

    The Devil's Men - LE (1976) - græsk/ engelsk/ amerikansk co-produceret skrækfilm med Christopher Lee. 

    Den skulle egentligt være ret middelmådig, og derfor droppede jeg den også fra kurven under Indicators sidste store udsalg. Jeg havde ikke regnet med, at den ville udgå sådan lige med det første. Men den udgik faktisk allerede under udsalget, og så stod jeg tilbage med håret i postkassen.

    Heldigvis er det en af de titler, Indicator også har udgivet i USA. Så mens priserne allerede røg i vejret i UK, så kunne man stadigvæk finde enkelte eksemplarer hos amerikanske forhandlere til normal pris. 

    Jeg bestilte den hos en butik derovre, men desværre var den med i den pakke, der blev stjålet fra mig, så jeg skyndte mig at købe den, da Indicator igen havde nogle enkelte eksemplarer til salg.

    The Passenger - LE (1975) - fascinerende film af Antonioni med Jack Nicholson i hovedrollen. 

    Det er en af de film, jeg har været lidt ked af at have misset den limited edition med booklet på. Og på den anden side har jeg været for nærig til at betale de mange penge, som krejlerne på eBay har krævet. Så jeg var virkelig heldig at få den til normal pris direkte fra Indicator.

    Ministery of Fear - LE (1955) - thriller med Ray Milland, instrueret af Fritz Lang. Også en titel, jeg tøvede for længe med, og så var den pludseligt udsolgt. 

    The Stone Killer - LE (1973) - endnu en thriller, denne instrueret af den famøse brite Michael Winner (Death Wish II) med Charles Bronson i hovedrollen. Jeg har set den engang til Psych-Out i Cinemateket og husker den som rimeligt god.

    Mickey One - LE (1965) - Warren Beatty spiller en komiker, der er på flugt fra mafiaen. Instrueret af Arthur Penn. Jeg har hørt, at den skulle være på det jævne, og jeg kender den primært kun, fordi jeg har ejet soundtracket af Stan Getz i mange år. 

    Indicator havde advaret om, at det var returvarer, de satte til salg, og at man derfor kunne risikere prismærker, hyldeslid o.l., men at alting var blevet tjekket og refurbished om nødvendigt med nye æsker, booklets eller diske.

    Det var dog kun Mickey One, der var refurbished og havde fået nyt cellofan om sig. Alle de andre var helt fabriksnye.

    Dag nummer to i udsalget fyldte de op igen, og jeg var super heldig at få fat på ...

    Dragonwyck - LE (1946) - gotisk drama med Vincent Price. 

    Det er endnu en af de titler, jeg har været ærgerlig over, at jeg ikke fik nappet med booklet, mens den kunne fås.

    Den var faktisk også til salg dagen før. Men her nåede den at blive udsolgt , mens jeg var ved at kigge og fylde andre ting i kurven. 

    Så da jeg vendte tilbage dagen efter, var det primært med øje for at få fat på den. Jeg skyndte mig også at putte den i kurven og betale med det samme, da den blev lagt op - og det var nok klogt, for da jeg lige bagefter tjekkede igen, var den allerede udsolgt. 

    Heldigvis havde jeg allerede lagt nogle nye udgivelser i kurven dagen før, så jeg ikke kom til at betale den dyre porto fra UK for en enkelt film:

    Creatures the World Forgot - LE (1971) - Hammer-film i en lækker slipboks. Man kunne godt ønske, at de var fortsat med deres serie af flotte Hammer-bokssæt, men ifølge Indicator har de ikke haft de rigtige titler eller titler nok til at kunne lave endnu en stor boks ud fra et tema. Temaerne i flere af de andre bokse er ret løse, så jeg tror ikke, at der er så mange, der ville have brokket sig. Det er i hvert fald trist, hvis den seneste boks bliver den sidste. 

    Der gik i lang tid rygter om, at Indicator havde fået fingre i Hammers Quatermass-film gennem deres samarbejde med StudioCanal, men det har Indicator nu endegyldigt afvist. De har skrevet på FB, at selvom de vil forsætte med at arbejde på det, og at man aldrig skal sige aldrig, så er der pt. ikke flere Hammer-bokse planlagt.

    The Big Gundown - LE (1966) - endnu en limited slipboks-udgivelse med tre forskellige versioner af denne klassiske spaghettiwestern af Sergio Sollima. 

    Enter Santo - The First Adventures of the Silver-Masked Man : Santo vs. Evil Brain/ Santo vs. Infernal Men (begge 1961) - limited edition slipboks med to film med den mexicanske fribryder/ superhelt Santo. 

    Jeg har aldrig rigtigt dyrket Santo, men kender flere, der synes, at de er vildt underholdende. Der er findes en hel serie af film om ham, og især nogle af de senere skulle været ret vilde og også krydse over i horror nogle gange. 

    Indicator har vistnok købt rettighederne til flere, så vi kommer nok til at få dem lidt henad vejen.

    thomsen24-02-23 16:52

  • ★★★0

    Siden det lige har været lønningsdag, så lavede jeg en lille bestilling:

    • Wakanda Forever (UHD BD)
    • Flash Gordon (UHD BD)
    • Righting Wrongs (BD)
    • Millionaires Express (BD)
    • Romper Stomper (BD)

    NSF25-02-23 23:49

  • ★★★★0

    Fra BFI Shop:

    Big Time Gambling Boss (Radiance LE)

    The Working Class Goes to Heaven (Radiance LE)

    The Ballad of Tam Lin (BFI Flipside)

    The Appointment (BFI Flipside)

    Jeg kan ikke rigtigt anbefale at anvende BFI-shoppen.

    Jeg lagde først en bestilling på de to Radiance-titler m.m. hos BFI, fordi de var et af de få steder, der påstod, at de stadigvæk havde dem på lager. 

    Det var lidt en panikordre, fordi The Working Class Goes to Heaven var ved at udgå, og Big Time Gambling Boss også var tæt på. 

    Normalt ville jeg ikke bestille hos BFI, for de er ikke med IOSS, og dermed kommer man jo til at betale importgebyr. Der er heldigvis ingen dobbeltbetaling af moms, for de trækker i det mindste den britiske VAT fra, hvis man bestiller udenfor UK. 

    Jeg tænkte, at jeg hellere måtte bestille lidt ekstra for ligesom at sprede omkostningerne med importgebyret ud på lidt flere ting. Og en af de ting, jeg rigtigt gerne ville have fat på, var det nye nummer af Sight and Sound Presents The History of Horror med temaet om spøgelsesfilm. Det er en ny serie, som de lige er begyndt på (nummeret om spøgelser er nummer to), hvor de i hver nummer genoptrykker gamle artikler og originale anmeldelser om emnet fra hele Sight and Sounds levetid. Altså en god måde at få en samlet oversigt over, hvad bladet har sagt om forskellige film i en given subgenre gennem årene. 

    Jeg har forsøgt at finde det herhjemme. Men selvom man stadigvæk godt kan finde det nyeste nummer af Sight and Sound i enkelte kiosker, så er det ikke lykkedes mig at opspore Sight and Sound Presents noget sted. Jeg har ikke engang været i stand til at finde et sted i EU, hvor jeg kan bestille det fra (jeg endte med at måtte bestille nummer et om vampyrer fra en bladkiosk i USA). 

    Det var derfor en væsentligt årsag til at lægge min bestilling hos BFI, hvor jeg kunne få bladet direkte fra.

    Men BFI tog henved 14 dage om overhovedet at sende min bestilling. Jeg begyndte at tvivle på, om de overhovedet havde haft Radiance-titlerne på lager og tænkte, at de nok ikke ville kunne skaffe dem igen, så jeg skyndte mig at lægge en bestilling ind, da de pludseligt dukkede op hos Amazom. I mellemtiden havde en ven, der var på weekend-tur til London også skaffet mig et eksemplar af bladet.

    Desværre nåede jeg ikke at afbestille ordren hos BFI, for bedst som jeg skulle til det, lige efter Amazon havde skrevet, at de havde sendt filmene, så nåede BFI også at sende ordren afsted.

    Jeg kan heldigvis sagtens afhænde de ekstra kopier af filmene til venner, der ikke nåede at få fat i dem. Og de to BFI-titler har jeg længe gerne villet have.

    Men BFI havde til gengæld glemt at sende bladet med. Det blad, der var hovedårsagen til, at jeg bestilte hos BFI i stedet for hos en af de andre online-forhandlere, der også havde filmene tilbage, og som var hovedårsagen til, at jeg gik med til at skulle betale importgebyr for min ordre i stedet for at bestille filmene hos en forhandler med styr på IOSS. 

    Jeg er ikke engang interesseret i at få dem til eftersende bladet, for det vil jo bare betyde, at jeg kommer til at betale importgebyr en gang til (og dermed kommer et magasin til £10 til at koste mere end £30 med moms og gebyr). 

    Det er lidt bittert, og jeg vil i hvert fald ikke anbefale andre at bestille derfra. 

    thomsen28-02-23 17:02

  • ★★0

    Det blev til en enkelt film fra Amazon De

    Fear, på Blu Ray med Mark Wahlberg, tysk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Levering tog kun 1 dag. Bestilt igår modtaget idag. Sendt fra Tyskland, så det er gået super hurtigt. Pris inkl forsendelse cirka 164kr..

    Ryder666 1-03-23 13:27

  • ★★★★0

    Fra Eurekas OOP-tilbud:

    Monkey Shines

    Birdman of Alcatraz

    Inherit the Wind (som til min overraskelse stadigvæk havde hæftet med)

    thomsen 2-03-23 11:17

  • ★★★★★1

    Fra Eurekavideo.co.uk:

    • Birdman of Alcatraz (BD)

    Og fra BFI har jeg modtaget noget der var længe undervejs. Sight and Sound-bladet fra i vinters med deres liste over “The greatest films of all time”.

    Kruse 2-03-23 12:12

  • ★★★★0

    Fra Eurekavideo.co.uk:

    • Birdman of Alcatraz (BD)

    Og fra BFI har jeg modtaget noget der var længe undervejs. Sight and Sound-bladet fra i vinters med deres liste over “The greatest films of all time”.

    Fedt!

    Jeg har ærgret mig over, at jeg gik glip af det nummer af Sight and Sound. Men Ben Stoddard fra BFI lovede i sidste måned i BFI-gruppen på FB, at der ville komme flere på lager, så jeg satser på at gafle det senere.

    Sådan med henblik på min oplevelse ovenover, bestilte du Sight and Sound direkte fra BFI, og måtte du i så fald betale moms og importgebyr for det, eller blev det sendt ad en omvej?

    Jeg har nemlig et tracking-nummer stående i min Post Nord-app fra et firma, der hedder Belushi Ltd. Jeg ved ikke af, at jeg har bestilt noget fra dem, så jeg tænker på, om det måske er mit manglende Sight and Sound-blad. 

    Tracking-nummeret slutter på SE, hvilket jo indikerer, at det kommer fra eller igennem Sverige, mens afsender står opført som at være fra London. Det kunne jo være, at BFI havde fundet en eller anden smart måde at sende blade på, så man kom uden om hele moms-tingen?

    Jeg ved det ikke, og BFI-shop'en har stadigvæk ikke svaret, siden jeg skrev til dem i forgårs for at brokke mig over, at jeg ikke havde fået mit blad med i ordren. 

    thomsen 2-03-23 13:02

  • ★★★★★1

    Fedt!

    Jeg har ærgret mig over, at jeg gik glip af det nummer af Sight and Sound. Men Ben Stoddard fra BFI lovede i sidste måned i BFI-gruppen på FB, at der ville komme flere på lager, så jeg satser på at gafle det senere.

    Sådan med henblik på min oplevelse ovenover, bestilte du Sight and Sound direkte fra BFI, og måtte du i så fald betale moms og importgebyr for det, eller blev det sendt ad en omvej?

    Jeg har nemlig et tracking-nummer stående i min Post Nord-app fra et firma, der hedder Belushi Ltd. Jeg ved ikke af, at jeg har bestilt noget fra dem, så jeg tænker på, om det måske er mit manglende Sight and Sound-blad. 

    Tracking-nummeret slutter på SE, hvilket jo indikerer, at det kommer fra eller igennem Sverige, mens afsender står opført som at være fra London. Det kunne jo være, at BFI havde fundet en eller anden smart måde at sende blade på, så man kom uden om hele moms-tingen?

    Jeg ved det ikke, og BFI-shop'en har stadigvæk ikke svaret, siden jeg skrev til dem i forgårs for at brokke mig over, at jeg ikke havde fået mit blad med i ordren. 

    Jeg bestilte fra BFI’s shop, og de sendte direkte fra England, så jeg blev opkrævet 11 kroners moms + 160 kroners gebyr. Den havde været så længe undervejs(jeg bestilte for 3 måneder siden) og jeg troede, at den måske var gået tabt, så jeg kunne næsten ikke hidse mig op over Post Nords opkrævning. Jeg er bare glad for endelig at have modtaget bladet :)

    Kruse 2-03-23 14:44

  • ★★★★★0

    Jeg var forbi den lokale genbrugsbutik, som ofte har et ret sjovt udvalg af DVD'er. Jeg fandt alle sæsoner af The Wire i ret god tilstand, hvor der kun var lidt brugsspor på et par covers. For at udnytte rabatten, tog jeg det samle Rowan Atkinson liveshow med og endte med at slippe 20 kr.

    Det hele var på DVD, men jeg husker også noget om lidt ballade omkring BD-udgaven af The Wire.

    Jeps skiftet fra 4:3 som serien er skudt i til 16:9 har haft en del uheldige effekter, hvor beskæringen fjerner keymoments i scenerne, så nej jeg har heller ikke travlt med at skifte min DVD boks ud.

    Elwood 2-03-23 14:46

  • ★★0

    Fik følgende film fra DVDCITY

    Fearless, på Blu Ray med Jet Li, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    PompeII, på Blu Ray med John Rhys Davies, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Pompeji, på Blu Ray med bl.a. Kiefer Sutherland, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Hands Og Stone på Blu Ray med Robert De Niro, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    Samlet pris for disse 4 Blu Rays 259kr inkl forsendelse.

    Mere fra DVDCITY

    Smokin Aces 2, på Blu Ray med bl.a. Tom Berenger, dansk release med dansk tekst. Købt brugt som ubrugt lejefilm, men i perfekt stand.

    I Still Know What You Did Last Summer, på Blu Ray med Jennifer Love Hewitt, dansk release men i perfekt stand.

    Samlet pris for dem begge to inkl forsendelse 110kr.

    fra Gucca

    Adams Æbler, på Blu Ray med Ulrich Thomsen.

    De Grønne Slagtere, på Blu Ray med Mads Mikkelsen

    Blinkende Lygter, på Blu Ray med Søren Pilmark

    samlet pris for disse 3 Blu Rays inkl forsendelse 339kr.

    fra DBA

    Surrogates, på Blu Ray med Bruce Willis, dansk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris inkl forsendelse 89kr...

    Ryder666 2-03-23 19:47

  • ★★★★★1

    Modtog i går og i dag fra Amazon.UK:

    • Seagalogy : A Study of the Ass-Kicking Films of Steven Seagal (Bog)
    • Steven Seagal Collection Box* (BD)
    • *Nico : Above The Law 
    • *Hard To Kill 
    • *Under Siege 
    • *Under Siege 2 : Dark Territory 
    • *Executive Decision 
    • Exit Wounds (BD)
    • Out For Justice (DVD)
    • The Glimmer Man (DVD)
    • Fire Down Below (DVD)
    • Half Past Dead (DVD)
    • Out For a Kill (DVD)
    • Into The Sun (DVD) 

    Jeg fik bogen "Seagalogy : A Study of the Ass-Kicking Films of Steven Seagal" varmt anbefalet af en ven og efterfølgende fik jeg desuden også læst et par kommentarer og anmeldelser af bogen, som gjorde at den måtte jeg bare have fat i. På forsiden af coveret kan man også læse en kommentar fra Guillermo Del Toro, der ligeledes anbefaler bogen og beskriver den som værende hylende morsom.

    Da det er tæt på 18 år siden, jeg så min sidste Steven Seagal film, hvilket var "Into The Sun", og jeg ikke - ud over "Marked For Death" - havde nogen af hans film i min samling tænkte jeg, at det var en god idé lige at få købt en stak og genset dem inden, at jeg går igang med bogen.

    Jeg ved ikke helt præcist hvor mange af Seagals film den 512 sider lange bog omhandler, men jeg har nøjes med at købe dem fra hans bedste periode - også kaldet Warner Bros årene - fra "Nico" 1988 til "Exit Wounds" 2001. Og derudover har jeg købt 3 film fra perioden 2001 til 2005 som også er ganske underholdende. "On Deadly Ground", "The Patriot" og "Ticker" har jeg i øvrigt  også bestilt. Resten efter 2005 er jeg ikke interesseret i. :) 

    NightHawk 3-03-23 14:46

  • ★★★★★★1

    Steven Seagal må være en af de største omvandrende idioter i Hollywood. Han fortjener om nogen aldrig mere at få lov til at lave en film i Hollywood.

    Men underholdende film, dog ofte af de forkerte grunde :)

    Guldager 3-03-23 15:42

  • ★★★1

    Jeg har en Seagal-samling og bogen. Efter jeg fandt ud af hvor stort et røvhul han er, begyndte jeg meget målrettet at købe hans film brugt, så jeg ikke støtter ham økonomisk. Jeg går dog efter en komplet Seagal, selvom jeg ved at mange af hans nyere film (indenfor de sidste nok 15-20 år) er noget frygteligt bras.

    NSF 3-03-23 16:16

  • ★★1

    Jeg har en Seagal-samling og bogen. Efter jeg fandt ud af hvor stort et røvhul han er, begyndte jeg meget målrettet at købe hans film brugt, så jeg ikke støtter ham økonomisk. Jeg går dog efter en komplet Seagal, selvom jeg ved at mange af hans nyere film (indenfor de sidste nok 15-20 år) er noget frygteligt bras.

    Det er desværre muligt at han er blevet et røvhul især baseret på hans venskab med Putin. Men da jeg mødte Seagal næsten alle dage han var i Danmark, satte han tydeligvis pris på sine fremmødte fans, og stillede gerne op til selfie og autograf. Havde godt læst nogle skrækhistorier inden mødet hvor han angiveligt set, skulle have chikaneret nogle fans under filmoptagelser, men det kan jo selvfølgelig have været løgn. For under mødet behandlede han sine fans med dybfølt respekt og takkede alle undervejs.

    Men ak, ham og Putin?

    Ryder666 3-03-23 17:24

  • ★★★1

    Det er desværre muligt at han er blevet et røvhul især baseret på hans venskab med Putin. Men da jeg mødte Seagal næsten alle dage han var i Danmark, satte han tydeligvis pris på sine fremmødte fans, og stillede gerne op til selfie og autograf. Havde godt læst nogle skrækhistorier inden mødet hvor han angiveligt set, skulle have chikaneret nogle fans under filmoptagelser, men det kan jo selvfølgelig have været løgn. For under mødet behandlede han sine fans med dybfølt respekt og takkede alle undervejs.

    Men ak, ham og Putin?

    Han har alle dage været et røvhul, det har bare ikke været specielt tydeligt, da en del af hans røvhulleri (som helt sikkert er et ord) falder under samme kategori som Weinstein, hvilket vil sige misbrug og sandsynligvis voldtægt af kvinder, noget der går tilbage til 90'erne. Samt at han var gift med to kvinder samtidig, muligvis var involveret med mafiaen og sådan, før han blev filmstjerne.

    Han er ikke kun ven med Putin, men med en vis procentdel af verdens diktatorer, hvilket inkluderer Lukasjenko i Belarus og Hugo Chávez (da han stadig var i live).

    Så er der anklagen om en kvinde han holdt fange og en masse andre skøre og fucked-up ting han har lavet igennem sin karriere.

    Tjek de to afsnit ud om ham, som podcasten Behind the Bastards har lavet. Der er også masser af skriverier om ham at finde derude, som er ret veldokumenteret.

    NSF 3-03-23 17:37

  • ★★★★★★0

    For under mødet behandlede han sine fans med dybfølt respekt og takkede alle undervejs.

    Jojo, Bill Cosby og Jimmy Savile var sikkert også flinke når man mødte dem.

    Guldager 3-03-23 18:46

  • ★★★★★0

    Steven Seagal må være en af de største omvandrende idioter i Hollywood. Han fortjener om nogen aldrig mere at få lov til at lave en film i Hollywood.

    Men underholdende film, dog ofte af de forkerte grunde :)

    Ja, det første kan vi sagtens blive enige om. Men jeg tænker, at du kan tage det ganske roligt ift. et comeback i Hollywood, for Steven Seagal har jo stort set brændt samtlige broer til sine tidligere samarbejdspartnere længe inden, at han fik en hjerneblødning og blev Putins bedste ven og kommunist.

    Jeg mener at bruddet med Warner Bros eksempelvis - som Seagal havde kontrakt med i 12-13 år - skete på baggrund af et voldsomt skænderi med produceren Joel Silver, hvor de næsten var ved at komme op og slås. Og sådan har det også været tilfældet med mange andre kollegaer, producerer og instruktører. Så et comeback er der så godt som ingen chance for længere.

    Mht. det sidste du skriver om underholdningen, så er jeg kun delvist enig med dig her. For i årene fra 1988 og til og med 2001, har Steven Seagal jo nogle store produktions-selskaber i ryggen - så som Warner Bros, 20th Century Fox og Touchstone Pictures/Disney - hvilket gør at både action/kamp-scenerne, biljagter og skuddueller, samt hele produktionen ligger på et ret højt niveau på trods af, at både historie og dialog er klichéfyldt og plat, og at Steven Seagal spiller af helvedes til.

    Samtidig er castet rundt om ham i de film han laver fra 1988-2001 jo også ganske fornuftigt og har bl.a. flere kendte navne som Henry Silva, Keith David, Kurt Russell, Kris Kristoffersen og Michael Caine på rollelisten, som også bidrager til at skabe underholdning på den rigtige måde.

    Det er først efter 2005 hvor alt i produktionen sejler, at filmene fuldt ud bliver underholdning af de forkerte grunde, synes jeg. :)

    NightHawk 4-03-23 14:51

  • ★★0

    Ja, det første kan vi sagtens blive enige om. Men jeg tænker, at du kan tage det ganske roligt ift. et comeback i Hollywood, for Steven Seagal har jo stort set brændt samtlige broer til sine tidligere samarbejdspartnere længe inden, at han fik en hjerneblødning og blev Putins bedste ven og kommunist.

    Jeg mener at bruddet med Warner Bros eksempelvis - som Seagal havde kontrakt med i 12-13 år - skete på baggrund af et voldsomt skænderi med produceren Joel Silver, hvor de næsten var ved at komme op og slås. Og sådan har det også været tilfældet med mange andre kollegaer, producerer og instruktører. Så et comeback er der så godt som ingen chance for længere.

    Mht. det sidste du skriver om underholdningen, så er jeg kun delvist enig med dig her. For i årene fra 1988 og til og med 2001, har Steven Seagal jo nogle store produktions-selskaber i ryggen - så som Warner Bros, 20th Century Fox og Touchstone Pictures/Disney - hvilket gør at både action/kamp-scenerne, biljagter og skuddueller, samt hele produktionen ligger på et ret højt niveau på trods af, at både historie og dialog er klichéfyldt og plat, og at Steven Seagal spiller af helvedes til.

    Samtidig er castet rundt om ham i de film han laver fra 1988-2001 jo også ganske fornuftigt og har bl.a. flere kendte navne som Henry Silva, Keith David, Kurt Russell, Kris Kristoffersen og Michael Caine på rollelisten, som også bidrager til at skabe underholdning på den rigtige måde.

    Det er først efter 2005 hvor alt i produktionen sejler, at filmene fuldt ud bliver underholdning af de forkerte grunde, synes jeg. :)

    Mht til comeback, er der er minimalt snert af håb, for Above The Law 2, er under udvikling. Håber dog at vi også får en Under Siege 3.

    jeg prøver så vidt muligt at tage afstand fra skuespillers privatliv, såsom politiske holdninger og diktatoriske venskaber. Jeg er på trods af det, glad for at jeg nåede at opleve 6 koncerter med Seagal da han var i Danmark, og at hans interaktion med fans var upåklagelig.

    Ryder666 4-03-23 15:27

  • ★★★★★0

    Jeg har en Seagal-samling og bogen. Efter jeg fandt ud af hvor stort et røvhul han er, begyndte jeg meget målrettet at købe hans film brugt, så jeg ikke støtter ham økonomisk. Jeg går dog efter en komplet Seagal, selvom jeg ved at mange af hans nyere film (indenfor de sidste nok 15-20 år) er noget frygteligt bras.

    Jeg har kendt til flere af de kulørte historier i lang tid, så dét kommer ikke som den store overraskelse for mig, at han allround er noget af en skiderik. 

    Ift. det med at købe Seagals film brugt så giver det for mit vedkommende ikke rigtig nogen mening selvom, at jeg respekterer at du har nogle principper, du gerne vil efterleve. Jeg mener bare, at os der har set hans film den gang de blev udgivet - og dengang var han jo også en skiderik - har jo allerede støttet ham flere gange økonomisk ved at gå i biografen eller ved at købe eller leje filmene på VHS og DVD.

    Og hvis man skal bevæge sig ned af den sti med at købe brugt for ikke at støtte en skuespiller eller instruktør økonomisk, hvad så med de film vi allerede har stående i vores samling med andre skuespillere eller instruktører, der også viser sig at have sagt og gjort ting vi tager afstand fra. Skal man så begyndte at fjerne titler og købe dem igen brugt eller helt smide dem ud. Jeg synes bare det i så fald ender med at blive en uoverskuelig glidebane, der ender med ikke at give nogen mening.

    Så vil jeg i stedet for hellere efterleve devisen om at adskille kunsten fra kunstneren - selvom det er store ord at bruge om Steven Seagal og hans film - da jeg mener at hans gøren og laden, samt holdninger og politiske ytringer - hvor tåbelige og frastødende det alt samnen er - er irrelevant Ift. underholdningsværdien af de film han har lavet og de roller han har spillet  :) 

    NightHawk 4-03-23 15:47

  • ★★★★★0

    Mht til comeback, er der er minimalt snert af håb, for Above The Law 2, er under udvikling. Håber dog at vi også får en Under Siege 3.

    jeg prøver så vidt muligt at tage afstand fra skuespillers privatliv, såsom politiske holdninger og diktatoriske venskaber. Jeg er på trods af det, glad for at jeg nåede at opleve 6 koncerter med Seagal da han var i Danmark, og at hans interaktion med fans var upåklagelig.

    Jeg håber ikke at nogen af de film bliver en realitet. Steven Seagal har rundet de 70 år efterhånden og er mildt sagt langt fra sit gamle jeg fysisk til at det vil give nogen mening. :)

    NightHawk 4-03-23 15:47

  • ★★0

    Jeg håber ikke at nogen af de film bliver en realitet. Steven Seagal har rundet de 70 år efterhånden og er mildt sagt langt fra sit gamle jeg fysisk til at det vil give nogen mening. :)

    Well, Stallone og Schwarzenegger, har også rundet de halvfjerds og laver stadig sequels. Dog er de fysisk måske i bedre form. Men alligevel.

    Ryder666 4-03-23 15:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen