Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.UK:

    • Black Eagle (BD)
    • Lionheart (BD)
    • Nowhere To Run - Limited Edition (BD)
    • Hard Target (BD)
    • TimeCop (BD)
    • Maximum Risk - Limited Edition (BD)
    • Universal Soldier : The Return - Limited Edition (BD)

    ---

    Hvis man skulle være interesseret i disse 3 Jean Claude Van Damme perler - "Nowhere To Run", "Maximum Risk" og "Universal Soldier : The Return" - der udgives af 88 Films, så er der kun trykt 3000 kopier pr film. Og når de udgår vil der ikke blive udgivet standard editions. :)

    NightHawk11-04-23 16:11

  • ★★★★★★0

    Lidt nyere film:

    • The Card Counter
    • Anatolian Leopard
    • Playground
    • Rastløs
    • Titane
    • Anklagen
    • Fædre og Mødre

    Samt lidt ældre:

    • State of Grace
    • Betty Blue

    Guldager11-04-23 20:30

  • ★★0

    Fik min første UHD-afspiller fra Laserdisken.

    En Panasonic DP UB450, kodefri både til DVD og alm Blu Rays. Pris 2699kr

    Så købte jeg lige en lille stak alm Blu Rays

    Renegades, med Kiefer Sutherland, pris 129kr, US VHS retro edition

    Cop And A Half, med Burt Reynolds, pris 59kr, dansk release med dansk tekst.

    The Punisher, med John Travolta, nordisk release med dansk tekst. Pris 79kr.

    fra DBA

    Natural Born Killers, med Woody Harrelson, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris 85kr inkl forsendelse.

    The Punisher Collection, med John Travolta, som også indeholder Punisher War Zone, med Ray Stevenson. dansk release med dansk tekst. Pris 220kr  inkl forsendelse. Købt brugt men i perfekt stand..

    Ryder66611-04-23 21:36

  • ★★0

    Fra DVDCITY

    Hall Pass Extended Cut, på Blu Ray med Owen Wilson, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Water For Elephants, på Blu Ray med Reese Witherspoon, dansk release med dansk tekst.

    Samlet pris for dem begge inkl forsendelse 105kr.

    Halloween Ends, på Blu Ray med Jamie Lee Curtis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Detective Knight: Rogue, på Blu Ray med Bruce Willis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Detective Knight Independence, på Blu Ray med Bruce Willis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for de 3 Blu Rays 200kr inkl forsendelse

    Miami Vice, på Blu Ray med Colin Farrell, UK release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 50kr.

    mere fra DBA

    Detective Knight Redemption, på Blu Ray med Bruce Willis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Gasoline Alley, på Blu Ray med Bruce Willis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for dem begge inkl forsendelse 160kr.

    og til sidst

    Tooth Fairy, på Blu Ray med Dwayne "The Rock" Johnson, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 63kr...

    Ryder66612-04-23 10:37

  • ★★★★★1

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • No Retreat, No Surrender (BD)
    • Kickboxer (BD)
    • Universal Soldier (BD)
    • Sudden Death (BD)
    • Horrible Bosses - Totally Inappropriate Edition (BD)

    ---

    Så mangler jeg kun "Bloodsport" til min nøje udvalgte Van Damme samling. Den udkommer først d. 14 april i den lækre mediabook. Og så hapsede jeg også en af de bedste nyere komedier i form af "Horrible Bosses", hvor det hylende morsomme trekløver Jason Bateman, Jason Sudekis og Charlie Day skal have hævn over deres tidligere chefer i skikkelse af Kevin Spacey, Jennifer Aniston og Collin Farrel. Jamie Foxx er også ret sjov som troubleshooteren med det herlige navn, Motherfucker Jones. :D

    NightHawk12-04-23 14:28

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    The Veteran, på Blu Ray med Brian Cox, dansk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris 70kr inkl forsendelse.

    The Samaritan, på Blu Ray med Samuel L Jackson, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris 49kr inkl forsendelse.

    Fra Laserdisken.

    Ransom: 15th Anniversary Edition, på Blu Ray med Mel Gibson, US release med engelsk tekst. Pris 158kr inkl forsendelse...

    Ryder66613-04-23 14:42

  • ★★0

    Der lå lige en pakke og ventede til afhentning.

    Fra iMusic

    Harrison Ford 5 Film Collection, bestående af følgende Blu Rays, Frantic, Presumed Innocent, Firewall, The Fugitive og 42. uK release, hvor Frantic og Presumed Innocent har både dansk og engelsk tekst på begge skiver, så det var det hele værd og de to nævnte var nogen jeg længe havde været på udkig efter. Pris inkl forsendelse 199kr...

    Ryder66613-04-23 16:27

  • ★★★★1

    Fra Indicators udsalg for nylig:

    Columbia Noir #5 -  LE boks - efter sigende den sidste boks med film noir fra Columbias i denne omgang

    John Ford at Columbia, 1935-1958 - LE boks - jeg er egentligt ikke super vild med Ford udover enkelte klassikere. Men den var ret billig, så jeg tog en chance.

    Robin Hood at Hammer: Two Tales of Sherwood Forest, LE slipboks - to ud af de tre Robin Hood-film, som Hammer nåede at lave

    Creatures the World Forgot, LE slipboks - endnu en Hammer-film

    Og så købte jeg en hel stak "almindelige" limited editions, som jeg var nysgerrig på ...

    Secret Friends (1991) - Dennis Potter-film

    The Brute (1977) - UK exploitation om vold i parforhold

    "Putney Swope" (1969) - instrueret af Robert Downey, Jr.'s farmand.

    Eye of the Cat (1969) - thriller med Lalo Schifrin-score

    R.P.M. (1970) - Stanley Kramer-film om ungdomsoprøret

    A Severed Head (1971) - satire om 1960'ernes seksuelle frigørelse

    No Orchids for Miss Blandish (1948) - kontroversiel britisk film noir

    90 in the Shade (1965) - britisk/ tjekkisk trekantsdrama

    Barfly (1970) - britisk filmatisering af Melvilles novelle

    The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marrigolds - Instrueret af Paul Newman med hans kone i hovedrollen

    thomsen13-04-23 17:27

  • ★★★★★★1

    John Ford at Columbia, 1935-1958 - LE boks - jeg er egentligt ikke super vild med Ford udover enkelte klassikere. Men den var ret billig, så jeg tog en chance.

    Jeg har det på samme måde. Hans film er ret tørre. Men The Last Hurrah er en af de gode - en stor del af skylden er Spencer Tracys - og The Long Gray Line er en ret hyggelig film også. 

    Guldager13-04-23 17:49

  • ★★★★★1

    Så kom den sidste stak film (lige med undtagelse af "Bloodsport") i denne omgang fra Amazon.UK. :)

    • Night Shift (BD)
    • Pump Up The Volume (BD)
    • The Naked Spur (BD)
    • The Power of the Dog - Criterion (BD)
    • Red Eye (UHD+BD)
    • Body of Evidence (BD)
    • Horrible Bosses 2 - Extended Cut (BD)
    • Billion Dollar Brain (BD)
    • Haunted Honeymoon (BD)
    • Willy Wonka and the Chocolate Factory (BD)

    NightHawk14-04-23 14:00

  • ★★★1

    Jeg bestilte et par film hos Faraos, da jeg ikke lige får tid til at komme forbi de næste dage og porto er gratis:

    The Sinful Dwarf (BD), har den på DVD, men tænkte at den nok godt kunne trænge til en opgradering.

    Petey Wheatstraw (BD), endnu en opgradering fra DVD. DVD'en er i frygtelig kvalitet og kun 4:3.

    Fra Laserdisken fik jeg forleden:

    Dracula (BD), den med Frank Langella

    Cobra (BD)

    NSF14-04-23 19:03

  • ★★★★1

    Lagde lige min største bestilling nogensinde hos Kinos udsalg:

    Fritz Lang: The Silent Films  - stor boks med alle (?) Fritz Langs stumfilm fordelt på 12 blu-rays. 

    Det er en boks, jeg har været tæt på at købe flere gange, men er sprunget over hver gang, fordi jeg har en del af filmene i forvejen i flotte udgaver fra Eureka. 

    Jeg valgte at købe den denne gang, fordi den indeholder de eneste udgivelser på BD i verden af nogle af titlerne, bl.a. seriefilmen Die Spinnen (1920). 

    Jeg har overvejet meget for og imod. En af de titler, der indtil nu kun har været til at få i denne boks, Die Pest von Florenz, kommer nemlig også ud på engelskvenlig BD i Tyskland i næste måned. Men det er stadigvæk lidt af et sats, om man skulle vente og se, om resten også kommer ud. For boksen er ved at udgå.

    Kino har skrevet, at de kun har få eksemplarer tilbage, og jeg vil helst ikke ende med at skulle betale det dobbelte på eBay, hvis jeg ventede og tog fejl. Derfor røg den med denne gang. Heldigvis skulle der også være en ret god booklet/ bog med.

    Mom and Dad - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 1

    Reefer Madness/ Sex Madness - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 2

    Unashamed: A Romance/ Elysia (Valley of the Nude) - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 3

    Marihuana/ Narcotic - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 4

    Tomorrow's Children/ Child Bride - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 5

    She Should'a Said 'No'!/ Devil's Sleep - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 6

    Test Tube Babies/ Guilty Parents - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 7

    Ingagi - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 8

    The Lash of the Penitentes - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 9

    Wages of Sin - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 10

    Girl Gang/ Pin-Down Girl - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 11

    Peek-A-Boo/ "B" Girl Rhapsody - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 12

    Damaged Lives/ Damaged Goods - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 13

    Nudist Life plus 10 Days in a Nudist Camp/ Shangri-La - Forbidden Fruit, the Golden Age of the Exploitation Picture, Vol. 14

    Det er alle de titler, der indtil nu er kommet i Kinos Forbidden Fruit-serie af gamle exploitation-film fra 1930'erne og -40'erne og lidt fra 1950'erne. 

    Det er bestemt ikke gode film, men de kan være ret underholdende alligevel, og så er de historisk interessante, fordi de viser, hvad der har været "farligt" og grænseoverskridende at beskæftige sig med i tidligere tider. 

    Jeg har kigget på dem længe, men er altid endt med at sortere dem fra. Denne gang skulle det dog være. 

    Til sidst en række blandede titler:

    The Suspect (1944) - thriller/ noir med Charles Laughton, instrueret af Richard Widmark

    White Woman (1933) - pre-code drama/ thriller, igen med Charles Laughton

    I Wake up Screaming (1941) - noir med Betty Grable, på Kinos liste over titler, der er ved at udgå

    Night has a Thousand Eyes (1948) - overnaturlig (!) noir med Edward G. Robinson i hovedrollen

    Deluge (1933) - en af de første rigtige katastrofefilm. NY bliver udslettet af kæmpebølger, og de få overlevende forsøger at bygge samfundet op igen.

    Journey to the Seventh Planet (1961) - absurd dansk-amerikansk science fiction med Ove Sprogøe og Carl Ottesen, der bl.a. render rundt blandt bindingsværkshuse på Uranus! Temamusik af Otto Brandenburg.

    Jeg troede faktisk, at jeg havde den, så det var heldigt, at jeg lige fik tjekket efter. Den er nemlig også på Kinos While Supplies Last-liste over titler, der er ved at være væk. Det ville være kedeligt af have misset den. 

    The Asphyx (1972) - ny genudgivelse med bedre transfer af denne klassiske, britiske blanding af gotisk horror og steampunk sci-fi.

    The Antichrist (1974) - italiensk-amerikansk Eksorcisten-rip-off. 

    Girl on a Motorcycle (1968) - den nyeste udgivelse i bunken er en engelsk kultfilm af Jack Cardiff. Marianne Faithfull er en hjemmegående husmor, der keder sig ude på landet i Frankrig. Så hun stikker af og kører nøgen inde under sin læderdragt på motorcykel til Tyskland for at mødes med sin elsker, spillet af Alain Delon. Sex og psykdeliske farver!

    thomsen15-04-23 11:56

  • ★★0

    Har fået følgende film fra DVDCITY

    Welcome To The Dollhouse, på dvd, med Heather Matarazzo region 2 dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    John Q, på Blu Ray med Denzel Washington, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris inkl forsendelse 130kr...

    Ryder66618-04-23 04:05

  • ★★★★★★0

    Fordi Kruse skulle se Where is the Friends House? kom jeg i tanke om, at jeg gerne ville have Kiarostamis Koker-trilogi, og man kan jo ikke købe en titel ad gangen...

    Så jeg har købt:

    Koker-trilogy med:

    • Where is the Friends House?
    • Life and Nothing More
    • Through the Olive Trees

    Samt en iransk film mere, Samira Makhmalbaf's The Apple og sidst men ikke mindst:

    The Blood of Hussain af Jamir Dehlavi - som også indeholder hans film, Towers of Silence (den er 54 minutter, men jeg tæller alt over 45 minutter som film)

    Guldager18-04-23 21:12

  • ★★★★★0

    Modtog i dag fra Amazon.De kronen på værket i min Jean Claude Van Damme samling i form af:

    • Bloodsport - Limited Mediabook (UHD+BD)

    ---

    Det er sgu en laber sag. Glæder mig til et gensyn og til at få set det helt nye ekstramateriale. :)

    NightHawk19-04-23 13:46

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    Blow Out, på Blu Ray med John Travolta, UK Arrow Video release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 189kr...

    Ryder66619-04-23 18:20

  • ★★★★1

    Fik en stor kasse fra min reshipper forleden med en masse blandede ting.

    Fra eBay:

    A Bucket of Blood (1959)  - Olive Signature Edition - Roger Corman-skrækfilm i den bedste udgave fra Olive. Som alt andet fra Olive er den i praksis udgået, så det var med at få fat på den, mens man stadigvæk kunne.

    Macbeth (1948) - Olive Signature Edition - jeg har altid haft en svaghed for Orson Welles' Macbeth. Dette er den bedste udgave pt., så lige som ovenstående var det bare om at få fat på den. Jeg er dog ret sikker på, at vi nok kommer til at se en anden udgave henad vejen - sikkert fra Criterion eller Kino. De sidste har udgivet flere gamle Olive-titler og har endnu flere på vej (bl.a. et helt nyt transfer af den gamle Invasion of the Body Snatchers).

    Hangar 18 (1980) - B-sci-fi-horror om UFO'er, som jeg kan huske at have set flere gange på tysk tv i min barndom. Blu-ray fra Olive.

    Jeg havde egentligt købt alle tre (plus nogle flere), da Deep Discount havde et fantastisk køb-1-få-1-gratis-udsalg på netop Olive-titler tilbage i december. Men desværre var de med i den pakke, der blev stjålet fra mig, så jeg var nødt til at købe dem igen.

    It Came From Outer Space (1953) - klassisk sci-fi-horror i både 2D og 3D - OOP - Af en eller anden grund er den amerikanske BD udgået, så jeg skyndte mig at købe den til normal pris på eBay, mens det stadigvæk var muligt. Jeg kunne nemlig ikke få bekræftet af nogen, om den nye, engelske genudgivelse både indeholder 2D og 3D-versionerne.

    The Island of Dr. Moreau (1977) - OOP - 1970'er-indspilningen af HG Wells Dr. Moreaus ø med Burt Lancaster og Michael York i hovedrollerne. Den var på Kinos faste While Supplies Last-udsalg sidste år, og jeg tøvede desværre lige en tand for længe med at bestille den, så den nåede at udgå. Heldigvis kan man stadigvæk finde den billigt på eBay.

    Lady in a Cage (1964) - Imprint LE - barsk home invasion-film. 

    Ida Lupino Filmmaker Collection - - OOP - boks med fire af den interessante amerikanske indie-instruktør og skuespiller Ida Lupinos film: The Bigamist (1953), The Hitch-Hiker (1953), Never Fear (1950) og den ikke-krediterede Not Wanted (1949). 

    Boksen udgik fra Kino sidste år, og jeg nåede ikke at få den købt inden. Jeg fandt den i første omgang hos en cool sælger på Amazon Market, som lovede at pakke den godt ind, men desværre var den blandt de ting, der blev stjålet fra mig. Denne her er fra eBay. Jeg fik den til nogenlunde normal pris, og sælger puttede den godt nok også i en æske. Men desværre glemte han lige at pakke den ekstra godt ind, som jeg bad ham om. Jeg havde det lidt på fornemmelsen, da han ikke svarede på min forespørgsel, og den har da også fået nogle slag undervejs. 

    Jeg tror desværre, at jeg er så OCD, at jeg er nødt til at finde en anden. :-/

    Sight & Sounds Presents - The History of Horror, Volume 1: Vampires - Sight & Sounds nye serie, hvor de i hvert nummer genoptrykker gamle artikler og anmeldelser fra hele bladets historie, der har med emnet at gøre. Jeg nåede liiige at få fat i nummer to - om spøgelsesfilm - gennem en ven, der var i London. Men det første nummer er udsolgt og tilsyneladende umuligt at opdrive. 

    Min ven, der købte det til mig i London, sagde, at forhandleren havde sagt, at han normalt sendte et par hundrede eksemplarer tilbage af bladet, men her havde han solgt rub og stub. Så jeg skyndte mig at slå til, da jeg faldt over en amerikansk bladbutik, der havde et eksempar tilbage af det første nummer på eBay. 

    Fra en canadisk webshop - via en canadisk reshipper:

    Report to the Commissioner (1975) - OOP - hårdkogt amerikansk politifilm. Endnu en udgået titel fra Kino.

    Jeg kender den faktisk ikke, men den blev vist til det månedlige Psych-Out-arrangement i Cinemateket i starten af året, og jeg har hørt meget godt om den.

    Jeg var super heldig at finde den hos en forhandler i Canada til normal pris, for på eBay går den gerne for over $100. Jeg var dog nødt til at bestille den gennem en canadisk reshippers "assisted purchase"-service, hvor de mod et gebyr bestiller tingene for dig, for den canadiske webshop ville ikke engang tage imod credit cards fra andre lande end Canada.

    The Magnetic Monster (1953) - OOP - amerikansk sci-fi-horror fra 1950'erne, som skulle være i den bedre ende. Endnu en udgået titel fra Kino, som jeg egentligt havde misset, men som jeg var meget heldig at finde til normal pris i Canada. På eBay ligger brugtpriserne nemlig i samme niveau som den forrige film.

    Fra Shout! og Scream! Factorys seneste udsalg:

    Behind the Mask - The Rise of Leslie Vernon (2006) - slasher-parodi/ -mockumentary

    Chamber of Horrors (1966) - gotisk skræk

    Serial Mom (1991) - John Waters vilde og bizarre seriemorderfilm med Kathleen Turner som husmoren, der begynder at rydde alle dem af vejen, der generer hende eller hendes familie. 

    The Body Snatcher (1945) - Val Lewton-filmatisering af Robert Louis Stevensons skræknovelle om en ligrøver, her spillet af selveste Boris Karloff.

    I den famøse pakke, der blev stjålet fra mig, havde jeg resten af Scream! Factorys Val Lewton-udgivelser, men jeg manglede lige netop The Body Snatcher, fordi den nåede at blive udsolgt på udsalget sidst. Nu har jeg så fået den, og så venter jeg på, at resten dukker op på udsalg igen. 

    The Hills Run Red (2009) - moderne slasher

    Lady in a Cage (1964) - home invasion - og ja, det er nøjagtigt den samme film, som jeg også har købt fra Imprint ovenover. Og for at gøre det endnu værre, så har jeg oven i købet købt begge én gang før. Men de var begge i den pakke, der blev stjålet fra mig.

    Jeg ville gerne have begge versioner, fordi der skulle være forskel på kvaliteten, og fordi de begge har noget unikt og interessant ekstramateriale. 

    The Omen Collection - Deluxe Edition - boks med The Omen (1976), Damien: Omen II (1978), Omen III: The Final Conflict (1981), Omen IV: The Awakening (1991) og remaket The Omen (2006). 

    Lur mig, om Scream! Factory ikke snart annoncerer en ny kombineret UHD/ BD-boks, ni hvor jeg har købt denne her.

    The Critters Collection - boks med Critters (1986), Critters 2: The main course (1988), Critters 3 (1991) og Critters 4 (1992). 

    Endnu en boks, jeg længe har haft kig på. Der går rygter om, at både denne her og The Omen-boksen måske snart udgår, for de har været med i stort set hvert eneste udsalg på Shout! Factorys webshop siden sidste sommer, hvor de normalt gerne skifter titlerne ud mellem hvert eneste udsalg. Nogle ser det som et tegn på, at licensen snart udløber, og at Scream! Factory gerne vil have tømt lageret inden. 

    Desværre var den ikke pakket så godt, så boksen har fået en del smæk. Jeg skal lige have fat i deres kundeservice for at se, om de ikke kan sende mig en ny æske. De plejer at være ret gode med sådan noget.

    Fra Grindhousevideo.com:

    Giallo Essentials - Black Edition - opsamlingsboks fra Arrow med tre gialli: Smile Before Death (1972), The Weapon, The Hour, The Motive (1972) og The Killer Reserved Nine Seats (1974).

    Hvor de tidligere opsamlingsbokse (Red og Yellow Edition) kun har indeholdt titler, som Arrow allerede har udsendt, og derfor mest var en lejlighed for at købe dem samlet, så indeholder den sorte boks for første gang nye titler, som ikke har været udsendt for sig selv før. Der er i øvrigt kommet to mere bokse (White og Blue) på gaden efterfølgende.

    Essential Film Noir - Collection 2 - opsamlingsboks fra australske Imprint med noir-titlerme Hollywood Story (1951), City That Never Sleeps (1953), Plunder of the Sun (1953) og Private Hell 36 (1954).

    Jeg har forudbestilt den fjerde boks denne serie af film noir-bokse fra Imprint, og derfor er jeg også begyndt at købe nogle af de tidligere bokse hjem.

    Man skal dog se sig for, for Kino har udsendt flere af titlerne i USA, ofte i nyere og meget bedre restaureringer. Det kan derfor slet  ikke betale sig at købe den første boks. Boks nummer to er blandet, hvor nogle af filmene kan fås i bedre versioner fra Kino, mens resten ikke kan fås andre steder. I boks nummer tre er det vist kun en enkelt af titlerne, der er blevet udsendt af andre, og i den kommende fjernde boks er alle titlerne (endnu) helt unikke og oven i købet fra helt nye tranfers. 

    Jeg var heldig at finde den ny hos den lille butik Grindhousevideo, som jeg er begyndt at købe fra engang imellem, fordi man ofte kan finde udgåede ting hos dem, og fordi de pakker rigtig godt. Desværre sender de ikke længere ud af USA, så man er nødt til at gå gennem en reshipper. 

    Næste pakke kommer allerede engang i maj. Jeg har nemlig en del ting liggende allerede - bl.a. Romeros vampyrfilm Martin, som jeg var nødt til at købe i USA, fordi Second Sight jo ikke må sælge lige den titel til andre end englænderne; en boks med indiske horrorfilm (!) fra Mondo Macabro m.m.

    thomsen22-04-23 20:04

  • ★★★★4

    Jeg fik en lille pakke fra Portugal i dag med Sight & Sounds vinternummer 2022-23. 

    Det er det nummer, hvor de laver deres berømte liste over verdens bedste film, som de laver en gang hvert tiende år ved at spørge nogle af de mest kendte instruktører og anmeldere.

    Jeg har ledt efter det herhjemme og kunne aldrig finde det, og hos BFI selv blev det hurtigt udsolgt. De skrev godt nok på FB, at de ventede på at få trykt flere, men sidst jeg kiggede, var de stadigvæk ikke på lager.

    Hjælpen kom i form af en fuldstændig fremmed bruger på blu-ray.com. Jeg brokkede mig lidtover min dårlige oplevelse med BFI's webshop i sidste måned der og nævnte, at jeg aldrig havde fået fat på det nummer. Han skrev så til mig, at han havde købt nogle stykker, bl.a. til en ven i branchen, der havde været med i afstemningen men ikke selv modtaget bladet, og han tilbød at sende mit et af dem uden beregning. 

    Jeg har forsøgt at betale ham for det flere gange, men han er ikke til at hugge eller stikke i. 

    Man sidder helt og får en lille smule tillid tilbage til menneskeheden ovenpå sådan en oplevelse. :-)

    thomsen25-04-23 20:17

  • ★★★★★★1

    Jeg fik bestilt lidt mere i forhold til min projekt They Shoot Pictures TOP1000, så fik købt:

    La Chienaga af Lucrecia Martal

    Nagisha Oshimas In the Realm of the Senses

    To film af Satyajit Ray: The Music Room og Charulata

    Samt tre Ozu: Late Spring, Good Morning og An Autumn Afternoon

    Og så har jeg fundet en del af dem på Youtube også. Så når jeg har set den flok, så mangler jeg "kun" 181 film på listen.

    Guldager26-04-23 22:23

  • ★★★★★0

    Modtog i dag en laber pakke med "Masters of the Universe" figurer i Origin-serien fra Amazon.De. :)

    • Tung Lashor 
    • Hypno 
    • Mekaneck + Ground Ripper (sidstnævnte er et køretøj)
    • Snake Armor He-Man
    • Snake Armor Skeletor 

    NightHawk 1-05-23 17:14

  • ★★0

    Har fået en ordentlig stak film

    Fra Gucca

    Bamse (2022) med Anders W Berthelsen, på dvd

    Scream med Neve Campbell, på UHD, nordisk release med dansk tekst

    Samlet pris for dem begge inkl forsendelse 279kr

    fra DBA

    Pusher 1-3, på Blu Ray med Kim Bodnia, tysk release med valgfri tysk tale og tekst. Der er selvfølgelig det originale danske lydspor.

    Mad Max Fury Road, på Blu Ray med Tom Hardy, uk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet

    Samlet pris for ovenstående film 200kr inkl forsendelse.

    Mere fra DBA fra en anden sælger

    The Matrix Trilogy, på UHD med Keanu Reeves, dansk release med dansk tekst. Købt brugt i perfekt stand

    Matrix Resurrections, på UHD med Keanu Reeves, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Animatrix animationsfilm, på Blu Ray, dansk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    Samlet pris for hele samlingen 425kr inkl forsendelse.

    mere fra en anden sælger via DBA

    Gladiator, på UHD, med Russell Crowe, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Top Gun 1, på UHD med Tom Cruise, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Top Gun 2: Maverick, på UHD, med Tom Cruise, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Die Hard 1, på UHD med Bruce Willis, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    The Lawnmower Man, på Blu Ray med Jeff Fahey, US Theatrical+ Director's Cut release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Samlet pris for ovenstående fem film 500kr inkl forsendelse...

    Ryder666 1-05-23 19:42

  • ★★0

    Fik følgende film fra DVDCITY

    X-Men 1, på 4k UHD, med Hugh Jackman, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    X-Men 2, på 4k UHD, med Hugh Jackman, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    X-Men3: The Last Stand, på 4K UHD med Hugh Jackman, nordisk release med dansk tekst. Købt spritny stadig plomberet.

    The Proposition, på Blu Ray med Guy Pearce, UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand

    Samlet pris for ovenstående film inkl forsendelse 683kr

    mere fra DVDCITY

    Run Lola Run, på Blu Ray med Franka Potente, UK release med original tysk lydspor og engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Quarantine, på Blu Ray med Jennifer Carpenter, UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Pris for dem begge inkl forsendelse 130kr.

    fra DBA

    Mind Ripper, på Blu Ray med Lance Henriksen, UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 139kr.

    mere fra DBA

    Deadpool 1, på 4K UHD, med Ryan Reynolds, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Deadpool 2, Super Duper Cut, på 4K UHD med Ryan Reynolds, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for dem begge 170kr.

    fra iMusic

    Resident Evil 1-6, på 4K UHD med Milla Jovovich, nordisk release med dansk tekst. Pris inkl forsendelse 415kr

    Ryder666 3-05-23 04:29

  • ★★★★2

    Fra Second Sight:

    The Texas Chain Saw Massacre (1974) - limited edition 4K/ UHD. 

    Jeg har den allerede i adskillige udgaver, men da det er min yndlings-horrorfilm (på en delt førsteplads med Alien), så er jeg selvfølgelig også nødt til at eje denne store luksusudgave. 

    I forhold til tyske Turbines 4K-udgave fra sidste år og den amerikanske UHD fra DarkSky, så har SS lavet noget ekstra restaurering af både billedside og lydspor. Extras er stort set identisk mellem alle udgivelserne. SS har produceret en ny spillefilmslang dokumentarfilm om filmen, men den er også med på den amerikanske UHD. Til gengæld får man en tyk indbundet bog på hele 190 sider med essays.

    Jeg er så nørdet, at jeg også bliver nødt til at købe den nye amerikanske udgave på et tidspunkt. Den har nemlig en lang samtale mellem Friedkin og Tobe Hooper, som er unik for den udgave. Det venter jeg dog med til, at den kommer på udsalg engang.

    Der var i øvrigt panik omkring udgivelsen de første par dage, for SS egen webshop havde ikke fået leveret særligt mange eksemplarer, og derfor stod den pludseligt som udsolgt. Det fik folk til at gå i FOMO-mode, og den blev naturligvis sat til salg for skyhøje priser på eBay. Heldigvis meldte SS hurtigt ud, at de altså fik flere hjem, og nu er den til at købe til normal pris igen. 

    thomsen 4-05-23 15:01

  • ★★0

    Fik følgende film fra DVDCITY

    Be Kind Rewind, på Blu Ray med Jack Black, UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Boyhood, på Blu Ray med Ethan Hawke, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for dem begge inkl forsendelse 95kr.

    fra iMusic.

    Planet Of The Apes Trilogy, på 4K UHD+Blu Rays,med James Franco UK release med dansk tekst. Pris inkl forsendelse 335kr.

    fra DBA

    Jurassic Park Trilogy, på 4K UHD+Blu Rays med Sam Neill UK release med dansk tekst.. købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 342kr

    mere fra DBA

    Dog Soldiers på 4K UHD med Sean Pertwee UK release med engelsk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    A Few Good Men, på 4K UHD+Blu Ray med Tom Cruise, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Pris for dem begge inkl forsendelse 250kr

    .mere fra DBA

    Concussion på 4K UHD+Blu Ray med Will Smith, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Robin Hood, Theatrical+Unrated version, på 4K UHD+Blu Ray med Russell Crowe. dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Pris for dem begge inkl forsendelse 230kr.

    mere fra DBA

    The Grey, på Blu Ray med Liam Neeson, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Twelve, på Blu Ray med 50 Cent, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand.

    Samlet pris for dem begge 83kr.

    The Other Guys, The Extended Other Edition, på Blu Ray med Will Ferrell, dansk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt Stand. Pris 60kr.inkl forsendelse

    Ryder666 4-05-23 21:01

  • ★★★★★0

    Fra Amazon.UK:

    • The Black Cauldron (DVD)

    Fra Amazon.De:

    • Showgirls + You Don't Nomi - Limited Mediabook (BD)
    • Sliver (DVD)

    ----

    Der er noget spøjst noget egentlig mht. "The Black Cauldron", som jo hører til Disneys klassiske animationsfilms-serie, men som aldrig er blevet udgivet på BD sammen med de øvrige klassikere. Heller ikke da Disney for nylig udgav et kæmpe boxset med alle deres tegnefilm, var der her fundet plads til at give "The Black Cauldron" en opgradering. Gad vide hvad årsagen er til at lige præcis denne film - plus de tre samlinger af kortfilm der blev lavet under anden verdenskrig - aldrig er blevet udgivet på BD?

    Så hapsede jeg også Paul Verhoevens kult-klassiker "Showgirls", som er kommet på lager igen i den udgave med "You Don't Nomi" dokumentaren. Jeg har set filmen mange gange men dokumentaren har jeg til gengæld ikke set før, så det glæder jeg mig til.

    Og så havde jeg lyst til et gensyn med Sharon Stones erotiske thriller "Sliver"- og opfølger til "Basic Instinct". Det er en ganske solid thriller så vidt jeg husker, som dog ikke blev den store anmelder-darling, men som alligevel blev en økonomisk succes fordi, at den kom i kølvandet på "Basic Instinct" og de fleste husarer skulle ind og se hvad Sharon Stone havde på tapetet af nye seksuelle eskapader. :)

    NightHawk 8-05-23 15:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen