Forum - Forum-tråd: Hvad modtog/købte du i dag?

Hvad modtog/købte du i dag?

  • ★★★★★1

    Modtog i dag fra Amazon.UK :)

    • The Lords of Flatbush (BD)
    • Quadrophenia (BD)
    • Where The Crawdads Sing (BD)
    • Four Lions (BD)
    • Batwoman : Season 1 (BD)
    • The Swamp Thing : Complete Series (BD)

    NightHawk 9-05-23 16:28

  • ★★0

    Fik følgende film fra iMusic

    Scream 2, på 4K UHD med Neve Campbell, nordisk release med dansk tekst. Pris inkl forsendelse 265kr...

    Ryder66611-05-23 13:10

  • ★★★★★0

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • A Girl Walks Home Alone At Night (BD)
    • Wonderstruck (BD)
    • The Lucky One (BD)

    NightHawk11-05-23 13:40

  • ★★★★1

    Har været et smut forbi krejlerne i Faraos, fordi de har fødselsdag og giver 20% på alt. Det betyder jo så bare,at priserne kommer ned på et mere almindeligt Laserdisken-agtigt niveau ... :-)

    Jeg gaflede tre udgåede ting:

    Punishment Park (Eureka, Masters of Cinema, 1971) - Peter Watkins kontroversielle, pseudodokumentariske film om forbrydelse og straf. Den udgik sidste år, og jeg glemte at købe den, mens den var til at få.

    Nineteen Eighty-Four (BFI, 1954) - britisk tv-adaptation af George Orwells dystopiske fremtidsroman. Den har været undertrykt af Orwells familie i årtier og kunne derfor først udgives nu, hvor rettighederne løb ud.

    Den kan i øvrigt sagtens stadigt fås, men Faraos havde et par eksemplarer tilbage med booklet, og den udgik omkring nytår. Alle nye eksemplarer skulle være uden hæftet. 

    Mothra LE (Eureka, Masters of Cinema, 1961) - japansk kaiju eiga (= kæmpemonsterfilm)- Jeg fik det allersidste eksemplar af den limited edition med slipboks og hæfte. Den er ellers udgået for flere år siden, men Faraos har haft den stående lige siden - naturligvis med en pæn avance på. 

    Med 20% landede det hele dog rimeligt fornuftigt - især når man sammenligner med, hvad de samme ting ville koste på eBay.

    thomsen12-05-23 13:31

  • ★★★★★0

    Collateral

    Puss in Boots the last wish

    Resevoir Dogs

    Heat 

    Army of Dead

    Johnny Mnemonic in Black and White

    Zelda Tears Of The Kingdom

    Elwood12-05-23 17:06

  • ★★★1

    Har været et smut forbi krejlerne i Faraos, fordi de har fødselsdag og giver 20% på alt. Det betyder jo så bare,at priserne kommer ned på et mere almindeligt Laserdisken-agtigt niveau ... :-)

    Takker for heads-up, jeg vil da lige rulle forbi og købe et par skiver i dag.

    NSF13-05-23 11:24

  • ★★★★★1

    Har været et smut forbi krejlerne i Faraos, fordi de har fødselsdag og giver 20% på alt. Det betyder jo så bare,at priserne kommer ned på et mere almindeligt Laserdisken-agtigt niveau ... :-)

    Ja, tak for heads up. Jeg skal også have lavet mig en stak nu der er tilbud. Der er et par titler fra Warner Archive og Imprint, som jeg meget gerne vil have hjem til samlingen. :) 

    NightHawk13-05-23 14:07

  • ★★★★★1

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • The Night of the Following Day - Limited Edition (BD)
    • Things To Come (BD)
    • Trading Places (BD)
    • Prince of Darkness (BD)
    • Shaft :Trilogy* (BD)
    • *Shaft 
    • *Shaft's Big Score!
    • *Shaft In Africa 

    NightHawk15-05-23 17:16

  • ★★★★★0

    Modtog i dag fra Amazon.UK:

    • Missing (Jack Lemmon) (BD)
    • Naked (BD)
    • Black Panther : Wakanda Forever (BD)
    • Fall - Theatrical & Uncut Version (BD)

    Og fra Amazon.De:

    • Sunshine Cleaning (DVD)
    • Xena : Warrior Princess - The Complete Series (DVD)

    ---

    Så mangler jeg kun min bestilling fra Faraos Cigarer. :)

    NightHawk16-05-23 16:56

  • ★★★★0

    Så mangler jeg kun min bestilling fra Faraos Cigarer. :)

    Hvad fik du bestilt hos Faraos?

    Jeg kom lige i tanke om i går, at jeg da skulle have købt NECAs Leatherface-figur, nu hvor de havde 20% rabat. Jeg kiggede faktisk på figurerne, men NECA stod ikke samlet, så jeg glemte alt om den, da jeg var derinde. 

    thomsen16-05-23 17:23

  • ★★★★★1

    Hvad fik du bestilt hos Faraos?

    Jeg kom lige i tanke om i går, at jeg da skulle have købt NECAs Leatherface-figur, nu hvor de havde 20% rabat. Jeg kiggede faktisk på figurerne, men NECA stod ikke samlet, så jeg glemte alt om den, da jeg var derinde. 

    Det blev til tre titler fra Imprint og to fra Warner Archive. :)

    • Save The Tiger 
    • The Music of Chance 
    • The Hunter (Steve McQueen)
    • Stagefright (Hitchcock)
    • She Wore a Yellow Ribbon 

    ---

    Det var da super ærgerligt, at du ikke fik købt Leatherface-figuren. Jeg synes heller ikke den måde, de har stillet deres figurer op på er super overskuelig, så man kan nemt glemme eller misse noget, når man står i butikken. 

    NightHawk16-05-23 20:18

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    The Mummy, på 4K Ultra HD+Blu Ray, med Tom Cruise, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris 140kr inkl forsendelse

    Mere fra DBA fra en anden sælger

    Fantastic Four (2015), på 4K Ultra HD+Blu Ray med bl.a. Michael B. Jordan. nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris inkl forsendelse 130kr...

    Ryder66617-05-23 15:15

  • ★★★★1

    Fik brugt det sidste af et gavekort til amazon.co.uk og modtog:

    Fill'er Up with Super (1976, Radiance LE) - fransk roadmovie. En bytter, fordi den første, jeg modtog, var blevet smadret undervejs.

    The Sunday Woman (1975, Radiance LE) - italiensk mordmysterie

    The Man on the Roof (1976), Radiance LE) - svensk thriller af Bo Widerberg

    Faust (1926, Eureka/ MoC) - stumfilm af F.W. Murnau. 

    Jeg er gået lidt i panik over, at flere af Eurekas gamle udgivelser pludseligt er udgået de seneste måneder - udgivelser, som på mange måder har været med til at tegne selskabet og skabe deres profil. 

    Derfor er jeg gået lidt i panik og gå min bucket-liste igennem og få købt de titler ind, som jeg mangler at få opgraderet fra dvd. Better be safe than sorry!

    The Man with the Movie Camera (1924, Eureka/ MoC) - russisk eksperimenterende stumfilm, der igen i år endte på listen over verdens bedste film i Sight & Sound.

    The Testament of Dr. Mabuse (1933, Eureka/ MoC) - Fritz Langs mesterlige thriller om superskurken Mabuse. Jeg har aldrig fået opgraderet min gamle dvd fra Criterion, så nu er det på tide.

    "Madigan" (1968, Indicator LE) - den nyeste film i bunken er en thriller med Henry Fonda og Richard Widmark. Jeg var tæt på at købe den under sidste udsalg hos Indicator, men endte med at frasortere den, fordi jeg havde alt, alt for mange ting i kurven. Jeg købte den med nu, fordi Indicator har skrevet, at den er blandt titlerne, hvor der er "very low stock" tilbage, dvs. i omegnen af 150 eksemplarer. 

    thomsen19-05-23 17:13

  • ★★0

    Fik følgende film fra DBA

    X-Men Days Of Future Past, på 4K Ultra HD, med Hugh Jackman, nordisk release med dansk tekst. Købt brugt men i perfekt stand. Pris 54kr inkl forsendelse..

    The Secret Life Of Pets, på 4K/HDR Ultra HD, animationsfilm. nordisk release med dansk tale og tekst. Plus original engelsk lydspor og engelsk tekst. Købt spritny stadig plomberet. Pris 70kr inkl forsendelse...

    Ryder66621-05-23 15:13

  • ★★★★★1

    Modtog i dag en enkelt film fra Amazon.UK:

    • The Bride Wore Black - Limited Edition (BD) 

    ---

    Jeg havde faktisk fuldstændig glemt, at Francois Truffauts thriller-klassiker blev udgivet her d. 15 maj af Radiance Pictures. Og det var kun fordi, at jeg tilfældigvis sad og tjekkede mine forskellige lister på Amazon.UK, at jeg blev mindet om det igen. Så jeg skyndte mig at bestille et eksemplar, da der jo kun bliver lavet 3000 stk i alt. De har i øvrigt stadig filmen på lager hos Amazon, hvis man skulle have lyst til at få denne film-perle hjem til samlingen. :)

    NightHawk23-05-23 17:53

  • ★★★★1

    Modtog i dag en enkelt film fra Amazon.UK:

    • The Bride Wore Black - Limited Edition (BD) 

    ---

    Jeg havde faktisk fuldstændig glemt, at Francois Truffauts thriller-klassiker blev udgivet her d. 15 maj af Radiance Pictures. Og det var kun fordi, at jeg tilfældigvis sad og tjekkede mine forskellige lister på Amazon.UK, at jeg blev mindet om det igen. Så jeg skyndte mig at bestille et eksemplar, da der jo kun bliver lavet 3000 stk i alt. De har i øvrigt stadig filmen på lager hos Amazon, hvis man skulle have lyst til at få denne film-perle hjem til samlingen. :)

    Åh, den skal jeg også have bestil hjem. Jeg tænker også, at det er en af dem, der nok ikke får lov til at ligge længe, før den er helt udsolgt. 

    thomsen24-05-23 12:22

  • ★★★★1

    Apropos Radiance, så skal man nok til at rubbe sig, hvis man gerne vil have den limited edition af Bo Widerbergs Man on the Roof. Den kan stadigvæk fås hos Amazon, men Radiance selv har udsolgt, og de har lige annonceret, at standardudgaven er på vej.

    De skriver også, at både The Bride Wore Black og Yakuza Graveyard allerede har solgt 50% af oplaget, og det er altså kun halvanden uge siden, at de udkom.

    Eureka ser ud til at have ladet Stanley Kramers The Defiant Ones og pre-code-horrorfilmen Island of Lost Souls udgå at sortimentet. Jeg bestilte lige den første hos Laserdisken, som havde et enkelt eksemplar tilbage. Jeg tror dog, at jeg har nok i Criterions udgave af den anden. 

    thomsen24-05-23 13:49

  • ★★★★★1

    Åh, den skal jeg også have bestil hjem. Jeg tænker også, at det er en af dem, der nok ikke får lov til at ligge længe, før den er helt udsolgt. 

    Apropos Radiance, så skal man nok til at rubbe sig, hvis man gerne vil have den limited edition af Bo Widerbergs Man on the Roof. Den kan stadigvæk fås hos Amazon, men Radiance selv har udsolgt, og de har lige annonceret, at standardudgaven er på vej.

    De skriver også, at både The Bride Wore Black og Yakuza Graveyard allerede har solgt 50% af oplaget, og det er altså kun halvanden uge siden, at de udkom.

    Eureka ser ud til at have ladet Stanley Kramers The Defiant Ones og pre-code-horrorfilmen Island of Lost Souls udgå at sortimentet. Jeg bestilte lige den første hos Laserdisken, som havde et enkelt eksemplar tilbage. Jeg tror dog, at jeg har nok i Criterions udgave af den anden. 

    Ja, det går pænt hurtigt med de Limited Editions, så man skal være vaks ved havelågen, når de bliver udgivet. Jeg håber, at du når at få fat på et eksemplar af "The Bride Wore Black". 

    "The Defiant Ones" fik jeg heldigvis købt for nogle år siden. Den ville jeg også have været meget ærgerlig over at være gået glip af. Super fed film. Tony Curtis og Sidney Portier spiller bare kanon godt. Det er sådan en film, jeg aldrig bliver træt af at se. :)

    NightHawk25-05-23 13:13

  • ★★★0

    Det er fristende at nappe den brud, men jeg har allerede en BD-udgave, som måske er lidt af en røver, da det vist er en spansk udgave. Og de er ikke kendt for at være 100% legit altid.

    NSF25-05-23 13:18

  • ★★★★★0

    Det er fristende at nappe den brud, men jeg har allerede en BD-udgave, som måske er lidt af en røver, da det vist er en spansk udgave. Og de er ikke kendt for at være 100% legit altid.

    Den spanske udgave havde jeg også kigget på på et tidspunkt, men valgte alligevel ikke at købe den af de selvsamme årsager, du nævner. Jeg håbede i stedet, at der ville dukke en bedre udgivelse op hen af vejen og det er så heldigvis endelig sket nu via Radiance Pictures. :) 

    NightHawk25-05-23 15:00

  • ★★★★0

    Den svenske krone er latterligt lav lige nu. Er der nogen fornuftige svenske webshops til filmkøb?

    gi-jones25-05-23 22:41

  • 1

    Den var i kurs 85 i forhold til den danske krone da jeg flyttede hertil og er nu under 65 på under 10 år, så der er i hvert fald nogle der mener at de kan gøre en god handel ved at tage en tur til Sverige fra Danmark, men det er primært restauranger, supermarkeder og lignende at det gør sig gældende. Elektronik får bare en højere pris så den reflekterer hvad det koster i de andre nordiske lande. Det er dyrere at importere varerne som så betyder højere priser.

    Kiyonji25-05-23 22:50

  • ★★★★0

    Den svenske krone er latterligt lav lige nu. Er der nogen fornuftige svenske webshops til filmkøb?

    Jeg har ofte luret på bluelord.se, som bl.a. har en masse spændende importtitler. Men det ser desværre ikke ud til, at de handler med folk udenfor Sverige. 

    thomsen26-05-23 10:12

  • ★★★★0

    Hvad med CDON.se? Kan man købe der som dansker?

    gi-jones26-05-23 10:54

  • ★★★★0

    Hvad med CDON.se? Kan man købe der som dansker?

    Det ved jeg faktisk ikke. Det plejede man i hvert fald ikke at kunne. Jeg kan huske, at jeg nogle gange har måtte skrive til dem for at oprette titler i den danske shop, som de kun havde i den svenske shop, selvom det alt sammen blev sendt fra samme lager.

    thomsen26-05-23 12:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen