Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    En dobbelt-feature bliver det til: Village of the Damned og Children of the Damned. 

    Guldager10-10-18 10:06

  • ★★0

    For første gang siden første sæson af Forbrydelsen kaster jeg mig ud i en dansk dramaserie, Christoffer Boes Kriger.

    Mikkel Abel10-10-18 16:54

  • ★★★★★0

    For første gang siden første sæson af Forbrydelsen kaster jeg mig ud i en dansk dramaserie, Christoffer Boes Kriger.

    Jeg synes første afsnit var ok. Ingen tvivl om at man har samlet et solidt hold af talentfulde folk både foran og bag kameraet og derfor irriterer det mig også en hel del, at tempoet er skruet så meget i vejret. Man er knap nok blevet introduceret for Dar Salims karakter, før end han går undercover og øjeblikkelig ender i en kaotisk situation.

    Jeg tænker, at det havde været rart med en stille og rolig opbygning, hvor karakterene i de to første afsnit havde fået mulighed for at udvikle sig og var blevet beskrevet bedre og mere detaljeret og så først herefter havde man placeret hovedkarakteren i sin undercover-rolle. Jeg synes også lige umiddelbart, at 6 afsnit er alt for lidt og det kommer helt sikkert til at få indflydelse på måden, som historien og karakterene bliver fortalt på.

    Apropos danske serier så kan jeg varmt anbefale dig at give "Broen" en chance. I mine øjne er det den bedste danske krimi/thriller-serie, der nogensinde er lavet. 

    NightHawk11-10-18 13:25

  • ★★★★★0

    Jeg er lige blevet færdig med Frank Darabonts 2007 udgave af Stephen Kings The Mist, som jeg i bedste fald synes var temmelig middelmådig og i en række scener sågar var dårligt spillet, skrevet og instrueret.

    Så da jeg lige kigger forbi Imdb og Rottentomatoes for at se, hvad filmen har fået af bedømmelse, kan jeg se at "The Mist" har fået hhv. 7.2 og 72 %. Det kan jeg bare slet ikke få til at stemme overens med, hvad jeg lige har set.

    Er der andre der har set denne udgave og synes den er fremragende eller som mig synes, at den er det stik modsatte?

    NightHawk11-10-18 14:45

  • ★★★★★0

    Jeg vil se Pirates of the Caribbean : Salazar's Revenge med den altid sprit-stive Johnny Depp.

    Og bagefter vil jeg se et par afsnit af den bizart fascinerende sci-fi serie Maniac, hvor skæppeskønne Emma Stone spiller røven ud af bukserne godt i rollen som den lettere aggressive protagonist - i fornemt selskab med Jonah Hill, der underspiller elegant som seriens anden hovedperson. : ) 

    NightHawk11-10-18 20:40

  • ★★★★★0

    Apostle

    Kruse12-10-18 19:25

  • ★★★★★★0

    Apostle

    Ditto

    T. Nielsen12-10-18 19:57

  • ★★★★★0

    Jeg snupper en spansk film i aften og det bliver i skikkelse af Pedro Almodovars Volver. Bagefter snupper jeg sidste afsnit af Better Call Saul -Sæson 4. Fanme en herlig serie. :) 

    NightHawk12-10-18 21:34

  • ★★0

    Jeg synes første afsnit var ok. Ingen tvivl om at man har samlet et solidt hold af talentfulde folk både foran og bag kameraet og derfor irriterer det mig også en hel del, at tempoet er skruet så meget i vejret. Man er knap nok blevet introduceret for Dar Salims karakter, før end han går undercover og øjeblikkelig ender i en kaotisk situation.

    Jeg tænker, at det havde været rart med en stille og rolig opbygning, hvor karakterene i de to første afsnit havde fået mulighed for at udvikle sig og var blevet beskrevet bedre og mere detaljeret og så først herefter havde man placeret hovedkarakteren i sin undercover-rolle. Jeg synes også lige umiddelbart, at 6 afsnit er alt for lidt og det kommer helt sikkert til at få indflydelse på måden, som historien og karakterene bliver fortalt på.

    Apropos danske serier så kan jeg varmt anbefale dig at give "Broen" en chance. I mine øjne er det den bedste danske krimi/thriller-serie, der nogensinde er lavet. 

    Enig i det hele. Har set de to første afsnit og det går lidt hurtigt. Tror snildt den kunne være tjent med otte afsnit, så C.Cs infiltrering kom lidt mere i dybden og udviklede sig mere naturligt. Men jeg er også ret tilfreds - Underverden-indflydelsen er ikke til at tage fejl af og derøt er rart at se en dansk serie, hvor der er skruet lidt op for billedserien.

    Min største anke, som jeg har med mange danske værker, er at skulle sluge dialogen i nogle situationer. Der er en tendens med at kamre over i det melodramatiske, mens plottet absolut skal italesættes så alle er med.

    Men solide fire stjerner herfra indtil nu. :) og har faktisk set første afsnit af Broen, kunne tænkes jeg skulle fortsætte! 

    Mikkel Abel13-10-18 12:37

  • ★★★★★0

    Enig i det hele. Har set de to første afsnit og det går lidt hurtigt. Tror snildt den kunne være tjent med otte afsnit, så C.Cs infiltrering kom lidt mere i dybden og udviklede sig mere naturligt. Men jeg er også ret tilfreds - Underverden-indflydelsen er ikke til at tage fejl af og derøt er rart at se en dansk serie, hvor der er skruet lidt op for billedserien.

    Min største anke, som jeg har med mange danske værker, er at skulle sluge dialogen i nogle situationer. Der er en tendens med at kamre over i det melodramatiske, mens plottet absolut skal italesættes så alle er med.

    Men solide fire stjerner herfra indtil nu. :) og har faktisk set første afsnit af Broen, kunne tænkes jeg skulle fortsætte! 

    Helt enig med billedsiden. Den er jeg også ret vild med og den minder, som du også helt rigtigt skriver, en hel del om "Underverden". Da jeg så traileren i sin tid tænkte jeg også, at "Kriger" næsten fremstod som en slags sequel til "Underverden". 

    Du har også helt ret med dialogen i danske serier og jeg synes især, at det periodevis kan være svært at tage seriøst, når det er krimi-serier, vi snakker om. Dog synes jeg, at serier som "Rejseholdet" og "Broen" løser opgaven med dialogen ganske overbevisende og mere troværdigt end hvad man plejer at se på den front.

    Ja , du må bestemt give "Broen" en chance. Både hvad historien og karakter-udvikling angår, samt mht det visuelle og stemningskabende er serien helt i top og kan snildt matche de udenlandske serier. :) 

    Sæson 1-3 ligger på Netflix. Den sidste sæson kommer nok på i starten af det nye år. :) 

    NightHawk13-10-18 20:26

  • ★★★★★0

    Helt enig med billedsiden. Den er jeg også ret vild med og den minder, som du også helt rigtigt skriver, en hel del om "Underverden". Da jeg så traileren i sin tid tænkte jeg også, at "Kriger" næsten fremstod som en slags sequel til "Underverden". 

    Du har også helt ret med dialogen i danske serier og jeg synes især, at det periodevis kan være svært at tage seriøst, når det er krimi-serier, vi snakker om. Dog synes jeg, at serier som "Rejseholdet" og "Broen" løser opgaven med dialogen ganske overbevisende og mere troværdigt end hvad man plejer at se på den front.

    Ja , du må bestemt give "Broen" en chance. Både hvad historien og karakter-udvikling angår, samt mht det visuelle og stemningskabende er serien helt i top og kan snildt matche de udenlandske serier. :) 

    Sæson 1-3 ligger på Netflix. Den sidste sæson kommer nok på i starten af det nye år. :) 

    Ah ja Rejseholdet der var endnu en af de her ting jeg så med hele familien altså min far og min søster da den kørte over hele landet på tv :)

    Elwood13-10-18 22:02

  • ★★★★★0

    Ah ja Rejseholdet der var endnu en af de her ting jeg så med hele familien altså min far og min søster da den kørte over hele landet på tv :)

    Ja, vi plejede også at sidde og se "Rejseholdet" sammen i min familie. Det er en både hyggeligt og ret spændende serie, hvor der var rigtig god kemi imellem skuespillerne. Jeg var især vild med Fisher (Mads Mikkelsen) og LaCour (Lars Brygman) og den pingpong dialog, som de havde kørende. Det var dælme god underholdning. :)

    NightHawk14-10-18 23:17

  • ★★★★★0

    LaCour (Lars Brygman)

    Lige indtil han begyndte at blive synsk, for dælen jeg var træt af den drejning :)


    Og ja det sjovt og se hvem de lige havde fået fat i af Danske skuespiller til en enkelt lille rolle, der var mange gode biroller (lidt ligesom når Law And Order har besøg af en skuespiller man kender fra andre ting.

    Det var også en af de serie, hvor man på dansk tv belyste, det var vel egentlig kønsdrimation, hun møder megen modstand når hun overtager rejseholdet især fra den øverste chef, der konstant leder efter en undskyldning for at sætte hende på plads/tage hende væk fra stillingen.

    Jeg var også inde i Århus og se dem indspille dele af et Afsnit, hvor jeg stod og fik hilst kort på holdet og skrabet lidt signaturer sammen :)

    Elwood15-10-18 00:10

  • ★★0

    Har lige bestilt billetter til forpremiere på First Man. Egentlig ikke en jeg har gået og haft de store forventninger til, trods Chazelle og Gosling som jeg tosset med, men nu kan jeg godt mærke jeg begynder at glæde mig. Især efter god buzz fra premieren i Amerika. Bliver dog desværre ikke i IMAX, som skulle klæde den helt fantastisk.

    Mikkel Abel15-10-18 17:37

  • ★★★★★0

    Lige indtil han begyndte at blive synsk, for dælen jeg var træt af den drejning :)

    Jeg kunne nu meget godt lide det tvist med, at han havde clairvoyante evner, men vil da godt give dig ret i, at det i nogle afsnit godt kunne blive for meget af det gode. Jeg vil så også sige, at det afsnit hvor LaCour bliver slået ned og hængt op på et mord begået af en helt anden var ret komisk taget i betragtning af, at LaCour jo qua sine evner burde havde kunnet forudsige situationen. Men det skal man nok ikke tænke for meget over, hehe. :)

    Og ja det sjovt og se hvem de lige havde fået fat i af Danske skuespiller til en enkelt lille rolle, der var mange gode biroller (lidt ligesom når Law And Order har besøg af en skuespiller man kender fra andre ting.

    Ja, der var rigtig mange gode skuespillere med i serien også i diverse biroller. Den der lige umiddelbart står stærkest i hukommelsen hos mig er Nicolas Bro, der spillede en lettere retarderet eller autist-agtig karakter som endte med at få et tæt venskab til Fisher. Han spillede fremragende i den rolle og man kunne tydeligt se på Mads Mikkelsen, at han nød at spille overfor Nicolas Bro. Samtidig var det også ret sjovt at se, hvor svært Mads Mikkelsen havde med at holde masken, når Nicolas Bro slog gækken løs. Det var for mig absolut et af de skuespilsmæssige højdepunkter i serien.

    Det var også en af de serie, hvor man på dansk tv belyste, det var vel egentlig kønsdrimation, hun møder megen modstand når hun overtager rejseholdet især fra den øverste chef, der konstant leder efter en undskyldning for at sætte hende på plads/tage hende væk fra stillingen.

    Helt enig og det belyste de på en rigtig god og nuanceret måde. Charlotte Fick fik i den grad givet sin Ingrid Dahl karakter format og jeg sad virkelig og holdt med hende, når hun var ude i konflikter med sine mandlige chefer. Særligt konflikterne og den magtkamp som Ingrid Dahl havde med sin chef Ulf, der blev spillet med en gusten tvetydighed af Erik Wedersø var fantastisk at sidde og følge.

    Jeg var også inde i Århus og se dem indspille dele af et Afsnit, hvor jeg stod og fik hilst kort på holdet og skrabet lidt signaturer sammen :)

     Fedt! Det gad jeg også godt at have overværet. Det er ret cool, at du også fik fat i et par autografer. :) 

    NightHawk15-10-18 23:48

  • ★★★★★0

    Særligt konflikterne og den magtkamp som Ingrid Dahl havde med sin chef Ulf, der blev spillet med en gusten tvetydighed af Erik Wedersø var fantastisk at sidde og følge.

    Jep det var især også den del jeg tænkte på i starten, var det mest hun lige sku sætte det nye hold på plads, jeg syens og huske Ficher ikke var hel så begejstret for Ingrid til at starte med (mange år siden jeg har set den)

    Og så more jeg mig altid over, når Ingrid præsentere sit hold, og det altid slutter af med IP der siger "resten" når hun deler opgaver ud.

    Det afsnit jeg så optagelserne til, det var en ganske lille scene med Lacour og Ficher der gik ud mod bilen og talte sammen, og med Gabby og har lige glemt Lars Bom's karakters navn Johnny ?

    Men det var så en scene til det afsnit, hvor det omhandlede en SM klub hvor folk vidst var blevet myrdet på bestialsk vis under legen, synes og huske det var en af de mere holy it afsnit der virkelig gik til grænsen af, hvad ku vises i primetime.

    Elwood16-10-18 09:36

  • ★★★★★0

    Jep det var især også den del jeg tænkte på i starten, var det mest hun lige sku sætte det nye hold på plads, jeg syens og huske Ficher ikke var hel så begejstret for Ingrid til at starte med (mange år siden jeg har set den)

    Ja, det er rigtigt. Fisher havde et pænt anstrengt forhold til Ingrid Dahl i starten men fik efterhånden mere og mere respekt for hende. Jeg tror også en del af Fishers respekt havde noget at gøre med, at han synes det var fedt, når Ingrid gav cheferne modstand, fordi han selv var en meget antiautoritær person.

    Og så more jeg mig altid over, når Ingrid præsentere sit hold, og det altid slutter af med IP der siger "resten" når hun deler opgaver ud.

    Haha, ja det er så herligt skrevet. Alle andre får en specifik opgave undtagen IP, der nærmest bliver betragtet som en slags altmuligmand. Han tog det nu altid med oprejst pande alligevel. :) 

    Det afsnit jeg så optagelserne til, det var en ganske lille scene med Lacour og Ficher der gik ud mod bilen og talte sammen, og med Gabby og har lige glemt Lars Bom's karakters navn Johnny ?

    Ja, Lars Boms karakter hed Johnny Olsen. I starten var han en lidt anonym karakter i serien, men det fik de hurtigt rettet op på og senere fik han også rig mulighed for at shine i sin rolle.

    Men det var så en scene til det afsnit, hvor det omhandlede en SM klub hvor folk vidst var blevet myrdet på bestialsk vis under legen, synes og huske det var en af de mere holy it afsnit der virkelig gik til grænsen af, hvad ku vises i primetime.

    Jep, det afsnit kan jeg faktisk godt huske, hvor de finder liget i et bur. Det var ret grænseoverskridende og barskt og folkene bag serien forstod virkelig at presse tingene til kanten. Men det var på den anden side også derfor, tror jeg, at serien blev så stor en succes dengang og at den i dag regnes for en klassiker. :) 

    NightHawk16-10-18 22:34

  • ★★★★★0

    Jeg får hel lyst til at gense serien nu, og se om den stadigvæk holder i dag :)

    Kan se den kan fåes til ca. 250kr. de fleste steder.

    Elwood17-10-18 08:39

  • ★★★★★0

    Jeg får hel lyst til at gense serien nu, og se om den stadigvæk holder i dag :)

    Kan se den kan fåes til ca. 250kr. de fleste steder.

    Jeg genså serien for et par år siden og jeg synes bestemt, at den stadig holder her mange år senere. Måske har det også noget at gøre med, at "Rejseholdet" i måden den var skrevet og spillet på var forud for sin tid. Den dannede i hvert fald skole for de fleste af de krimi og drama-serier, der blev vist efterfølgende på DR og Tv2. :) 

    NightHawk17-10-18 13:36

  • ★★★★★0

    Og så er det ikke Price som ellers har stået bag meget af DR's Drama serier.

    Elwood17-10-18 15:59

  • ★★★★★0

    Og så er det ikke Price som ellers har stået bag meget af DR's Drama serier.

    Nej, det er primært Peter Thorsboe, der står bag "Rejseholdet". Han har også været med til at lave serier som "Ørnen", "Livvagterne", Modus" og "Mord Uden Grænser". 

    Det som jeg bedst kan lide fra Adam Prices side har været "Borgen". Ellers er jeg ikke den store fan af ham som serie-skaber. Jeg er til gengæld helt vild med hans madprogrammer. :)

    NightHawk17-10-18 18:01

  • ★★★0

    Hvad angår Rejseholdet, så hadede jeg også at man blandede synskhed ind i det.
    Ellers er serien på mange måder meget realistisk.
    Selve sagerne var virkelige sager, som de havde ændret lidt i detaljerne på. Dog ikke mere end at de mødte kritik for det.
    I mange serier er der måske kun en eller to politifolk, som så snuser rundt og opklare det hele. I Rejseholdet var de et team og det er også mere hen mod virkeligheden. Der ofte mange personer involveret i en efterforskning og man kan godt efterforske flere spor samtidig.
    Selve afhøringerne er også mere virkelighedstro. Afhøringer foretager man i et forhørslokale og ikke rundt omkring ved de mistænkte. Og hvis man afhøre ved hjælp af trusler, pres og fordømmelse, så får man ofte kun falske tilståelser ud af det.
    De fleste gerningsmænd har en tilbøjelighed til inderest inde gerne at ville lette deres hjerte og det er bedre at appellere til denne længsel på en stille og ikke fordømmene måde.
    Ellers går det ud på at afhøre forfra igen og igen i detaljer, og vente på at gerningsmanden modsiger sig selv, for det kan være svært at huske alle detaljer i en løgn.

    Det mest urealistisk ved serien (udover de fjollede overtroiske elementer), var at drabschefen var en kvinde og at de alle sammen kneppede på kryds og tværs.

    Aranyhajú Nyárszépe17-10-18 18:19

  • 0

    Jeg er i øjeblikket i gang med Marvels TV serier hos Netflix. Jeg har lige afsluttet The Defenders, som var kedelig, usammenhængende og med en uinteressant skurk/skurke. Nu er jeg kommet til The Punisher som jeg allerede har set en gang og godt kunne lide. Dengang havde jeg dog ikke set nogle af de andre serier, så der er lidt mere baggrundshistorie, selv om det ikke gør det store for oplevelsen ikke at have set de andre, men serien er god så det skader ikke med et gensyn. Ikke mindst ovenpå Iron og The Defenders, som indtil videre er de to svageste af serierne. 

    Whispering Horse19-10-18 18:21

  • ★★★★★0

    Sorry to Bother You

    Kruse19-10-18 19:36

  • ★★★★★0

    Så tager jeg sgu hul på Daredevil - sæson 3. Det kan kun blive fedt. :) 

    NightHawk19-10-18 21:48

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen