Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    The Other Side of the Wind

    Kruse 9-11-18 19:27

  • ★★★★0

    Rasmus, lykkedes det dig at komme igennem hele sæson 6? :) 

    Haha, jeg må nok indrømme, at jeg gik lidt død efter din beskrivelse af de senere afsnit :D

    Der er derfor pt. andre serier, der trækker en del, bl.a. "The Deuce" sæson 2 på HBO. Det er kram :)

    chandler75 9-11-18 20:09

  • ★★★★★0

    The Post

    Kruse10-11-18 12:55

  • ★★★★★0

    Haha, jeg må nok indrømme, at jeg gik lidt død efter din beskrivelse af de senere afsnit :D

    Der er derfor pt. andre serier, der trækker en del, bl.a. "The Deuce" sæson 2 på HBO. Det er kram :)

    Jeg tror heller ikke, at jeg var kommet igennem sæson 6, hvis den havde været på de sædvanlige 13 afsnit. Men ja, selv kun på 8 afsnit er den sgu tung at danse med. :) 

    Jeg har også læst, at Bruce flere gange har omtalt "The Deuce" meget positivt, så det er bestemt også en serie, jeg snart skal igang med. :) 

    NightHawk10-11-18 14:05

  • ★★★★★0

    The Other Side of the Wind

    Kruse,, var filmen så den lange ventetid værd, eller var det en Orson Welles film, som hurtigt ryger i glemmebogen? :) 

    NightHawk10-11-18 14:05

  • ★★★★★1

    Kruse,, var filmen så den lange ventetid værd, eller var det en Orson Welles film, som hurtigt ryger i glemmebogen? :) 

    Vi er nok tættere på sidstnævnte tilfælde. I hvert fald efter mit første syn med filmen. Men den kan bestemt noget, og selvom at den ikke leverer så stærkt et indtryk som jeg havde håbet, så har den et udtryk og en stil man ikke ser i film nu til dags. Der er tydeligt en kunstner bag. Jeg blev ikke særligt grebet af den jazzede stemning, men jeg er stadig glad for at den eksisterer. Der er andre der havde en endnu bedre oplevelse end mig, og måske vil et fremtidigt gensyn give mig en anden værdsættelse. 

    Kruse10-11-18 14:35

  • ★★★★★0

    Vi er nok tættere på sidstnævnte tilfælde. I hvert fald efter mit første syn med filmen. Men den kan bestemt noget, og selvom at den ikke leverer så stærkt et indtryk som jeg havde håbet, så har den et udtryk og en stil man ikke ser i film nu til dags. Der er tydeligt en kunstner bag. Jeg blev ikke særligt grebet af den jazzede stemning, men jeg er stadig glad for at den eksisterer. Der er andre der havde en endnu bedre oplevelse end mig, og måske vil et fremtidigt gensyn give mig en anden værdsættelse. 

    Ok, ja den lyder noget speciel i sit udtryk og det var også den følelse jeg havde, da jeg så et par klip fra filmen i Filmselskabet.

    Jeg giver filmen en chance i morgen og så må vi se, hvor jeg lander henne på karakter-skalaen. :) 

    NightHawk10-11-18 18:15

  • ★★★★★0

    A Bay of Blood

    Kruse12-11-18 20:08

  • ★★★★★★0

    The Journeyman efterfulgt af Scott Pilgrim vs. the World

    Guldager12-11-18 20:08

  • ★★★0

    Scott Pilgrim vs. the World

    Verdens bedste tegneserie filmatisering. Edgar Wright havde det dog også let, da tegneserien nærmest agerer storyboard.

    Steffan Rasmussen12-11-18 19:30

  • ★★★0

    Er der en der har lavet løjer?
    Indholdet er flyttet til venstre og alt tekst efter Guldagers indlæg står med fed.

    Aranyhajú Nyárszépe12-11-18 19:49

  • ★★★0

    Det er nu blevet rettet kan jeg se.

    Natfilmen bliver Tirez sur le pianiste (1960)

    Aranyhajú Nyárszépe12-11-18 22:17

  • ★★★★★0

    Jeg vil tage hul på superhelte-serien Black Lightning, som er Warners DC univers pendant til Marvels "Luke Cage".

    Senere i dag snupper jeg et gensyn med The Avengers som en lille hyldest til Stan Lee. :) 

    NightHawk13-11-18 14:25

  • ★★★0

    Sutjeska (1973)

    Storslået jugoslavisk film fra 1973 instrueret af Stipe Delic, som omhandler slaget ved Sutjeska, hvor tyskerne forgæves forsøgte at eliminere kammerat Tito og hans partisaner. Marskallen bliver spillet af Richard Burton.
    Det skal nok blive interessant.

    Aranyhajú Nyárszépe13-11-18 17:05

  • ★★★0

    The Official Story

    Steffan Rasmussen13-11-18 19:36

  • ★★0

    Gensyn med "Utøya 22.Juli". Spændt på hvordan den vil gøre sig ved et gensyn derhjemme. 

    Mikkel Abel13-11-18 19:46

  • ★★★0

    Jeg er ved at gense "Matrix Reloaded", for at tjekke den ud på UHD. Puha.

    Dolphinfriendly13-11-18 20:39

  • ★★★★★0

    Jeg er ved at gense "Matrix Reloaded", for at tjekke den ud på UHD. Puha.

    Ja, hverken "Reloaded" eller "Revolution"  holder ved et gensyn, særligt sidstnævnte. "Reloaded" har dog en fed intro og en biljagt, men ja ud over det er der ikke meget at råbe hurra for.

    NightHawk13-11-18 20:43

  • ★★★0

    Ja, hverken "Reloaded" eller "Revolution"  holder ved et gensyn, særligt sidstnævnte. "Reloaded" har dog en fed intro og en biljagt, men ja ud over det er der ikke meget at råbe hurra for.

    Jeg synes den overvejende er ufrivillig komisk, særligt pga selvhøjtidligheden. Enig i, at introen er god. Jeg har dog virkeligt svært ved at pege på andet positivt. Værst af alt er min hvilepuls kriminelt lav.

    Dolphinfriendly13-11-18 20:51

  • ★★★0

    Efter sådan en gang død og ødelæggelse, er det vist på sin plads med noget mere fredeligt som natfilm.
    Det tror jeg det bliver med den tjekkoslovakiske nationalromantiske film Babicka (Bedstemor) fra 1940. Der er tale om en filmatisering af Božena Němcová's yderst populære debutroman, som regnes blandt det ypperste indenfor tjekkisk nationallitteratur. Filmen er instrueret af Frantisek Cáp.

    Aranyhajú Nyárszépe13-11-18 22:09

  • ★★★★★★0

    Sjovt. Den skulle jeg lige til at skrive ;)

    davenport14-11-18 11:25

  • ★★★0

    Ganske hyggelig film ellers. Lidt underligt at se en så positiv feelgood film, når man samtidig er bekendt med den dystre tid for Tjekkoslovakiet den blev lavet i. Forræderiet i München var jo kun et par år før i 38. Men filmen havde sikkert netop til formål at styrke den tjekkoslovakiske nationalforståelse og sammenhold.
    Der trækker dog også op til lidt mørke skyer op i filmen.
    En skør kvinde der løber rundt i skovene og som viser sig at bærer på en stor synd, omkommer i en voldsom storm.
    To fine damer kommer på uventet besøg og bliver som traditionen byder, budt på brød og salt, hvilket de afviser. Bedstemor fortæller at hun ingengang vil byde dem en stol med så uanstændig en opførsel.
    Ja,  symbolikken er vist til at føle på.

    Bogen er faktisk også filmatiseret i en 1971 udgave og den er specielt kendt på rygterne om at flere af skuespillerne skulle have været involveret i satanistiske ritualer.
    Filmen kan sagtens skaffes, men desvære ikke med engelske undertekster. Sådan er det desvære ofte når man kommer uden for mainstream.

    Jeg skal aftenkursus, så det er ikke sikkert der bliver tid til en film idag.

    Aranyhajú Nyárszépe14-11-18 13:09

  • ★★★★★★0

    Sorry - Det er bare fordi jeg enkelte gange har skrevet fiktive anmeldelser. Sådan noget som "Filmen handler om en dreng, der på årets første dag, stikker af på sin storebrors knallert, da han har hørt, at porre er gratis i Næstved...etc"

    Og sådan har jeg det bare tit med tjekkeslovakiske film fra 40erne. (Handlingen lyder som noget jeg kunne ha fundet på ;D )

    davenport14-11-18 14:07

  • ★★★0

    Sorry - Det er bare fordi jeg enkelte gange har skrevet fiktive anmeldelser. Sådan noget som "Filmen handler om en dreng, der på årets første dag, stikker af på sin storebrors knallert, da han har hørt, at porre er gratis i Næstved...etc"

    Og sådan har jeg det bare tit med tjekkeslovakiske film fra 40erne. (Handlingen lyder som noget jeg kunne ha fundet på ;D )

    Jeg vil da bestemt gerne se den film, hvis du får den filmatiseret :)

    Aranyhajú Nyárszépe14-11-18 14:17

  • ★★★★★0

    Snupper en 80'er film fra de gode gamle arkadespils og Nintendo dage i form af The Wizard. :) 

    NightHawk14-11-18 15:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen