Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Ser videre på The Time Tunnel

    T. Nielsen27-08-19 15:11

  • ★★★★★0

    Jeg ved ikke lige hvad det betyder, men gætter på at det er en kode af en slags måske ? :) 

    Jeg siger intet! Det er blot dril, men du ved det på et tidspunkt. Ligefør der skal skrives seperat tråd eller misbruge arrowverse tråden. Da Sæson 2 og 4 hel sikkert vil give lidt diskousion :)

    Elwood27-08-19 15:49

  • ★★★★★1

    Jeg siger intet! Det er blot dril, men du ved det på et tidspunkt. Ligefør der skal skrives seperat tråd eller misbruge arrowverse tråden. Da Sæson 2 og 4 hel sikkert vil give lidt diskousion :)

    Hehe, ok. Jamen jeg er da spændt på at se, hvad det så går ud på med dit citat. :)

    Jeg opretter bare en ny tråd til "Agents of Shield", ellers bliver det nok lidt for rodet hvis den bliver blandet med DC's serier. :)

    NightHawk27-08-19 16:38

  • ★★★0

    The Silent Partner, der i øvrigt er baseret på Anders Bodelsens Tænk på et tal. 

    Steffan Rasmussen27-08-19 18:20

  • ★★0

    Mads Brüggers nyeste dokumentarfilm, Cold Case Hammarskjöld, der havde premiere tidligere på året og lige nu kan ses på DR1. Man skal dog søge på den åndssvage titel "Verdens største mordmysterie - eller mest idiotiske konspirationsteori?", som DR åbenbart fandt mere spiselig, for at finde den. 

    Mikkel Abel27-08-19 21:26

  • ★★★0

    Mads Brüggers nyeste dokumentarfilm, Cold Case Hammarskjöld, der havde premiere tidligere på året og lige nu kan ses på DR1. Man skal dog søge på den åndssvage titel "Verdens største mordmysterie - eller mest idiotiske konspirationsteori?", som DR åbenbart fandt mere spiselig, for at finde den. 

    DR2 mener du vel. Den danske titel passer måske meget godt til at det er en ret tvivlsom og rodet omgang. Men kan da godt forstå han ikke har ville opgive projektet, når han har brugt seks år på det. 

    Aranyhajú Nyárszépe27-08-19 21:54

  • ★★0

    DR2 mener du vel. Den danske titel passer måske meget godt til at det er en ret tvivlsom og rodet omgang. Men kan da godt forstå han ikke har ville opgive projektet, når han har brugt seks år på det. 

    DR2 ja, men på stream er det jo ét fedt. Og stadigvæk en skod titel! 

    Mikkel Abel27-08-19 22:10

  • ★★★0

    DR2 ja, men på stream er det jo ét fedt. Og stadigvæk en skod titel! 

    Jo, det ville generelt være nemmere at finde ud af hvad film der er tale om, hvis blot man holdte sig til originaltitlerne.

    Jeg tror måske DR godt er klar over at det er ret ringe journalistisk arbejde og påstandene i filmen er tvivlsomme. Derfor har de brugt den "disclaimer" Mads Brugger kommer med i starten som titel.
    Måske skulle den slet ikke have været sendt eller Mads Brugger kunne have brugt et par år mere på bedre at underbygge sine påstande (hvis han kunne), men DR var nok heller ikke klar over hvad det ville ende ud i, da de kastede penge efter projektet.

    Aranyhajú Nyárszépe28-08-19 07:09

  • ★★0

    Jo, det ville generelt være nemmere at finde ud af hvad film der er tale om, hvis blot man holdte sig til originaltitlerne.

    Jeg tror måske DR godt er klar over at det er ret ringe journalistisk arbejde og påstandene i filmen er tvivlsomme. Derfor har de brugt den "disclaimer" Mads Brugger kommer med i starten som titel.
    Måske skulle den slet ikke have været sendt eller Mads Brugger kunne have brugt et par år mere på bedre at underbygge sine påstande (hvis han kunne), men DR var nok heller ikke klar over hvad det ville ende ud i, da de kastede penge efter projektet.

    Hvorfor skulle den ikke være sendt? Det er jo ikke sådan Brügger har sat sig for at lave en komplet fyldelstgjort redegørelse om den absolutte sandhed. Hvis det er ringe journalistik, så synes det at være med fuldt overlæg. Mads Brügger er jo notorisk distanceret og ironisk, og jeg ville ærligt talt ikke blive overrasket hvis det hele var iscenesat til hans fordel. 

    Mikkel Abel28-08-19 08:52

  • ★★★0

    Hvorfor skulle den ikke være sendt? Det er jo ikke sådan Brügger har sat sig for at lave en komplet fyldelstgjort redegørelse om den absolutte sandhed. Hvis det er ringe journalistik, så synes det at være med fuldt overlæg. Mads Brügger er jo notorisk distanceret og ironisk, og jeg ville ærligt talt ikke blive overrasket hvis det hele var iscenesat til hans fordel. 

    Fordi jeg måske syntes der er rigeligt med idiotiske konspirationsteorier i forvejen (for at bruge hans egen beskrivelse). Hvis nu der blot var tale om en ren fiktiv mockumentary, så kunne jeg sikkert godt morer mig over filmen, men det er jo et yderst alvorligt emne.

    Nogle steder i Afrika er der en udbredt frygt for sygehuse og læger. Nogle tror at det er lægerne der gør patienterne syge. Det er som man nok kan forestille sig meget problematisk. Også set i lyset af Ebola og andre farlige smitsomme sygdomme. Derfor syntes jeg det er yderst problemtisk og potentielt skadeligt at man endnu engang promovere den konspirationsteori med at det er hvide læger der med vilje smitter den sorte befolkning med AIDS. Det er ikke engang fordi der rigtigt er noget troværdigt bevis for påstanden i filmen.

    Jeg tror nu gerne han ville have afsløret en stor konspiration og nappet en Pulitzer Prize, hvis han kunne. Det har måske forblindet ham og han har taget det til sig som passer ind i hans forestilling. Hvis han ikke efter seks års arbejde har kunnet gravet nogle mere troværdige beviser op, så skulle han måske have været ærlig overfor sig selv og skrottet projektet til fordel for noget andet. Den erfaring rigere.

    Aranyhajú Nyárszépe28-08-19 16:49

  • ★★★★★0

    Toy Story 4

    Kruse29-08-19 13:30

  • ★★★★★0

    Jeg skal til at se Dave Chapelles nye standup-show Sticks & Stones, som lige har haft premiere på Netflix. Og bagefter snupper jeg en håndfuld afsnit af Agents of Shield - sæson 1. :)

    NightHawk29-08-19 19:18

  • ★★0

    Marshland (2014), der eftersigende skulle være en omgang spansk True Detective. 

    Mikkel Abel29-08-19 19:29

  • ★★★★★★0

    Overvejer at se anden del af mini-serien “Houdini”. Jeg var dog ikke sønderligt imponeret over første del. 

    T. Nielsen29-08-19 19:40

  • ★★★★0

    Marshland (2014), der eftersigende skulle være en omgang spansk True Detective. 

    Den er fantastisk. Knap så filosofisk. Men nok mere realistisk. En af mine favoritter dette årti. 

    Babo29-08-19 20:15

  • ★★★★0

    Fleabag ... andet syn.

    Bruce29-08-19 20:20

  • ★★★0

    Jeg har lige genset “Dazed and Confused” for første gang i måske 15 år. Store ord, men måske den bedste ungdomsfilm jeg har set i samme periode – hold nu kæft, den er fabelagtig og bedre, end jeg huskede den.

    Dolphinfriendly29-08-19 20:53

  • ★★★★★★0

    Jeg har lige genset “Dazed and Confused” for første gang i måske 15 år. Store ord, men måske den bedste ungdomsfilm jeg har set i samme periode – hold nu kæft, den er fabelagtig og bedre, end jeg huskede den.

    Den er vitterligt fantastisk!!!

    T. Nielsen29-08-19 21:00

  • ★★0

    Den er fantastisk. Knap så filosofisk. Men nok mere realistisk. En af mine favoritter dette årti. 

    Fremragende fiim! Spansk True Detective var bestemt ikke helt falsk varebetegnelse, udover den manglende okkultisme. Men dejlig kynisk.

    Mikkel Abel29-08-19 21:14

  • ★★★★★0

    Shin Godzilla 

    Kruse30-08-19 19:39

  • ★★★★0

    Captive State 

    Babo30-08-19 19:54

  • ★★★0

    Punainen viiva AKA Red Line (1959)

    Aranyhajú Nyárszépe 1-09-19 14:45

  • ★★★0

    Lidt et billede på det hårde liv og kampen mod sulten i en tid hvor prævention ikke rigtigt var udbredt. På den måde mindede den mig lidt om Jan Trolls suveræne Utvandrarna AKA Udvandrerne (1971).
    Moralen må være, at man får guds vrede at føle, hvis man stemmer socialdemokratisk og at man godt kan få rabat af kirken, hvis man begraver 3 lig i en kiste.

    Nu er det tid til lidt sovjetisk propaganda underholdning med Chelovek No. 217 AKA Menneske Nr. 217 (1945). Temaet er tyskernes udnyttelse af slaver fra de besatte områder østpå. De såkaldte Ostarbeiter. Filmen er udgivet 9 april, altså før slutningen på den store fædrelandskrig.

    Aranyhajú Nyárszépe 2-09-19 19:49

  • ★★★★0

    "Udvandrerne" er rigtig nok fremragende (selvom jeg ikke umiddelbart kan huske noget om prævention), men efterfølgeren "Nybyggerne" er desværre ret ringe.

    chandler75 2-09-19 19:59

  • ★★★★★★0

    "Udvandrerne" er rigtig nok fremragende (selvom jeg ikke umiddelbart kan huske noget om prævention), men efterfølgeren "Nybyggerne" er desværre ret ringe.

    Jeg fandt dem begge virkelig gode. Jeg medgiver at skulle jeg pege på en af de to, så blev det “Udvandrerne”. Men det skal jeg heldigvis ikke:)

    T. Nielsen 2-09-19 20:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen