Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★1

    Elsker den film. Og Ray Harryhausens stop-motion effekter er stadig, trods deres alder, meget imponerende at se på. Et på alle måder herligt og medrivende eventyr. :)

    Ray Harryhausens fantastiske effekter er filmens klart største force og grunden til at se filmen. Dem elskede jeg. Omkring dem er en b-film, hvor man er nødt til at se igennem fingrene med knapt så imponerende skuespil og manuskript, flere kontinuitetsfejl og genbrug af klip. Man kan godt se, hvad pengene er blevet brugt på, og hvor der er blevet sparet. Alt i alt var det fint underholdende, men jeg sad ofte og ventede på, at Harryhausens effekter dukkede op igen.

    Kruse17-02-20 21:39

  • ★★★★★★0

    De små ting (2014)

    Zero Cool18-02-20 21:14

  • ★★★★★★0

    Invasion USA

    T. Nielsen18-02-20 21:20

  • ★★★★★★0

    Joker

    Guldager19-02-20 14:41

  • ★★★0

    The Memory of Justice (1976)

    Aranyhajú Nyárszépe20-02-20 23:23

  • ★★★★★0

    Bait (2019)

    Kruse21-02-20 19:24

  • ★★★★★0

    Paprika (2006)

    Kruse22-02-20 13:53

  • ★★★★★★0

    Mesterværket fra 1995: Hackers!

    Zero Cool22-02-20 17:29

  • ★★★★★0

    The Turin Horse

    Kruse22-02-20 19:11

  • ★★★★★★0

    The Driller Killer

    Zero Cool22-02-20 19:50

  • ★★★0

    Scott of the Antarctic. 

    Steffan Rasmussen23-02-20 18:13

  • ★★★★★0

    Wuthering Heights (2011)

    Kruse23-02-20 19:35

  • ★★★★★★0

    Hedwig and the Angry Inch

    Zero Cool23-02-20 21:03

  • ★★★★★0

    The Turin Horse

    Det er noget af en prøvelse, måske ligefrem en tålmodigheds test, at komme igennem den film synes jeg, men det er nu alligevel trods lidt for mange gentagelser og en alt for lang spilletid en rigtig god film. Super flot filmet og så er historien også meget interessant at se især med de mange metaforer og religiøse under og overtoner in mente. Kunne du lide filmen?

    NightHawk24-02-20 19:09

  • ★★★★★0

    The Driller Killer

    Hedwig and the Angry Inch

    Jeg kan rigtig godt lide begge film selv, om, at de også er ret specielle.

    Jeg kan huske i sin tid, da jeg så "The Driller Killer" første gang, at jeg var temmelig overrasket over, at den mere var i stil med "Taxi Driver" end en slasher/splatter film, hvilket coveret - i hvert fald det gamle - lagde op til at det skulle være. Jeg synes Abel Ferraras beskrivelse af kunstneren, der fortaber sig i sin egen kunst og mister besindelsen er noget af det bedste, der er lavet med det tema.

    "Hedwig and the Angry Inch" var jeg helt vild med, da jeg så den første gang. Den minder en del om "Velvet Goldmine" men er langt mere humoristisk og sarkastisk i sit udtryk og i sin beskrivelse af Hedwigs rejse mod at blive en supetstar. John Cameron Mitchell er helt genial i hovedrollen og så er musikken også ret så fremragende.

    Hvad synes du om dem?

    NightHawk24-02-20 19:28

  • ★★★★★1

    Det er noget af en prøvelse, måske ligefrem en tålmodigheds test, at komme igennem den film synes jeg, men det er nu alligevel trods lidt for mange gentagelser og en alt for lang spilletid en rigtig god film. Super flot filmet og så er historien også meget interessant at se især med de mange metaforer og religiøse under og overtoner in mente. Kunne du lide filmen?

    Ja, jeg synes det var en fremragende film. Jeg var klar over hvad jeg gik ind til, og følte ikke at det var nogen prøvelse. Åbningsscenen er en flere minutter lang hestevognskørsel og den hjalp til at få mig ind i filmens rytme. Jeg var fascineret af de lange indstillinger og den visuelle stil. Alligevel er jeg ikke helt oppe at ringe med filmen, men som indgang til Béla Tarr var det en rigtig god oplevelse. Jeg har længe gerne ville kaste mig over hans film, da alle klip jeg har set fra dem peger på et visuelt sprog, der i høj grad vil falde i min smag. The Turin Horse bekræfter mig kun i dette. Jeg har udskudt at kaste mig over hans film, da de endnu ikke var tilgængelige på Blu-Ray(udover The Turin Horse), men nu hvor restaureringen af Sátántangó er lige på trapperne, så ville jeg ikke vente længere.

    Kruse24-02-20 19:32

  • ★★★★1

    Åh ja, det var den, Benway i sin tid gav fuldt hus...

    chandler7524-02-20 20:22

  • ★★★0

    Sátántangó er nu også god og syntes ikke den føltes så lang som den er.

    Aranyhajú Nyárszépe24-02-20 20:32

  • ★★★★★★0

    Lidt tv-serie på Amazon: Peter Gunn.

    Zero Cool24-02-20 20:34

  • ★★★0

    Åh ja, det var den, Benway i sin tid gav fuldt hus...

    Jeg har endda filmplakaten fra Cafebiografen i Odense. Det spøjse er, at der nåede filmen aldrig at komme op, eftersom den ikke tjente særligt godt i Kbh.

    Det er ikke desto mindre en vidunderlig film. :)

    Benway24-02-20 22:02

  • ★★★★★0

    Werckmeister Harmonies er satme også god!

    David Lund24-02-20 22:12

  • ★★★0

    Elevator til Skafottet / Ascenseur pour l'échafaud i aften i Øst for Paradis.

    Essal25-02-20 15:58

  • ★★★★★0

    House of Games (1987)

    Kruse25-02-20 19:15

  • ★★★★★★1

    Jeg kan rigtig godt lide begge film selv, om, at de også er ret specielle.

    Jeg kan huske i sin tid, da jeg så "The Driller Killer" første gang, at jeg var temmelig overrasket over, at den mere var i stil med "Taxi Driver" end en slasher/splatter film, hvilket coveret - i hvert fald det gamle - lagde op til at det skulle være. Jeg synes Abel Ferraras beskrivelse af kunstneren, der fortaber sig i sin egen kunst og mister besindelsen er noget af det bedste, der er lavet med det tema.

    "Hedwig and the Angry Inch" var jeg helt vild med, da jeg så den første gang. Den minder en del om "Velvet Goldmine" men er langt mere humoristisk og sarkastisk i sit udtryk og i sin beskrivelse af Hedwigs rejse mod at blive en supetstar. John Cameron Mitchell er helt genial i hovedrollen og så er musikken også ret så fremragende.

    Hvad synes du om dem?

    Jeg har nogle problemer med nakken, hvilket giver smerter helt ud i min ene arm, så jeg bruger ikke computeren så meget for tiden. Hvis jeg husker det, vender jeg lige tilbage, når det er blevet bedre.

    Zero Cool25-02-20 19:46

  • ★★★★★0

    Jeg har nogle problemer med nakken, hvilket giver smerter helt ud i min ene arm, så jeg bruger ikke computeren så meget for tiden. Hvis jeg husker det, vender jeg lige tilbage, når det er blevet bedre.

    Det er helt i orden. :) 

    NightHawk25-02-20 20:59

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen