Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★1

    “It Comes at Night” er ganske fin, men instruktøren Trey Edward Shults’ første film “Krisha” er endnu bedre.

    Kruse15-05-20 23:05

  • ★★★★0

    Ja, pyha det var godt nok en nervepirrende, intens og barsk oplevelse. Jeg synes det var en fremragende film og de 85 minutter den varede føltes nærmest kun som 15 minutter fordi, at den var så spændende skruet sammen.

    Skuespil, kameraføring, redigering og stemning var helt i top, og så er jeg vild med den type film, hvor der åbnes op for fortolkning.

    Og så er det fedt skildret hvordan, at ondskabens væsen - hvad end det så er og skal symboliserer af frygt og paranoia - aldrig tydeliggøres eller forklares fuld ud, hvilket bliver rigtig godt illustreret i scenen, hvor hunden gør af et eller andet ude i skoven, som man ikke kan se hvad er. Det er blot med til at gøre stemningen endnu mere intens og ubehagelig.

    Og sikke en afslutning, både den på det umiddelbare plan men også den på det psykologiske og metaforiske. Det er kort og godt fremragende lavet.

    Jeg har efterfølgende sat "It Comes at Night" på min indkøbsliste hos Amazon. :) 

    Godt at høre :)

    De første 10 min er da nogen forsøger at komme i familiens hus fik virkelig min puls op. Det kan gå lidt begge veje post apokalyptiske film for mit vedkommende, men denne her er virkelig gjort rigtigt :)

    Babo15-05-20 23:20

  • ★★★★0

    “It Comes at Night” er ganske fin, men instruktøren Trey Edward Shults’ første film “Krisha” er endnu bedre.

    Den er også god, men ikke bedre :)

    Babo15-05-20 23:21

  • ★★★★★★1

    Highlander

    Wayne16-05-20 00:56

  • ★★★★★★0

    Jeg er alene hjemme i dag, og så kan jeg få set lidt horror. Så i dag kommer den til at stå på The Human Centipede 1, 2 og 3

    Guldager16-05-20 09:02

  • ★★★★★0

    Jeg er alene hjemme i dag, og så kan jeg få set lidt horror. Så i dag kommer den til at stå på The Human Centipede 1, 2 og 3

    Den første er overraskende ok til tider! Resten - not so much.

    David Lund16-05-20 10:02

  • ★★★★★1

    Den er også god, men ikke bedre :)

    Den er væsentligt bedre :)

    Kruse16-05-20 10:20

  • ★★★★★★0

    Den er væsentligt bedre :)

    Hvor meget er det målt i ratings? Jeg ratede It Comes At Night 7/10. 

    T. Nielsen16-05-20 10:22

  • ★★★★0

    Den er væsentligt bedre :)

    Det vil afhænge af type film (af de to) man er mest til. Jeg kunne rigtig godt lide Krisha, men følte samtidig også der var noget studentikost over den. Alle starter et sted, men synes nu det var et step op i karrieren med denne film. 

    Babo16-05-20 10:57

  • ★★★★★1

    Hvor meget er det målt i ratings? Jeg ratede It Comes At Night 7/10. 

    Jeg ratede også “It Comes at Night” 7/10 og “Krisha” var en 9/10 hos mig :)

    Kruse16-05-20 12:39

  • ★★★★★★0

    Jeg ratede også “It Comes at Night” 7/10 og “Krisha” var en 9/10 hos mig :)

    Ja det er en væsentlig forskel trods alt. Jeg må se om jeg kan finde Krisha et sted. Takker.

    T. Nielsen16-05-20 12:57

  • ★★★★★0

    Godt at høre :)

    De første 10 min er da nogen forsøger at komme i familiens hus fik virkelig min puls op. Det kan gå lidt begge veje post apokalyptiske film for mit vedkommende, men denne her er virkelig gjort rigtigt :)

    Ja, der sad jeg også og holdt vejret netop fordi, at man ikke aner hvad der gemmer sig bag døren og hvem eller hvad, der laver de høje lyde. Og dette sker så efter den dramatiske og barske indledning med bedstefaderen, hvor man også sidder med en ubehagelig følelse i kroppen. Stemnings og spændings-mæssigt set er det virkelig godt bygget op og eksekveret. 

    Og så kan man også tolke løs på betydningen af døren og ikke mindst dens røde farve, som symboliserer et væld af ting så som forsigtighed, advarsel, begær/sex, blod og krig. Og hvis man så tager det yderligere et skridt op, kan det også symboliserer helligåndens ild, Kristi lidelser samt satan og helvede.

    Så med det i tankerne bliver det ekstra interessant med et gensyn. På Bluray udgivelsen er der også et kommentarspor med af instruktøren, så det ser jeg også frem til at lytte til.

    Jeg ligger i øvrigt på 9/10 til "It Comes at Night". :) 

    NightHawk16-05-20 14:19

  • ★★★★0

    Ja, der sad jeg også og holdt vejret netop fordi, at man ikke aner hvad der gemmer sig bag døren og hvem eller hvad, der laver de høje lyde. Og dette sker så efter den dramatiske og barske indledning med bedstefaderen, hvor man også sidder med en ubehagelig følelse i kroppen. Stemnings og spændings-mæssigt set er det virkelig godt bygget op og eksekveret. 

    Og så kan man også tolke løs på betydningen af døren og ikke mindst dens røde farve, som symboliserer et væld af ting så som forsigtighed, advarsel, begær/sex, blod og krig. Og hvis man så tager det yderligere et skridt op, kan det også symboliserer helligåndens ild, Kristi lidelser samt satan og helvede.

    Så med det i tankerne bliver det ekstra interessant med et gensyn. På Bluray udgivelsen er der også et kommentarspor med af instruktøren, så det ser jeg også frem til at lytte til.

    Jeg ligger i øvrigt på 9/10 til "It Comes at Night". :) 

    Eller det store spørgsmål om, hvem der åbnede døren. Hvad ser drengen i skoven? 

    9/10 er jeg også på. Edgerton er også helt forrygende i den. 

    Babo16-05-20 14:44

  • ★★★★★0

    Eller det store spørgsmål om, hvem der åbnede døren. Hvad ser drengen i skoven? 

    9/10 er jeg også på. Edgerton er også helt forrygende i den. 

    Ja, mht. hvem det åbnede døren, så er det et meget interessant spørgsmål, som jeg heller ikke lige umiddelbart kan gennemskue. Drengen er jo i princippet for lille og burde ikke kunne nå låsene, og den eneste der har nøglen til døren er enten Joel Edgertons karakter eller hans kone i filmen.

    Så ja, det skal jeg lige tænke lidt mere over inden, at jeg kommer med et bud der ikke er helt ude i hampen. :)

    NightHawk16-05-20 14:52

  • ★★★★0

    Ja, mht. hvem det åbnede døren, så er det et meget interessant spørgsmål, som jeg heller ikke lige umiddelbart kan gennemskue. Drengen er jo i princippet for lille og burde ikke kunne nå låsene, og den eneste der har nøglen til døren er enten Joel Edgertons karakter eller hans kone i filmen.

    Så ja, det skal jeg lige tænke lidt mere over inden, at jeg kommer med et bud der ikke er helt ude i hampen. :)

    Mit umiddelbart gæt (og det mest åbenlyse) er, at det er Travis, fordi det var ham der elskede hunden. Det forklarer så bare ikke hvordan han fik fat i nøglen uden nogen bemærkede det. Vi finder i grunden heller aldrig ud af om Wills familie blev smittet inden de til sidst ender med at blive skudt. 

    Derudover kan jeg godt lide filmen ikke endt med at handle om bøhmanden, men om frygten og paranoia når mørket falder på. Det Travis ser i skoven kan blot være hallucinationer. Filmen er fortalt ud fra familiernes perspektiv og Shults lader seeren ikke vide mere, end de ved. Der gives ikke svar på det mystiske udbrud, hvilket jeg synes var et klogt træk.   

    Babo16-05-20 16:39

  • ★★★★★0

    The Firemen’s Ball (1967)

    Kruse16-05-20 20:07

  • ★★★★★★0

    Er begyndt på Upload

    Wayne17-05-20 00:37

  • ★★★★★0

    Red Beard (1965)

    Kruse17-05-20 18:37

  • ★★★0

    Legends of the Fall

    Steffan Rasmussen18-05-20 19:30

  • ★★★★★★0

    Don't Breathe.

    Zero Cool18-05-20 19:42

  • ★★★★★★0

    The Horror Show (aka House III)

    T. Nielsen18-05-20 20:53

  • ★★★★0

    Les misérables (2019)

    Babo19-05-20 09:59

  • ★★★★★1

    Jeg snupper et gensyn med “La Haine”, en film jeg ikke har set i mange år.

    Kruse19-05-20 19:44

  • ★★★★★★0

    Jeg snupper et gensyn med “La Haine”, en film jeg ikke har set i mange år.

    Satme en go' film.

    Zero Cool19-05-20 19:50

  • ★★★★★0

    Satme en go' film.

    Bestemt stadig en god film omend den ikke slår ligeså hårdt, som da jeg så den i mine teenageår.

    Kruse19-05-20 21:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen