Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Strike (1925)

    Kruse13-08-20 19:52

  • ★★★0

    Wild Rose. 

    Steffan Rasmussen15-08-20 18:17

  • ★★★★★0

    Labyrinth (1986)

    Kruse15-08-20 19:35

  • ★★★0

    Sagen Collini. 

    Steffan Rasmussen15-08-20 20:13

  • ★★★★★0

    Danser in the Dark (2000)

    Kruse18-08-20 19:25

  • ★★★★★0

    Jeg har lige genset The Last Jedi her i eftermiddags for lige at blive genopfrisket ift. hvad der skete sidst inden, at jeg snupper en premiere på The Rise of Skywalker i aften. Jeg er spændt på langt om længe at få afsluttet sagaen og håber på en nogenlunde fornuftig finale selv om, at den har fået en hel del kritik.

    Men på den anden side så fik "The Last Jedi" også megen kritik, men den synes jeg faktisk er et ret fedt og medrivende kapitel, så her var jeg ikke enig med majoriteten. Nu må vi se om jeg ender med at være tilfreds eller om jeg ender med at tilslutte mig de mange skuffede fans. :)

    NightHawk19-08-20 19:22

  • ★★★★★0

    Sult (1966)

    Kruse19-08-20 19:42

  • ★★★★0

    Sult (1966)

    Rigtig god film, fremragende bog - Hamsuns bedste.

    chandler7519-08-20 19:57

  • ★★★★★0

    Rigtig god film, fremragende bog - Hamsuns bedste.

    Ja, det var en yderst glimrende film :)

    Kruse20-08-20 19:54

  • ★★★★★0

    Gensyn med “Blinkende Lygter”.

    Kruse20-08-20 19:54

  • ★★★★★★0

    Jeg har lige genset Innerspace og den er stadig pissegod spas. På IMDb står den til at hedde “Min Mikro-Makker”. Jeg følte mig ellers sikker på den hed “Mig og Min Mikro-Makker”:-) 

    T. Nielsen20-08-20 22:34

  • ★★★★★★0

    Hvad ligger den på?

    davenport21-08-20 12:14

  • ★★★★★★0

    Jeg så den på BD. Ved ikke om den er at finde på nogen streamingtjenester?

    T. Nielsen21-08-20 12:57

  • ★★★★★0

    Jeg har lige genset The Last Jedi her i eftermiddags for lige at blive genopfrisket ift. hvad der skete sidst inden, at jeg snupper en premiere på The Rise of Skywalker i aften. Jeg er spændt på langt om længe at få afsluttet sagaen og håber på en nogenlunde fornuftig finale selv om, at den har fået en hel del kritik.

    Men på den anden side så fik "The Last Jedi" også megen kritik, men den synes jeg faktisk er et ret fedt og medrivende kapitel, så her var jeg ikke enig med majoriteten. Nu må vi se om jeg ender med at være tilfreds eller om jeg ender med at tilslutte mig de mange skuffede fans. :)

    Ja, men jeg var sgu egentlig ganske godt tilfreds med den store finale i "The Rise of Skywalker", som trods nogle små detaljer og lidt bizarre hovsaløsninger fra J.J. Abrams,  for mit vedkommende var en herligt underholdende og episk afslutning på den lange saga. Og rent visuelt var den ligeså imponerende som "The Last Jedi" med nogle vildt flotte, stemningsfulde og medrivende scener så som Rey og Kylo Rens duel på Endor midt imellem brusende bølger, og så selvfølgelig det store slag tilsidst, samt opgøret med den nye trilogis rigtig skurk.

    Jeg synes også, at den hang fornuftigt sammen med "The Last Jedi" og at Rey og Kylo Rens arc - som de to vigtigste karakterer og to modpoler - fik en yderst tilfredsstillende afslutning. Så alt i alt er jeg - trods fejl og mangler samt det at alle tre film læner sig meget op ad de tre midterste i serien - meget glad for den nye trilogi, samt "Solo" og "Rogue One". Det er herlig eskapisme fra start til slut og skuespillet særligt fra Daisy Ridley og Adam Driver er bare pisse godt.

    I øvrigt gad jeg godt at se en spin off film med Zorri Bliss og Babu Frik. Jeg synes de var nogle herlige nye karakterer i "The Rise of Skywalker". Filmen får ligesom "The Last Jedi" en solid, 8/10.

    Og nu vil jeg starte op på et andet sci-fi univers, hvilket bliver "Doctor Who", hvor jeg lægger ud med Peter Capaldis sidste omgang som The Doctor i seriens vanlige Christmas special "Twas Was The Night". I morgen tager jeg så endelig hul på sæson 11, hvor Jodie Whitaker spiller den nye Doctor. :)

    NightHawk21-08-20 19:33

  • ★★★★★0

    Witchhammer (1970)

    Kruse21-08-20 19:46

  • ★★★★★★1

    Face/Off

    Wayne21-08-20 22:00

  • ★★★★★0

    A Hidden Life (2019)

    Kruse22-08-20 19:02

  • ★★★★★★0

    The Town

    Wayne22-08-20 20:10

  • ★★★★★0

    Jeg fik set Doctor Who Christmas special i går "Twice Upon a Time" med Peter Capaldi og har set de tre første afsnit af sæson 11 med Jodie Whitaker her i eftermiddags. Da det har været ganske godt indtil videre så snupper jeg afsnit 4-6 her i aften. :)

    NightHawk22-08-20 20:14

  • ★★★★★0

    Pusher II

    Kruse24-08-20 19:49

  • ★★★★0

    Pusher II

    Nogen særlig anledning? :)

    Den er mere dybfølt end 3'eren, men jeg kan nu stadig bedst lide 3'eren (selvom 1'eren er klart den bedste. Vist nok den eneste danske film, jeg har set to gange i biografen).

    chandler7524-08-20 19:56

  • ★★★★★0

    Nogen særlig anledning? :)

    Den er mere dybfølt end 3'eren, men jeg kan nu stadig bedst lide 3'eren (selvom 1'eren er klart den bedste. Vist nok den eneste danske film, jeg har set to gange i biografen).

    Ja, der er snart deadline for indsendelsen af en liste til Moovys Top 50 fra Danmark, og jeg er p.t. oppe på 23 film :)

    Derfor er jeg i gang med at få set og genset nogle danske film. Fra Pusher-trilogien har jeg kun set den første.

    Kruse24-08-20 20:28

  • ★★★★★0

    Du skal ære din hustru (1925)

    Kruse25-08-20 19:36

  • ★★★★★★0

    Overvejer Prom Night (1980) - er den værd at se?

    davenport25-08-20 20:17

  • ★★★★★0

    Overvejer Prom Night (1980) - er den værd at se?

    Måske lidt over middel slasher, men virkelig intet specielt. 2’eren er derimod fantastisk sjov!

    David Lund25-08-20 20:24

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen