Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★1

    Takker. Næste gang jeg snupper lidt flix, vil jeg give den et skud. Jeres ros af den, lyder ofte som overgår den rent faktisk filmen (Blasfemi at skrive, I know:)

    Super! Glæder mig til at høre, hvad du synes om den. :)

    Jeg vil ikke sige, at den overgår den første film, som jeg selv betragter som en klassiker. "Cobra Kai" er derimod et fremragende supplement, som kan ses som den perfekte dessert til et i forvejen sublimt måltid. Så altså, serien er stort set ligeså god som den oprindelige film. :)

    Er det en "seriøs" serie? Jeg havde indtryk af, at det var sådan en slags meta-serie ala den nye "Berverly Hills"...

    Det er en seriøs serie, som er en genial blanding af drama og komedie. Den er meget rørende uden at være super sentimental og meget morsom uden, at det på nogen måde skal ses som spoof.

    Der er referencer i serien til de lidt mere cheesy øjeblikke fra de gamle film, men det et alt sammen gjort med et kærligt glimt i øjet, som på ingen måde tager seriøsiten ud af historien.

    Der er ikke noget Meta over serien. Den skal derimod bare ses som en regulær fortsættelse af de tre gamle film. :)

    NightHawk 2-09-20 17:16

  • ★★★★★0

    Kapernaum (2018)

    Kruse 2-09-20 19:37

  • ★★★★★★0

    Bombshell 

    Guldager 2-09-20 20:09

  • ★★★★★0

    Jeg synes dog alligevel at det føles lidt tandløst, set i forhold til tegneserieudgaven.

    Tegneserie udgave er klart den vildeste, og der hvor virkelig alt er tilladt, men synes nu de har klaret sig ganske godt indtil nu men kan sagtens se, hvad du mener, er lidt spændt på om vi f.eks. ser noget til

    Herogasm f.eks. 

    Er spændt på om Sæson 2 kan holde det for mig ganske høje nivuae, fingers crossed.

    Elwood 2-09-20 20:32

  • ★★★★★★0

    Der er også andre ting, som jeg ikke tror på dukker op, eller hvor de omskriver historien ret kraftigt, som besøget i Rusland, inkl. Love Sausage og Little Nina.

    Zero Cool 2-09-20 20:37

  • ★★★★★0

    Der er også andre ting, som jeg ikke tror på dukker op, eller hvor de omskriver historien ret kraftigt, som besøget i Rusland, inkl. Love Sausage og Little Nina.

    Ohh ja Love Sausage jeg jokede med en ven da vi så traileren til Black Widow at David Harbour ville være den perfekte til at spille Love Sausage. Og Nej Little Nina og hendes særlige kendetegn, blir nok også omskrevet en del hvis hun dukker op.

    Men det blir spændende at se, hvad de finder på.

    Elwood 2-09-20 20:55

  • ★★★★★0

    Jeg skifter spor i aftenens filmkiggeri og går fra et super hyggeligt og herligt hårdtslående nostalgitrip med "Cobra Kai" og over til en brutal og blodig actionfilm med den hyperstylede Revenge. En blanding af "Kill Bill" og "Rambo" på fuld speed. :) 

    youtu.be/sU3TRJiRobs

    NightHawk 2-09-20 21:23

  • ★★★★★0

    Jeg er nået frem til de sidste to film i den stak af film, som jeg havde liggende men ikke har fået set endnu.

    Begge film er tilfældigvis med Humphrey Bogart og den jeg skal se i eftermiddag bliver Sirocco, som er i nogenlunde samme boldgade handlingsmæssigt som "Casablanca". I "Sirocco" spiller Bogart en smugler og en strantenrøver, der skal op i mod en benhård kaptajn i hæren, der spilles af Lee J. Cobb, som de fleste vil kunne huske som den brutale og nederdrægtige fagforeningsboss og gangster i "On The Waterfront".

    youtu.be/IefAFCETjWI

    Og i aften vil jeg snuppe det store melodrama The Barefoot Contessa, som også er en Bogart film jeg stadig har til gode. :) 

    youtu.be/f2mQJi3oQ_g

    NightHawk 3-09-20 16:20

  • ★★★0

    Systemsprenger AKA Systembryder (2019)

    Aranyhajú Nyárszépe 3-09-20 19:36

  • ★★★★★1

    I aften bliver det til et gensyn med Akira Kurosawas Rashômon :)

    Kruse 3-09-20 19:40

  • ★★★★★★1

    Destroyer med Nicole Kidman 

    Guldager 3-09-20 19:49

  • ★★★★★★0

    I eftermiddag og aften er jeg alene hjemme, og det betyder som regel filmmarathon :)

    Så når jeg kommer hjem, skal jeg se:

    • The Headless Woman
    • My Life As A Dog
    • The Paperboy
    • Portrait of a Lady

    Guldager 4-09-20 08:14

  • ★★★★★0

    Destroyer med Nicole Kidman 

    Den film er jeg ret vild med. Det er på ingen måde en historie, der opfinder den dybe tallerken indenfor krimi-genren, men det er bare super godt eksekveret af Karyn Kusama, som lykkedes med at få skabt en fed stemning af selv samme type film fra 70'erne.

    Og samtidig så har "Destroyer" også en del fællestræk med en film som Abel Ferarras kultklassikker "Bad Lieutenant", hvilket jeg rigtig godt kan lide særligt i beskrivelsen af hovedpersonen Erin, som Nicole Kidman spiller helt suverænt godt. Det er uroligt hvor grim og hærget de kan få hende til at se ud, når man tænker på hvor smuk og nobel Kidman er i virkeligheden.

    Det bliver også spændende at se, hvad Karyn Kusama kan byde ind med fremover. Jeg synes både "Girlfight", "Jennifer's Body" og "Destroyer" har været rigtig gode film.

    Kunne du lide "Destroyer" og hvad synes du om Nicole Kidmans præstation? :) 

    NightHawk 4-09-20 16:02

  • ★★★★★0

    Letter Never Sent (1960)

    Kruse 4-09-20 19:19

  • ★★★★★★1

    Den film er jeg ret vild med. Det er på ingen måde en historie, der opfinder den dybe tallerken indenfor krimi-genren, men det er bare super godt eksekveret af Karyn Kusama, som lykkedes med at få skabt en fed stemning af selv samme type film fra 70'erne.

    Og samtidig så har "Destroyer" også en del fællestræk med en film som Abel Ferarras kultklassikker "Bad Lieutenant", hvilket jeg rigtig godt kan lide særligt i beskrivelsen af hovedpersonen Erin, som Nicole Kidman spiller helt suverænt godt. Det er uroligt hvor grim og hærget de kan få hende til at se ud, når man tænker på hvor smuk og nobel Kidman er i virkeligheden.

    Det bliver også spændende at se, hvad Karyn Kusama kan byde ind med fremover. Jeg synes både "Girlfight", "Jennifer's Body" og "Destroyer" har været rigtig gode film.

    Kunne du lide "Destroyer" og hvad synes du om Nicole Kidmans præstation? :) 

    Jeg må lige få tjekket Jennifer's Body og Girlfight - sidstnævnte har jeg aldrig hørt om.

    Jeg så Moulin Rouge! med konen - som jeg ikke kunne lide, men Nicole Kidman var god - og så ville jeg se nogle flere film af hende. Hun har lavet en hel del film, som ikke har været specielt kendte.

    Destroyer var rigtig god - måske en anelse for lang - men for dælen, hvor hun spiller godt i den. 8/10 til den.

    I Portrait of a Lady var jeg ikke imponeret af hende, men filmen var heller ikke vildt interessant. 6/10

    I Bombshell er hun tilgengæld også virkeligt god, og det er i det hele taget en ret suveræn film, som måske kommer på min 10'er liste. Charlize Theron er for i øvrigt også i topform her. 9/10 til den.

    Guldager 4-09-20 19:31

  • ★★★★★★0

    Ser lige Hard Target. Jeg havde glemt at der er en karakter i, som hedder Pik.

    Zero Cool 4-09-20 19:34

  • ★★★0

    Ser lige Hard Target. Jeg havde glemt at der er en karakter i, som hedder Pik.

    Spillet af Robert Knepper?

    Steffan Rasmussen 4-09-20 20:51

  • ★★★★★★0

    Spillet af Robert Knepper?

    Desværre ikke!

    Zero Cool 4-09-20 21:06

  • ★★★★★★0

    Jeg tjekker første afsnit ud af Cobra Kai. Præmissen lyder lidt fjollet, men den siges jo at være underholdende.

    Zero Cool 5-09-20 13:18

  • ★★★★★0

    Jeg må lige få tjekket Jennifer's Body og Girlfight - sidstnævnte har jeg aldrig hørt om.

    Jeg så Moulin Rouge! med konen - som jeg ikke kunne lide, men Nicole Kidman var god - og så ville jeg se nogle flere film af hende. Hun har lavet en hel del film, som ikke har været specielt kendte.

    Destroyer var rigtig god - måske en anelse for lang - men for dælen, hvor hun spiller godt i den. 8/10 til den.

    I Portrait of a Lady var jeg ikke imponeret af hende, men filmen var heller ikke vildt interessant. 6/10

    I Bombshell er hun tilgengæld også virkeligt god, og det er i det hele taget en ret suveræn film, som måske kommer på min 10'er liste. Charlize Theron er for i øvrigt også i topform her. 9/10 til den.

    Ja, "Girlfight" må du bestemt tjekke ud. Det er en rigtig god lille film, der har flere fællestræk med en film som "Million Dollar Baby".

    Fedt at høre du kunne lide "Destroyer" og Kidmans præstation. 

    Mht. "Portrait of a Lady" er jeg mere glad for filmen og ligger på en 8/10. Den mangler godt nok lige den sidste nerve og intensitet som "The Piano" havde, men jeg synes stadigvæk, at det er en ret interessant film.

    Jeg synes også, at det er spændende at følge hvordan, at Nicole Kidmans karakter forsøger at vikle sig ud af det forførende net, hun er røget i af de to manipulerende og udspekulerede overklasseløg, som Barbara Hershey og John Malcovich spiller super creepy. Kostumer og tidsperioden synes jeg også, at Jane Campion har ramt meget overbevisende. :)

    NightHawk 5-09-20 17:56

  • ★★★★★★0

    Jeg havde fuldstændig glemt, at jeg havde købt Dekalog...så ser første afsnit i aften. 

    Guldager 5-09-20 19:11

  • ★★★★★0

    The Earrings of Madame de... (1953)

    Kruse 5-09-20 19:32

  • ★★★★★0

    I’m Thinking of Ending Things (2020)

    Kruse 6-09-20 19:43

  • ★★★★★0

    Jeg har ikke selv flere film på lager i min samling, som jeg mangler at se, så nu går jeg i stedet for videre med den første af de fire tv-serier, som jeg mangler. Og her lægger jeg ud med Miss Marple serien fra 1984 til 1992, som er produceret af BBC. Den første i boxsettet af i alt 12 klassiske Agatha Christie historier bliver mysteriet The Body in The Library. :)

    NightHawk 7-09-20 15:20

  • ★★1

    Efter der blevet skrevet om Maigret med Rowan Atkinson, er jeg gået i gang med første afsnit

    Weird_J 7-09-20 17:52

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen