Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg fik lige set Welcome To Marwen i eftermiddags og den var eddermanme god. Jeg blev virkelig rørt af den slutning, og måden Robert Zemeckis havde integreret sit animations-univers på var helt genialt. Og så er det nok en af de bedste præstationer, som jeg har set fra Steve Carell. Synd og skam at den film er gået så meget under radaren herhjemme.

    Nu vil jeg fortsætte med min Agatha Christie box og snuppe endnu et herligt mord-mysterium med Miss Marple i The Sleeping Murder. :) 

    NightHawk14-09-20 21:01

  • ★★★★★0

    Jeg fik lige set Welcome To Marwen i eftermiddags og den var eddermanme god. Jeg blev virkelig rørt af den slutning, og måden Robert Zemeckis havde integreret sit animations-univers på var helt genialt. Og så er det nok en af de bedste præstationer, som jeg har set fra Steve Carell. Synd og skam at den film er gået så meget under radaren herhjemme.

    Nu vil jeg fortsætte med min Agatha Christie box og snuppe endnu et herligt mord-mysterium med Miss Marple i The Sleeping Murder. :) 

    Sjovt så forskellig meninger er om den, den blev jo slagtet i udlandet for Dens måde at behandle historien og personen som den er baseret på.

    www.bostonglobe.com/arts/movies/2018/12/19/welcome-marwen-misses-bigger-picture/gHtoCvWCS0J60ao51KdsmO/story.html

    Elwood14-09-20 23:42

  • ★★★★★0

    Sjovt så forskellig meninger er om den, den blev jo slagtet i udlandet for Dens måde at behandle historien og personen som den er baseret på.

    www.bostonglobe.com/arts/movies/2018/12/19/welcome-marwen-misses-bigger-picture/gHtoCvWCS0J60ao51KdsmO/story.html

    Jeg kendte intet til den virkelige historie inden jeg så filmen, så derfor tænkte jeg heller ikke over de eventuelle ændringer, som Robert Zemeckis har haft lavet.

    Men uanset hvad gjorde den historie jeg så i hvert fald stort indtryk på mig og jeg synes, at Robert Zemeckis og Steve Carell  lykkedes rigtig godt med at skildre en person med PTSD på en både underfundig og forfriskende anderledes facon. 

    Men det er da klart, at hvis man kender historien i forvejen og kan se at der er lavet alt for store ændringer ja så vil det selvfølgelig også påvirke egens oplevelse af filmen i en måske mere negativ retning. :) 

    NightHawk15-09-20 00:01

  • ★★★★★0

    Men det er da klart, at hvis man kender historien i forvejen og kan se at der er lavet alt for store ændringer ja så vil det selvfølgelig også påvirke egens oplevelse af filmen i en måske mere negativ retning. :) 

    Men det er ikke dermed ment som i det ikke kan være en valid kritik vel ?

    blot nysgerrig :)



    Elwood15-09-20 00:18

  • ★★★★★0

    Men det er ikke dermed ment som i det ikke kan være en valid kritik vel ?

    blot nysgerrig :)

    Det kan sagtens være en valid kritik. Men for mit vedkommende kom det jo ikke til at betyde noget, da jeg ikke kendte til den virkelige historie i forvejen. :)

    Så jeg så filmen uden de forbehold og isoleret set synes jeg,  at der var tale om en fremragende film, hvor det ikke var min oplevelse at den behandlede sin karakter på en dårlig eller nedladende måde men derimod det stik modsatte. 

    Har du selv set filmen? :)

    NightHawk15-09-20 00:30

  • ★★★★★0

    Det kan sagtens være en valid kritik.

    Ah ok.

    Elwood15-09-20 00:45

  • ★★★★★0

    Og nope ikke set filmen, har alt for mange andre i kø'en pt. :)

    Var blot lige nysgerrig.

    Elwood15-09-20 00:47

  • ★★★★★2

    I aften bliver det til et gensyn med Akira Kurosawas “Yojimbo” :)

    Kruse15-09-20 19:00

  • ★★★★★0

    Fando y Lis (1968)

    Kruse16-09-20 19:35

  • ★★★★★0

    Gensyn med Andrei Tarkovsky’s “Solaris” :)

    Kruse17-09-20 19:02

  • ★★★★★0

    Jeg har lige set The Theory of Everything og den var godt nok en fesen omgang. En typisk biografi hvor der bliver skøjtet let og elegant hen over en række højdepunkter i Stephen Hawkings liv uden, at man sådan for alvor kommer i dybden med noget som helst.

    Eddie Redmayne og Felicity Jones spiller dog begge rigtig godt og gjorde, at jeg ikke faldt helt i søvn undervejs. Men bortset fra det kedede jeg mig bravt i to timer. Og så burde Michael Keaton have fået Oscaren det år trods Redmaynes fine præstation.

    Nu vil jeg se Charlie Kaufmans Im Thinking of Ending Things. Så bliver det spændende om jeg kan få handlingen til at give mening. Har hørt den skulle være temmelig kryptisk. :) 

    NightHawk18-09-20 16:18

  • ★★★★★0

    Salvatore Giuliano (1962)

    Kruse18-09-20 19:19

  • ★★★★★★0

    Experimenter om Stanley Milgram

    Guldager18-09-20 19:36

  • ★★★★★★0

    Napper et afsnit mere af Dekalog. Det er en ret god serie, men jeg synes ikke, den er oppe omkring de bedste serier.

    Guldager19-09-20 19:25

  • ★★★★★★0

    Har lige set første afsnit af Cobra Kai og fik bestemt lyst til at se videre. Det på trods af, at jeg aldrig har set det helt store i Karate Kid som ung.

    T. Nielsen19-09-20 19:46

  • 0

    Cobra Kai er god. Jeg har set begge sæsoner over den seneste uges tid. Den er bedre desto mere jeg tænker over det og så er der et hav af hentydninger til den gamle serie. Også flere end jeg lige lagde mærke til.

    Whispering Horse19-09-20 19:52

  • ★★★★★★0

    Cobra Kai er god. Jeg har set begge sæsoner over den seneste uges tid. Den er bedre desto mere jeg tænker over det og så er der et hav af hentydninger til den gamle serie. Også flere end jeg lige lagde mærke til.

    Synes det virker som en fin ide, med hvad blev der egentlig af historiens "taber" og så se ham så mange år efter. Det nostalgiske får et godt afsæt, som en grobund for hvem vores hovedpersoner er i dag. Nu må jeg se om den holder niveauet.

    T. Nielsen19-09-20 20:02

  • ★★★★★★0

    Nu må jeg se om den holder niveauet.

    Det synes jeg ikke den gør...men altså, vi taler om et fald fra 10/10 for sæson 1 og 8/10 for sæson 2 :)

    Guldager19-09-20 20:05

  • ★★★★★★0

    Det synes jeg ikke den gør...men altså, vi taler om et fald fra 10/10 for sæson 1 og 8/10 for sæson 2 :)

    Så fra mesterværk til næsten mesterlig:-) Det må vel næsten være til at leve med så.

    T. Nielsen19-09-20 20:14

  • ★★★★★1

    Jeg synes kun "Cobra Kai" tager et lille dyk i sæson 2, så jeg ligger på 10/10 til sæson 1 og 9/10 til sæson 2. :)

    NightHawk19-09-20 20:19

  • ★★★0

    Alien

    Steffan Rasmussen19-09-20 20:24

  • ★★★★★★1

    Jeg synes kun "Cobra Kai" tager et lille dyk i sæson 2, så jeg ligger på 10/10 til sæson 1 og 9/10 til sæson 2. :)

    Vildt! 

    T. Nielsen19-09-20 20:59

  • ★★★★★0

    Dark Waters (1993)

    Kruse20-09-20 19:46

  • ★★★★★0

    Burden of Dreams (1982)

    Kruse22-09-20 19:31

  • ★★★★0

    Burden of Dreams (1982)

    Klassiker!

    chandler7522-09-20 19:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen