Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★★0

    Ser lige Skyggen fra 1998, den danske Blade Runner!

    Jeg starter min 31 horrorfilm i oktober med Mandy - jeg har dog ikke indtrykket af, at det er en decideret horror, men har valgt at tage en bred fortolkning af genren :)

    Satme en nice film.

    Zero Cool 1-10-20 20:02

  • ★★★★★0

    Jeg er lige blevet færdig med de to sidste afsnit af horror-spøgelses serien The Haunting of Hill House, der lige satte en stor fed streg under, at Mike Flanagan er en fremragende instruktør på alle fronter.

    Måden historien bliver fortalt på med glidende overgange mellem fortid og nutid kunne godt være lidt forvirrende til at starte med, men når man først var kommet ind i rytmen med de pludselige skift, stod det også klart hvor genial en måde det var at fortælle historien på.

    Og rent skuespils og stemningsmæssigt samt visuelt set er der også tale om en af de bedste horror-serier, der nogensinde er lavet.

    Nu skifter jeg så helt spor og kaster mig over den sidste DC film, som jeg mangler at se, hvilket bliver den spraglede knaldperle  Birds of Prey, der lige er kommet på Netflix.

    Ud over Margo Robbie - som altid er god spas som Harley Quinn -glæder jeg mig især til at Ewan McGregor som skurken Black Mask og så til at se Mary Elizabeth Winstead give den gas som The Huntress. :) 

    NightHawk 1-10-20 20:18

  • ★★★0

    Det er en horribel film, så på den måde passer den vel meget godt....

    www.youtube.com/watch

    Essal 1-10-20 21:37

  • ★★★★★0

    Jeg skal se The Foreigner med Jackie Chan og Pierce Brosnan. Den ser ret spændende ud og Martin Campbell plejer at kunne skrue en fornuftig film sammen, så nu får den en chance. :) 

    NightHawk 2-10-20 16:00

  • ★★★★★0

    Woman in the Dunes (1964)

    Kruse 2-10-20 19:28

  • ★★★★★★0

    På vej i biffen og se On the Rocks.

    Zero Cool 2-10-20 19:39

  • ★★★★★0

    Jeg laver en dobbelt op på horror-film i aften og vil lægge ud med endelig at få set Happy Death Day 2U, hvor Jennifer Roth atter giver den gas som herlig heltinde. Og herefter vil jeg se Mike Flanagans Hush om en døv forfatter, der bliver stalket af en morderisk psykopat. :) 

    NightHawk 2-10-20 20:05

  • ★★★★★0

    hvor Jennifer Roth atter giver den gas som herlig heltinde

    Yeah about that... :)

    Elwood 2-10-20 20:27

  • ★★★★★0

    Yeah about that... :)

    Og hun hedder selvfølgelig Jessica Rothe. Det gik lidt hurtigt med navnet. :)

    NightHawk 2-10-20 21:05

  • ★★★★★1

    Og hun hedder selvfølgelig Jessica Rothe. Det gik lidt hurtigt med navnet. :)

    Hehe, men det var nu ikke det jeg mente med min kommentar, men det ved du også nu du har set filmen :)

    Det med at fokus flyttes fra hende, og til en af de andre, som et slags sjovt reveal i starten.

    Elwood 2-10-20 21:58

  • ★★★★★0

    Hehe, men det var nu ikke det jeg mente med min kommentar, men det ved du også nu du har set filmen :)

    Det med at fokus flyttes fra hende, og til en af de andre, som et slags sjovt reveal i starten.

    Ja, det var en ret sjov måde at variere det på, men heldigvis var det kun lige i starten, og så skal jeg da ellers lige love for, at Jessica Rothe kom på banen igen for fuld udblæsning.

    Jeg er fuldstændig vild med hende og den måde hun spiller på, hvor hun både kan være en badass men for det meste bare er vanvittig morsom i sine udtryk og måde at levere sine replikker på. :)

    Jeg var færdig af grin, da hun finder ud af, at hun er røget tilbage til den samme dag igen, hvor hun efterfølgende går helt amok. Og så montagen hvor hun begår selvmord - især da hun hopper ud af flyet i undertøj og uden en faldskærm og ryger ned foran sin kæreste og Danielle, mens hun lige når at give to fuck fingre ind i skærmen. Og så da hun kommer løbende i 80'er joggingtøj og hopper ind i grenhakker-maskinen. Det var fanme sjovt. :D 

    Jeg synes sgu det var en rigtig god 2'er også selvom, at der var lagt langt større vægt denne gang på sci-fi og komedie frem for horror/thriller elementer.

    Og der var masser af god variation undervejs i plottet til, at jeg aldrig kedede mig. Og skuespillet hele vejen rundt var også helt i top, især Jessica Rothe, som var forrygende god. :) 

    NightHawk 3-10-20 01:22

  • ★★★★★0

    Alt det sjoveste du lige har nævnt er fra den første, som også klart er min farvorit :)

    Elwood 3-10-20 02:46

  • ★★★★★1

    Gensyn med “Who Framed Roger Rabbit” :)

    Kruse 3-10-20 12:50

  • ★★★★★0

    McCabe & Mrs. Miller (1971)

    Kruse 3-10-20 19:36

  • ★★★★★★0

    In Fabric

    Guldager 3-10-20 20:09

  • ★★★★★★0

    Moonraker

    Wayne 3-10-20 21:47

  • ★★★★★0

    Jeg har lige set endnu et solidt horror-fantasy værk af Mike Flanagan, hvilket var Before I Wake, så nu er jeg i alt oppe på 4 med "Doctor Sleep", "The Haunting of Hill House" og "Hush" - sidstnævnte var dog mere en traditionel slasher.

    I aften snupper jeg så Gerald's Game og vil så på et tidspunkt også få bestilt "Absentia", "Ouija : Origin of Evil" og "Oculus". 

    Jeg er ret vild med Mike Flanagan's stil så krydser fingre for at "Gerald's Game" også er god. :)

    NightHawk 4-10-20 19:59

  • ★★★★1

    Jeg er ret vild med Mike Flanagan's stil så krydser fingre for at "Gerald's Game" også er god. :)

    Den er såmænd udmærket. Bogen er så meget bedre :)

    chandler75 4-10-20 20:01

  • ★★★★★1

    Absentia er rigtig fed!

    David Lund 4-10-20 20:32

  • ★★★★★0

    Den er såmænd udmærket. Bogen er så meget bedre :)

    Ja, det var en glimrende film, som havde flere fællestræk med "127 Hours" men med en ekstra creepy psykologisk baggrundshistorie. Skuespilllet fra Carla Gugino og Bruce Greenwood var også rigtig godt og så var effekterne også super godt lavet.

    Han kan altså noget Mike Flanagan med den slags kombination af psykologisk drama og fantasy-horror, som er meget fascinerende og nervepirrende at se på. :)

    Absentia er rigtig fed!

    Det lyder sgu godt. Jeg glæder mig også til at se den. Har du set de to andre film jeg nævnte? :) 

    NightHawk 5-10-20 12:28

  • ★★★★★1

    Det lyder sgu godt. Jeg glæder mig også til at se den. Har du set de to andre film jeg nævnte? :) 

    Jep. Oculus er også rigtigt underholdende, og tror liiiige det er noget for dig =)

    Fortsættelsen til Ouija er også langt bedre end originalen, men ikke meget mere end middelmådig i mine øjne. Men jeg kunne heller ikke lide Before I Wake (eller Gerald’s Game for den sags skyld), så måske er du mere positivt stemt overfor den end jeg.

    Jeg synes dog bestemt, at Flanagan er en habil og interessant instruktør, og glæder mig meget til Bly Manor her om et par dage =)

    David Lund 5-10-20 12:51

  • ★★★★★1

    “Oculus” slår jeg også gerne et slag for. Den er ganske glimrende.

    Kruse 5-10-20 13:03

  • ★★★★★0

    Jep. Oculus er også rigtigt underholdende, og tror liiiige det er noget for dig =)

    “Oculus” slår jeg også gerne et slag for. Den er ganske glimrende.

    Det lyder rigtig godt, så den har jeg også sat øverst på min to do liste. Og Katie Sackhoff er også med kunne jeg se så det er jo bare et ekstra plus. :) 

    Fortsættelsen til Ouija er også langt bedre end originalen, men ikke meget mere end middelmådig i mine øjne. Men jeg kunne heller ikke lide Before I Wake (eller Gerald’s Game for den sags skyld), så måske er du mere positivt stemt overfor den end jeg.

    Jeg synes dog bestemt, at Flanagan er en habil og interessant instruktør, og glæder mig meget til Bly Manor her om et par dage =)

    Jeg kunne se, at "Ouija : Origin of Evil" er en prequel, så jeg tænker ikke, at man bør have set den første film eller gør det alligevel en forskel?

    Jeg kunne rigtig godt lide "Before I Wake" og synes den havde en meget rørende historie og nogle ret fede chok undervejs. Synes også det var godt tænkt, at monstret var skabt ud fra et barns perspektiv designmæssigt og ikke bare var det sædvanlige frådende bæst. Men det var stadigvæk rigeligt skræmmende for mit vedkommende. Effekterne sad også lige i skabet synes jeg igen med tanke på, at det primært var fra et barns synsvinkel. Og så spilles der rigtig godt især fra Jacob Trembley, der spiller adoptivsønnen Cody.

    Selv om jeg godt kunne lide "Gerald’s Game", er det dog også den svageste indtil videre af de film, jeg har set af Mike Flanagan. Slutningen trækker også lidt unødigt ud og bliver lidt for direkte forklarende. Her havde jeg klart foretrukket, at den havde været mere mystisk omkring den karakter, der agerer manden med leen.

    Ja, for pokker, "The Haunting of Bly Manor" glæder jeg mig dæleme også til. Jeg håber den kan leve op til "The Haunting of Hill House" selvom, at det nærmest er en umulig opgave. Jeg mener det er d. 9 oktober, at den får premiere på Netflix. :) 

    NightHawk 5-10-20 14:49

  • ★★★★★0

    Alt det sjoveste du lige har nævnt er fra den første, som også klart er min farvorit :)

    Elwood, synes lige du skulle se den her recap rap-sang "This Song Is Killer" om "Happy Death 2U" med Whitney Avalon og Jessica Rothe. Den er ret sjovt lavet. :D

     youtu.be/fK2kZWUR_o8

    NightHawk 5-10-20 15:15

  • ★★★★★0

    Du behøves ikke, at have set Ouija først. Origin of Evil kan godt ses selvstændigt, men der er referencer og en klar forbindelse til den første film undervejs. Men bare skip den - den er nemlig ret ringe.

    David Lund 5-10-20 16:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen