Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★★0

    Jeg skal se de to sidste afsnit af Teenage Bounty Hunters, som er en helt genial serie og klart en af de bedste jeg har set i år. Den er bare så herlig rap i replikken og mega underholdende, at jeg har siddet og grint højt i hvert afsnit.

    Jeg får faktisk helt lyst til at skrive en anmeldelse igen efter at have hygget mig så godt med denne serie. :) 

    “Teenage mutant Bounty hunters, teenage mutant Bounty hunters”

    Elwood13-10-20 21:33

  • ★★★★★0

    “Teenage mutant Bounty hunters, teenage mutant Bounty hunters”

    Haha, ja men de to søstre er dog ikke ligefrem kampsports-eksperter. Til gengæld slår de en proper næve, kan håndtere en pumpgun og laver en perfekt omgang frosen yougurt med ekstra krymmel! :D

    NightHawk13-10-20 22:36

  • ★★★★★0

    Nå, men jeg vil gå i gang med at se filmen Leave No Trace, som lige er kommet på Netflix. :) 

    NightHawk13-10-20 22:38

  • ★★★0

    Nå, men jeg vil gå i gang med at se filmen Leave No Trace, som lige er kommet på Netflix. :) 

    Hvis du synes du har set hende der spiller datteren før, så har du nok set Jojo Rabbit. Jeg brugte de første 20 minutter af den til at tænke over, hvor jeg dog havde set hende før.

    Steffan Rasmussen14-10-20 11:03

  • ★★★★★★1

    Hvis du synes du har set hende der spiller datteren før, så har du nok set Jojo Rabbit. Jeg brugte de første 20 minutter af den til at tænke over, hvor jeg dog havde set hende før.

    Hun er god i begge. Leave No Trace er dog en langt bedre film:)

    T. Nielsen14-10-20 11:06

  • ★★★★★0

    Hvis du synes du har set hende der spiller datteren før, så har du nok set Jojo Rabbit. Jeg brugte de første 20 minutter af den til at tænke over, hvor jeg dog havde set hende før.

    Jeg har ikke set "Jojo Rabbit" andet end dens trailer, men synes alligevel at hendes ansigt virkede bekendt. Jeg kunne dog ikke lige komme i tanke om det, da jeg så "Leave No Trace", så det var derfor heller ikke noget jeg sad og spekulerede over særligt længe. :)

    NightHawk14-10-20 12:10

  • ★★★★★0

    Hun er god i begge. Leave No Trace er dog en langt bedre film:)

    Ja, den var fremragende. :)

    Et rigtig godt portræt af de svagheder og styrker USA har som land og så kombineret med et meget rørende far og datter forhold sat op imod PTSD traumers altødelæggende væsen.

    Det var genialt skruet sammen og virkelig godt og gribende spillet af Ben Forster og Thomasine McKenzie.

    NightHawk14-10-20 12:18

  • ★★★★0

    Vi er begyndt at se en masse små animerede kortfilm om/med robotter, da sønnike er helt bidt af robotter. Der ligger faktisk en stor del hyggelige og mindre hyggelige film på YouTube. Desværre er der rigtigt mange dystopiske, og det er ikke ligefrem det jeg helst vil vise min 2årige søn.

    dyg14-10-20 14:00

  • ★★★★★★0

    Vi er begyndt at se en masse små animerede kortfilm om/med robotter, da sønnike er helt bidt af robotter. Der ligger faktisk en stor del hyggelige og mindre hyggelige film på YouTube. Desværre er der rigtigt mange dystopiske, og det er ikke ligefrem det jeg helst vil vise min 2årige søn.

    Har I set Animusic? Animerede maskiner og robotter der spiller musik. 

    Guldager14-10-20 14:05

  • ★★★0

    Vi er begyndt at se en masse små animerede kortfilm om/med robotter, da sønnike er helt bidt af robotter. Der ligger faktisk en stor del hyggelige og mindre hyggelige film på YouTube. Desværre er der rigtigt mange dystopiske, og det er ikke ligefrem det jeg helst vil vise min 2årige søn.

    Vi er for ganske nyligt begyndt at læse godnathistorier for vores datter (hun er lige blevet to år - indtil da har vi kørt med godnatsange, men vi blev enige om, at det var på tide med historier), og til formålet har vi et par forskellige bøger med små godnathistorier.

    Problemet er, at ALLE historierne (som i øvrigt er Disney-historier med babyversioner af Mickey, Minnie, Fedtmule og så videre) handler om, at karaktererne bliver kede og græder - inden de selvfølgelig bliver glade igen. Men det kan vores datter slet ikke have. Jeg ved ikke, om hun har en overdreven empati, men hun bliver utroligt berørt af, når vi læser, at "lille Mickey slog sin arm og begyndte at græde" - så ligger hun der ved siden af og bliver selv ked af det, selvom vi fortæller hende, at Mickey bliver glad igen lige om lidt.

    På den ene side er det jo ganske fint, naturligt og sundt at lære, at man nogle gange bliver ked af det, og at det som regel går over igen. Men det behøver s'gu da ikke at være hver evig eneste historie!

    Vi så et af de klassiske Disney-afsnit med Pluto den anden dag (på Disney+ - yay...), hvor den dumme hund kommer til at sidde fast i en stor fjeder og ikke kunne komme ud. Hun begyndte stort set at græde og sige "neeej, Pluto kan ikke komme ud - hjælp ham, far".

    Ja, det blev en lang smøre for egentlig bare at sige "dystopisk? Shit, jeg tør ikke engang vise noget, der er lidt sørgeligt!"

    HonoDelLoce14-10-20 14:13

  • ★★★★★★0

    Filmen i aften bliver Jarmuschs The Dead Don't Die 

    Guldager14-10-20 14:17

  • ★★★★0

    Har I set Animusic? Animerede maskiner og robotter der spiller musik. 

    Ja, det var ikke nogen stor succes. Jeg var heller ikke så vild med det selv.

    Ja, det blev en lang smøre for egentlig bare at sige "dystopisk? Shit, jeg tør ikke engang vise noget, der er lidt sørgeligt!"

    Vores søn er også meget fikseret på følelser, både hos ham selv, hos os, og hos karakterer i bøger/film, men han er også meget god til at snakke om det, og lader det ikke gå ham så meget på. Ikke med mindre enten far eller mor er kede af det, så går han i total trøste mode.

    Nu du nævner Disney+, så har vi godt nok også set mange af de gamle klassiske korte film. Især Anders And og Pluto er hans favoritter. Det varmer mit hjerte, når han gang på gang spørger, om han ikke nok må se "den med Anders og robotten" (Modern Inventions), for det er en af mine egne absolutte favoritter.

    dyg14-10-20 19:23

  • ★★★★★0

    Les Misérables (2019)

    Kruse14-10-20 19:33

  • ★★★★★0

    Les Misérables (2019)

    Den skal jeg så ikke se alligevel, da mit bibliotek åbenbart har brugt deres filmbudget op for denne måned ifølge Filmstriben.

    Kruse14-10-20 19:37

  • ★★★0

    A Chump at Oxford

    Steffan Rasmussen14-10-20 19:43

  • ★★★0

    Nu du nævner Disney+, så har vi godt nok også set mange af de gamle klassiske korte film. Især Anders And og Pluto er hans favoritter. Det varmer mit hjerte, når han gang på gang spørger, om han ikke nok må se "den med Anders og robotten" (Modern Inventions), for det er en af mine egne absolutte favoritter.

    Jeg er også ganske glad for, at de gamle Disney kortfilm langt er dem, datteren er mest glad for at se. Men det er nok en meget naturlig følge af, at hun har set Mickey Mouses Klubhus siden hun var helt spæd :-) 

    HonoDelLoce14-10-20 22:30

  • ★★★★★0

    Jeg vil gå i gang med filmen Boy Erased, som handler om de her vanvittige omvendelseskurser/lejer der findes i USA, hvor man sender sine børn hen for at blive kureret for deres homoseksualitet m.m. Det bliver nok en lidt hård omgang at komme igennem, men nu giver jeg den en chance alligevel.

    I aften vil jeg derimod få mig et godt grin til den nyeste version af Robin Hood, som skulle være episk ringe. :) 

    NightHawk15-10-20 16:26

  • ★★★★★★0

    Jeg vil gå i gang med filmen Boy Erased, som handler om de her vanvittige omvendelseskurser/lejer der findes i USA, hvor man sender sine børn hen for at blive kureret for deres homoseksualitet m.m. Det bliver nok en lidt hård omgang at komme igennem, men nu giver jeg den en chance alligevel.

    I aften vil jeg derimod få mig et godt grin til den nyeste version af Robin Hood, som skulle være episk ringe. :) 

    Den har jeg også kraftigt overvejet at se. Altså ikke Hood, men Boy.

    T. Nielsen15-10-20 16:36

  • ★★★★★1

    Den har jeg også kraftigt overvejet at se. Altså ikke Hood, men Boy.

    Jeg kan lige komme med en hurtig tilbagemelding på om den er værd at se. Indtil videre er den startet ganske lovende. :)

    NightHawk15-10-20 17:09

  • ★★★★★★1

    Jeg kan lige komme med en hurtig tilbagemelding på om den er værd at se. Indtil videre er den startet ganske lovende. :)

    Meget gerne:)

    T. Nielsen15-10-20 17:13

  • ★★★★★0

    Seven Beauties (1975)

    Kruse15-10-20 19:33

  • ★★★★★1

    Meget gerne:)

    Det var en følelsesmæssig hård omgang for mig at sidde igennem. Jeg har i mange år været stærk modstander af omvendelsesterapi og betragter det faktisk som et regulært overgreb. Bare at sidde og tænke på hvor mange unge piger og drenge, der er blevet skadet af den slags religiøse omvendelsesterapi-former giver mig kvalme og at vide, at det stadig foregår i hele 36 stater i USA er forfærdeligt at være bevidst om.

    Selve filmen er rigtig god, men du skal være forberedt på, at den også går temmelig langsomt i første halvdel. Det er hvad man ville kalde for en slow burner, som ligger og ulmer, og hvor der så efterhånden stille og roligt lægges mere og mere brænde på bålet indtil, at det for alvor eksploderer i filmens sidste 40 minutter, hvor tilskuerens tålmodighed bliver belønnet.

    Stærkt skuespil fra Lucas Hedges i hovedrollen og Nicole Kidman og Russell Crowe som hans stærkt religiøse forældre.

    Så "Boy Erased" får en varm anbefaling herfra.

    NightHawk15-10-20 19:36

  • ★★★★★★1

    Det var en følelsesmæssig hård omgang for mig at sidde igennem. Jeg har i mange år været stærk modstander af omvendelsesterapi og betragter det faktisk som et regulært overgreb. Bare at sidde og tænke på hvor mange unge piger og drenge, der er blevet skadet af den slags religiøse omvendelsesterapi-former giver mig kvalme og at vide, at det stadig foregår i hele 36 stater i USA er forfærdeligt at være bevidst om.

    Selve filmen er rigtig god, men du skal være forberedt på, at den også går temmelig langsomt i første halvdel. Det er hvad man ville kalde for en slow burner, som ligger og ulmer, og hvor der så efterhånden stille og roligt lægges mere og mere brænde på bålet indtil, at det for alvor eksploderer i filmens sidste 40 minutter, hvor tilskuerens tålmodighed bliver belønnet.

    Stærkt skuespil fra Lucas Hedges i hovedrollen og Nicole Kidman og Russell Crowe som hans stærkt religiøse forældre.

    Så "Boy Erased" får en varm anbefaling herfra.

    Takker, så vil jeg snart tjekke den ud.

    T. Nielsen15-10-20 19:45

  • ★★★★★0

    Takker, så vil jeg snart tjekke den ud.

    Det var så lidt. :) 

    NightHawk15-10-20 19:46

  • ★★★★★★0

    Har lige set den absolut fremragende A Dark Song, og nu til noget mindre seriøst 80'er-horror: Terror Train

    Guldager16-10-20 15:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen