Forum - Forum-tråd: Hvilken film skal du til at se?

Hvilken film skal du til at se?

  • ★★★★1

    Den glæder jeg mig til at få set. Smid lige et ord om den er god, gider du?

    Kan virklig anbefales, hvis man er til politiske retsalsdramaer.

    S. Rico23-10-20 22:10

  • ★★★★★1

    Den glæder jeg mig til at få set. Smid lige et ord om den er god, gider du?

    Jeg synes at den var fint underholdende, men jeg undrer mig alligevel hvor stor ros den får. Måske de fleste bare har lidt større tolerans end jeg overfor den enormt brede pensel som Sorkin maler med? Det virker det til når jeg læser andres indtryk. På den led minder den meget om de sædvanlige biopics man ser hvert år nær Oscar-tid, og som er glemt igen året efter. Skuespillet er fint for de fleste, men et par af skuespillerne(især Eddie Redmayne og Joseph-Gordon Levitt) har visse udfald, hvor jeg slet ikke synes de rammer den rette tone. På trods af disse kritikpunkter var jeg alligevel fint underholdt. Det tror jeg i høj grad skyldes et solidt struktureret manuskript og flere velvalgte løsninger af Sorkin som instruktør i formidlingen af en historisk episode, som der sagtens kan drages nutidige paralleller til. Hvis man ikke har noget imod at en film maler med en meget bred pensel, så får man nok en endnu bedre oplevelse end jeg.

    Kruse23-10-20 22:13

  • ★★★★1

    Dagens to film: Hamilton og Unhinged. Den ene frygtelig lang og desværre møgkedelig. Den anden super kort og voldsomt underholdende.

    S. Rico23-10-20 22:13

  • ★★★★★★0

    Hun blev gift i sommers og er gravid. Så det er der en god forklaring på.

    Man kan sige at Davenport alligevel på en måde har ret .... :-)

    Wayne23-10-20 23:18

  • ★★★★★★0

    Kan virklig anbefales, hvis man er til politiske retsalsdramaer.

    Jeg synes at den var fint underholdende, men jeg undrer mig alligevel hvor stor ros den får. Måske de fleste bare har lidt større tolerans end jeg overfor den enormt brede pensel som Sorkin maler med? Det virker det til når jeg læser andres indtryk. På den led minder den meget om de sædvanlige biopics man ser hvert år nær Oscar-tid, og som er glemt igen året efter. Skuespillet er fint for de fleste, men et par af skuespillerne(især Eddie Redmayne og Joseph-Gordon Levitt) har visse udfald, hvor jeg slet ikke synes de rammer den rette tone. På trods af disse kritikpunkter var jeg alligevel fint underholdt. Det tror jeg i høj grad skyldes et solidt struktureret manuskript og flere velvalgte løsninger af Sorkin som instruktør i formidlingen af en historisk episode, som der sagtens kan drages nutidige paralleller til. Hvis man ikke har noget imod at en film maler med en meget bred pensel, så får man nok en endnu bedre oplevelse end jeg.

    Takker begge to. Selv med lidt forbehold, lyder den til at være tiden værd.

    T. Nielsen23-10-20 23:22

  • ★★★★★★0

    Dagens to film: Hamilton og Unhinged. Den ene frygtelig lang og desværre møgkedelig. Den anden super kort og voldsomt underholdende.

    Hvor har du set Unhinged henne?

    T. Nielsen23-10-20 23:22

  • ★★★0

    Ford v Ferrari, fedt med lidt fredags race...

    Gormanden23-10-20 23:38

  • ★★★★★★0

    Dagens to film: Hamilton og Unhinged. Den ene frygtelig lang og desværre møgkedelig. Den anden super kort og voldsomt underholdende.

    Havde håbet at der var mere i Hamilton - den scorer pænt hos IMDb?

    Wayne23-10-20 23:49

  • ★★★★★★0

    Unhinged.

    Satme en nice film.

    Zero Cool23-10-20 23:54

  • ★★★★★★0

    Havde håbet at der var mere i Hamilton - den scorer pænt hos IMDb?

    Er det det der teaterstykke?

    T. Nielsen23-10-20 23:57

  • ★★★★★★0

    Er det det der teaterstykke?

    Yessir - Musical på Disney+

    Wayne24-10-20 00:00

  • ★★★★★★0

    Yessir - Musical på Disney+

    Ahh. Takker. Den har ikke helt haft min store intetesse. 

    T. Nielsen24-10-20 00:09

  • ★★★★★★0

    Ahh. Takker. Den har ikke helt haft min store intetesse. 

    Skulle ellers være en flot forestilling - men hvis den er kedelig kan det jo være ligemeget.

    Wayne24-10-20 00:19

  • ★★★★★★1

    Skulle ellers være en flot forestilling - men hvis den er kedelig kan det jo være ligemeget.

    Jeg elsker musicals og teater generelt (selv om jeg ser det alt for sjældent). Men filmet teater tiltrækker mig bare ikke rigtigt. 

    T. Nielsen24-10-20 00:28

  • ★★★★★★0

    Jeg elsker musicals og teater generelt (selv om jeg ser det alt for sjældent). Men filmet teater tiltrækker mig bare ikke rigtigt. 

    Så har vi også det tilfælles - jeg har set en del på Det Ny Teater, Aarhus Teater og hedengangne Wilhelmborg Festspil.

    Filmede teatermusicalls fungerer ikke - helt enig. Denne skulle dog være noget helt specielt - som at være der selv - lyder det fra anmeldelserne. Tror jeg vil give den chancen.

    Wayne24-10-20 01:03

  • ★★★0

    Hamilton er ganske glimrende hvis man bare er lidt til teatermusicals.

    Steffan Rasmussen24-10-20 07:47

  • ★★★★★0

    Ja, jeg var stærkt underholdt af “Hamilton”. Nok ikke ligeså meget som amerikanerne, som elsker at høre deres lands “idealer” sagt højt, men jeg vil stadig anbefale den, hvis man har mod på en teatermusical.

    Kruse24-10-20 10:45

  • ★★★★★0

    Borat Subsequent Moviefilm (2020)

    Kruse24-10-20 13:27

  • ★★★★★★0

    Ja, jeg var stærkt underholdt af “Hamilton”. Nok ikke ligeså meget som amerikanerne, som elsker at høre deres lands “idealer” sagt højt, men jeg vil stadig anbefale den, hvis man har mod på en teatermusical.

    Hamilton er ganske glimrende hvis man bare er lidt til teatermusicals.

    Takker - ser den snarrest :-)

    Wayne24-10-20 15:16

  • ★★★★★★0

    Friday the 13th: The Final Chapter (1984)

    Zero Cool24-10-20 15:32

  • ★★★★★0

    Borat Subsequent Moviefilm (2020)

    Jeg så den i går. Klart nogle sjove ting rundt omkring, men ikke helt så skarp som den første. Den føltes endda lidt langtrukken til tider.

    David Lund24-10-20 16:16

  • ★★★★★0

    Jeg så den i går. Klart nogle sjove ting rundt omkring, men ikke helt så skarp som den første. Den føltes endda lidt langtrukken til tider.

    Enig. Men det er svært for mig, at give den en helt fair bedømmelse, da jeg ofte måtte sætte filmen på pause, da jeg ikke altid er god til at håndtere “pinlig-humor”. Borat presser mig i hvert fald på den front. Det stopper mig dog ikke fra at se en pæn slat film og tv-serier, hvor pinlighed er en af hovedingredienserne for humoren.

    Kruse24-10-20 17:32

  • ★★★★★0

    Enig. Men det er svært for mig, at give den en helt fair bedømmelse, da jeg ofte måtte sætte filmen på pause, da jeg ikke altid er god til at håndtere “pinlig-humor”. Borat presser mig i hvert fald på den front. Det stopper mig dog ikke fra at se en pæn slat film og tv-serier, hvor pinlighed er en af hovedingredienserne for humoren.

    Hahaha jeg eeelsker cringe! Jeg er stor fan af Borat - især hans indslag i Ali G. Og Curb Your Enthusiasm er en af mine favoritserier of all time.

    David Lund24-10-20 18:25

  • ★★★★★0

    Jeg skal se en klassiker i Black Urban Comedy genren, hvilket er filmen med den alt for korte titel, Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice In The Hood. Jeg har tidligere fået set de to andre klassikere i genren, "Friday" og "House Party", så håber at denne her er ligeså underholdende. :)

    NightHawk24-10-20 19:01

  • ★★★★★0

    First Cow (2019)

    Kruse24-10-20 19:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen